[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

floor01

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:27

ga je met dat paard ook crossen als hij er klaar voor is? Lachen

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:28

Floor, ja vooruitgang zit er wel in! Ze is gewoon een echte merrie... Tong uitsteken Ik rij haar nog maar weinig omdat ik haar nog erg jong vind (net 3), dus daar zal het misschien ook wel wat mee te maken hebben dat ze lekker eigenwijs doet in het begin met rijden.
Ik longeer haar uiteraard eerst altijd wel even, maar dan loopt ze poeslief. Zodra je erop gaat zitten is het een typische merrie, lekker miepen en niet vooruit te branden zo af en toe.. Knipoog

Wiskunde,scheikunde, natuurkunde.. bij mij moet je er niet mee aan komen zetten. Ik ben zóóóóó blij dat ik er eindelijk vanaf ben! Wiskunde gaat nog wel, dat vind ik soms ook nog wel leuk. Maar natuurkunde en scheikunde.. oh nee regelrechte ramp!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:29

Floor tegen wie heb jij het nu?
Wise gaat iig de crossen in, of ze nu wil of niet... Extreme duivel Maar dat duurt nog wel even hoor, ze is net 3, en als ze een jaar of 4,5 a 5 jaar is mag ze van mij pas haar eerste cross lopen.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:32

ik had het eigenlijk tegen Anthea! maar leuk dat jij ook ff reageert! Knipoog

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:35

Sjaan schreef:
Andrea, ja kan ik me voorstellen.. Wordt dat feest bij jou leuk? Op het ROC hebben ze ook een feest na de diploma uitreiking vrijdag maar ik schat zo dat ik daar geen ene klap aan vind, ik ken daar namelijk geen kip!

Er is geen feest op school maar iedereen gaat daarna uit, dus dat is wel heel erg gezellig altijd! (heb het op de havo al meegemaakt Knipoog )
Maar als je haast niemand kent lijkt me dat inderdaad ook niet zo leuk.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:39

floor01 schreef:
ik had het eigenlijk tegen Anthea! maar leuk dat jij ook ff reageert! Knipoog

haha ik vroeg het me ook al af!
Mar ik ga ook wel met hem crossen. Heb nu 1 crosstraining gehad in Westerbork en dat deed hij heel erg goed. Maar hij is pas 4 jaar. En eerst moet het met springen maar even iets beter gaan Bloos

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:44

Hey allemaal!
Zo jullie mutsten wat door hoor Tong uitsteken!
Even globaal doorgelezen:
Anja: Ik ben nu over gegaan dus we gaan nu op zoek naar een paardje Haha!!

Leuke foto's Anthea!

Erg jammer van jullie wistkunde Vief en Renske!!

Leuk Vieva!

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:43

Gossie, heb vanaf pagina 110 bij moeten lezen, dus er is een heleboel niet blijven hangen Haha!

Heb onthouden dat er een paar sgw-mutsen over zijn gegaan, en dat er bij de ene een paard bijkomt en er bij de andere geen paard weg hoeft Tong uitsteken Gefeliciteerd!

Nog geen veulen bij Sjaan heb ik begrepen (slaap je nog steeds op de trampoline?)
En voor Wise: misschien een bokriem?? Deden wij wel eens bij de lastige pony's om bij een buitenrit zodat de kinderen zich vast konden houden. Zegt er op een gegeven moment eentje tegen een vriendinnetje: "Kijk, dat is een bokriem: als hij die om heeft gaat hij niet meer bokken, dus durf ik wel op hem te rijden" Haha! En door dat zelfvertrouwen ging het ook perfect!

Nieuwe auto voor Lielle: ziet er goed uit!

Canter is ziek: heel veel beterschap Ach gut

Heb Gomir op het paard van Talida langs zien komen: best fijn als je ziet dat je paard het wel kan, dan weet je waar je naartoe kan werken!

Begreep dat Os van MJ weer wat beter in zijn velletje zit!

Paard van GvdT is ook nog steeds rad!

Gomir is hard aan het werk op de stoeterij voor de keuringen: veel plezier!

