[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jimny

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:51

mijn paard staat zomers ook 24 uur op 't land en is ook aan de dikke buiken-kant maar toch heeft hij ook last van bloedarmoede en moet ik daardoor bijvoeren. Heb nu die pavo zomerkoeken gekocht om te proberen. Als "Ed" hard heeft gewerkt of een wedstrijd heeft haal ik 'm meestal eerst naar stal en voer ik een kilo brok en ½ schep geplette haver bij

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:54

Chantal: bij ons lopen de paarden nu 24/7 buiten. De wedstrijd paarden blijven na het rijden en wedstrijden 's nachts binnen. Maar die paarden krijgen wel 's morgens brok en 's avonds brok, Madine krijgt er altijd wat haver bij (ik weet niet precies wat mijn oom met z'n pony's doet), en hooi.
De andere paarden en pony's hebben genoeg aan de wei in de zomer en in de winter krijgen ze extra brok en hooi.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:17

Bij ons staan ze nu vanaf sóchtends in de wei totdat er smiddags gereden word dan word er ook nog brok gevoerd sávonds staan ze dan op stal en krijgen ze ook brok..
Als ze meer op stal staan dan krijgen ze sóchtens hooi en brok en smiddags en savonds brok...Nu ze ook nog eens in de wei staan minderen we op het brok omdat ze nu wel allemaal een dik buikje krijgen

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:17

Nog even een lekker late reactie op een paar andere reacties...

Ik wil eerst helemaal zeker weten dat ik crossen leuk vind voordat ik zulke afstanden af ga leggen.

Marieke, ik ben ook erg trots op mijn springsetje. Beetje bij beetje bij elkaar gespaard en het enige dat nog ontbreekt, zijn de leren strijklappen (peesbeschermers heb ik al wel)

andrea16 schreef:
Kitty: leuke foto! Is dat in Exloo?

Ja, dat is in Exloo. Even na mijn springwedstrijd erdoorheen. Even afkoelen...
Jammer dat ze daar niet meer de complete baan hebben staan.

Is het niet mogelijk eens een SGW-clinic in Noord Nederland te organiseren voor aanstaande en beginnende SGW-ers? In Roden ofzo... of in Zweeloo.
En misschien ook wel voor de gevorderde, maar ik weet niet of er daar veel van zijn in het noorden...

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:21

chantal, onze pony's staan ook 24/7 buiten, in de 'wei' (lees: ze hebben het land zo gemaakt dat er nerges gras meer te bekennen is en dus op zand staan ) in de wei krijgen ze gewoon kuil, best veel omdat ze dus niet altijd op gras staan.. en 's avonds en s'ochtend krijgen ze ook gewoon brokken.. maarja, ze staan dus niet altijd op gras zoals ik al zei..
als ze op de wei staan waar wel gras is krijgen ze ook minder brok..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:28

Lekker GvdT om in je vakantie vast te horen dat het chaos op je werk is!!

Wij kregen vorige week te horen dat we tussen 2006 en 2010 van 175 naar 75 mensen gaan, waarbij mijn afdeling in 2009 wordt opgeheven...
Dus als iemand nog een leuke baan weet.... ik hou me vast aanbevolen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:30

Kitty schreef:
andrea16 schreef:
Kitty: leuke foto! Is dat in Exloo?

Ja, dat is in Exloo. Even na mijn springwedstrijd erdoorheen. Even afkoelen...
Jammer dat ze daar niet meer de complete baan hebben staan.

Haha, dat deed/doe ik ook altijd als ik in Exloo heb gesprongen. Even lekker er doorheen crossen. Inderdaad erg jammer dat ze bijna alle hindernissen weg hebben gehaald. Of ja, er staan nog wat trakheners maar die zijn echt onmogelijk aan te rijden. Wel staan er in het bos nog wat sprongen; een piano, een oxertje en nog wat wat ik al niet meer weet...
De waterhindernis kan je ook hartstikke tof nemen als insprong, paar galopsprongen in het water, uitsprong, 1 galopsprong, insprong, weer een paar galopsprongen en uitsprong!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:38

SGWukkie: straks is je paardje weer super! Ben benieuwd hoe hij aanvoelt als je er straks weer opzit. Sneu altijd dat ze er wsl al een tijd mee rondlopen, ik kan me daar altijd zo rot over voelen.

