[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MargreetW

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:21

Zo net terug van de wedstrijd met Noor en Jer, de 1e dressuur sinds 20 juni 2010! In de 1e proef waren ze 1e met 204 punten, en als enige een winstpunt. In de 2e proef ook 204 en een winstpunt, maar daar was ze geloof ik 3e of 4e. Dus het begin is er weer......
En ik hoop voor morgen in Moordrecht op 20 graden voor m'n steenkoude voeten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:22

Noor, toppertje!!
Margreet. Ik hoop dat morgen de kantine open is :))

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:55

Noor, helemaal top!

Dr fish is leuk. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:36

@ Noor de Z2 komt eraan....
@ Tg klinkt als een gave auto.

Ik heb een nieuwe telefoon omdat mijn oude die ik pas 3 maanden in mijn bezit heb geen zwemdiploma had. Heb nu een BB bold 9700. Nieuwe viavia gekocht. 1 nadeeltje was dat alles alleen in het duits of engels kon qua menu maar sinds een uur is hij geslaagd voor zijn inburgeringscursus en kan hij ook Nederlands. Wat een gedoe altijd die dingen instellen..

Ik ben jaloers op degene die al gaan crossen :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 23:48

Mijn clinic voor morgen is afgelast! Tim is ziek. En z'n paps ook, dus had hij geen goede vervanger. Helaas maar wordt op een andere datum gezet nu.

Las het net op fb Caro, gaaf dat je een bb hebt!
Super Noor!
Veel plezier morgen in Moordrecht!

Nou, het paard waar we vandaag waren wezen kijken (de Roven) was totaal anders van wat ik me had voorgesteld. Geen verkeerd paard, maar hij was mij echt te braaf. Heb het meisje haar tijd dus niet verdaan door eerst hoop te geven, dat geeft alleen maar meer teleurstelling bij haar. Heb er dus nieteens op gezeten.

De Vos liep vanochtend fijn zijn parcours. Had helaas 1 stop bij de uitgang, echt zonde.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:23

caro29 schreef:
@ Noor de Z2 komt eraan....

Poeh, nou dan moet er nog wel het e.e.a. aan de wissels gebeuren. Ik wacht de nieuwe proeven sowieso af (én moet nog 3 punten halen maar dat terzijde ;) ), daar zitten minder wissels in :P

@ Mirthe & Corien: jammer van de clinic!!

Ben alweer thuis van de nieuwjaarsreceptie. Mijn benen zijn verschrikkelijk verzuurd van het hardlopen én dat ellendige doorzitten (ik moest hard werken), dus wordt afzien morgen in de verlichte zit!!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 00:43

Succes morgen Noor!

Corien hoeft volgende week pas, denk dat Tim dan wel weer beter is. Dit is van iets anders uit geroggeld.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 01:17

*\o/* Zusje heeft de leenlaptop weer aan de praat gekregen, loop nu wel een week achter maar dat moet ik later maar bijlezen.
TG: Leuk, fissies en een nieuwe toet!
Noor: Goed gereden, zeker als je al zo lang niet gestart hebt!
Caro: Leuk een nieuwe BB, daar ben ik dan weer jaloers op :o .
Mistid: Jammer dat de clinic niet door gaat, en dat de Roven anders was dan je verwacht had.
Noor, Mootje en Snoekiej: Tot morgen, hopelijk krijgen we nog een lekker zonnetje ook :D !

Heb niet echt veel meegemaakt afgelopen week, behalve een domme actie die eindigde met mij half naast het paard en Bam die rustig met zijn parcourtje verder ging :+ , maar ik ben blijven zitten ! (alleen wel flinke spierpijn de dag daarna).
Gisteravond naar Love and other drugs geweest met wat vriendinnen van school, was echt leuk :D ,het is dan wel een romantische comedy maar het verhaal is een stuk beter dan de trailer en het genre doen vermoeden, bovendien lag de zaal een paar keer goed plat tijdens de film.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 08:30

Mistid, Jammer dat de Roven niets was en balen dat je clinic niet door gaat!
Caro is handig met telefoons :D
Evie, Mooi dat de laptop het weer doet. Klinkt als een geslaagde film.

Ik zit aan 't ontbijt. Zo naar stal en richting Moordrecht :):)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:09

Goedemorgen!

Mistid: balen dat de clinic niet doorgaat! En jammer dat de Roven niets voor jou was.
Caro: telefoons hebben helaas meestal geen zwemdiploma. Wel fijn dat je een nieuwe op de kop hebt kunnen tikken.
Evie: fijn dat je weer een werkende laptop hebt.
Mootje, Shanouk, Evie en Noor: veel plezier in Moordrecht!
Noor: gefeliciteerd met je prijs en winstpunten! Netjes hoor!
TG: fijn dat er een nieuwe auto komt.

Ik voel me vandaag niet helemaal lekker. Komt door de verkoudheid denk ik. Vanmiddag maar een rustig ritje in het bos.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:17

Goede gereden Noor! Z2 komt al in zicht. :D
Voor de crossers vandaag. Heel veel plezier, ben jaloers! ;)
Balen dat je clinic niet door gaat Mirthe. Is dat die in Ermelo?
Fijn dat er een nieuwe auto komt TG.
Beterschap Sussie, hopelijk valt het mee.

Heb een verrassing van mijn ouders gekregen om even mijn gedachten te verzetten! Gaan zo naar Snowworld zoetermeer, mag ik 2 uur skieën, met ook les. :D
Kan ik gelijk kijken hoe dat gaat of ik zaterdag op wintersport kan.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:40

Mogge,

@ Mootje ik ben absoluut niet handig met telefoons hahaha. Een vriendinnetje van mij heeft ook een BB en we hebben die van haar ernaast gehouden voor de instellingen. Gisteren een update gedaan en mijn BB spreekt Nederlands.
@ Noor Toen mijn oude paard de wissels begreep heb ik hem heel snel een serie om de 3 en 4 geleerd. Daar worden ze erg handig van en sneller. Hopelijk gaat Jer het snel snappen.
@ Mistid jammer dat de Roven niks was. Ik ben net zo als het paard mij onder de eigen ruiter niet bevalt dan stap ik ook niet op. Ik wil een paard ook altijd los zien bewegen en heb zelfs een keer na het loslopen bedankt voor de moeite. Ga je ook nog naar die knappe bruine Tolan kijken? Mooi dat Vos weer de vooruit heeft gevonden!
@ Eef dat lijkt mij een leuke film..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 11:49

@caro en heb zelfs een keer na het loslopen bedankt voor de moeite
uhmm, durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb er een keer voor eentje bedankt toen zij naast de box stond, die kon linea recta weer terug. Daar waren ze niet bij mee, maar ik vond het zonde van hun en mijn tijd en energie om daar nog aandacht aan te besteden als je toch al weet dat het niets wordt....

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:02

Alle crossers vandaag heel veel plezier. Ben stiekem wel jaloers, ikke wil ook weer!!
Misted,jammer dat het paard niks voor je was.
Verder gelezen dat Noor het super gedaan heeft op wedstrijd.
Eef heeft vandaag wedstrijd, dus erg veel succes!!
Sussie beterschap.

Ik heb gisteren dus weer springwedstrijd gehad. Nou wat een krappe bedoeling daar. Alleen het parkeren is al een ramp. Je hebt mazzel als je een plekje vind en dan word je ook nog helemaal ingeparkeerd...
Losrijbak was ook echt een ramp, super klein. Gelukkig vind Midnight andere paarden niet eng dus heb wel goed los kunnen springen. Maar het was zo druk dat je met losrijden de korte zijde kon galopperen of draven en dan kon je alweer op de rem omdat ze met z´n 2en langs elkaar op de hoefslag aan het stappen waren en je er dan niet voorbij kon...
Had nog een bijna dood ervaring, haha. Sprong de oxer en een paardje wat er langs stapte die schrok. Hij trapte echt kei hard en kei hoog achteruit. Voelde de lucht langs met hoofd gaan, zeg maar. Zo hoog kwam hij. Gelukkig niet raak want dan had ik flink hoofdpijn gehad...
Parcours ging er goed. Was kijkerig maar hij pakte goed aan. Kwam alleen niet helemaal lekker de dubbel in waardoor ik een balk op B kreeg. Had hij in principe wel vanaf kunnen blijven. Maar al met al zeker tevreden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:03

Goeiemorgen :)

Love and other drugs is volgens Evie een goeie film, ga hem onthouden!
Sussie is niet helemaal fit :(:)
Het zou wel in Ermelo zijn maar was niet vanuit de KNHS georganiseerd Sann! Lief cadeau van je ouders, veel plezier!
Caroline, ik wilde hem idd ook wel eerst even zien loslopen maar de bak was bezet en buiten was niet helemaal een goed plan, dus zouden we dat na het rijden even doen, maar dat was dus niet meer nodig. We gaan helaas niet naar de Tolan kijken omdat dat niet is wat mam zoekt. Helaas voor mam zoek ik een paard en niet zij. Ze had de Roven ook uitgezocht. Maarja, de paarden die ik uitzoek zijn allemaal 15.000 + en dat kunnen we niet betalen, dan mogen we eerst alles wel verkopen.
Texelse, eerlijkheid heb je gewoon het meest aan idd.

