[SGW] SGW Gorssel 12/13 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: SGW Gorssel 12/13 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:37

Gatver! Hopelijk loopt het goed af.
Ga nu er heen om de cross te lopen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:37

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:23

Wij gaan ook met een kwartier ongeveer richting Gorssel!

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:08

Ik wil even melden dat ik morgen geen foto's kan komen maken aangezien ik erg last van mijn voet heb gekregen! Excuses.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:51

rowo schreef:
Kreeg net een smsje dat er een behoorlijk ongeluk met een pony was gebeurd in de cross :\ Pony kwam niet meer in de benen. Hij is wel weer opgestaan maar geen idee hoe het afgelopen is.

Ik heb het zien gebeuren. Was bij hindernis 9 en 10 (bosuitsprongetje naar de duiventil)

Het is echt een onwijze ***wending daarzo (evenals naar hindernis 4(?)) Hij reed de wending niet helemaal goed uit en ik denk dat de pony een beetje verrast werd door de sprong, pony stond stil maar "rolde" er als ware overheen. De jongen (Niels nogiets) viel onder de pony en pony viel ook echt, zat met een achterbeen tussen 2 boomstammen in en probeerde toen tevergeefs op te staan, jongen die was al opgestaan en ging naar zijn pony maar die wilde echt niet meer opstaan en is toen weer gaan zitten/liggen, had last van zijn been. Pony keek bang uit de ogen en ademde heel snel. Uiteindelijk hebben ze de pony geprobeerd overeind te halen (been was toen weer vrij) en toen stond ie vrij makkelijk weer op, liep zo te zien ook niet kreupel. Alleen het was niet zo'n slimme actie, de jongen lag namelijk vlak achter de pony, dus als er wel wat mis was geweest en de pony had weer op de jongen gevallen.......

Hierna zijn wij doorgelopen met crosslopen, de pony stapte rond en toen wij t bos uitkwamen stond ie in de stal, keek tevreden en wat we zo konden zien was het been gewoon goed. Niet dik en of wondjes. Dus ik denk dat ze heel veel mazzel hebben gehad! :)

Was voor mij wel even een wakker-makertje. Echt heel erg oppassen bij die sprong/wending daar morgen. Ik twijfel nog tussen remmen en ver uitrijden en weer gasgeven of rechtdoor rijden en dan via een volte aanrijden, kost beide erg veel tijd en ik beslis tijdens de cross (hoe goed ze op me reageert) wat ik ga doen :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:53

En ohja, in het springparcours (ik weet niet of het parcours hetzelfde blijft) ging bij bijna alle M/D ponys hindernis 1 en 2 eraf. Van de 7 die ik gezien had was er maar 1 foutloos, de anderen hadden minimaal 1 en vaak wel 2 balken.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:55

Jolienn: ik ben heel erg benieuwd bij welke hindernis hij gevallen is..?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:32

Voor degenen die al op het terrein zijn geweest: is het zinvol om een fiets mee te nemen? Of is alles dicht bij elkaar/parkeerterrein??

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:48

Het is heel erg aan te raden om een fiets mee te nemen. Vooral als je een vrachtwagen hebt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:20

Hindernis 4 voor het L paarden is hetzelfde geworden als voor de B-paarden, nl rechtdoor! Dus niet de scherpe hoek rijden om de stijlsprong links aan de zijkant te rijden. De grond is daar te slecht geworden dus het L-paarden gaat daar ook rechtdoor. Bordje is al verplaatst. Morgen wordt dat ook nog eens extra aangegeven dmv briefjes ed.
Ik heb ook veel weigeringen op hindernis 1 in de cross gehoord/gezien vandaag.

Ik vind het een mooie cross! Moet hier en daar goed gefocust blijven want er zitten wel wat valkuilen (voor mij en Sim in). Ik heb wel besloten de molenwiek niet door het midden te nemen. Dat vind ik, gezien de grootte van het rondje en de lastige aanrijdlijn nog te veel voor Sim. Zoiets heeft ze nog nooit gedaan en ik wil haar niet overbluffen. Ben ook bang dat ze niet goed weet wat ze met die hindernis moet. We pakken (als we zover komen :D :o ) gewoon de 2 wieken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:06

martinev schreef:
Machie schreef:
Ik schrijf zondag in ring 14. Welke bokkers kan ik verwachten?

Mij kan je verwachten! Ben nummer 350, klein donkerbruin paardje. Zal vriendelijk naar je lachen :-)

Succes iedereen die vandaag start, ik ga vanmiddag even kijken en vast parcours lopen.

:D dat mag wel, zag op de startlijst dat we 35!! combinatie's hebben zonder pauze |( Van 11 tot 16 uur... pfffff

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:23

Dat is wel relaxed Simmie!
Die sprong was voor de Z-paarden ook heel erg vervelend...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:37

Ik zag het idd van hindernis 4 dat nu alle klasses erover heen moesten. Vond die voor het L en voor Z paarden ook echt niet fair :n

En wat Simmie zei: jeetje wat een weigeringen op 1 en ook 2 zeg... We haddden 3 combi's achtermekaar die er bij 4 al uitlagen ofzo. Ik mag toch hopen dat het mij morgen beter vergaat :o

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:38

Inderdaad enorm veel weigeringen op de eerste paard hindernissen.

Simmie: de molenwiek is over het midden inderdaad ontzettend rot aanrijden, maar denk dat ik het toch maar ga proberen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:54

Wat een verhalen.. de zenuwen slaan toe hoor!! :(

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:55

Het klinkt niet echt hoopgevend allemaal. Hopelijk heeft Giga er morgen een beetje zin in!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:56

Rowo kreeg idd het smsje van mij met het ongeluk vd pony. Wij stonden bij een controleur dus konden alles volgen via de walkie-talkie. Klonk niet fijn, gelukkig dat het toch redelijk goed is afgelopen!!

Iedereen heeft veel succes morgen!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:58

Jeetje, wat naar zo'n ongeluk, gelukkig lijkt het er op dat het goed afgelopen is...

Ik ben vanmiddag even parcours wezen lopen, zag er erg leuk uit allemaal! Ik vind het wel een pittige cross voor het B, maar ben er eigenlijk wel blij om. Wil volgend seizoen graag naar het L, dus dan is dit vast een mooie oefening!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:01

Simmie; We hebben trouwens nog samen in het secretariaat gestaan ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:56

zo als ik die verhalen hoor krijg ik ook wel beetje de kriebels..
nouja morgen maar zien na het lopen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:44

IndianSummer schreef:
Simmie; We hebben trouwens nog samen in het secretariaat gestaan ;)

En dan zeg je niks...... ;)

Tientjeh, gelijk dat jij de molenwiek wel door het midden wilt pakken. Jullie rijden al een poosje L dus voor jullie moet ie geen probleem zijn.
Maar bij Sims eerste L-cross wil ik haar vertrouwen geven en niet meteen de lastige vraagstukken van de cross voorschotelen.

Martine, ik neem je stijl- en dressuurprotocol van Wieringerwerf morgen voor je mee. Zit al in mijn tas. Als je me ziet vraag er gerust om, best kans dat ik er niet aan denk. :D

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:04

renskek schreef:
Jolienn: ik ben heel erg benieuwd bij welke hindernis hij gevallen is..?

Op hindernis 10, duiventil ;)

En idd is de molenwiek ook niet erg fijn aan te rijden! Maar het alternatief ook niet. De wending van onderdeel B van molenwiek (als je alternatief rijdt) is wel heel fijn om dat paadje daarna in te slaan.

Ik ga door het midden gewoon proberen, weigert ze, vind ik dat erg jammer en pak ik mooi het alternatief. Er zitten dit jaar best veel smalle paadjes in dus de tijd ga ik wss toch niet redden :P Net als bij hindernis 9 en 10 laat ik haar mooi in draf vallen, tijd interesseert me niet zo veel, als ik verder maar foutloos ben en lekker rij!

Oke, lekker dan dat ze hindernis 4 nu ook rechtdoor laten gaan. Hoop dat dat morgen even goed wordt aangegeven. Zou wat zijn als ik niet op bokt zat. Ik heb vanmiddag tijdens M ponys parcoursgelopen, toen stond het nog normaal..! Maar wel fijn, want die wending was echt rot. Je moest m onwijs omtrekken en dan schuin zien te springen, aangezien recht erachter een boom stond :+ (vond het ook al super raar dat Mpaarden rechtdoor ging en de L paarden dus een veel lastigere wending hadden..)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:14

Gelukkig is dat ongeluk goed afgelopen!!
Voor morgen alle wedstrijdgangers; succes ;)

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:19

Simmie schreef:
Martine, ik neem je stijl- en dressuurprotocol van Wieringerwerf morgen voor je mee. Zit al in mijn tas. Als je me ziet vraag er gerust om, best kans dat ik er niet aan denk. :D

Ga ik doen!

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:33

Je hoeft geen kriebels te krijgen van de B cross hoor.
Ik heb hem heerlijk uitgereden en zoveel ervaring hebben mijn
paard en ik nog niet in het crossen.