Kitty; er zijn wel wat gevorderden in het noorden hoor en ik ben er ook altijd wel voor in als het in de planning past
Trainingen van Regio noord of friesland zijn voor jou ook nog wel aan te rijden. Paar keer bij de dijk, maar bijv ook een keer in Roden.
Het hele land doorrijden wen je vanzelf aan hoor

Dat is minder Miss_jumpy. Gelukkig horen jullie het allemaal op tijd, dat is dan wel weer netjes.

Reddytobias; klinkt goed. Ik hoor het wel als je geweest bent Wat zijn het voor paarden?
Die faust gaat trouwens super nu! (en je pb ga ik nog beantwoorden, maar dat komt morgen, ben zo duf als een konijn )

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:39

Dat is geen fijn nieuws, Miss_Jumpy. Wat voor werk doe je?

@Chantal: Ik kreeg vandaag het programma boekje binnen van Gorssel, en ik zag dat je er heel fraai in stond met 2 foto's! Wat kost dat nou om de organisatie een beetje om te kopen?

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:00

Vandaag alweer niet eraan toe gekomen om de foto's en stills te uploaden. Hier alvast een voorproefje van HM Ienie die trots poseert met haar nieuwe deken op SGW Huissen (check de tekst op de deken )

Afbeelding

MissJumpy, sterkte met het zoeken naar een nieuwe baan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:04

Leuke foto Bitwise. Maar ik zie HM denken: "puh, die deken past niet bij mijn bandages!"

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:09

Simmie schreef:
Leuke foto Bitwise. Maar ik zie HM denken: "puh, die deken past niet bij mijn bandages!"

leuke foto Bitwise!
volgens mij zou HM als ze op school zou zitten met gemak het gymnasium doen!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 23:16

Super Bitwise, heel stoer!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 08:24

Kitty schreef:
Is het niet mogelijk eens een SGW-clinic in Noord Nederland te organiseren voor aanstaande en beginnende SGW-ers? In Roden ofzo... of in Zweeloo.
En misschien ook wel voor de gevorderde, maar ik weet niet of er daar veel van zijn in het noorden...

Er is een site voor de noordelijek sgw trainingen, die zou ik eens opzoeken. Gomir kent vast het adres wel

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 08:29

stoere foto Maar ik ben het met HM eens, die kleur staat haar niet.

Ik ben gisterenavond naar de opening van het theaterseizoen in Eindhoven geweest, een voorstelling (zonder echte - begrijpelijke - tekst) over een overstroming en de nasleep daarvan. Veel muziek, special effects en vooral heel veel water Het was buiten en door de wind kregen we nog heel wat sproeiwater over ons heen Wel leuk, als bedrijfsuitje. Grappig genoeg was het op de High Tech campus van Philips (ik werk voor Philips), terwijl het een uitje van Bruns (bedrijf van Antoine) was.

En verder heeft Raimaer een flinke wond (3 bij 10 cm) op haar spronggewricht zitten, en we hebben geen idee hoe ze daaraan gekomen is Ze liep er niet kreupel op, maar het was wel pijnlijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 08:32

He getver Lielle. Is het een diepe of redelijk oppervlakkige wond?
Gelukkig dat ze er niet kreupel op is nu je net weer een beetje aan de gang bent met haar.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 08:32

Denk dat Kimdepim en Giloni het ook leuk zouden vinden, wonen allebei in Friesland en moeten ook meestal ver rijden voor de crossen.. En Nadinetjuhh (Texel) zou het denk ook handig vinden
Kimdepim crossed (bijna weer) L en Giloni B en er zullen vast nog wel meer Noordelijke crossers zijn

Wat balen dat je paardje zo'n grote wond op z'n beentje heeft zitten Lielle, wel fijn dat hij er niet kreupel op is, maar dat wordt dus veel afspuiten denk of niet?
Moet het trouwens gehecht worden?