Ik zal zo eens peilen hoe de buitenbak erbij ligt, ik wil graag een parcours neerzetten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 12:17

@ mistid jammer want dat lijkt op de foto een mooi paard. Vind zij hem nog steeds te groot? Je kan ook Tewis even bellen. Die heeft vaak ook wel wat staan.
@ texelse Ik heb ook geen zin om iemand zijn tijd te verdoen. Als hij mij niet aanstaat dan stap ik er gewoon niet op. Ik heb wel eens gehad dat de verkoper boos werd..

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 13:04

hellow, snel bijgelezen

ik las dat TG nieuwe auto kreeg (kia sorento van)
dat sommigen weer thuis kunnen rijden..

de rest weer vergeten, erg he...

pony was weer niet lief, die pakte het gister keer aan, dacht dat ik er mee over de kop zou gaan, maandag echt laatste kans. Zit haast te denken aan de neurologische vorm van rhino/ataxie... dier mist soms coordinatie, lijkt niet helemaal rad van achter, loopt soms net alsof ie dronken is, heel gevoelig op de huid voor aanrakingen, geen tegendruk als je de staart optilt.. alleen vreemd dat de DA daar niets over gezegd heeft... die heeft hem toch aardig onderzocht vorige week...

voor de verzekering (geloof dat ie nog wat verzekerd is) is het natuurlijk beter als die echt 'afgekeurd' wordt... kan ie oprotten..

net terug van concours. 183, ging redelijk, galop heel goed, hij gaat vooruit op vreemd terrein, maar hekjes, juryhokjes etc.... zijn nog steeds wel heel eng, en kunnen wellicht bijten!

snel ff hapje eten en dan met Dienke mee richting concours..

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:33

Goede middag al weer!!!

Alle crossers, heel veel plezier, wil ook maar moet nog ff wachten helaas.
Jammer dat paard niet zo was als je had gehoopt Mirthe.

*\o/* Ik kon thuis weer rijden in de bak, her en der nog wat plasjes water maar dat maakt niet uit. Heerlijk gereden, momenteel zitten we weer op de goede weg in de dressuur, hij pakt zeer fijn aan en de aanleuning wordt steeds beter. Meneer heeft nog steeds wel eens trucjes om er onder uit te komen maar vaak mislukken ze. Maar het duurt nog ff voor we weer een dressuurwedstrijd hebben, namelijk pas eind februari. Komende 3 weekenden op springconcours, Hierden - Dronten - Voorthuizen. Alles nog in het B, en in maart staat al 1 L wedstrijd vast, maar wil daarvoor al een keer L zijn gestart. Omdat de locatie toch wel bekend staat om wat pitterige parcoursen.

Maar nu aan me huiswerk want heb meer dan genoeg te doen, en allemaal voor morgen....

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:58

Goedemiddag!
Ik heb vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot kwart over 10 :D Ben de laatste 3 dagen bij Indoor Veendam wezen te groomen, was wel erg leuk. Grote prijs gisteren was ook mooi. Ik ga zo naar mijn paardje, kijken of de buitenbak daar weer goed is. Al heeft het wel weer licht gevroren vannacht. En anders ga ik binnen rijden en daarna even een rondje buitenom stappen, vindt ze vast ook wel leuk.

Weule: Netjes van je wp. En hekjes en juryhokjes kunnen inderdaad bijten!!
Mirthe: Jammer van je stop. Maar wel fijn dat ie verder goed liep. Balen dat de clinic niet door gaat!
Noor: Gefeliciteerd met je wp-en.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 15:30

Caro, mam die vind het een mooi paard, maar idd te groot. Snap dat niet, ze hoeft er zelf niet op te zitten. Hebben nu nog een 6 jarige beleerde maar niet doorgereden Silverstone merrie gevonden op internet, is van kennissen die gaan inkrimpen. Is niet duur (2500) en maakt een leuke sprong zo te zien. Daar ga ik nu even achteraan.
Fijn dat Blingh vooruit gaat op vreemd terrein Jeroen!
Mooi dat je bak goed was Sanurie!
Leuk Anthea! Had je Elmar gegroomd?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 15:37