Vief had vandaag geen wiskunde dag, en Renske geloof ik ook niet... Ach gut Moet bekennen dat er bij mij niet zoveel is blijven hangen van wis- en scheikunde. Behalve al die afkortingen maar dan omdat die nog wel eens in kruiswoordpuzzels voorkomen Haha!

Ben vanmorgen met Marple naar buiten geweest, was heerlijk rijden! Heb op de terugweg zelfs met lange teugel kunnen stappen zonder dat we in de racestand gingen Lovers (hou toch wel heel veel van mijn paard geloof ik)

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:05

MissM, ik rij altijd met een touw om Wise haar nek, zodat ik iig iets heb om vast te houden. Ik moet zeggen dat je daar toch aardige hou vast aan hebt, moet je hem alleen wel op de goede momenten vasthouden... Clown
Ik waak op het moment niet meer bij Valdi, al 2 nachten niet meer. Ze is opgehouden met harsen en is ook niet al te onrustig meer...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:14

WOWWW... Lielle: goed bezig! ik weet ook nog wel íets van scheikunde. Maar redox en differentieren was niet mn sterkste kant Tong uitsteken Reactie vergelijkingen draai ik nu mn hand niet meer voor om Knipoog

Verder niet bijgelezen, doek nog wel.. Ga zo eerst ff eten!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 19:58

Idd lielle knap hoor! Ik snap er echt helemaal niks van!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:06

ik ook niet! maar als ik dat zo lees ben ik blij dat ik het gewoon heb laten vallen toen het kon!

Tal was wel braaf met rijden, maar heb ook niet zo veel gevraagd. Ze liep wat kort, misschien toch een beetje spierpijn van gister? Alhoewel ze na een crosstraining ook nooit stijf is. Dus ik ga me gelijk weer zorgen maken (ben beetje doemdenker Bloos )

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:07

Ik ook Talida! Nagelbijten / Gniffelen

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:10

He! Mini muis = Motor Muis !?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:19

haha ja beetje! Ik mocht willen dat ik kon motor rijden! Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:35

Wiskunde had ik zo'n hekel aan, bijna een heel schooljaar bijles gehad en dan nog zakken op 0,1 punt op je examen Boos!

MissM jij schreef het en ik dacht net aan sjaan der merrie met veulen.

Talida schreef:
ik ook niet! maar als ik dat zo lees ben ik blij dat ik het gewoon heb laten vallen toen het kon!

Tal was wel braaf met rijden, maar heb ook niet zo veel gevraagd. Ze liep wat kort, misschien toch een beetje spierpijn van gister? Alhoewel ze na een crosstraining ook nooit stijf is. Dus ik ga me gelijk weer zorgen maken (ben beetje doemdenker Bloos )

Ik denk dat we maar een clubje op moeten richten Tong uitsteken

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:36

Talida schreef:

heb ik nooit last van...als ik denk dat ik rustiger aan ga doen...heeft hij dat door en gaat alleen maar etteren..

hij heeft eigenlijk ook nooit spierpijn (voor zover ik merk..) dus ik rij er gewoon normaal mee

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:41

Ik had eerder nooit last van, als het paard even iets stijf was, dat er dan meteen iets aan de hand was, maar sinds Piet die blessure gehad heeft, ben ik wel iets voorzichtiger.
Net stiekem toch maar 3 paardjes gereden. Met Piet was het het leukst, eerst dressuur en toen een buitenritje en hijw as zo lief Haha! Meestal is het echt een vieze flikker, maar nu was hij lief en is niet 1 keer omgedraaid Lachen
Heb ook al alles geleerd, dus heb een beetje lopen overdrijven met dat het nachtwerk gaat worden. Knipoog
Morgen dus frans en scheikunde. Dan vrijdag Economie. 's middags moet ik op school 4 uur gymmen omdat ik te vaak niet geweest ben. Dan kan mijn vaakntie echt beginnen voor eventjes Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:47

Ik denk dat Talida hier bedoeld, dat als haar paard niet helemaal loopt zoals ze gewend is, ze haar al in een kliniek ziet staan.

dat heb ik dus ook, als mijn paard niet lekker loopt, stap ik af en gooi ik der aan de longe om te kijken of ze rad is. Zo niet dan zie ik der al bijna als worst liggen Clown Laatste is een beetje overdreven maar je begrijpt wat ik bedoel Knipoog

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:48

Ha nog iemand die een hippochonder is Haha!

