[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:13

Hmmm.. Wolin is niet echt in orde :\ .. Vandaag en gister, had ze weer het beeld van pollenallergie; tikjes met de neus naar links en rechts en op en neer.. en dikke oogleden, een duffe blik in de ogen.. Neus aan de benen en aan de deur schuren. En vandaag had ik haar slobber met penen gegeven en ik loop weg, kom 5 minuten later terug en durft ze niet met de neus in de voerbak, dan staat ze met haar hoofd te gooien en die oren wijd en die duffe blik in de ogen.. Snap niet waar dit opeens vandaan kan komen..
Ik heb al Puur Pollen besteld bij de paardendrogist, om weerstand op te laten bouwen, maar morgen bel ik ook de dierenarts.. ben er niet gerust op... Arme Wo, op een gegeven moment stond ze ook te stampen, ze is echt geagiteerd.. buiten niks aan de hand, er is iets in de stal waar ze niet tegen kan... >;) Heb haar geen grasmix meer gegeven en dat Daily plus van Pavo krijgt ze soms een handje van van een fan 8-), dat ga ik ook afschaffen, maar dat heeft ze vandaag helemaal niet gehad en toch vertoonde ze dit gedrag... Arme Wo. :(:)

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:15

Lotte dat is wel balen zeg!!
Heeft ze het ook met rijden? dan kan je zo'n speciaal kapje kopen.

Ik ga naar me bedje!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:19

Corien dat heb ik allemaal al, dat is namelijk in het voorjaar met die pollen.. maar het is nog geen voorjaar snap je ;) !! En daarbij; ze heeft het niet buiten.. ze heeft het in de stal, kan op stal moeilijk zo'n kapje op doen...

Ik kan me er aan ergeren dat ik niet snap waar het vandaan komt.. ik denk toch iets van een overgevoeligheids reactie op stof of op pollen in het ruwvoer of weet ik veel wat.. ik vind het sneu voor Wo, want die ziet er echt uit als een hooikoorts-patiënt %) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 23:33

Dikke knuffel voor PB :(:) Ik hoop dat ze je snel kunnen vertellen wat je precies hebt!
Balen dat Wolin zo'n last heeft. Hopen dat het niets ernstigs is!
Noor, gefeliciteerd. Nu hopen dat er iemand uitvalt :=
Anthea heeft lekker gesprongen
Jackson was stout vandaag

Ik had vandaag weer les. Het ging redelijk, totdat ik hem meer aan het werk moest zetten. Meneer werd een beetje gevaarlijk. Uiteindelijk is mijn instructeur er weer op gekropen :Y) Woensdag ga ik weer springen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 00:52

@PB: :(:) Jeetje dat is wel even flink schrikken zeg!! Hopelijk kunnen ze je snel vertellen wat er nou precies aan de hand is en mag je dan gauw weer lekker naar huis!
@Noor: Gefeliciteerd met je 4e plek op de regiokampioensschappen! Hopelijk valt er nog iemand uit voor de nederlandse en mag jij starten!
@Anthea: Fijn dat je zo lekker hebt gesprongen met je paard.
@Corien: Fijn dat Jackson lekker ging.
@Mo: Uiteindelijk dus wel weer goed afgesloten?
@WL: Balen dat Wolin niet helemaal fit is, hopelijk knapt ze snel weer op!
@Caroline:Hopelijk ben je dan snel weer van je verkoudheid af!
@Bianca: Dat is toch wel erg veel bling bling voor mij, maar ja een ieder zijn smaak :D
@Sussie: Balen dat je alweer niet kunt rijden! Van mij mag het ook wel weer gaan dooien hoor!

