[SGW] herfst crosstrainingen @ Moordrecht by Donna

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:21

Voor mij was het ook wel een geslaagd dagje, maar heb toch nog wat puntjes op te merken )sorry, zo ben ik nu eenmaal, altijd wel wat te zeuren;))
Ik was ingedeeld bij de puppygroep omdat ik nog nooit een crossles had gevolgd en mijn pony maar eentje. Toch spring ik vaak genoeg in het bos en rijd ik ook wedstrijden, dus spring ervaring zelf heb ik wel meer dan genoeg, ook over boomstammetjes.
Ik vond het daardoor ook heel jammer dat ik eigenlijk in een les was ingedeeld onder mijn niveau. Het was nog steeds leuk, maar minder een uitdaging voor zowel mij als mijn pony. Misschien dus een idee om iemand met genoeg springervaring gewoon met de beginners mee te laten doen, zeker als deze dat van te voren aangeeft...
Had stiekem ook iets meer ''les'' verwacht. Kreeg nu te horen dat ik contact moest houden en een tempo moest rijden, maar dat is voor mij niets anders dan normaal. Verder werd alleen gezegd welke hindernis we gingen springen.. Dus dat was ook wel een kleine tegenvaller.

Maar ik heb zeker wel een leuke dag gehad en mijn pony ook.
HEb ook nog foto's van de les voor mij gemaakt, zal ze zo snel mogelijk plaatsen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:07

was door de wind ook wel moeilijk om commentaar te horen misschien? dat idee had ik in ieder geval, michiel riep af en toe iets naar me dat verloren ging door de harde wind.

volgende x wil ik ook wel bij de beginners mee rijden ipv puppy's. :) hoop dat er van 't voorjaar weer zulke trainingen zijn? dit jaar zal het er niet meer van komen helaas.

DanielledBr

Re: herfst crosstrainingen @ Moordrecht by Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:58

Moet ik wel zeggen dat het mij verschrikkelijk moeilijk lijkt om iedereen zo in te delen met wat ze voor informatie geven. Nu je weet waar je aan toe bent kan je volgende keer aangeven dat je graag bij de beginners wilt ;)
De wind was vandaag inderdaad zeker een kleine hinder, maar misschien af en toe gewoon eventjes naar Michiel toe rijden? Dat doe ik ook vaak nadat ik een hindernis heb gereden of een heel rondje heb gereden.
Verder vond ik dat de beginners vandaag nog best pittige stukken kregen. Heb hiervoor al 2x bij de beginners gereden en toen deden we maar 2 hindernisjes extra dan de puppy's. Ik heb nu een hele rits nieuwe hindernissen gesprongen en ook een veel langer parcours aan het eind :)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:04

was van mijn kant geen klacht hoor, die wind is gewoon pech, ben idd af en toe eventjes naar hem toegereden om te horen hoe of wat, maar als je in een lijntje bezig ben kun je moeilijk halverwege even stoppen. Ik vond het prima bij de puppy's te rijden, gaf me een goed beeld van wat hij kan, was spannend zat. maar volgende keer wil ik best bij de beginners. zag namelijk niet direct hindernissen waar ik niet overheen gedurfd zou hebben :)

@donna, ik vond het prima geregeld :)

alleen jammer dat ik met mijn auto ontzettend aanliep bij de ingang, net zo'n stuk waar flinke sporen in gereden zijn... maar voor de volgende keer weet ik dat ik meer het zijkantje moet pakken.

deze foto van ons vond ik erg leuk:

Afbeelding

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:08

Had via de mail aangegeven dat ik na aanleiding van de indeling liever bij de beginners zou starten, maar kreeg toen een mailtje van Donna dat het om de crosservaring ging (en tja, die had ik nog niet)

Ik had in mijn eigen ogen ook dingen die fout gingen tijdens het springen dus zag ik geen aanleiding om naar hem toe te gaan. Als ik tegen een probleem had aangelopen had ik dat wel gedaan, maar het ging gewoon goed.

Het is ook niet echt kritiek, maar misschien wel een tip om rekening mee te houden;)

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:09

Haha was ook niet zozeer naar jou bedoeld ;) Meer naar luffB omdat die aangaf geen/weinig commentaar te hebben gekregen. Ik rijd vaak nog even langs Michiel en dan kan hij het van dichtbij nog wat beter uitleggen of iets meer zeggen.
Wind vond ik zelf net zo goed vervelend. Daardoor hoorde ik vaak alleen ineens 'Daaaaaaaaaaaaaaaan' haha en dan wilde hij nog wat zeggen :P

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:17

weet je voor de volgende x in ieder geval dat je bij de beginners kan :) ik kan me voorstellen dat het moeilijk inschatten is bij de indeling. is erg vervelend als iemand te hoog ingedeeld wordt en vervolgens bang wordt omdat het niet goed gaat.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:22

Dat kan ik ook zeker begrijpen, want dan houd diegene de rest van de groep op die wel op zijn normale niveau zit. Achja, ik heb nu gewoon wat ervaring opgedaan en weet dat ik de volgende keer met de beginners mee kan doen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:27

Het is heel moeilijk om te schatten hoeveel ervaring iemand heeft. Als je nog nooit gecrosst hebt, heb je ook geen idee hoe je paard/pony reageert. Ook al spring je wekelijks.. In de beginner en puppyles doe je ongeveer even veel. Ik vind de manier van Michiel voor de puppy's/beginners erg fijn. Je moet ze heel rustig overal aan laten wennen. Zou jammer zijn als je nou net iets te veel hebt gedaan, en je pony het daardoor niet leuk meer vindt.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:27

Leuke foto's! Lijkt me super om met zo'n crosstraining mee te doen! Ik ben wel echt een schijterd, dus zou zeker bij de puppy's moeten. En dan nog ben ik bang dat ik ga ziemelen :P Mijn pony kan wel goed springen, en vind het super leuk, dus dat is mooi meegenomen en helpt mij ook zeker om langzaam (heeel langzaam) over mn angst heen te komen.
Het is zoieso gewoon super om eens wat anders te doen.

Maar Moordrecht is voor mij bijna 2 uur rijden.... aangezien mijn ouders niet gek zijn op het paardenwereldje (ze gaan nu al wel altijd mee op wedstrijd) krijg ik ze vast niet zover om zo lang te rijden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:32

De puppyles wordt heel goed opgebouwd. Het is niet zo dat je gelijk gaat springen, eerst lekker losrijden, daarna de bak in en uit. Eigenlijk is het eindproduct van de eerste les meestal een 'parcoursje' van een paar hindernissen die je dan al een keer gedaan hebt. Het is in ieder geval super leuk, dus ik raad je aan het gewoon eens een keer te vragen of je mag! Ik heb van de zomer met een heel onervaren 4-jarige een puppyles gedaan, en ondanks dat hij nog niets kende deed hij het heel braaf. Verder les ik al een jaar of 4 bij Michiel met mijn eigen paard.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:37

@ snoekie: het klopt dat ieder paard anders reageerd op natuurlijke hindernissen, maar zoals ik bij Donna aan had gegeven spring ik ook vaak in de bossen (en die op- en afsprongen daar zijn toch heel wat hoger en enger moet ik zeggen en die worden zonder fouten bij de pony gesprongen)

Het maakt ook verder niet uit, want ik heb er alsnog van genoten en een heerlijk dagje gehad. WEet nu ook dat zowel ik als mijn pony bij de beginners mee kunnen doen, dus dat hebben we dan ook weer geleerd. Wou het gewoon eventjes meededelen, hoewel ik natuurlijk snap dat het moeilijk blijft om die groepen in te delen.

Het volgende plan is nu om een keertje het terrein in Moordrecht af te huren en mijn zussen mee te sleuren die beide ORUN instructrice springen zijn. Dan zien we wel weer hoever we komen. HAd 6 december nog mee willen doen bij de beginners, maar 5 december heb ik springwedstrijd in Soest en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om mijn 20jarige rot in het vak twee dagen achter elkaar intensief te laten springen;)

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:37

Snoekiej schreef:
Het is heel moeilijk om te schatten hoeveel ervaring iemand heeft. Als je nog nooit gecrosst hebt, heb je ook geen idee hoe je paard/pony reageert. Ook al spring je wekelijks.. In de beginner en puppyles doe je ongeveer even veel. Ik vind de manier van Michiel voor de puppy's/beginners erg fijn. Je moet ze heel rustig overal aan laten wennen. Zou jammer zijn als je nou net iets te veel hebt gedaan, en je pony het daardoor niet leuk meer vindt.

Ik reed vandaag voor de 3e keer bij de beginners en ik moet zeggen dat er nu best een groot verschil in zat. Moet ik wel zeggen dat alle paarden het enorm goed oppakten. Vorige keren was het alleen het lijntje met de waterbak en de kuil, een van de grote boomstammen en het kruisje. Ik heb nu echt 10 andere hindernissen gesprongen en ook een heel lang parcours.
In de andere lessen zat er inderdaad niet zo superveel verschil in.

@ Javayo: Had jij de grote zwarte of de kleine zwarte? :P Ik vond ze allebei enorm leuk namelijk ;) Haha.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:47

Het verschilt inderdaad gewoon per groepje. Meestal is de eerste les:
- Door de kuil stappen
- Uit de kuil springen
- Opsprong-afsprong-uit de kuil springen
- Water
- Water-opsprong-afsprong-uit kuil springen
- Kruisje, boomstammetje, af/opsprong en houtstapeltje.
Het verschilt gewoon hoe de paarden en ruiters het oppakken. Als je een 4jarige mee hebt die niets kent, kun je niet zo'n les doen als jij vandaag hebt gehad. Maar iemand als LuffB had dat misschien wel gekund. Maarja, liever een keer te weinig doen dan een keer te veel. Voor mij is Moordrecht niet echt interessant meer, omdat ik alles daar al heb gesprongen en alle lijntjes heb gehad. Maar ik hoorde dat het terrein weer aangepast zou worden, waarschijnlijk met prefab hindernissen. Donna, weet jij hier iets van? Dan zou het wel weer interessant worden om naar Moordrecht te komen. (Zodra paardje weer goed is natuurlijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:00

