[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:40

Alez jong 2 jaar te vroeg! ;)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:44

Maar tis ne goedkope ze, ge kunt hem nog 2 jaar op de wei zetten ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:45

Het zou zéér verleidelijk zijn moest er zo'n weide in de buurt zijn! ;)
Geld is er momenteel wel, plaats niet en m'n ouders zouden me vermoorden. :+ Zou dat alleen mogen als Shuddy op leeftijd is of er niet meer is. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:48

Hij spreekt me ook aan, zeker als zadelmak-maak projectje maar idem hier, denk dat er eentje me vermoord als ik nog maar iets bijkoop. En hij heeft ook wel gelijk, heb Tibor nog staan om mee te gaan werken en Henkje (de shet) ga ik in de lange lijnen beleren nu Icaro even out is. Werk genoeg dus.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:59

Mooi paard! Zit goed in elkaar :j. Maar geen plaats, geen geld en geen tijd :D. De aankop zou wel lukken, maar derest niet :+.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:08

Mooi type! Heel compleet vind ik, voor een 3-jaar. Heeft 'm met z'n achterbeen ooit in de draad gezeten of is dat schaduw?
Als ik nog een beetje harder werk, kan er nog wel eentje bij, maar dan heb ik helemaal geen tijd meer om te trainen, dus ik pas ;). Heb wel een klant die iets nieuws zoekt, maar een beperkt budget heeft (student...). Voor hoeveel gaat hij weg als ik zo direct mag zijn?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:14

Hij heeft enkele littekens van toen hij veulen was, heeft enkele dagen plat gelegen en littekens van doorligwondes... Ik pb je voor de prijs!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 09:48

Daar is het VP eindelijk, helaas pindakaas op twee dagen. Dju toch was graag gegaan maar zie twee dagen nie zitten alleen en met de van. En in de buurt lijken er geen b&b te zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:02

Leuke 3j! Hier staat de 5 J waar Dirk meerijdt ook te koop.

Ik vind het Tans echt een cross om aan te raden, zo mooi altijd!

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:05

Damn :( ik was ook aan 't hopen op 1 dag... Voor 60 (waar wel alles zaterdag is), vind ik 't precies nogal ver rijden... Of zou je dan in de cross ook de hogere hindernissen kunnen nemen? In dat geval... Maar dat zullen ze wsl wel willen vermijden?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:13

Kweetnie, denk idd da da nie mag, in ga.vere stond het expliet vermeld de zondag dat ze geen hindernissen mochten springen van de zaterdag.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 10:20

Ik geloof dat je dan uitgesloten wordt als je dat doet in com

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:53

Hier hetzelfde probleem, had heel graag in Marchin gestart, maar over twee dagen zie ik niet zitten. Eerst maar Ingelmunster :) Misschien dan maar Ciney in juli erbij nemen. Tegen dan zou ik, als alles goed gaat, zelf mij BE moeten hebben (rijschool eind juni begin juli :brr: ), dus dan hoef ik al niemand meer lastig te vallen. Ponylief heeft na de intensieve periode van april/mei wat rust gekregen, enkel dressuurwerk en wandelingen. Loopt op zich nog altijd als een trein, maar had af en toe wat vocht op de achterkogels na een dagje op stal, dus even wat rustiger aan. Voor het zekere vriendlief eens "klinische keuring" laten doen (buigproef, voltes, rug, etc), maar niets noemenswaardig aan te zien. Beetje in de gaten houden dus :) Deze week ben ik zelf in het buitenland voor mijn werk, maar mijn vriend ging hem eens longeren en rijden en voor de rest lekker de wei op. Ben benieuwd hoe hij dit weekend zal aanvoelen :D Ik vind het een zeer mooi paard Evelien, mooi in model, zou ik ook de vraagprijs mogen weten? Eventueel zijn er bij ons op stal wel geïnteresseerden.

Veel beterschap voor Icaro Varekaj!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 12:06

Maar misschien moeten jullie eens mailen. 1 reeks van de 80 werd ook op 1 dag (zondag) gehouden, misschien doen ze dat nu weer.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:16

't Is er nu speciaal bijgezet 'sur 2 jours', dus ik vrees ervoor -O- . En misschien moet ik mij niet in de illegaliteit werpen, idd in Gavere riepen ze dat zelfs specifiek af, dat 't niet mocht.

Bij Icaro alles weer leeg intussen? Jammer, maar zou niet moeilijk doen over eind augustus... Je ziet 't tegen dan wel!

