[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:50

Balen dat je je zadel zo lang moet missen, Lau!
Wat word je toch rozig van de hele dag buiten zijn :z

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:54

Erg he mootje.. heb ik ook nu kak helemaal in... straks lekker BZV :) dan lekker op bed.. morgen naar het strand met een nieuw stal genootje (jongen ken ik al heel lang heeft deurne gedaan maar is weer hier komen wonen) dus even lekker uit razen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:58

Ooooh ik ben jaloers op de mensen die vandaag hebben gecrosst :o !
Vorstin had een geintje bedacht om Shanouk 5 minuten bezig te houden,
Noor gaat in het vervolg voor een SGW aan dressuur starten,
Mo lag nog bijna in het zand in Moordrecht maar is gelukkig blijven zitten,
Evelien had niet zoveel geluk vandaag, arme Borex!
Anthea lag ook bijna naast haar paard.
Margreet heeft het oude Indoor Veendam nog meegemaakt. De hallen waar dat toen in werd verreden staan er nu niet meer volgens mij, de manege wel. Is nu echt recreatiegebied en er worden in het outdoorseizoen 2 concoursen op dat terrein georganiseerd. Het scholenconcours en het grote Veendam concours. Grote concours outdoor is ook altijd heel fijn rijden.
Bianca heeft prijzen gewonnen, super! Gefeliciteerd! Niet te veel van fotocommentaar aantrekken, ik zie mensen wel eens als een volslagen debiel op hun paard zitten boven de sprong op de foto, terwijl het irl een nette sprong was.
Fijn dat de merrie het proefje goed deed Caro!
Sim gaat straks lekker wokken!
Goh waren ze fit Laura :+ had ik niet verwacht :P

De preview van mijn eerste parcours met Ul in Veendam (van het M) staat op internet http://www.uhorse.tv/clip_preview.asp?clip_id=94290 kan hem veeeel fijner op dit bit rijden.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:02

Goeienavond :).

Ben weer een beetje rustig. Bloeddruk en hartslag is weer gedaald!!! Men, wat was ik kwaad vanmiddag!!!
Heerlijk los gereden, toen de baan in. Kwamen er ong 30man stampend van de trap af na beneden. Deed spontaan, steiger steiger. Giraf uithangen. Pirouette's draaien etc. G V D ik kwaad. Zag het al helemaal niet zitten. Toch begonnen met de proef. Na een paar onderdelen komen er mensen van buiten, Kaboem hard de deur dicht en weer flipte Dröpke!! Toen ong 10x een volte gedraaid en me over laten halen om toch door te gaan. Heel lief 1x -2 gekregen. Gelukkig ging de proef verder best netjes. Had nog 175 punten over. Weet dus nu wel zeker dat het er wel in zit.

Ga nou half febr en half maart een oefenwedstrijd in die manege rijden. Gaat Jeroen telkens de trap oplopen etc, haha.
Neem gelijk het paardje van een vriendin van mij mee. Kijken wat die doet :).

Laura: hopelijk vind je nog een 2de hands zadel wat past op beide.

Heel stiekem denk ik erover om te gaan sparen voor een bruin dressuurzadel.. :o

Wij gaan straks ook lekker BZV kijken :)
Corien: Hoop voor je dat de clinic de volgende keer wel door gaat

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:04

Bianca: ik zeg altijd meenemen wat je past en de rest achter je laten. Het belangrijkste is toch wat je instructeurs zeggen. Een foto kan zo enorm vertekenen. Gefeliciteerd met je eerste en vierde prijs: netjes hoor!
Laura: jammer dat je je zadel nu voor een langere tijd kwijt bent. Maar wel ontzettend fijn dat je weer lekker thuis aan de slag kan met je paarden!
Caro: wat de nieuwe proeven brengen is nog maar afwachten. Het zou dan mooi zijn als je je punten voor het Z hebt, dan kun je kiezen wat je het best past M2 of Z1.
Snoekiej: Vorstin vond het dus nodig om een grapje te maken! Gelukkig kon ze niet weg en uitrazen in een buitenbak is niet zo'n ramp.
Evelien: jammer dat Borex zo de kluts kwijt was. Slim om hem weer eerst wat vertrouwen te geven. Jammer dat het met Capri ook niet zo fijn ging.
Sann: heb je het naar je zin gehad in Snowworld?
Weule: jammer dat de pony nog niet wil. Gefeliciteerd met je winstpunt met Blingh.
Noor, Mootje en Snoekiej: fijn dat jullie lekker hebben kunnen trainen!
Anthea: gelukkig hield ze er snel mee op en bleef je erop zitten!
BV: wat ontzetten jammer zeg! Sommige mensen houden ook echt geen rekening mee dat je in een proef zit.
Mistid: de eerste paar seconden die je gratis mag kijken zien er goed uit. Inderdaad meer gecontroleerd. Fijn dat Ul zo goed reageert op dit bit.

Wij zijn vanmiddag naar het bos geweest. We zaten er nog maar net op en toen kwamen we een groepje tegen waarvan een man een rode paal vast had. Weltsieger raakte daar helemaal van in paniek. Hij draaide om en wilde heel hard wegwezen. Toen dat wegwezen niet lukte dreigde hij even helemaal door te draaien. Ik bleef ter nauwer nood zitten. Toen maar even naar die man geroepen dat hij even stil moest blijven staan. Toen kon ik eraf springen en hem meenemen erlangs, maar dat koste nog wel enige overtuiging. Pa zat op Vivre en die raakte ook helemaal in paniek, omdat W normaal de rust zelve is en dit soort dingen eigenlijk nooit doet. Verder was hij weer de brave Weltsieger net als altijd. Ik snap ook helemaal niet waarom hij in een keer zo doordraaide. Zo eng is een man met een paal nu ook weer niet lijkt mij. Ik had het ook helemaal niet verwacht, had hem gewoon aan een lang teugeltje.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 09-01-11 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:05

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:08

Bv ik heb as zondag clinic in ermelo.. ben benieuwd..
sussie lekker bij de hand van die man dan :+
Mirthe ziet er goed uit toch.. jammer dat het een klein stukje is...

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:10

Oh Sussie heb jouw bericht gemist. Wat raar dat Weltsieger ineens doordraaide!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:13

Jah mijn vader en ik hadden het er daarna nog even over en dit heeft hij echt nog nooit gedaan. Hij was echt in paniek. Hij vind soms wel eens iets spannend, maar als je dan zegt dat hij er toch echt langs moet dan gaat hij ook gewoon.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:15

Das wel balen sussie! arm paard :(:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:17

Sussie: inderdaad raar, af en toe snap je helemaal niets van die beesten.

Mistid, op wat voor bit rij je hem? Ik zoek nog iets waar Capri fijn op loopt, pelham loopt hij dwars doorheen. Het voelt alsof hij erop gaat hangen ofzo, heel irritant.

Kan je filmpjes helaas niet zien, laptop heeft mijn aanslag bijna niet overleefd. :o Was laatst chaggerijnig en sloeg er een keer op, daar kunnen ze niet zo goed tegen *schaam*. Hij doet het nog maar het gaat allemaal niet meer zo snel.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 09-01-11 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:18

Mensen ik ga lekker douche en richting bed.. heerlijk onder de dons tv kijken :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:18

Na raar dan sussie, als hij dat nog nooit heeft gedaan. Hopelijk blijft het bij 1x!
Leuke stukjes mirthe, jammer van die balk.

Ik ga zo douchen en dan ook BZV kijken. En dan is het al weer bijna bed tijd.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:21

lau ik ga trouwens niet naar de regio.. vind het niet fair voor die van mij heeft hele winter bijna niet gesprongen..

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:23

Dat is dan wel zo fair voor je paard Corien!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:23

Mirthe: Ik zie een paar seconden, dan houd het op. Wat ik zie ziet er goed uit meid.
Sussie: Wat vervelend wat W ineens flipte. Hopelijk was het maar eenmalig en maak je zoiets niet nog een keer mee.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:31

Ik ga zo naar de bios....Narnia drie kijken.... :evaw:

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:41

Have fun! :)

Zonde van je proef Dienke!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:42

:wave:

@ Dienke: ik kan me voorstellen dat je HEEL boos was, dat zou ik ook zijn geweest. Vandaag bij onze dressuurwedstrijd hebben wij gewoon blaadjes opgehangen dat mensen niet de trap op en af mogen onder de proef.

