[SGW] SGW Vlietlanden Verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:46

Paul_H schreef:
cobrst55 schreef:
Echt waarde hecht ik er ook niet aan het is een momentopname, maar een paar winstpunten op je CV staan zo leuk :D die loop ik dus nu bijvoorbeeld mis, had een gemiddelde van 5,83 (?) maar wel een foutloze cross. 8-)

drie zessen van de ene stijljury, twee zessen en een vijf van de andere. Of iets dergelijks :Y) .

Ja klopt, volgens het protocol had ik dus 5 5/6, dacht dat er alleen halve en hele punten werden gegevens, zit nu wel erg dicht bij de 6 :Y)
Maar nogmaals het is een momentopname, dus zal het wel door de Bulfin komen, Max keek op het laatste moment in het gat en maakte een toen wat "aparte" sprong :D

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:52

Misschien tikje off topic maar ik reageer toch maar. Ik vind het beoordelen van rijstijl losstaan van met hoeveel winstpunten je mag promoveren. Wat mij betreft mag de grens van 4 omhoog zolang we nog niet voor elkaar hebben dat racekanonnen, brekebenen en andere ongeleide projectielen uit de de cross kunnen worden gehouden; er komen te veel "foute" combinaties goed door de zeef van het springparcours.

Het systeem van de KNHS is èn dat je voldoende foutloze crossen moet rijden èn dat de rijstijl wordt beoordeeld om te bepalen of de combinatie naar de L mag. De stijljury bepaalt dus of je je winstpunten krijgt of niet. Hij (zij) is dus net zo belangrijk als de hindernisjury die beoordeelt of jij wel of niet een hindernisfout aangerekend krijgt. Ik vind (heb ik ergens anders geloof ik ook al een keer geschreven) dat dan vooraf bekend moet zijn wie stijljury is en waar die zit; ik vind óók dat ze moeten uitleggen hoe ze tot hun oordeel zijn gekomen èn ik vind dat je als ruiter tegen dat oordeel moet kunnen protesteren (de jury moet aanspreekbaar zijn op wat hij doet). Alles binnen redelijke grenzen natuurlijk, maar toch.

Handig om de discussie ergens anders op Bokt te voeren?

Sim

Re: SGW Vlietlanden Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:54

Paul, goed idee. Open jij een topic met de voorzet zoals in je bovenstaande bericht?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:56

Goed gedaan Kim! Ik vind Zara een heel leuk paard! Jammer van je dressuur, normaal sta je altijd wel bovenin toch!

Zag jou op die haag Cobrst, Max deed even heel raar, maar je bleef gelukkig zitten! Gefeliciteerd met je foutloze cross.

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:56

Corien; je geeft aan nog lang niet naar de L te willen. Wat maak je je dan druk om die 2 winstpunten? Het is misschien wel zuur, maar ze komen ooit heus wel. Wacht ff een mailtje van de organisatie af en wie weet stond er wel nuttig commentaar op het protocol waar je de volgende keer rekening mee kan houden.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:57

cobrst55 schreef:
Ja klopt, volgens het protocol had ik dus 5 5/6, dacht dat er alleen halve en hele punten werden gegevens, zit nu wel erg dicht bij de 6 :Y)
Maar nogmaals het is een momentopname, dus zal het wel door de Bulfin komen, Max keek op het laatste moment in het gat en maakte een toen wat "aparte" sprong :D

"het protocol": je moet er twee hebben (twee jury's :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:59

Kim; netjes gedaan hoor! Je cross zag er netjes uit. Jammer van de balkjes met springen, maar ze is nog jong en moet alles nog leren :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:59

Snoekiej schreef:
Zal wel een filmpje plaatsen zodra ik hem op mijn pc heb staan. Ik heb niet anders gereden dan de vorige cross.
Maar het praat denk ik ook wel makkelijker als je dit nog nooit hebt meegemaakt ;) Ik rijd maar een paar crossen in het jaar, en dan ga ik gewoon voor de winstpunten. Dan is het lüllig als je ze na een foutloze cross niet krijgt. Waarom vind jij dat het strenger moet? Ik vind dat bij de jakkeraars de winstpunten moeten worden 'afgepakt', maar bij de rest moet er gewoon nuttig commentaar op staan.

ik ben het volkomen met simmie en rowo eens, en had zelf toch ook lager dan een 6 gemiddeld in Hooge Mierde.

Paul_H, ik vind dus absoluut niet dat je protest moet kunnen aantekenen voor een stijlbeoordeling, dat kan in dressuur ook niet.

