[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:57

*voelt zich ff blondT* Bloos
Dank... Knipoog

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:09

Vief; balen joh! Wiskunde sucks!
Ik heb net mn communicatieleer-tentamen gemaakt, voor de tweede keer. Moet opzich wel een voldoende zijn denk ik.
Ik heb alleen nooit colleges erover gehad want ik lag in het ziekenhuis toen.. Lekker handig altijd!

Morgen tentamen cultuur en economie, lekkere combi ook weer!

Andrea en Anthea Haha! (Ook een leuke combi) Ik heb nu Lidl factor veel voor Joeri, je moet wel opletten dat je waterproof doet he! Anders heeft het nog geen zin Knipoog
Joeri heeft ook wel eens de vellen aan zn neus gehad. Arm beest!

Gitta! Kom gezellig foto's maken in Maarsbergen! Ik wil een fotograaf! Haha!
Als het goed is komt er nog een fotosessie aan van Ede, zie je mij zo heel mooi vallen en op mn voeten terecht komen Haha!
Echt grappig, ik hoop dat ze ze nog heeft! Tong uitsteken

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:15

Nee mag niet meespringen, dat mag alleen in de laagste klasse. Wil wel graag met mn hengeltje (longeerzweep) in het midden staan, mag helaas ook niet.

Groot is die rekenmachine anders ook Haha!, haha.

Scheikunde vond ik altijd leuk, leuke proefjes doen Haha!. Alleen enge brander, op tentamen stoof of al het poeder weg, of het papier ging in de fik, of de lucifers wilden niet..haha..altijd leuk.

Nou, zal weg nu..en hoop dat shabrak droog is. kwam er te laat achter dat is vies was...lang leve de ossegalzeep

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:19

Onide schreef:

Morgen tentamen cultuur en economie, lekkere combi ook weer!

Andrea en Anthea Haha! (Ook een leuke combi) Ik heb nu Lidl factor veel voor Joeri, je moet wel opletten dat je waterproof doet he! Anders heeft het nog geen zin Knipoog
Joeri heeft ook wel eens de vellen aan zn neus gehad. Arm beest!

Succes!!

Ja, het is wel waterproof Knipoog

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:26

arme renske, ik wens je veel sterkte Verdrietig
ik vond scheikunde en wiskunde nix aan en kon er ook nix van. Had daarom wiskunde A1 gekozen. Scheikundeproefjes mislukten bij mij ook altijd, was ook nog een keer ontploft. Meisje naast mij heel hard lachen, toen ontplofte die van haar ook Clown Haha!

onide: succes morgen!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:51

Lielle: het gaat over edoxreacties en organische chemie. Wiskunde ging over primitiveren en differentieren.

Anthea: Ik had ook maar beter voor A1 kunnen kiezen Tong uitsteken

Maar we gaan vrolijk door, heb al best veel geleerd net. Begrijp het zelfs een beetje! Dus we houden de moed erin!

heb ook een beetje bijgelezen, net was ik daar te pissig voor Knipoog

Andrea: Netjes van je eerste keer L!

Anthea: is die bruine je paard? Leuk beestje hoor!

Vief: ook al zo'n rot wiskunde tentamen .. Ik heb niemand gesproken die het wel te doen vonden. meestal zitten er bij ons in de klas altijd wel mensen die het wel mee vonden vallen, maar dit keer niet. Marlies had erdit keer zoveel aan gedaan en snapte het nog niet. Ze was echt heel erg boos, ze schopte zo hard tegen een deur aan dat ik bang was, dat hij eruit zou vallen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 15:54

Redox neem ik aan *LOL* Organische chemie zijn toch al die koolwaterstoffen? Dat is te ver weggezakt.

Primiveren en integreren weet ik nog wel, maar daar heb je nu weinig meer aan.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:58

Ja redox inderdaad Knipoog
Ja dat is organische cehmie, met aldehyden, esters en die blabla. dat is echt leerwerk volgens mij!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:02

als je al die termen kent, en weet welke verbindingen erbij horen is het gewoon logisch nadenken daarna. Ik weet sommigen nu nog
Code
       H
       |
H-O-C-H
       |
       H

is methanol (metha = 1 koolstofatoom, OH verbinding is -ol voor een alcohol) = CH3OH

Code
       H  H
       |  |
H-O-C-C-H
       |  |
       H  H

ethanl (2 Cs) = C2H6OH

Een C heeft altijd vier verbindingen, O heeft er 2 en H 1.

Structurele naamgeving en zo Ja

valt niet eens tegen dus *LOL*

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:05

Lielle schreef:
Redox neem ik aan *LOL* Organische chemie zijn toch al die koolwaterstoffen? Dat is te ver weggezakt.

Primiveren en integreren weet ik nog wel, maar daar heb je nu weinig meer aan.

Integreren en digfferentieeren, zag ik het nut niet van in Bloos snapte er ook geen bal van... en wat primiveren is, zou ik echt niet weten.

Dat met die koolwaterstoffen, organische chemie vond ik nog wel een beetje leuk. Ook als je dat allemaal koppelt aan biologie en allerlei fysische processen binnen een lichaam. En daarvanuit weer naar de trainingsleer en voeding... super interessant (mijn projectstage van toen...heeel lang terug ergens in de grijze oudheid... had daar ook veel mee te maken. Dat was toen het opzetten van nieuwe voedernormen voor paarden, het VEP en VreP en de praktische uitvoering (voeding en training) ervan.
Dus Renske best handig om er iets van te weten als je paarden gaat trainen Haha!
Succes met je scheikunde Ach gut

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:07

primiveren is het tegenovergestelde van differentieren. Dat soort dingen hadden we nodig bij functie onderzoek, grafieken tekenen en zo.

f(x)= x2 + 8x -3
f'(x)= 2x + 8
F(x)= 1/3x3 +4x2-3x + c

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:16

Lielle, talent Haha!

