[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:32

Scum: Owh ja... Niet zo goed opgelet!
Hoe was het vandaag met haar?

viefdepief

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:34

Canter: Hoe gaat het met Mas?
Is het al een flink kereltje?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:49

Hoi!!
Ik ga niet naar Tenerife! Heb er zelf voor gekozen om niet te gaan! Het koste voor die 3 weken nog 600 euro aan excursies en eten en drinken etc. Nou ja dat heb ik niet! En ik wil ook wel eens wat overhouden! En de paarden heb ik dan ook nog! Dus heb besloten om niet mee te gaan! Maar wij gaan dan een dag op excursie en 2 dagen naar Barneveld! Dus dat is ook wel leuk!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:16

Je hebt helemaal gelijk MM.

Kleine Mas is grote jongen aan het worden!
Hij weegt nu ruim 4 kilo, net een echt kind dus.

Afbeelding

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:19

Oo wat een schatje! En een erg leuk mutsje!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:22

ah wat een lieve foto zeg!!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:41

Wat lief!

Ik kreeg weer eens geen reactie meldingen, zul je zien dat over een halfuurtje mijn hele mailbox vol met meldingen staat

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:42

Ben ook helemaal verliefd op mijn mannetje!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:11

Canter: Wat een schatje

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:18

Ah wat een leuke jochie! Vind babys echt geweldig, totdat ze gaan stinken of huilen
Wel lief, 1 van me oppaskindjes had pas tegen dr moeder gezegd (2 jaar oud ofzo) nadat ik 2 dagen was wezen oppassen, en de bel ging: "Mama, Angela". Ah vond ik zo lief!! Dat zon 2 jarige guppie dat al weet. ik had voor die 2 dagen in geen jaar meer daar opgepast

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:49

Wat super dat het zo goed gaat met Mas
Hij is echt flink gegroeid! Gelukkig maar het was ook nog zo'n smurfje..

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:57

Lielle schreef:
oefencross bij Alice wordt nu 25 februari!

Dat is balen zeg Dan ga ik dus naar Ronald Beukers toen om indoor te rijden(hoef ik namelijk geen vrij voor te nemen, is dichtbij en dan kan de merrie ook mooi mee).
Komt alice wel weer een andere keer

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:00

Fijn dat Online zo goed sprong Scum! Balen van Ienie, maar misschien valt het allemaal wel mee

En ik zag nog een hele lieve foto van Mas voorbij komen

Ik ben net een kwartiertje thuis, terwijl ik eigenlijk tien over vijf al thuis had moeten zijn. NS werkte niet zo heel erg mee vandaag Mijn moeder heeft me uiteindelijk maar opgehaald in anna paulowna anders had ik daar ook nog weer een half uur moeten wachten Ga dus niet meer oefenspringen vanavond

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:07

zaterdag is hier oefenspringen Gomir ik zit dan in NH

Biem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:37

haaai
Ik ga waarschijnlijk met 2 mensen van de manege naar Ronald Beukers.. (ik zonder paard)

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:59

Scum : Hoe is het met je paard?

Canter : Lieve foto

Kim : Beterschap.!!!

Piet haalde net weer even zijn geweldige capriolen van stal en hield het vandaag wel 20 min. vol.
Zometeen springles met Violin

Ik heb vandaag ook even geshopt. ik moest gewoon een truitje ofzo en ik had mezelf beloofd niet meer dan 30 euro uit te geven.
Ik heb iets meer gekocht en al mijn geld is er weer door
Maar wel leuke dingen gekocht

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:03

Haha, had je ook al een shopaanval?