En verder heb ik heel wat goede resultaten gezien, bovenal natuurlijk Renske, en nog veel meer vervelende verhalen met hier dan bovenal Simmie :(:) Ik vond het zaterdag een super wedstrijd, heb echt genoten. Veel bekenden gezien, lekker bijgekletst en volgend jaar hoop ik weer mee te doen.

rowoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:01

Er tegen protesteren vind ik ook niet wat :o Dan is het toch jou woord tegen die van de jury. Wat wil je er mee bereiken?

Ik vind het persoonlijk gewoon een goeie regel; lager dan 6 gewoon geen winstpunt. Simpeler kan het niet zijn...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 22:03

Ik heb zelf nu 3 crossen gereden, waarvan eentje foutloos maar met onvoldoende voor stijl. Ik had toen wel mn protocol opgehaald, wist precies waar ze zaten en inderdaad: op een plek waar ik slordig op een hindernis aan reed omdat Kev naar de hindernis voor een andere klasse trok ipv naar zn eigen hindernis. Verder opmerkingen over verlichte zit. Daar kun je dan wat mee en daar kun je op oefenen.

Overigens is die cross bij de KNHS trouwens wel geregistreerd als 2 winstpunten := , ik hou mooi mn eigen telling aan en niet de stand van de KNHS.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:04

Ik vind het echt heel stom en heel slordig dat de jury zijn plek in de cross niet noteert op het blad. Het moet volgens het reglement.
Citaat: "Op het protocol dient de plaats in de cross-country waar de jury zich bevond vermeld te worden."
Juist de jury (en de organisatie) dient het reglement te kennen. En het is hartstikke belangrijk voor ons ruiters. Juist zodat we wat kunnen leren van het commentaar/de punten.
Ik ga bijna elke (B)cross na afloop naar het secretariaat om te vragen waar de stijljury zat. Stom toch?
Moeten we eigenlijk allemaal doen, dan zorgen ze er misschien wel voor dat het erop staat, haha. :D

Ik heb ook een keer 3 zessen van de ene jury gehad en 2 zessen en een 5 van de andere jury, echt balen. Maar toen was de winstpuntgrens net van 5 naar 6 gegaan dus ik denk dat ze nog niet in de gaten hadden hoe belangrijk die 0,16 punt voor me was. :-)
Tegenwoordig staat trouwens ook nog wel eens onderaan het protocol dat een 5 voldoende is. Dan gebruiken ze nog oude protocollen, ook slordig. :+

Ik heb er even een protocol bij gepakt en ik zie dat er ook geen speciale regel is om de locatie te noteren. Als die erop stond zullen ze het misschien ook eerder invullen. :list:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:22

rowo schreef:
Er tegen protesteren vind ik ook niet wat :o Dan is het toch jou woord tegen die van de jury. Wat wil je er mee bereiken?

Ik vind het persoonlijk gewoon een goeie regel; lager dan 6 gewoon geen winstpunt. Simpeler kan het niet zijn...

Helemaal mee eens maar daarnaast zou van mij de het aantal winstpunten voor promotie omhoog mogen + de regels zoals ze nu bij flexibel springen zijn incl. als je maar 1 actieve startkaart hebt met eventing je levenslang in de zelfde rubriek mag blijven,goeie regeling voor bangerds zoals ik ;)

Overigens hadden we in Nederland vroeger ook geen B rubriek dus ik denk dat daarom de promotie bij 4 winstpunten is gelegd.

@corien, volgens mij haal jij met je mini-letters de hindernisjury,s en stijljury doorelkaar, stijljury zijn geen vrijwilligers die zich zelf kunnen aanmelden!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:34

pol013 schreef:
Vond het dan wel weer jammer dat ze bij de BB geen stijlpunten hadden. Dan heb je alvast een idee hoe je daar mee zit.

Vind ik ook :j , als ik straks met Wo een BB-crossje rijdt zou ik graag willen weten wat hun indruk is. Nou ja.. en anders vraag ik een aantal bokkers wel om punten te geven :P

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:37

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:00

Wij hebben gisteren genoten van de BB-cross. Giga deed super haar best! Springen en de cross waren foutloos en ze (Laurie en Giga) zijn 3e geworden. De eerste drie cross hindernissen vond ze nog wel wat spannend, maar daarna ging de knop op cross-stand en hebben ze heerlijk gereden. Waterbak had wat vloeiender gemogen, maar al met al: toppie!!

