Ga even opzoeken wat die balancer pad is
Heb er al van gehoord lijkt me maar kan het niet direct voor de geest halen.
Voorlopig wordt hij 4x/dag 20min gedoucht en boxrust. Als de zwelling blijft gaan ze open maken en draineren. Daar wilden ze nog even mee wachten omdat er geen infectietekens waren en nu zit de boel immers ook nog netjes steriel. Drainage is toch weer openmaken en extra risico. Hij is inderdaad over de lies gedaan. Dat wordt aangeraden ivm de leeftijd, ik heb al een massa mugjes en redelijk wat vliegen op de weide en de recuperatietijd zou ook korter zijn. Open castratie is immers ook de buikwand openmaken als ik me niet vergis, en omdat hij al ouder is zijn de zaadstrengen beter ontwikkeld en dus ook de opening naar de buikholte groter. En ik zit niet te wachten op een darmprolaps. ALS het gaat volgens het boekje is over de lies gesloten de beste optie. Helaas heb ik weer de pech van zo'n uitzondering op de regel
Wanneer hij naar huis komt ga ik kijken voor de maand juni op pension. Dan is er toezicht, hij kan ook naar buiten maar ik heb ook alles om dan eventueel bij te koelen en dergelijke.