RK: ja het is wel interessant als je dan wat meer doorgaat naar de praktijk, maar bij ons blijft het heel erg lang alleen maar theorie. We doen wel eens een practicum maar dan meng je stofje A met stofje B en dan krijg je stofje C, hiephoi Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:18

geen talent, een akelig goed geheugen en goede docenten, dat het zo lang is blijven hangen OK dan!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:21

renskek schreef:
RK: ja het is wel interessant als je dan wat meer doorgaat naar de praktijk, maar bij ons blijft het heel erg lang alleen maar theorie. We doen wel eens een practicum maar dan meng je stofje A met stofje B en dan krijg je stofje C, hiephoi Tong uitsteken

Waarbij:
A=koffie
B=Beerenburg
C=..........
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 16:26

Ik ga paardrijden. Eerst springles met Laquinta, en daarna dressuurmutsen met Pablo Ja

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:28

Ohhww Lielle Tong uitsteken

Net lekker naar Sam gegaan.. Kon me toch niet zo goed concentreren Bloos
Kom ik in het land stinkt ie toch Nagelbijten / Gniffelen
Haal ik in de stal de deken eraf is ie gewoon tot z'n heup toe nat Clown
Echt zo'n licht-donker streep!
Was ook wel aardig warm in de wei kan me wel voorstellen dat ie zin had in een duik Tong uitsteken

Even een bontsjabrakje opgegaan longeersingel eromheen, cap op m'n kop, hoofdstel in en toen lekker zonder zadel in het land gaan rijden. Hij liep erg lekker. Alleen op het laatst werd ie een beetje sterk. Hij krijgt wel vaker praatjes als we wat moeilijkere dingen gaan oefenen.. Maar ik heb heerlijk gereden Ja
Na Ede had ik niet meer gereden dus was wel fijn dat ie zo lekker aanvoelde Lachen

Daarna kwam de DA nog. Sam kreeg een prikkie Ach gut
Hij stond al met zo'n lange nek naar die kerel te kijken, hahaha echt mooi hij wist het precies!
Eigenlijk hoefde hij nog niet, maar vorig jaar werd hij dus net ziek in de periode voor de jaarlijkse vaccinatie. Geen idee of een eerder prikje daar iets aan had kunnen doen maar wie weet Knipoog
Prikje zelf schrok ie wel even van maar verder niks aan de hand Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:29

Veel plezier Lielle Doei!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:38

Andrea, netjes L debuut! Ga je nou nog naar Meppel komend weekend?

Vief en Renske, balen van de wiskunde zeg!!! Op naar de volgende toetsen, hopen dat die beter gaan!

Ik ben gister zowaar blijven zitten op Wise met rijden (gebeurd de laatste tijd niet vaak, ze gooit me er telkens heel smerig af).
Wise had gister nog wel even een hele blije aktie met rijden waarbij ze in galop met een super ronde rug en de kop op de grond even rond denderde maar ik bleef zitten! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 28-06-06 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:44

Sjaan schreef:
Wise had gister nog wel even een hele blijve aktie met rijden waarbij ze in galop met een super ronde rug en de kop op de grond even rond denderde maar ik bleef zitten! Tong uitsteken

Dat noemen ze halsstrekken in galop Haha!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:47

Chantal: haha lekker hoor Tong uitsteken Nooit hard gevallen?

Vief: Mijn moeder komt vanavond prikken op de ponyclub Tong uitsteken Jij gaat dus maar flink aan de leer? Ik mag na het eten knolreiten, ben ik wel even aan toe.

RK: C = heeeel vies denk ik Tong uitsteken

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:53

renskek schreef:
RK: C = heeeel vies denk ik Tong uitsteken

Valt mee, in de winter wordt je daar wel lekker warm van Haha!
Ze noemen het Dokkumer koffie

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:00

Sjaan schreef:
Andrea, netjes L debuut! Ga je nou nog naar Meppel komend weekend?

Nee, zie dat niet zo zitten aangezien ik vrijdag diploma-uitreiking heb. Waarschijnlijk is er daarna nog een feest en ik vind het een beetje jammer als ik dat wéér mis.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:08

Andrea, ja kan ik me voorstellen.. Wordt dat feest bij jou leuk? Op het ROC hebben ze ook een feest na de diploma uitreiking vrijdag maar ik schat zo dat ik daar geen ene klap aan vind, ik ken daar namelijk geen kip!

Renske, ach wij hebben aardig mul zand in de bak dat valt niet zo hard... Tong uitsteken Meestal gooit Wise me er op mn zij vanaf, dat doet even zeer en dan gaat het wel weer. Heb van het vallen van Wise wel een keer nare rugpijn in mijn onderrug overgehouden, volgensmij kun je toch beter op je rug of buik vallen!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:20

ik snap de wiskunde/scheikunde hel van jullie echt! ik had de vakken allebei (wiskunde b1 en scheikunde1,2) en af en toe wou ik dat ik ze niet had!
een voordeel is, dat je dingen moet begrijpen en niet zo stampen, want daar heb ik een hekel aan Knipoog

Lielle: veel plezier met rijden, en ik ben jaloers op je geheugen! Zelfs ik weet dat niet meer 2 jaar na mijn eindexamen hah!

Sjaan: er zit dus al vooruitgang in!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 17:26

renske: ja die bruine is me paard (of eigenlijk het paard dat rij, is nl van iemand anders Knipoog )

lielle: wat een goed geheugen heb jij zeg, ik vergeet dingen die ik 10 minuten geleden gehoord heb al Bloos

RK: die dokumer koffie lijkt mij dus wel heel vies Haha!