Goeiemiddag!
Ik heb heerlijk gecrosst vanochtend :D Geen spannende sprongetjes gedaan, maar echt alleen maar dressuurmatig bezig zijn. Vond het best moeilijk soms, maar het ging niet slecht! Over 2 weekjes weer!
De les was met z'n tweeën echt precies mooi zo :) Michiel gaf ook weer heel fijn en verhelderend les. De bodem was ook prima te doen, soms alleen een soort gat.
Vorstin was wel weer stout trouwens := Ik was aan het afzadelen, dus ik haal haar hoofdstel eraf, en probeer haar halster om te doen. Keert ze zich om en galoppeert weer zo weg! Ze heeft dus weer een leuk spelletje uitgevonden := Ik kreeg haar echt pas na een minuut of 5 te pakken. Ze had veels te veel lol met die hele bak door galopperen :=

Haha, gekke Woll Vief := Dat ze nog kan bokken :D
Spannend Margriet, verhuizen!
Wat balen dat Zetje kreupel is Rowo. Hopelijk een hoefzweer idd
Balen dat het ijzer eraf ligt BV
Leuk dat pups er is Kim :D
Wat een gedoe allemaal TG
Gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen Noor :D
Jammer dat de clinic afgelast is Mirthe!
Beterschap Sussie :(:)
Oehh, veel plezier Sannn! Dat is echt een kwartiertje bij mij vandaan!
Netjes hoor Marjan
Gefeliciteerd met je wp Weule
Ook lekker toch Anthea, ff uitslapen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:01

Ben ook weer terug van een heerlijke crossles! Ging lekker, inderdaad met veel nadruk op de dressuur :j . Ga voortaan altijd dressuurur starten voor een cross denk ik ;) Jer liep lekker door het lijfie! :) Hij staat nu nog even lekker buiten met Nudien, zal hem straks binnen halen.

@ Snoek: Vorstin was inderdaad blij := Vol gas door de buitenbak :D
@ Mootje: jij ook lekker gereden? Heb ik helemaal niet gevraagd :o :o .
@ Mirthe: jammer dat de Roven niks was!
@ Weule: vreemd van de pownie. geen tegendruk op de staart doet inderdaad aan ataxie oid denken... vervelend!
@ Anthea: lekker uitgeslapen :D

Zo ga terug naar de paarden en dan douchen en keihard bankhangen. Ik moet morgen weer de hele dag naar Utrecht voor mijn opleiding dus even lekker rustig aan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:29

Weule, Mooi dat je weer een puntje had. Balen vandat andere beestje. Klinkt inderdaad niet gezond!
Caro & Texelse, Bij het eerste paard waar ik ging kijken was ik al klaar toen de boxdeur openging. Toen de deken afging nog meer, maar ben er wel opgestapt om te voelen hoe het voelde aangezien ik niet zo van 'het rijden van andere paarden' ben. Toch lastig als je een nieuw paard zoekt :+
Snoek, De les was inderdaad top! Arm paard, kreeg spontaan een neusbloeding van dat geren van Vorstin :=
Noor, Jer liep erg fijn voor wat ik kon zien!

Ik ben weer helemaal <3 met mijn paard na vandaag. Lag er nog wel bijna naast omdat ik hem een tikje op de schouder gaf omdat hij zo omhoog sprong. Verder vond Michiel hem erg opgeknapt! Net alles schoongemaakt :O

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:49

Fijn dat jullie les zo goed ging, Mo en Shanouk!
Jeroen, fijn dat je tevreden bent en weer een puntje erbij!

Het is niet mijn dag vandaag. :+ Borex sprong met inrijden super ruig, jammer genoeg op een oxer wat teveel omhoog waardoor we middenin landde. Daarna sprong hij helemaal niets meer! Heb nog een paar hele lage sprongetjes gedaan en heb hem terug op de wagen gezet. Volgende keer eerst maar een rondje BB om weer vertrouwen te krijgen. Meneer was helemaal de kluts kwijt.
Capri was niet te controleren en liep dwars door mij heen, had daardoor een paar balken. Zo vervelend dat hij met concours zo anders is dan met trainen. Met trainen kan ik hem rustig op een trensje rijden en op concours is hij zo heftig dat hij zelfs niet reageert als ik de pelham zo ongeveer door zijn mond heen trek. :o

Dinsdag maar weer naar springles en zondag ga ik mijn concours afmelden, ze hebben geen BB en om Borex nou gelijk weer B te laten springen lijkt mij ook geen strak plan.

Misschien ga ik wel naar Moordrecht, even spelen. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:52

Je vergeet Noor, Eef ;)
Arme Borex :(:) Capri was dus weer als vanouds niet te houden?