Net terug uit Staphorst. Was weer gezellig op de cursus en gelukkig gaat ook het lesgeven me steeds een stukje beter af ;) Moest er toch wel behoorlijk aan wennen, maar ook dat gaat gelukkig steeds beter. Wel ruim 2.5 uur staan blauwbekken daar in de bak, gelukkig had ik me al enigszins voorbereidt en liep er dus bij als een soort eskimo :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 01:14

Mooi dat het gezellig was Benthe en dat het lesgeven je beter afgaat!! ;)

Wolin gaat op de 'Puur Pollen' en ze gaat even een All-septicum reinigingskuur ondergaan.. Het is namelijk wel iets van het afweersysteem.. haar slijmvliezen zijn geïrriteerd/overprikkeld, haar afweersysteem reageert op iets waar ze niet ziek van wordt.. ik ga er vast mee beginnen vóór het voorjaar wordt..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:46

Morning!
@ PB: :(:) Hopelijk voel je je al beter.
@ WL: vervelend dat Wolin niet fit is.. Staat ze misschien op ander stro(oisel) of krijgt ze ander hooi? Misschien dat daar iets in zit? Verstandig dat je meteen actie onderneemt. Van de positieve kant bekeken: héél misschien is dit een teken dat het voorjaar er al een beetje aan zit te komen ;)
@ Benthe: Mooi dat de cursus goed bevalt!

Vandaag weer vroeg begonnen op werk. Vanavond (in principe) viertallen. Het is alleen behoorlijk aan het sneeuwen, dus als het zo doorgaat en het allemaal op gaat vriezen, blijf ik lekker thuis vanavond! :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 08:46

Mogee!

Benthe is het moeilijk orun 2?

Lotte aha, ja best lastig! arme WO :+:

Noor hier ligt ook veel sneeuw :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 09:05

Goedemorgen!

JN, Fijn dat het lesgeven beter ging. Ik zou het denk ik ook erg moeilijk vinden om les te geven!
WL, Hopen dat het gaat helpen!
Noor, Balen dat het weer sneeuwt. Hier is gelukkig maar 1cm gevallen.

Ik ga aan het werk!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:19

Goeiemorgen!
@Corien: De theorie van de cursus is vooral heel veel. Voor de rest moet ik erg wennen aan de manier van lesgeven en het staan voor een groep. Maar gelukkig krijgen we genoeg mogelijkheden om het te oefenen :D
@Noor: Balen dat er weer sneeuw is gevallen! Hier ook weer helaas!
@Mo: Werkse!
@Lotte: Hopelijk gaat Wolin weer snel opknappen! En inderdaad zou je met dit weer niet zeggen dat er pollen in de lucht zitten.

Ik heb vandaag een flinke dag te gaan. Moet vanavond naar de Jumbo in Deventer voor mijn werk, maar dat is zo strak gepland dat ik gelijk door moet vanuit stage. Ik heb dus helaas geen tijd om thuis te eten en zal dus vanavond wel ergens bij een cafetaria ofzo wat gaan eten :o Ik zal waarschijnlijk ook niet voor 22.30 thuis zijn, dus dat wordt een lange dag in ieder geval.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:25

Morgen :wave:

Lotte: Arme Wo :(:)
Benthe: Succes met je lange dagje! Kan me voorstellen dat het verschrikkelijk koud is om met deze temperaturen les te moeten geven..

Hier gister ook al weer nieuwe sneeuw. Het houdt echt niet op :+ Ga ook maar even gauw een broodje eten en dan voor vanalles naar de uni :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:33

Goedemorgen :wave:
Ik zit nu op school, heb een lange dag voor de boeg. Moet tot 4u

Vief: Balen dat jullie zoveel sneeuw hebben. Bij ons is niets meer gevallen gelukkig.
PB: Oei, dat is wel schrikken! Hopelijk weten ze snel wat je hebt :(:)
JN: Fijn dat de cursus zo goed bevalt.
Lotte: Balen van Wolin!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:22

PB, Yucca hier op bokt zoekt een SGW-paard. Ik heb haar het linkje van jouw advertentie gegeven!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:32

Mo: Ik heb net een PB gekregen van haar en beantwoord.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:54

Hoe is het nu met je PB? Weten ze al wat meer en ben je alweer thuis :)?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 16:59

@ PB: zaken doen vanuit je bed? ;) Hopelijk voel je je al wat beter!
@ Anthea: viel je dag nog een beetje mee?

