[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:45

Middag!
ik ben vandaag wezen dressuurprikken in Exloo. Draakje zat nog een klein beetje in de cross-modus :+ Eerste proefje was ze veel te druk, maar de stukken dat ze ontspande en rustig was, liep ze wel erg fijn. Kreeg hier 173 wat ik toch wel behoorlijk laag vond. Tweede proefje was ze ook nog steeds heel druk, maar had hier wel meer ontspanning en kreeg hier 188. Dat kwam ook overeen met mijn gevoel. Al met al dus wel tevreden :) Nu alleen zorgen dat ik haar wat rustiger kan houden. Ik zat de hele proef alleen maar: Hooooo en Rustig! tegen haar te zeggen :+

Ik lees over het algemeen goede verslagen van Barchem! Zal zo even het verslagen topic doorspitten.
Noor: Jammer van je val :(:)
Lau: Leuk dat je al weer aan starten denkt! Ik denk dat M1 haast wel fijner is dan zo'n B proefje hoor!
Evelien: Gefeliciteerd met je vader.

Evony

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:58

Jammer dat je eerste punten niet helemaal bij je gevoel klopte, wel super fijn van je tweede punten!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:07

Voor jullie goedemiddag :D
Las dat Noor voor de waterbak was afgestapt, jammer!
Marijke vandaag gaat starten, succes
Eef haar vader jarig is, gefeliciteerd!
Lau, nu alweer te paard :oo
Caro, mooi dat je de tweede proef toch een wp had!
Vief, sterkte in de UB!

Hier gaat alles goed. Veel zon, regen valt mee gelukkig. Heb al superveel gezien en gedaan! Hiken, bergbeklimmen, snorkelen, canopy tour, salsa dansen. Zit nu aan de caribische kant. Heel veel jonge amerikanen die halloween als springbreak zien :+
Over 4 nachten al weer naar huis, gaat (helaas) enorm snel!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:09

Klinkt echt super Mootje! Ben jaloers, hier staat de hout kachel aan :Y)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:11

Anthea: jammer dat de punten van je eerste proef niet helemaal overeen kwamen met je gevoel. Gefeliciteerd met je winstpunt in de tweede proef.
Laura: leuk dat je weer op Maat gezeten hebt en dat het goed gaat met je knie!
Evelien: gefeliciteerd met de verjaardag van je vader!
Evie: Als ik jou was zou ik me nu even op de dressuur gaan concentreren. Daarop laat je nu nog wat liggen in de sgw. De rest gaat gewoon al super!
Joki: goed hoor! Fijn dat jullie nog steeds vooruit gaan.
Evony: Bij ons krijgen ze ivm het weer ook altijd rust in de winter. Worden ze over het algemeen niet slechter van.
Vief: jammer dat de master wat tegen valt. Studeerse!
Leliaardje: is druk aan het strijken geweest. Fijn dat het nu klaar is!
Sann: gaat op de dressuurtour na het crossseizoen.
Mootje: wat fijn dat je het zo naar je zin hebt op vakantie!

Vanochtend Weltsieger geschoren. Het resultaat is niet helemaal geworden wat de bedoeling was. Meneer stond aan een lang touwtje super braaf stil, maar was allemaal met zijn vel aan het trekken. En dat is erg lastig streeploos scheren. Helaas dus wat minder netjes dit keer. Aan het einde van de middag nog even rijden. Nu staan ze lekker in de wei.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:16

Sussie: precies dat is mijn idee ook! En ze is ook nog jong dus even lekker hele dagen op de wei met andere is ook altijd fijn voor der!

daarbij zijn er bijna geen rij mogelijkheden hier in de winter door vorst of regen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:21

Fijn dat je weer even hebt kunnen rijden Laura :)

Marijke, succes vandaag op concours!!

Ik heb vandaag met Zavira B HC in Barchem gereden. Het was haar eerste cross en ze heeft nog maar twee keer vaste hindernissen gezien, dus het was een behoorlijke uitdaging!
Met de dressuur had ik 201 punten, met springen een balkje, maar wel een supergevoel.
In de cross had ik een langsloper op het puntje en de paddenstoel die daarna kwam. Ook op de boom voor het tweede water moest ze even kijken. Uiteindelijk de cross uitgereden en eigenlijk heel erg tevreden! Ze mag volgende week weer mee naar Bathmen. Ben echt super blij met dit paard :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:23

Wat super Renske!
Hoe ging het met Celeste? *of starte je die alleen nog in bathmen :o ? *

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:27

Ik had met Celeste vorige week in Diepenheim gereden, dus die mocht alleen mee naar Bathmen. Denk dat het voor Celeste hier ook spannend genoeg was geweest ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:29

Haha er stond me nog wel iets van bij idd!
Maar wel leuk zeg die jonge dingen in de cross!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:42

Mijn proef ging fijn! Alleen iets te dol in de middendraf (kan ik niet alleen uitgestrekte, haha)
Dus taktfoutje! Verder middenstap 1 pas gedribbeld dis ben benieuwd naar m'n punten!
Prijsuitreiking is pas 18:15!

Rest van onze B/L equippe ook allemaal netjes gereden!
Het M/Z gaat ook top! Moet nog 1 ruiter in het M²!

Ben benieuwd!!!!!! :))

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:24

Hoi hoi

Ik ben ook weer thuis, gelukkig heelhuids! :+ Lag er met losrijden al 2x bijna naast en in de proef had hij nog meer ruimte om heeeeeel blij te doen! Had een aantal stukken dat hij nog wel fijn was maar een heleboel stukken waarbij hij echt te gek aan het doen was 8)7 Mijn punten waren erg laag, had wel laag verwacht maar niet zoooooo laag! Had 165 en 168 punten (is me nog nooit gelukt :+ ) Gelukkig heb ik volgende week weer 2 proeven zodat hij dan direct nog een keer mee mag!
oh ja op mn coupon stond; paard is erg ondeugend, amazone moet veeeel strenger zijn }>

Wauw Renske goed gereden joh!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:33

Joki super dat jullie het elke keer beter doen, de winstpunt is in zicht. :)
Evelien gefeliciteerd met je vader!
Ik denk dat de wedstrijden deze maanden goed vol zitten, zoveel mensen die coupons op moeten maken. Ik zou in totaal een stuk of 60 keer moeten starten om ze op te krijgen. :')
Anthea gefeliciteerd met je winstpunt. :)
Mo ik ben jaloers!! Je bent wel actief geweest zo te lezen!
Renske super dat ze het zo goed aanpakt.
Henny dat wordt lang wachten :D
Marijke, jammer zeg van de punten, je weet in elk geval wel wat je te doen staat voor volgende week. :Y)

Kon het niet laten met dit weer om alweer naar de crossbaan te gaan!
Dit keer gewapend met pelham bit, want Tessa was de afgelopen keren zo sterk, leek me niet zo veilig op zondag met veel families en kinderen in dat bos.
Ze was nu echt op pinken te rijden, ze had het weer helemaal naar haar zin. :)
Veel kinderen hebben haar nog geaait, goed voor Tessa's ego, al die complimentjes. :')

Woensdag gaan we met haar richting een oefenparcours.
Ik zet het gewoon op iniminie hoogte, en dan probeer ik het eens in alle rust. Zal vast leerzaam zijn voor haar.

Ze kan ook zo vriendelijk kijken <3
Vond het wel een leuke foto zo met de herfst op de achtergrond
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door daNiielle_ op 30-10-11 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:38

Het springen stond gisteren idd laag maar er werden veel fouten gemaakt.
Net even de bruine gereden. 2x in de remmen gegaan dus dat ging goed. Met de schimmel ga ik deze winter veel dressuurlessen nemen en starten op springwedstrijden. Misschien als zij lekker loopt ook wat dressuur maar na ons dramatische M2 debuut ben ik aan het twijfelen of ik haar nog wel in de dressuur start. Dit jaar heb ik echt veel te veel laten liggen in de dressuur en het springen. Crossen waren op 1 val en 1 stuurfout allemaal foutloos.