Er is nog niets veranderd of bijgekomen in Moordrecht. Grote voordeel is daar dat je in de winter gewoon kan rijden terwijl de meeste crossterreinen nu niet te doen zijn. Ach en als je een tijdje niet geweest ben zoals ik is het toch weer leuk. En een trakhener blijft een trakhener en die grote daar en dan de tripple erachter was voor mij toch weer uitdaging, puntje vindt ik ook nog steeds spannend en de greppel is voor mij toch weer leuk om te testen of de greppelangst nu helemaal weg is, vandaag heb ik vooral aan mijn controle gewerkt en veel bij de groep weggereden. Nu alleen nog de hoge afsprong het water in en dan heb ik daar al mijn uitdagingen gehad. Ik vondt het weer een supertraining en mijn partner ook, we hebben beidde heerlijk gereden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:10

Dat is zo hoor. Meestal ga ik er in januari weer eens heen als het weer gaat kriebelen, en dan is het wel weer een paar keer leuk. Maar echt gericht en op niveau trainen kan ik daar niet meer. Wel op controle rijden, en het moeilijk maken door greppel (= groot) en daarna smalletje (= terug) Of het puntje, want die zie je niet veel op andere terreinen in de buurt.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:09

dani_spit schreef:
@ Javayo: Had jij de grote zwarte of de kleine zwarte? :P Ik vond ze allebei enorm leuk namelijk ;) Haha.

Ik heb de kleine zwarte :D thanx! hij was zich kostelijk aan het vermaken. :D

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:31

Miered, jullie hebben echt een onwijs leuke pony. Ze deed het allemaal super braaf zo voor de eerste keer. (wanneer komen jullie de laarzen van mijn man poetsen O:) :+ )

Dit was nu de tweede keer dat ik in de puppy groep meereed en merkte flinke verschillen tussen de puppygroepen en ook bij de beginnersgroepen van beide keren. Dat is het nadeel van steeds andere combinaties in de groepen, maar van het kijken naar elkaar kan je erg veel leren.

miesred

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:56

Hey Cobiie, komen jullie toevallig ook as zondag???? Zal ik de laarzen poetsen, ik neem de schoenenpoets mee. Heel erg bedankt voor alle hulp. *D
Zo dachten wij, dat de puppygroep, een groepje was voor kleine kindjes met hun ponietjes, maar wat bleek, het waren allemaal grote paarden, Xena schrok haar rot Hahahaha. Ik ook wel een beetje.
Maar wij vonden het ontzettend leuk om te kijken. :+

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:03

miesred schreef:
Hey Cobiie, komen jullie toevallig ook as zondag???? Zal ik de laarzen poetsen, ik neem de schoenenpoets mee. Heel erg bedankt voor alle hulp. *D
Zo dachten wij, dat de puppygroep, een groepje was voor kleine kindjes met hun ponietjes, maar wat bleek, het waren allemaal grote paarden, Xena schrok haar rot Hahahaha. Ik ook wel een beetje.
Maar wij vonden het ontzettend leuk om te kijken. :+

Haha, lief aangeboden maar zondag zijn we helaas niet aanwezig.

Ik kan me goed voorstellen dat Xena erg geschrokken was aangezien toen ze al die grotere paarden en pony's zag. Na een paar lesjes springt ze ons er allemaal uit. ;)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:05

Ik schrok eigenlijk toen ik de kleine pony zag :o niet zo zeer dat er een klein meisje mee deed, maar mijn paard kan nogal onstuimig zijn, en ik zat ook steeds te kijken waar de pony liep om haar niet omver te rijden ;) maar het ging hardstikke goed toch?! :D

cobiie, jou grote zwarte was ook erg knap!

miesred

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:14

Kan ik mij heel goed voorstellen, denk je een lekkere springles te hebben, loopt er zo'n beginnertje met haar ponietje bij. Hahaha

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:16

Dank je wel Javayo. :o Mijn grote zwartje is echt een dressuurpaardje (schijtbakkie) vandaar dat we juist meedoen aan de crossles in de hoop dat die wat meer lef gaat krijgen (en het lijkt te werken). :P

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:17

miesred schreef:
Kan ik mij heel goed voorstellen, denk je een lekkere springles te hebben, loopt er zo'n beginnertje met haar ponietje bij. Hahaha

Mijn complimenten voor Michiel, hij heeft het in mijn ogen heel goed de balans gevonden in deze beginnersgroep.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:30

vond ik ook dat michiel dat super deed!

haha, de mijne is van huis uit eindelijk ook dressuurpaard, maar hij vind zelf van niet, en doet in de dressuur erg zijn best om me ervan te overtuigen me meer op het springen/crossen te gaan richten ;)

miesred; was meer dat ik bang was dat ik haar over het hoofd zou zien tussen alle hindernissen ;)