Tal heeft altijd wel wat opstart nodig, dit is wel beter geworden nadat we ongeveer de hele vorige zomer en najaar in de kreukels hebben gelegen(long story), maar daarom denk ik juist gelijk van ohnee het is toch niet terug he. En ze loopt er eigenlijk altijd wel snel en goed doorheen, maar vandaag kreeg ik het niet voorelkaar Huilen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:06

Lielle schreef:
Gomir, nog wat vertraagd Bloos! Goed gesprongen met Ot zeg, jullie gaan hard Ja Waar werk je nu?

We gaan weer de goede kant op Ja

Ik loop een weekje mee bij Stoeterij 't Centrum(waar oa Krack gefokt is Haha! Heb vandaag volle zus van hem met haar veulen naar het land gebracht *LOL* ). Morgen is de stamboekopname dus het is allemaal erg leerzaam. Veel dingen gaan toch net even anders dan bij sportpaarden Ja
vooral van het vrij springen gister heb ik een hoop opgepikt!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:11

Talida schreef:
de vraag is of Tal het ook fijn vond haha. Het is echt gewoon jammer dat de afstand te groot is, anders had het echt wel vaker voorgekomen Duivel
Ze voelde wel ok hoor Haha!
Idd jammer dat je zo ver weg zit. Was zelfs gisteravond nog een uur en tien minuten rijden Bloos

Tallie was iig heel braaf(over het algemeen) en ze deed goed haar best Ja ze vond het alleen erg vreemd dat ze moest blijven wachten en op eigen benen moest lopen.
Vooral hindernisje uit draf vond ze maar raar, ze zat echt te wachten tot ik met been zo komen Clown
Kon haar later ook mooi wat dicht onder rijden. Dan maakt ze nog wel af en toe een foutje, maar daar leert ze alleen maar van Ja

Citaat:
@lielle: Gomir is hard aan het werk bij die stoeterij, ze moest er vandaag ook weer om 6 uit, en morgen helemaal gekkehuis, dan is de keuring. arme zij!

Zielig ben ik niet hoor *LOL* Heb het er best naar mijn zin, al begin ik wel wat heimwee te krijgen naar Marco en de paardjes Clown (ben op de terugweg vanavond ook nog maar even langs concours gereden om mijn allergrootste vosvriend even gedag te zeggen, lag toch ongeveer op de route Haha! )

Ben benieuwd hoe Onide gegaan is, dat heb ik niet meer afgewacht
Ga nu zo Otje en de merrie even doen en dan op tijd naar bed, morgen half vijf op en een lange dag Ja
(na de keuring ook nog met iemand mee op dressuurwedstrijd en die moet pas om 9 uur rijden Clown )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:16

Sjaan schreef:
Wiskunde,scheikunde, natuurkunde.. bij mij moet je er niet mee aan komen zetten.

Laat ik nou altijd gedacht hebben dat je er gek op was Tong uitsteken Met name natuurkunde Knipoog

Ik vond het wel altijd hele fijne vakken Ja

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:17

gomir schreef:
Tallie was iig heel braaf(over het algemeen) en ze deed goed haar best Ja ze vond het alleen erg vreemd dat ze moest blijven wachten en op eigen benen moest lopen.
Vooral hindernisje uit draf vond ze maar raar, ze zat echt te wachten tot ik met been zo komen Clown
Kon haar later ook mooi wat dicht onder rijden. Dan maakt ze nog wel af en toe een foutje, maar daar leert ze alleen maar van Ja

en wat zijn je tips voor als ik morgen weer springlesje heb? Hebben we het eigenlijk niet eens over gehad Clown

veel plezier met je eigen knollie Lovers

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:18

Tallie kan best wel wat spierpijn hebben gehad hoor Talida Ja
Heb haar natuurlijk toch heel anders gereden dan jij normaal doet dus ze zal ook ongetwijfeld andere spieren gebruikt hebben Knipoog
Wsl is het morgen al een heel stuk beter. Niet meteen te ongerust worden hoor