Mooie foto Bitwise

Nog een kwartiertje en dan moet ik naar school..
Hoop dat ik m'n kluisje nog kan vinden, want ik weet m'n nummer niet meer
(misschien toch wat eerder weggaan..)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 08:39

Ik heb het zelf nog niet gezien maar mijn moeder dacht niet dat hechten nodig was, maar het was toch wel redelijk diep. Ik baal er goed van, idd net nu we weer lekker bezig waren. Ik had al weer plannen voor Ysselsteyn maar dat moeten we maar even zien (conditie opbouw is nog hard nodig).

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 08:49

He wat vervelend Lielle! dat die beesten ook niet wat zuiniger op hun lijf zijn!

Leuke foto Bitwise! Lijkt net of je wereldkampioen bent met al die prijzen

Over het voeren van krachtvoer:

Rex krijgt 1,5 kg muesli en 1,5 kg sportbrok en Pico krijgt 1 kg muesli en 1 kg onderhoudsbrok. Rex is in de zomer ook snel te dik, dus die mag nu maar een paar uur per dag in de wei en de rest in de paddock. Pico heeft in beide weilanden een enorme cirkel uitgesleten van het rondjes lopen in stap. Die raakt op die manier blijkbaar haar energie kwijt...
Onze weiden zijn vrij vet, we hebben eigenlijk wat teveel grond voor 3 paarden (1,5 hectare)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:04

Klinkt niet fijn Lielle! Kan het zijn dat ze in de stal is gaan liggen en toen met een hoef vast is komen te zitten tegen de muur ofzo? Of hebben jullie haar zo uit de wei gehaald?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 09:11

Ik heb geen idee Scum (ze stond op stal toen mijn moeder het zag), maar balen is het wel. Mijn moeder is er net geweest, been is dik en ze loopt moeilijk maar het lijkt wel oppervlakkig, dus even een paar dagen rust.

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:14

Wat balen zeg, Lielle!
Wil je net weer lekker gaan crossen in Ysselsteyn.
Dat zul je altijd zien dat ze dan weer net zoiets aan de hand halen, die lieve beestjes.
Ik hoop voor je dat het een beetje snel geneest.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 09:16

Dank je wel Hopelijk blijft Pablo rad, dan kan ik toch nog starten daar.

Omax, grappig trouwens. Ik heb ook een 2jarige die Watje heet (Wadhnu) Hoe is het met de jouwe?

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:42

Miss_Jumpy --> Fijn is dat.... gelukkig melden ze het wel op tijd zodat je tijdig op zoek kunt naar een andere baan! Wat doe je nu eigenlijk precies?

Canter --> Gaaf hè.... Nu moet iedereen wel even zo'n sgw boekje van Gorssel kopen hè!

Bitwise --> Onwijs gave foto! Die deken is ook echt stoer, staat HM goed!

Lielle --> Ai wat balen zeg..... hopelijk is het oppervlakkig en geneest het snel... Het ligt natuurlijk aan de wond. Maar zelfs met de diepe gehechte wonden van Nena 2 jaar geleden zijn we binnen een maand weer gaan rijden met haar! (en Nena was echt ver heen..)

Marieke --> Dat heb ik dus ook.. mijn weidens zijn eigenlijk te rijk voor mijn paarden.....

Lielle, Omax --> Ik heb ook een 2 jarige! Ben wel benieuwd hoe groot die van jullie inmiddels zijn? Wisecrack is L'Amour iig voorbij gegroeid, ik zal hoor is opmeten!

Leuk nieuwtje... L'Amour heeft de plek van Nena bijna ingenomen... oho arme Nena!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 12:02

Ons Watje is 1.69 (is van maart 2003) en volgens het touwtjes trucje wordt hij tegen de 1.80
Ik denk dat we wel redelijk vlot weer kunnen rijden, als dat dikke been wat minder is geworden. Maar ik heb nog wel wat conditiewerk te doen voor een L cross.

Miss_jumpy, ik was je even vergeten. Balen zeg! Wat zoek je voor iets?