Hier sneeuwde het vanmorgen best stevig, maar nu schijnt het zonnetje. Vanavond dus gewoon op stap met Jer. Ik hoop dat hij zich iets beter gedraagt tijdens de viertaltraining! Anders ga ik me toch afvragen of dit nou wel zo'n geschikte tak van sport voor ons is....

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:17

Ik ben gelukkig weer thuis sinds vanmiddag. Eigenlijk was dit totaal niet de bedoeling en had ik nog een paar dagen tot een week moeten blijven.
Maar ik was het zo zat (lag op een vreselijke kamer met incontinente bejaarden en een vrouw die constant gilde dat ze de po wou hebben, ook midden in de nacht).
Daarnaast hebben ze alle mogelijke onderzoeken gedaan en zou het alleen gaan om de pijnbestrijding, die ik wel echt nodig heb. Heb moeten beloven dat op het moment dat ik mij slechter voel dan toen ik vertrok ik gelijk weer wordt opgenomen (en die kans is helaas aanwezig).
Heb hele sterke pijnstillers meegekregen en nu is het afwachten. De laatste nachten zijn niet echt leuk geweest, maar in het ziekenhuis kunnen ze ook niet meer doen dan pijnstillers geven.
Heb gelukkig geen infuus meer.

Ze weten nog niet wat ik heb. Waarschijnlijk een virus, maar het is nog even alle labresultaten afwachten en als daar niks uitkomt wordt het verder zoeken.

Maar goed lig nu in een bed in de kamer, met tv bij me en laptop op schoot (moest een tentamen maken via het internet) en probeer zo min mogelijk te bewegen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:24

Nog niet echt beter dus ... maar gelukkig wel thuis nu! Kan me voorstellen dat je van zulke kamergenoten horendol wordt. Is je tentamen een beetje gelukt denk je?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:27

Denk het wel. Was heel makkelijk en telt ook maar voor 10% mee. Zo'n stomme zoekopdracht naar jurisprudentie.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 17:39

In welk jaar zit jij dan nu van rechten? Wij hadden dat soort zoekopdrachten naar jurisprudentie alleen in het eerste jaar. Ben nu aan mijn scriptie bezig, dus dat stadium ben ik allang voorbij. Maar wel fijn dat het simpel was.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:26

Toch fijn dat je weer thuis bent PB! Nogmaals heel veel sterkte en beterschap. Ik hoop dat je ook lekker thuis kunt blijven!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:37

Ik hoop ook voor je dat je thuis kunt blijven PB. Lijkt mij ook niks, al die zeurende incontinente bejaarden.

Ik zag trouwens dat de B paarden al vol zit in Westerbork! De deelnemerslijst staat op hun website, ik sta er gelukkig wel op. Zag verder ook wel veel van jullie er tussen staan, dus dat komt vast goed :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:50

Hoi iedereen, hier een berichtje vanuit Kaapstad, oftewel Cape Town. Ik zal iedere paar dagen een reisverslagje proberen bij te houden.

Zondagochtend begon onze reis naar Zuid-Afrika. We vlogen vroeg, maar moesten uiteindelijk een uur langer aan de grond blijven staan ivm sneeuw. De vlucht duurde 11 uur en een kwartier. Het was lang, maar te doen. Dat kwam met name door de tvschermen in de stoelen voor je waarop je zelf filmps kon kijken. We kwamen 's avonds aan. Alles ging heel snel, daar kunnen ze op Schiphol wat van leren! We haalden de huurauto op, en toen kwam trouble nr 1: links rijden. Het is zo onnatuurlijk! Mijn moeder reed. Na een half uurtje kwamen we bij ons Guest House in Green Point aan. Het is heel erg mooi en netjes, en de mensen zijn allemaal erg vriendelijk.