Ciney was hier sowieso een doel, anders is de zomer helemaal leeg :). Zijn 't effectief z'n kogels die gevuld staan, of eerder wat oedeem errond? Oedeem zou ik me niet zo'n zorgen over maken... Fijn dat hij klinisch alleszinds goed blijft tonen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:35

Troost jullie, ik mag tot volgend jaar wachten om weer een cross te starten. :Y) Bij deze occ Waregem als die er weer is, wordt onze eerste cross terug. :+

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:18

gho ik ben niet zo goed in de exacte uitleg, maar tis zo aan de bovenkant net boven de kogel bij beide achterbenen, beetje overvulling van het gewricht volgens S., niets ernstigs, maar ik ben nogal paranoia :p Na beweging is het ook gewoon quasi weg. We zullen inderdaad niet meer klagen over een lege agenda Hanne :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:11

Icaro is weer thuis *\o/* Net toen ik 'm ging oppikken waren er 2 studentes die hem erg leuk vonden haha, mijn kerel heeft harten veroverd vrees ik :')
Advies is nog minimaal 3 à 4 weken complete rust voor ik 'm weer in het werk mag zetten. Dus tot eind juni. Ga eens kijken hoeveel wedstrijden er dan nog zijn voor dit seizoen, als het kalm is vraag ik geen licentie meer aan voor dit jaar.
Wondes zagen er alweer netjes uit, en hij staat in z'n eentje op het grote stuk met gras. Had eerst Kootje bij hem gezet en Tibor en Henkje op de paddock, maar Kootje was zo over zijn toeren omdat Henkje ergens anders stond en Icaro deed er best dreigend naar. Dus kleine Koot maar bij Tibs en Henk gezet, en Icaro staat nu alleen.

Hij moet nog 10 dagen 2x/dag AB krijgen. Dik probleem: hij laat zijn korrels staan als het er overheen is met water. Pulp moet ik nu niet proberen, dat eet hij alleen maar in najaar en winter, de rest van de tijd ruikt hij er niet eens aan. Ga morgen proberen met geraspte appel erdoor en anders sorry vriend, maar in een spuit en zo de mond in.
Ben dankzij alles wel al zowat een maandloon kwijt aan medicatie en ingrepen. Gelukkig is het bijna vakantiegeld.

Als het mooi weer is kunnen we wel allemaal komen kijken in Deurle met de cross, maar wanneer is die? Iedereen die zelf of wiens paard in de lappenmand zit aan de zijlijn :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:13

Haha ja ik! :D Maar tzal wel efkes pijnlijk momentje zijn, wou dr nationaal starten als alles zonder problemen verliep. Niet geslaagd in opzet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:24

Ach, dit is ook het 2e jaar op rij dat ik er niet eens in slaag om meer dan de helft van de dressuurwedstrijden te rijden 8-) We hebben nog tijd zat, volgend jaar is er weer een seizoen en dan gaan we knallen!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:29

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:42

Ik kan me 1 dressuur en 2 jumpings herinneren. Dan 3 stages van Giel en dat was het denk ik. In de winter 6x winterwerking meegereden en clubkampioen geworden op F*onck in de E7.

Dit jaar 2x op dressuurwedstrijd geweest, 1x oefenjumping en mijn brevetten en dat is het.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:20

Ik 2 crossen en een halve. :+ (van de zomerwedstrijden)

Volgende winter beetje vanalles combineren. ;) Wil het wintercriterium van de dressuur doen, maarja als 'k ook regelmatig jumpings wil rijden... :P Hopelijk organiseren ze weer een winterwerking in Moorsele, 'k vind het fijn rijden daar in de grote binnenpiste!
Hopelijk deze winter eens de A6 proef ipv de A7, tis keer iets anders en die keertwending zit er dan niet meer in. :P

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:38

Balen lene dat paardlief niet 100% is. Om de duur zoek je ook overal iets achter, ik heb dat ook met Fiona, met haar oude peesblessure... Als ze zich versukkelt, slaat de schrik mij al om het hart :7

Varekaj: als je eind juni hem terug kan oppakken en alles verloopt vanaf dan voorspoedig, dan denk ik echt dat je zonder probleem eind aug in Heusden kan meedoen. Misschien niet op te winnen ;) maar alleszins toch om ervaring op te doen!

Ik zou ook graag in Deurle rijden, maar dan moet ik mijn merrie die haar veulen gekregen heeft, weer in conditie krijgen en heb totaal geen tijd... Langs de andere kant heeft ze vorig jaar Waregem gewonnen met 8x rijden en een jaar rust voordien, dus ze kan mij nog wel eens verrassen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:54

Qua springen ben ik deze winter een paar keer mee geweest als groom naar Aalter. Moet zeggen, dat zat daar ook goed in elkaar! Ik twijfel of ik de winterwerking jumping van Moerzeke nog ga doen. Het is prima qua prijs, heel tof om ervaring op te doen maar pfft, je weet NOOIT wanneer je proef begint, hoever die gaat uitlopen en dus hoe laat je thuis gaat zijn.

Ivm dressuur ga ik weer de winterwerking bij F*onck meerijden. Ik twijfel alleen of ik dit keer niet de E7 en de A6 zou doen ipv E7 en E5.
Enig probleem, op officiële wedstrijden rij je de E7 als 2e proef. Zij organiseren die meestal als 1e. Om dan 2u of meer te wachten tussen 2 proeven door, da's ook zoiets. Voor een officiële wedstrijd ça va nog, maar voor een winterwerking? Maar die geven ook mooie prijzen, sfeer zit er altijd goed, en meestal strenge maar correcte jury's!

Kans zit er trouwens ook in dat ik dit jaar niet altijd meerij maar wel ter plekke ben als schrijver. Dat zal dan vooral zijn wanneer ex-stalgenote weer jury is.