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:06

ja zeker! Maar dat heb ik gemiddeld 2 x in de week. helaas ben ik ook erg vaak blut. Ik had beacht dat ik voor deze maand ook geld over zou houden voor uitgaan. Nu moet ik dat altijd aan mijn ouders vragen en dat vind ik irritant worden. Maar het is me weer niet gelukt. *Snik*

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:08

2x in de week? Dat heb ik gelukkig niet

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:08

jij blij

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:10

Haha, jawel

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:42

Biertabje schreef:
zaterdag is hier oefenspringen Gomir ik zit dan in NH

Dan ben ik aan het werk

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:43

Ik heb nooit shopaanvallen Heb ik ook helemaal geen geld voor

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:46

* is weer heel even op bokt..
gaat er ook zo weer af want mn kop kan t niet aan grrmbl

Ik heb ook wel een shopaanvallen.. (maar mn moeder die betaald )

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:30

Mondeling Duits

Ich will gern etwas erzählen über den Pferdesport. Ich habe selbst auch ein Pferd. Mein Pferd heißt Kassandro, aber ich benen ihm oft Sambal. Ich habe ihm Sambal benannt wie ihr sehr heftig und heiß ist. Ich will gern anfangen mit etwas zu erzählen über die Disziplinen die ich mit meinem Pferd reit.
Ich reit selbst: Dressur, Springen, Freizeitsport und Eventing.

Bei der Dressur müssen du und dein Pferd verschiedene Figuren und Tempi reiten und geht es um die Harmonie zwischen Pferd und Reiter. Dressur ist der Basis für das Springen weil sie ihr Pferd in verschiedene Tempi mußt können reiten.
Mit dem Springen mußt du so schnell wie möglich und ohne ein Hindernis um zu werfen den Finish erreichen.

Ich finde es auch toll um ab und zu den Wald ins zu gehen. Auch mein Pferd findet das sehr toll. Glücklich ist er der Nähe von meinem Pensionstall einen Wald.

Die Eventingsaison ist von August bis November. Das ist so wie der in dem Periode wenigen Gewächse auf dem Land sind und der Boden nicht gefroren ist. Die Hindernisse sind nicht so wie bei das Springen. Bei es Springen sind die Hindernisse nicht von Balken, aber von Baumstamme und sind er Wasserhindernisse.

Jetzt will ich etwas erzählen über ein aktuelles Thema in Bezug auf Anky van Grunsven.
Für den Weltkampf im 2005 publiziert das Deutsche Zeitschrift St Georg ein Artikel über Anky. Der Titel von dem Artikel war "Dressur Pervers". In diesem Artikel warten die Trainierensmethode von Anky schwarz gemacht. In dem Artikel waren Aufnahmen von Anky geplatzt. Auf diesem Aufnahme hatte das Pferd von Anky, Salinero, sein kopf ganz weit durchgebogen. Diese Methode ist ganz normal und wird gebraucht um die Muskeln im Rucke kräftiger zu machen. Eigentlich ist diese Methode selbst in Deutschland entwickelt und durch Anky perfektioniert. Die Text von diesem Artikel suggeriert das Anky ihr Pferd mißhandelte. Auch wird suggeriert das die Niederländer ihre Pferden unter Strom setzten um neue Übung an zu lernen.
Ich denke daß die Deutschers eifersüchtig waren auf die Niederländer und darum das Artikel so kurz für die Weltkamf publiziert hatten. Reiten ist nämlich seit langen Jahren, eine Sport durch Deutsche Reitern dominiert. Im 1996, 1992, 1988 und 1984 werden de Olympische Spielen gewonnen durch Deutschland. Aber im 2000 war Anky von Grunsven “plötzlich” mit ihr Pferd Bonfire die Olympiasieger. Das war ganz besonders! Aber wann Anky in 2004 wiederum Olympiasieger ward mit ihrem neuen Pferd Salinero war das sehr, sehr besonders! Das war noch nie mal gelungen.

Ben er meer dan een uur mee bezig geweest
Moest natuurlijk erg veel opzoeken in het woordenboek en dingen zo neerzetten dat het nog een beetje te begrijpen was voor een leek
En natuurlijk even vertellen hoe asociaal de Duiters waren door Anky zo zwart te maken!
Waarschijnlijk zitten er nog wel wat foutjes in.. Begon erg moe te worden dus als jullie nog wat foutjes zien

Ga nu lekker slapen