@ Anthea gefeliciteerd met de wp. Zag dat het er megadruk was wegens het evenement in de tent. Wilde even kijken maar had geen zin om zo het terrein op te gaan.
@ Mootje mooi dat je zo geniet. Ik denk dat je anthea bedoeld met de proefjes :D
@ Renske mooi resultaat voor zo'n onervaren paard

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:45

Caro misschien wordt de dressuur wel beter als je van plan bent om veel lessen te nemen. :)

Mandy ik las in het verslagen topic dat het niet goed ging met Zetje, hopelijk loopt hij snel weer goed :(:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:51

@ Daniielle ze kent de oefeningen tot Z1 maar heeft momenteel last van wat geheugenverlies geloof ik. Rechter travers is heel slecht momenteel en over de keertwendingen praten we maar even niet. Daarnaast moet ik toegeven dat ik het ook heb laten versloffen :o .
@evelien gefeliciteerd met je vader

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:56

@Caro: Ja het was idd erg druk door dat evenement op de parkeerplaats, was wel jammer maar achter de manege op het verharde zandpad kon je ook prima parkeren.
Losrijden was ook behoorlijk druk! Ik was al een-na-laatste in de M en daarna had je B en Z, toen werd het wel vol in de losrijbak. Vooral omdat niet alle B ruiters hun paard even goed onder controle hadden :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:00

Jaaaaaaaaaaaaaa, allemaal op KJ stemmen :D Dank alvast ;) [KS] Bokt hengstveulen verkiezing 2011: Stemmen maar!

Mootje, klinkt heerlijk. Geniet er nog even van!
Mm, oefenen met streng zijn dus ;)
Renske, goed gedaan zeg! :D

ik had net kantinedienst op de vereniging tijdens een menwedstrijd. Was wel eens leuk om te zien! Straks komt een vriendin hier eten en filmpie kijken. Morgen staan al vroeg de stuccers voor de deur :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 17:07

marijke dat is jammer van je punten maar mooi dat zeus volgende week weer mee moet

net met bay gereden en ging eigenlijk hetzelfde als gister. eerst giga irritant bezig maar daarna super :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:08

Wat jammer Marijke, Zeus krijgt dus strafkamp in de dressuurring. ;)
Wat super zeg je nieuwe Renske!
Lekker gereden dus Danielle. Leuke foto!
Was je met de Great Pleasure op pad Anthea? Gefeliciteerd met je wp!
Klinkt super daar Mootje, geniet er nog van!
Ahh zoo stemmen op Noor. Ik dacht al waar heeft Bianca het over, maar heb gestemd!

Net met What het bos in geweest, zou niet zeggen dat die gisteren Barchem gelopen heeft. Hij had energie voor 10 en zag overal boskabouters.
Ik ga van de winter aan de dressuur werken, daar valt voor ons nog veel winst te halen. Cross en springen gaat ons, als ik niet bedenk er naast te gaan liggen, over het algemeen goed af. ;)
Geef What ook geen rust van de winter, misschien even als het niet anders kan vanwege het weer. Maar hij wordt automatisch toch al minder gereden doordat het zo vroeg donker is etc. Daarnaast wordt hij ook vervelender als hij minder te doen heeft.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:13

@Sannn: Met de Great Pleasure inderdaad :j

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:14

Leuk met Maat in de B, dan rij je wel overal bovenaan Lau. :P
Evie, ik zou als ik jou was vooral veel dressuurwedstrijden gaan rijden.
Renske, wat goed van je jonkie!
Daan, leuke foto! Paard lijkt heel erg op de merrie van een vriendin van mij.
Mo heeft het erg naar haar zin. :)
Marijke, jammer dat Zeus zo stout was.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:16

Hoe is het met Caap Eef?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:19

Been is heel warm. :( Heb hem 20 min gestapt en de DA een sms gestuurd of hij morgen langs kan komen om te scannen.
Heb er nu klei op gesmeerd, vanavond nog een keer terug om dat chemische spul erop te smeren. Dat is namelijk gelijk een ontstekingsremmer.

Edit: Bathmen afgemeld. -O-

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:30

Wat ontzettend balen zeg Evelien! Hopelijk kan de da morgen langskomen