Heb ook nog foto's van crossers en springers gemaakt die ik tegen kwam: http://www.deleliaard.nl/Fotografie/vli ... ni2009.htm

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:01

Heb niet meer zoveel tijd over op mn werk :P dus hierbij ook nog mijn verslagje van zaterdag in t L met Ungaro:
Dressuur ging niet echt verkeerd maar ook niet zoals t kán, resultaat helaas in t midden vd groep met 54 strpt. Springen foutloos.
Ik vond de cross lekker voorwaarts gebouwd en niet echt zwaar, kwam mooi uit zodat ik Ungaro eens lekker kon laten lopen en eindelijk weer eens binnen de tijd zou kunnen finishen :+ dat is zeker gelukt, zelfs iets té snel :oo Cross ging in ieder geval super. Tempo was zeker hoog genoeg en ik heb eigenlijk eens gevoeld dat hij echt zelf wat terugkwam op de hindernissen. Ik kreeg hem alleen na het lange gallop stuk naar de afsprong toe niet helemaal naar wens terug waardoor ie nog te ver doorsprong, maar verder ging eigenlijk alles volgens planning. Op het water moest ik wel even goed aanpakken maar het ging wel gelijk goed, en we hebben zelfs de punt bij de mexicaans hoed gedaan *D Op de coffin trok hij wel iets naar rechts maar die ging wel goed. Ik dacht dat ik daar goed op schema zat, maar toen ik naar de laatste hindernis reed zag ik dat ik nog 35 sec over had :oo dus dat laatste stuk hebben we heeeeel verzameld gegalloppeerd, helaas toch nog 3 sec te snel. Was wel super tevreden over de cross en blij dat we eindelijk weer eens goed op tempo hadden gereden (we waren de laatste 3 cross telkens te langzaam), vooral met t oog op t M.

Uiteindelijk haddenn we nog de 13e prijs (waren er 15) :D en ik ben weer super trots op Ungaro :+:
De wedstrijd was ook weer super georganiseerd :)) en de cross was weer heel mooi. Best netjes gebouwd, vrij pittig maar niet echt te zwaar. Complimenten ad organisatie +:)+

Heb al een leuke foto van lifaya +:)+ Hier was ik dus de seconden aan t checken O:)
Afbeelding

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:05

Mooie foto zeg !

Ook heel mooi borsttuig :D

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:08

Thanks! :D En ik had vd week eeeeindelijk mn nieuwe laarzen binnen, ariat bromont kleur choco :P zitten heerlijk en ik vind de kleur super mooi :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:10

Die heb ik ook sinds kort Suus! Zitten echt als gegoten en de kleur is idd prachtig! Gelukkig zijn mijn laarzen niet door mijn val beschadigd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 23:17

Ghehehehehe, ik zie het al helemaal voor me. Allemaal bezorgde mensen om Simmie heen die alleen maar uitkraamt 'zijn mn laarzen nog ok?' :)) (logisch dat ze je dan nog even willen laten liggen :)) )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:18

_O-

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:19

Ik heb ze met mn mega kuiten wel echt even moeten inlopen op mn werk zonder rijbroek, maar ze zitten inderdaad super! Heb er ook mee gedressuurd zaterdag ;) Denk dat ik dat in t vervolg altijd maar doe. Ik heb er zoveel meer gevoel mee dan met die stijve Petries....

Gelukkig zijn ze niet beschadigd! Had er ook nog eens bij moeten komen.... :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:22

Mijn eerste zorg waren niet mijn laarzen maar mijn paard.
Had wel een aparte gewaarwording geweest voor de omstanders als dat mijn eerste reactie was geweest!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:25

Eventinggek schreef:
Thanks! :D En ik had vd week eeeeindelijk mn nieuwe laarzen binnen, ariat bromont kleur choco :P zitten heerlijk en ik vind de kleur super mooi :Y)

Ik wilde net vragen wat voor mooie laarzen je aanhebt :P hahaha

@Apple: Ik ben ooit iemand te hulp geschoten die van haar paard geklettert was en die kon niet meer opstaan!! De ambulance broeder knipte haar chaps door en het eerst wat ze zei was :"oliebol IK HAD TOCH MIJN BENEN MOETEN SCHEREN.. sorry hoor, let er alsjeblieft niet op!!"
Was eerlijk gezegd het laatste waar ik op dat moment aan dacht >;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 23:33

Dat is wel een beetje het grapje hier, altijd je benen scheren en schoon ondergoed aan als je iets met paarden gaat doen :))