[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:58

Mootje: ik vind jouw paard echt heel erg leuk! Beetje slungelig nog maar als dit paard goed de tijd krijgt om uit te groeien en op kracht te komen...... :9
Voorzichtig met 'm hoor.

Snoekiej

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 16:59

Jer zag er idd fijn uit Noor! Wat een ruig paard ook <3
Jij ook al zo lang bezig met schoonmaken Mootje :=? Ik moet mijn zadel en mijn hoofdstel nog, maar verder is alles nu schoon!
Balen dat Borex zo geschrokken was Evelien :(:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:00

OHhhh sorry Noor! haha
Jep, hij had de turbo weer aan. :D
Baal wel een beetje want voor zijn blessure had ik hem net goed voor elkaar, komt wel weer maar dat heeft even tijd nodig.
Meneer is ook niet echt onder de indruk van een L parcours en komt ook niet terug op de hindernis. Ik heb graag een heel kijkerig parcours, dan is hij beter te rijden. Jammer genoeg zijn alle kerstconcoursen al voorbij. :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:08

Dank je wel Margreet! Het is al enorm verbeterd, maar af en toe weet hij echt niet wat hij met zijn eigen lichaam aan moet :=
Snoek, Ik heb de beschermers in de wasmachine zitten en heb verder alles gepoetst en ingevet! Zadelkamer is al ingeruimd met de dressuurspullen, zodat ik dat morgen niet meer hoef te doen!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:20

Zo te horen geslaagde lessen bij de crosser, ja dat is altijd een nadeel, alles wordt heel vies en je moet meteen alles schoonmaken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:24

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:56

Net even gereden, lag er nog bijna naast :+ Paardje was een beetje frisjes en de zon scheen op de wand en dat was natuurlijk een reden om even te ontploffen. Gelukkig hield ze meteen op en lag ik er niet naast. Heb haar daarna even in de longeercirkel gezet, kon ze mooi nog even de pootjes strekken.

Mirthe: Ja klopt :) Het was wel een geslaagd concours voor hem.
Evelien: Balen dat Borex zo geschrokken is. Verstandig om hem straks eerst weer even BB te laten lopen.
Noor/Snoek/Mootje: Fijn dat de crossles zo geslaagd was!
Mootje: Ze reed ook een hele mooie barrage :j

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:11

Vroeger, heel vroeger, zo'n dikke 40 jaar geleden was Indoor Veendam in Manege Lipizza (nu manege Veendam) en daar heb ik vroeger lessen gehad. Maar ja de pony's van opa waren natuurlijk veel leuker.
Vanuit de manege kon je dan helpen met Indoor Veendam en ik heb een aantal jaren geholpen op het inrijterrein en was 1 jaar zelfs hulpje van Paul Schockemoller.
En nu mag ik helpen op jumping Amsterdam.
Zo ga douchen en m´n nieuwe laarsen aandoen en dan gaan we lekker uit eten.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:16

Geeft niet hoor, Eef ;)

Poeh, ik had geen zin meer in tuig poetsen hoor. Gister al het dressuurspul al in het vet gezet ;)
Beenbeschermers zitten (voor het eerst!) in de wasmachine. Heb moeders duidelijke instructies gegeven :P .

Aah, gossie Mootje, arme Corion was dus flink geschrokken!! :(:) Wanneer ga je op vakantie?

@ Snoek/Mootje: zo heb ik hem niet dagelijks aan het lopen hoor!! Maar deze week is hij wel goed in het zin :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:20

@ Margreet goed gereden heeft ze dan mooie uitslagen.
@ Mistid dat is balen zeg dat het geannuleerd is, maar iedereen loopt weer het risico op een virusje geloof ik....jammer dat het paard tegenviel.
@ Noor die wissels komen vast wel , zet hem op.
@ Eef ban is blijven hangen... :P
@ Sann doe voorzichtig
@ Mo Veel plezier in Moordrecht :D lees net dat het geslaagd was ... ;) helemaal top.
@ Marjan lekker gesprongen.
@ weule balen dat de pony niet in orde blijkt.
@ Snoek lekker gecrosst
@ Evelien wat jammer dat het met Borex nu wat minder ging. Ze zijn soms ook zo onhandig die jonge dingen.... :D

Ik was vandaag springen met Bull in Hilversum in de B, we waren eerste en vierde met tweemaal 51 stijlpunten... :o best wel trots dat we toch gegroeid zijn blijkbaar. ;) Opmerkingen over foto's van hem ga ik me nu toch wat minder over aantrekken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:26

@ evelien soms heb je van die dagen...snel vergeten!
@ Noor ben jaloers dat je al heb kunnen crossen
@ bianca gefeliciteerd met je prijzen

De rest lees ik zo even bij. Helaas kon ik thuis nog niet rijden dus ben weer naar de manege geweest. Dit keer alleen met de merrie. De dressuurknop er weer opgezet. Heb ook nog een M2 proef gereden met zijn drietjes. 1 meisje wilde graag een M2 proef oefenen met haar pony dus zij voorop ik daarachter en daarachter nog 1. Ik ga maar snel wedstrijden opgegeven want dit is de makkelijkste M2 proef. Hopelijk heb ik voor 1-4 dan genoeg punten.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:27

Even een kleine correctie op de plaatsing van net: de wedstrijden waren dus niet in de manege hoor maar in de Sorghvliethallen die ernaast lagen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:35

Gefeliciteerd Bianca!
Caro, ik heb uit frustratie bijpassende strijklappen besteld voor bij mijn wedstrijdbeschermers. :))
Fijn dat je merrie het goed deed.

Gister voor het eerst Floris bij moederlief weggehaald, moeders gaf geen kik maar die kleine brak heel de boel af, moet hij toch aan wennen.
Hij is weer enorm aan het groeien! Ik had hem een week niet gezien en hij is echt weer de lucht in gegaan. Hij is nu echt veulen-af en hij blijft maar knap. <3
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 09-01-11 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:36

caro29 schreef:
Ik ga maar snel wedstrijden opgegeven want dit is de makkelijkste M2 proef. Hopelijk heb ik voor 1-4 dan genoeg punten.

Je bedoelt de punten voor de Z ?? wil je geen M2 rijden dan met de nieuwe proeven ?? ik heb de DVD en boekje ook al besteld, ben echt benieuwd naar de veranderingen, heb er maar weinig over gehoord, alleen dan al die voltes UIT de B weg halen en de L1 niet steeds wel niet lichtrijden en de keertwendingen in de M2 worden op een aparte lijn gevraagd ?? en er gaan een aantal wissels uit de Z2 ?? meer veranderingen heb ik niet gehoord nog. Heb het ook te weinig bijgehouden om op te letten eigenlijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:38

Alsof je dat eerder wel deed Bianca. :D Gefeliciteerd met je prijs.
Jammer dat Borex zo de klutst kwijt was Evelien. Slim om hem weer even BB te starten!
Het schiet niet op met de bak bij jou thuis Caro, gelukkig kun je wel in de manege terecht!
Fijn parcours Marjan! Jammer van het balkje.
Weule, zonde van de pony!
Was Snowworld leuk Sannnn?
En verder ben ik jaloers op de crossers! Jullie hebben ook mooi weer gehad vandaag. Fijn dat de paarden ook zo lekker aanpakte. Vorstin moest weer even laten zien wie ze is. :D

Ik ga straks lekker wokken!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:43

bianca1980 schreef:
caro29 schreef:
Ik ga maar snel wedstrijden opgegeven want dit is de makkelijkste M2 proef. Hopelijk heb ik voor 1-4 dan genoeg punten.

Je bedoelt de punten voor de Z ?? wil je geen M2 rijden dan met de nieuwe proeven ?? ik heb de DVD en boekje ook al besteld, ben echt benieuwd naar de veranderingen, heb er maar weinig over gehoord, alleen dan al die voltes UIT de B weg halen en de L1 niet steeds wel niet lichtrijden en de keertwendingen in de M2 worden op een aparte lijn gevraagd ?? en er gaan een aantal wissels uit de Z2 ?? meer veranderingen heb ik niet gehoord nog. Heb het ook te weinig bijgehouden om op te letten eigenlijk.

