[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:12

Beterschap PB.

Het klinkt nu al gaaf Snoek! Dat wordt echt een supervakantie!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:27

Goede avond!!

Snoek je hebt het erg naar je zin dus!! ga even op je hyves spieken :)

PB kijk maar uit hoor!!! rustig aan, kunnen ze nu je been niet opereren? :o (dan heb je er straks je voordeel aan of doen ze dat nu niet? )

Mo fijn gereden dus!! :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:55

@ Snoek! Top dat je het zo naar je zin hebt. Veel plezier!
@ Mo: Lekker dat het zo goed ging.

Viertaltraining ging ook heel aardig. Jer was eigenlijk erg ontspannen. Ik heb hem de hele tijd achter zijn grote vriendin gezet en ben blijven lichtrijden tot ie echt helemaal ontspande. Dus ben wel tevreden. Hopelijk zet dit zich zo door.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:19

@ Snoekiej: Zo te lezen heb je het erg naar je zin, gaaf dat ze daar ook een crossterrein hebben!
@ Mo: Fijn dat het rijden zo goed gaat
@ PB: Fijn dat je weer thuis bent zonder al die vervelende kamergenoten. Heel veel beterschap
@ Lotte: Vervelend zeg van Wolin, is er niet nieuw stro/hooi/kuil op stal ofzoiets?
@ JN: Leuk dat he zo goed gaat me je cursus.
@ Noorwijdenes: Fijn dat je viertaltraining zo lekker ging.

Van 't weekend had mijn moeder bam "gereden" (met 1 beugel aan :+ ), ze was een paar dagen daarvoor onderuit gegaan en had iets in haar enkel gescheurd, toen ze met hem aan de hand liep toen liep deze grote vriendelijke reus ineens met mini-stapjes mee met mijn hinkelende moeder, terwijl hij normaal gigantische passen maakt. Schijnt een erg grappig gezicht geweest te zijn :=

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:28

Beterschap PB :(:) Wat k.ut allemaal zeg :(
Lotte, wat rot dat je geen idee hebt wat ze heeft. Ga je morgen de DA bellen?

Ik heb net heerlijk gegeten. We hebben een lijst met allemaal hele goede restaurants in Zuid-Afrika. Echt ontzettend goed eten, en het kost hier allemaal niets. Morgen verlaten we Kaapstad en gaan we naar Stellenbosch. De foto's waren niet helemaal gelukt geloof ik, ga ik nu er op zetten!
Veel plezier allemaal met alles! Hoe is het weer eigenlijk bij jullie?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:30

Het heeft weer flink gesneeuwd hier :(

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 23:37

Echt waar? Jeetje zeg, ik had gedacht dat het zondagochtend gewoon weer over was. Lekker weer :\

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 01:51

Zo hé, Shanouk!! Dat klinkt goed zeg!! Lijkt me echt geweldig, Zuid Afrika!! Veel plezier nog meis ;) !! Ben benieuwd naar je foto's!!
PB, weer thuis dus.. het is wat allemaal :\ ..

Ik heb Puur Pollen (bevat van alle soorten pollen extracten in een lichte vorm.. in principe zou dit twee seizoenen gegeven moeten worden, hierna niet meer) besteld en All-Septicum, om de afweer van Wolin beetje op de rails te krijgen.. Kijken of dat wat doet en anders wordt het de DA.. Het is overreactie van de slijmvliezen (weerstand).
Daarnaast heeft Wolin alweer een nieuwe buurman en daar baal ik van. Krijg pas vanaf 1 april een vaste nieuwe buurman, een Fries.. tot die tijd blijft het een open box.. Baal er enorm van, Wo is niet het type paard waar je elke keer een ander naast kan schuiven.. daar moet echt beter naar gekeken gaan worden!! -:(-

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 08:55

Goedemorgen :wave:
Dagje school gister weer overleefd, was wel gaar aan het eind zeg... Vandaag van 10 tot half 3, dat valt wel weer mee. Mijn laptop vertoont fratsen, mijn U doet het niet meer zo goed..

Snoek: Wat een gaaf verslag! Heel veel plezier nog de komende dagen!
Lotte: Balen dat Wolin weer een nieuwe buurman heeft.
PB: Mooi dat je weer thuis bent, maar wel balen dat ze nog steeds niets weten
Rosalie: Oh ik hoop dat ik er ook bij sta, heb me vorige week pas opgegeven... Ga gelijk kijken!
*edit* Ik sta er tussen :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:01

Goede morgen!!

Lotte ik zou het toch echt zeggen tegen de eigenaar, want dit schiet ook niet op :(
Snoek leuk man geniet er nog van!!
Evie lekker slim van bam :=
Anthea dat is balen van je laptop.

Ik ga richting werk.. :evaw:

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:21

Goeiemorgen :)

Wauw Shanouk, dat klinkt super!
PB, ik vind het echt superrot voor je. Hopen dat ze snel weten wat je hebt, en fijn dat je tentamen goed ging!
Balen Lotte, dat het tot april een open box is.

En iedereen die geplaatst is voor Westerbork +:)+

Edit; ik ben gister thuisgebleven van school, zit constant te hoesten en iedereen kijkt me steeds aan. Kan me ook wel wat fitter voelen, maar dat was niet de hoofdoorzaak. Heb 's ochtends lekker lui gedaan en 's middags heb ik Ultra en Kino gereden. Zusje heeft Meno gedaan.
Vandaag mag ik nog een dag thuisblijven, zit nog flink te snotteren. Onder de voorwaarde dat ik Ul 2x rijd vandaag, en Kino 2x doen is ook geen overbodige luxe. Mevrouw was superdruk (zelfs voor haar doen) gister, terwijl ze eergister wel heel fijn ging.
Laatst bijgewerkt door mistid op 17-02-10 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:23

Goeiemorgen!
@Snoekiej: Die verhalen klinken wel erg gaaf zeg!!! Geniet er maar flink van zou ik zeggen! Voor je het weet is het weer voorbij!
@Lotte: Balen dat Wolin alweer een nieuwe buur heeft gekregen! Kan je het er niet nog eens goed met de stalhouder over hebben? Lijkt me dat ze toch ook wel zien dat Wolin er niet bij staat zoals ze hoort te zijn?
@Noor: Fijn dat de viertaltraining lekker ging, hopelijk blijft hij nu lekker ontspannen erbij!
@Anthea: Balen dat je laptop niet helemaal goed is.
@PB: Fijn dat je in ieder geval thuis bent, is toch altijd fijner als het ziekenhuis. Nu maar hopen dat de uitslagen snel binnen zijn en ze er dan ook daadwerkelijk wat mee kunnen.
@Evie: Wat lief van Bam dat hij zo voorzichtig was met je moeder!

Nou ik had gisteren dus ook een mega lange dag, was uiteindelijk om 23.00 pas thuis en compleet uitgeteld. Snel de paarden gevoerd en toen maar mijn bed ingedoken. Maar vanmorgen kon ik er toch niet erg gemakkelijk uit komen ;) Maar nu aan een flinke kop thee op stage, krijg ik de oogjes alweer wat beter los ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 09:51

Goedemorgen!

@ Lotte: steeds een andere buurman/vrouw is inderdaad erg vervelend! Hopelijk reageert ze wel goed op de kuurtjes die je aangeschaft hebt!
@ Evie: Lief van Bam!
@ Mistid: beterschap!

Ik was vanacht behoorlijk comateus, niet wakker te krijgen en moest mezelf dus echt naar mijn werk slepen. Aangekomen leek het wel een sauna, dus nu eerst een raam opengezet. Even kijken hoe lang het duurt voordat iemand begint te piepen dat het te koud is... ;)

Ik lees hier trouwens wel eens dat sommigen je paarden meerdere keren per dag rijden. Heeft dat met de hoeveelheid energie te maken? Jer is ook altijd erg voorwaarts en fris, maar twee keer per dag rijden (heb er ook geen tijd voor) lijkt me overbodig. Ben ik wel benieuwd naar! :)
Komende twee weken geen concours, dus hopelijk kunnen we even naar buiten. Strand ofzo.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:03

Beterschap PB!

Snoek; wat een gave reis!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:37

Shanouk ik ben jaloers!!!!

Noor: Hetje rijd ik wel regelmatig 2x of 1x rijden en dan nog 1x intensief bijgezet longeren (ruim 40min). Ik doe het voornamelijk voor conditieopbouw. Kan thuis geen galoptraining doen en dan is dit voor mij een mooi alternatief. Daarnaast wordt hij er ook super sterk van en krijgen ze een goede basisconditie.
Die is momenteel zo goed dat ik heb begrepen dat hij nog maar weinig heeft ingeboet aan conditie nu.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 11:54

Noor; ik rijd gewoonlijks niet dezelfde 2x op een dag, maar Ultra is niet zo lief op het moment en heeft energie over, Kino is echt te druk, en we durven haar niet buiten te zetten nu omdat ze dan blijft rennen en gekdoen en we willen op het moment geen blessures.
's Zomers rijd ik wel eens 2x per dag, als ik bijvoorbeeld alles heb gereden en wordt meegevraagd op buitenrit ofzo. Ik rijd in de zomer sowieso veel langer, veel langer licht en niet zo koud. Nu rijd ik steeds binnen bij de buren, alleen dat is allemaal een verhaal apart daar.
Staat nu ook weer politie, dus ga er maar niet heen. Ultra ging net fijn, net nadat ik daar weg was kwamen ze er aan.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:00

Met de hengst die ik reed deed ik 's ochtends vroeg wel eens rijden en dan ging ik richting bos ofso.. en dan 's avonds of eind van de middag nog even aan de longe.. Als ik intensief in de bak had gereden, deed ik dit niet. Maar bij Wolin doe ik dat niet, die ziet me al voor de tweede keer aankomen met het zadel :') .. bovendien krijgt Wolin al ontzettend snel conditie.

Heb gister een nieuw pad gevonden, waar ik binnekort als de bodem weer in orde is, heeeeeeerlijk een end wil galopperen met Wo }> .

Vanavond weer de nachtdienst in.. zo dus maar naar Wo, nu eerst even wat boodschapjes doen :) .
Kijken hoe het vandaag met Wo is :) . Als het niet glad is, wil ik haar wel even opzadelen voor een rit.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:39

2x per dag de paardenlaten werken doe ik ook wel eens hoor! Ik doe het eigenlijk altijd al we op een meerdaagse wedstrijd zijn, voordat ik moet dressuuren rijd ik mn paard altijd al een keer, dan is nl de grotste druk en spanning er bij hem uit en vaak lukken de dressuurproeven dan wat beter. Dit twee keer rijden is dan ook wel nodig omdat de paarden heel snel in de gaten hebben waarom ze op wedstrijd zijn en ze zijn echt superfit door de training dus dan is het echt wel noodzakelijk.

Kim even een vraagje, heb jij je nieuwe rijjasje al binnen? Ik zit nl al weer ruim twee maanden te wachten op mijn tweede versie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:42

Billy en Kim, Wat voor jasje? Hier loopt tegenwoordig iedereen in Animo jasjes.

Twee keer per dag rijden worden sommige paarden echt fijner van. Ik heb er gewoonweg geen tijd voor om dit te doen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:47

Die Animo jasjes zijn idd erg populair. Heb ze wel eens gepast, maar ik vind het niet echt mooi.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:51

Ik vind ze te strak zitten. Het enige wat ik er leuk aan vind is de dubbele split met de gekleurde voering!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:55

Hier ook.

Ik heb ook een HRC jasje.
Gerlinda heeft net 2 hele weken met de stand op concours gestaan, misschien dat het daarom wat is vertraagd?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:29

Animo jasjes ken ik niet :o Zal zo eens gaan google-en.
Ik zit idd te wachten op een HRC jasje, maar omdat de eerste absoluut niet paste en ik nu dus al weer ruim twee maanden op de nieuwe wacht begin ik wel ongeduldig te worden! Ik heb ook al maanden dekjes hier liggen die ik nog niet gebruik omdat ik ze tegelijk laat borduren met het jasje.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:35

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:39

Zo wacht ik al maanden op een Pikeur Skarlett-jasje. Maar die andere jasjes zijn ook erg mooi.. misschien daar even kijken!