Dag 2: De verkenning van Kaapstad.
Na ons te hebben verslapen, zijn we lekker naar het Waterfront gegaan. Dat is vrij toeristisch, en leuk om rond te lopen. Wat vooral mijn aandacht trok waren de aanbieders van Shark Cage trips. In zo'n cage zou ik nooit durven, maar je kan ook vanaf de boot kijken naar de White Shark. Ik ben bang voor haaien, maar het trekt me toch enorm om (van een veilige afstand) te gaan kijken. Misschien gaan we dat nog doen. Daarna hebben we heerlijk geluncht in een goed maar goedkoop restaurant. Toen kwam de eerste excursie: Een trip naar Robben eiland, waar Nelson Mandela opgesloten zat. Van Joyce had ik al gehoord dat het wat tegenviel, en dat klopte Joyce! Ik had het niet willen missen, maar het was wat langdradig. 's Avonds lekker gegeten (weer bij een goed adresje van Mandy) en helemaal uitgeput mijn bed ingestrompeld.

Vandaag: De eerste dieren en trips.
We slapen nog steeds in Kaapstad. Morgen vertrekken we naar Stellenbosch, bekend van de Zuid-Afrikaanse wijnen. Vandaag stonden er een paar trips op het lijstje: Kaap de Goede Hoop, Boulders Beach (waar een kolonie Afrikaanse Pinguins zit) en een boottocht naar Dyers Island, waar veel zeeleeuwen zijn en waar je de witte haaien kunt zien. De trip begon naar de pinguins. Wat een leuke beesten zijn dat zeg! Echt geweldig! Ik heb een hoop foto's gemaakt en me ontzettend vermaakt. Nog een geinig souvenirtje gekocht natuurlijk. Daarna Kaap de Goede Hoop en Cape Point. Cape Point is het zuidelijkste stukje van Afrika. Het was heel mooi, en vooral leuk was het verschil tussen de Atlantische en de Indische Oceaan. De Atlantische Oceaan is onwijs ruig, maar de Indische Oceaan is erg kalm. Toen hebben we een wandeling gemaakt naar Kaap de Goede Hoop. Dat was zeker het hoogtepunt van de dag. Het was erg avontuurlijk, en je voelt je onwijs nietig zo temidden van de woeste natuur. Kaap de Goede Hoop was meer even een fotopunt. Vandaag onderweg hebben we trouwens nog wat dieren gezien. Op weg naar Cape Point zaten twee bavianen midden op de weg elkaar te vlooien. Echt op hun dooie gemakkie. Oma stapte uit de auto voor een foto, maar die hebben we gelijk teruggeschreeuwd de auto in, want bavianen zijn erg gevaarlijk. Toen we net weggingen bij Kaap de Goede Hoop stond er een struisvogel midden op de weg. Echt grappig. Hij stond op een gegeven moment een meter naast me. Ik was blij dat ik mijn raam dichthad :P Daarna zijn we nog naar Houtbaai geweest voor de boottocht. Het was alleen al zo laat dat er geen boot meer ging, dus dat gaan we morgen of later nog doen. En nu zit ik dan dit verslag te typen. Ik heb het hier onwijs naar mijn zin. De mensen zijn aardig, de sfeer is heel relaxt en zo voel ik me ook. We hebben 1 enge ervaring gehad met een paar zwervers, maar verder valt het met de criminaliteit nog wel mee.

Foto's ga ik nu op mijn Hyves zetten, moeten jullie daar maar even kijken!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:05

Foto's staan erop!
Ook nog wel een leuk weetje, toen we langs Noordhoek reden zag ik ineens een wei met crosshindernissen! Van bezembak tot trakhener! Ik wist niet dat ze dat hier ook hadden! Wie weet komen we er nog eens langs :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:02

Snoekiej, leuk verslagje!!
PB, Fijn dat je weer thuis bent. Hopelijk is de pijnbestrijding voldoende en kan je thuis blijven! Wanneer verwacht je de labuitslagen?

Volgens mij begin ik het te leren *\o/* Ik heb heel fijn gereden en hij kleefde niet aan mijn been!