Ja ik bedoel de punten voor de Z. Ik rij de M2 nooit uit want vind het geen fijne klasse. Met de makkelijkste proef bedoel ik dat deze proef qua lijnen wel goed te rijden is. Ik weet nog niet hoe onlogisch de nieuwe M2 proeven gaan worden dus hopelijk heb ik mijn 10 punten dan. Ik zie wel of ik dan over ga naar de Z of nog even M2 blijf. Dvd ga ik niet bestellen want vind dat geen toevoeging hebben voor mij. Boekje heb ik ook nog niet besteld. Meestal besteld de club dat in 1x.
Jammer dat de er minder wissels in de Z2 gaan komen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:44

Zijn hier een hoop mensen op wedstrijd geweest zeg!
Iedereen met prijs gefeliciteerd en iedereen waar het minder ging :(:)

En ben ernstig jaloers op de mensen die lekker hebben kunnen crossen. :o

Ik kan sinds vrijdag weer thuis een beetje aan de gang.
Gisteren alles uitgebreid gelongeerd en vandaag gereden. Ze waren fit :Y) understatement.
Vooral Hetje was vrolijk.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:46

Dat is fijn Lau! Je paarden zullen idd wel weer blij zijn geweest.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:46

Ik denk dat ik zelf een boekje ga maken door ze uit te printen en dan met zo'n plastic ringband-geval. Boekje vind ik eigenlijk waardeloos :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:47

Ja, die vonden het echt weer heerlijk zo buiten.
Balen alleen dat vrijdag mijn zadel naar frankrijk gaat en springen met Hetje dus even niet kan. Misschien dat ik donderdag nog op oefenparcours ga. Lekker laag, maar toch een rondje.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 18:49

Da's jammer ja! Ben je ´m lang kwijt denk je? Zal minstens een week of 3 zijn schat ik?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:12

_Sim_ schreef:
Alsof je dat eerder wel deed Bianca. :D Gefeliciteerd met je prijs.

Sommige dingen toch wel hoor, je gaat er op letten wat anderen zeggen, maar probleem is dat je dan steeds "anders" gaat rijden. Kreeg daar vorig jaar van Rob toen ook al een keer mee op me Falie.. :o , omdat foto's maar zo'n kleine fractie van een stilstaand beeld zijn ziet het er soms toch anders uit dan in het echt, dus wil me nu wel meer focussen op hoe ze in de lessen zeggen dat het gaat en moet !!!!.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:18

Sim± Ik ben blij als het slechts 3 weken is, maar kan maar zo een week of 6 zijn. Hoop datm ik voor Chaam in ieder geval wat kan springen en trainen. Maar ben op zoek naar tweedehandszadel voor Chall en datzal Heetje ook moeten passen. Qua bouw zijn die vrijwel hetzelfde (of dat dit een goed teken is voor hoe Chal gaat uitgroeien als die net zo doorgroeit als Hetje weet ik niet :D )

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:42

Foto's laten vaak niet een goed beeld zien omdat het wordt vastgelegd, en vind niks mis mee hoor Bianca, dat van mij was meer bagger. Want omdat ik dan zo gespannen was sprong Urie er zo overdreven hoog en vroeg van te voren, en dan ging ik achter de beweging aan, van toldijk heb ik verschrikkelijke foto's maar hij sprong 1 galop sprong te vroeg af en ik was 1 beugel kwijt dus dat leverde een beetje niet zo fijne plaatjes op. Maar jij hebt een nette houding, maar Bull kijkt gewoon graag naar wat zich onder hem bevind, maar wordt vast minder als hij meer ervaring krijgt. Urie sprong in begin altijd overdreven vroeg af en veelte hoog, maar hoe meer wedstrijden ik reed des te minder hij dat is gaan doen, en nu doet hij dat nooit meer. ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 19:49

Goede avond!!

Men wat een wedstrijd gangers!! gefeliciteerd prijzen rijders! :(:) voor de minder goeie proeven.

Lau fijn dat je weer kan rijden!
Snoek stoute vorstin!
Mootje noor hebben ook lekker gecrosst!
Evelien das balen van borex! :( capri wil hoger :+

Ik ga toch maar niet naar de regio.. springen heb gewoon echt TE weining gesprongen vind ik niet eerlijk voor me paard.. dus dan ga ik dat weekend er voor maar dressuren..

Heb vandaag geschreve op de kring kampioenschappen.. was erg leerzaam!! en erg leuk.. hoop bagger gezien :o en ook wel mooie combi's!!

Peerd had vrij lekker even zijn manen gedaan :)
Hoop dat de clinic door gaat... als hij flink ziek blijft dan is het balen maar ja :)