@ Bianca: gefeliciteerd met je prijzen :D

@ Sussie: jeetje, wat onwijs balen van je bosrit zeg. Kan me voorstellen dat het niet zo leuk was om mee te maken. Maar je weet waar het aan lag en waarsch kom je niet vaker een man met zo'n paal tegen :P

@ Corien: verstandige beslissing! Heb je ook geen springles ofzo gehad? Die springconcoursen komen wel weer :j

@ Laura; wat heerlijk dat je weer gereden hebt! Ze waren dus een beetje frips aan de bips? Waren ze wel een beetje te rijden ondanks hun fitheid?

Ik heb vandaag een halve dag op het secretariaat van ons kringconcours pony's dressuur geholpen. Leuk werk, maar wel vermoeiend.
Zetje was helaas nog steeds niet rad -O- Ik vermoed toch een hoefzweer omdat 1 hoef duidelijk warmer is dan de ander. Ik heb donderdag eigenlijk nog springconcours met haar, maar vrees dat ik af moet melden. Zondag is de kring dressuur, hopelijk kan ik daar wel starten. Ik baal echt zo hard!! :\

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:44

EvelienH schreef:
Sussie: inderdaad raar, af en toe snap je helemaal niets van die beesten.

Mistid, op wat voor bit rij je hem? Ik zoek nog iets waar Capri fijn op loopt, pelham loopt hij dwars doorheen. Het voelt alsof hij erop gaat hangen ofzo, heel irritant.

Kan je filmpjes helaas niet zien, laptop heeft mijn aanslag bijna niet overleefd. :o Was laatst chaggerijnig en sloeg er een keer op, daar kunnen ze niet zo goed tegen *schaam*. Hij doet het nog maar het gaat allemaal niet meer zo snel.

Ik rijd hem op een myler met tongboog sinds de vorige wedstrijd. Geen idee wat voor type ed, zoek wel even een plaatje. Is helaas niet mijn bit maar die van een vriendin. Die start momenteel zelden dus ik kan hem gelukkig even lenen. Ultra knalt ook dwars door de pelham heen, pakt hem beet en smeert hem.

Mijn kleine zusje heeft op die manier ook al eens de laptop van mijn andere zusje gesloopt. Ze heeft er ook een keer mee gegooid. Beide keren overleefde de harde schijf het niet.

Veel plezier Bianca!
Hier zo ook BZV op de teevee.
Dienke, dankjewel! Moet ongeveer een halve minuut zijn. 15 euro voor een clipje werd me wat te gortig, als ik ze voor 3 per stuk kon krijgen dan had ik ze allemaal gekocht.
Balen Mandy dat Zetje nog niet goed is!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:51

@ Dienke: balen van je proef zeg.. Fijn ook van die mensen dat ze even rekening met je houden!! Weet nog een keer een proef met Nudine (L2 ofzo??) in de stromende regen, deed iemand zijn paraplu open toen ik recht op hem afreed. Ging ze van schrik zitten midden in de proef :(:)
@ Mirthe: ik kan ook maar een paar sec van je filmpje zien. Was dit de eerste x M? Niet toch?
@ Rowo: hoefzweer is inderdaad vervelend, hopelijk is dat het wel en niets ernstigers!
@ Sussie: vervelend dat W zo bang was. Gelukkig kon je blijven zitten.
@ Eef: slaan helpt niet, ik spreek uit ervaring :D

Even lekker uiteten geweest. Nu even treinkaartje kopen voor morgen en mijn spullen bij elkaar zoeken en dan vroeg slapen!! :Z

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:52

Corien: Duurt toch nog iets van een maand Corien? Gewoon iedere week oefenparcours doen. Kan best dan. Ik ga ook met Maat en die heeft nu 4x L gelopen in totaal. Niet te moeilijk denken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:53

Wat raar van Weltsieger Sussie. Hopelijk eenmalig!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:00

Ik mag zondag met de kringkampioenschappen weer als eerste starten :+ Bij C zit dezelfde jury als gister...... Nog even flink lessen en het protocol bestuderen! }>
@ Lau: fijn dat je thuis weer wat kunt doen! :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:02

Mandy: Wat vervelend dat Zetje nog niet rad is. Hopelijk is het gauw over.

Ik denk dat ik morgen wel weer thuis kan rijden. Volgens mij is de bak weer in orde. Morgenvroeg maar ff checken.

Afgesproken dat ik vrijdag weer dat paardje van een vriendin van mij gaat rijden.