Net weer terug van Woll. Was er al vroeg heen, maar 't was lekker druk op stal en heb haar stalletje even helemaal goed schoon gemaakt, waterbak, voerbak staan schrobben. Woll eerst haar medicijntjes gegeven en haar toen naast het hooi gezet. Ze was het er alleen niet zo mee eens. Was nogal onrustig aan het stampen en doen.. En op een gegeven moment, ik stond net mijn mijn hoofd in de voerbak.. Hoor ik trippel trippel. Zie ik Woll met een té blij hoofd de stal uit draven. Halstertouw ging er nog aan, dus ze had net zo lang staan friemelen tot ze het touw los had
Ik erachter aan maar ze draafde flink door. Gelukkig richting weiland. Waar een stalgenoot haar op kon vangen
Daarna was ze helemaal gefrustreerd en heb ik maar even de deur voor de zekerheid dicht gedaan en ben er toen maar snel op gaan zitten
Ze is behoorlijk muitig en kan het niet hebben als ik haar negeer 
Klinisch beeld:
Te duidelijk hoorbare ademhaling zonder bijgeluiden zowel in rust als na arbeid.
Ze liep trouwens echt heel erg te showen daar in de longeerbak. Zag er alles behalve ziek uit 
Daarna naar binnen en daar hebben ze toen een endoscopie gemaakt. Met een cameraatje via de neus gekeken hoe het eruit zag. Was erg leuk om te zien, heel duidelijk beeld en kon alles mooi meekijken. Woll was braaf. Veel slijm (wel gewoon mooi wit) in de luchtpijp, bijholten en luchtzakken waren schoon. Wat ook wel bijzonder was om te zien was dat er een entrapment van het strotklepje te zien was. Zorgt voor soms voor een bijgeluidje met het ademen. Niet iets cornage achtigs (dit was allemaal super), maar dat komt dus hierdoor. Dit klepje wat een beetje op een driehoekig tongetje leek blijft bij haar soms achter het zachte gehemelte hangen. Hoort niet helemaal, maar ze heeft er echt geen last van. 't Is alleen dat je het soms iets hoort als het niet helemaal goed zit.
Eindconclusie. Kuur die ze gehad heeft was goed. Nu een overgevoeligheid van de luchtwegen. Stof vermijden, veel frisse lucht (staat lekker de hele dag buiten dus dat is wel prima
en ze heeft weer medicijnen gekregen. Prognose was gunstig volgens de DA dus dat is mooi
Zag in de paard en sport wat voor enorme boete je krijgt als 1 van de bestanddelen van de medicijnen bij je paard gevonden wordt... Dus moet maar eens goed gaan informeren hoe lang je dat nog terug kunt vinden in het bloed 
Daarnaast mag ik gewoon een beetje rijden. Was juist de bedoeling omdat ze in rust geloof ik iets van 30% van de longcapaciteit benut en het juist goed was als het een beetje los kwam enzo
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 11-04-09 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt