[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nicolle73

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:19

hoi allemaal
iemand van omgeving maaseik?
misschien eens afspreken om buiten te rijden

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 13:53

Hoe zit het met de zwelling? Is het al verbeterd? Anders moet je eens een foto naar de kliniek sturen voor de zekerheid!!

Ik hoorde inderdaad ook dat Tielt heel Dik stond, zou fijn zijn dat je nog eens zou mogen terug gaan met begeleiding van hem!

Fijn dat je toch een goed gevoel hebt van Brugge, Ik vind het nooit zo en leuke cross en twijfel ook sterk of ik dit jaar wel zou gaan. Ookal is het BK voor Blits, ik haat die cross echt..

Eigen binnen en buitenpiste lene, dnenk dat iedereen hier wel jaloers zou op zijn!

Beterschap helene!

Ze hebben inderdaad geprobeerd de trailer binnen e komen. De trailer staat voor het huis, tegen een muur en onder een lantarenpaal. Ze hebben het deurtje gepakt dat niet langs de straat ligt, maar tussen de trailer en het huis. Daar schijnt het licht ook niet zo hard, op straat zouden ze opvallen. Dus ik hoop dat ze niet durven terugkomen, want dan moeten ze echt op straat alles doen...

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:36

Whut? Oh man, da's om slecht van te komen hé, dat ze toch eens van andermans spullen afblijven :/! Ik zou precies toch mijn kostbaar gerief in huis sleuren dan...

Beterschap Helene!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:38

Ik zou de hele trailer achter slot en grendel sleuren. Straks komen ze met een trekhaak en is alles weg. Hoe heb je het ontdekt? Betrapt of kapotte deur gezien?

Veel beterschap PP!

Hier heeft gisteren de psycho buur van mijn schoonouders geprobeerd zichzelf en zijn huis op te blazen. Voorbijgaande meiden zagen omstreeks 4u gisterochtend een beginnend brandje in zijn huis, mijn schoonouders, wiens huis eraan hangt uit bed gebeld en geramd en brandweer gebeld. Nadat ze Door zijn gebarricadeerde voordeur waren troffen ze alle meubels in frut op een hoop in de woonkamer met zo'n 50 L petroleum erbij in jerrycans. Gelukkig heeft niemand wat. De buur ook niet, die ging zelfs op de vuist om zijn huis weer in te kunnen.
Goeie morgen zeggen ze dan...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:03

Zoo! Wat een geluk dat die meiden dat gezien hebben! Wie weet wie er nogmeer gewond raakte dan zichzelf!

De band van de trailer was gisteren plat en ik ging vandaag naar de maker, toen zag ik het.. Trailer achter zetten gaat moeilijk gaan. Ik denk niet dat hij door de poort past.. En weet ook niet of ik hem het bergje opkrijg geduwt.. Er staat wel een auto voor de trailer , dus de trailer in zijn geheel kunnen ze niet pikken. Tenzij ze eerst de auto wegtrekken natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:15

Een trailer loskoppelen met 2 gaat best snel toch? Tenzij hij niet achteruit kan of opzij Door die muren en lichtpaal. Dan is auto ervoor perfect. Ik zou toch spullen binnen nemen en melding maken als dat nog niet gedaan is.

Ja gelukkig waren die meiden er en wonen ze aan een grote steenweg. In een kleine dorpsstraat waar weinig volk komt had het heel anders kunnen aflopen. Die meiden zijn trouwens direct toen brandweer er was weggegaan, we weten niet wie ze zijn. Best jammer,die verdienen echt een bos bloemen. Omdat de buur nog psychoses had afgelopen week wil de burgemeester hem laten colloqueren. Helaas zit daar een dikke procedure achter en gok ik dat hij zo weer los rondloopt. Meer dan wat waterschade heeft de familie gelukkig niet.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:53

Zulke meiden beseffen vaak niet hoe ze iemand geholpen hebben door iets te gaan melden.

De trailer staat inderdaad volledig vast. Langs 1 kant staat de muur, achterkant de lantaren (pal in het midden) en langs de voorkant de auto heel kort, dus zonder schade geraakt hij er nooit uit

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:16

Djeez! Wat ik dat goed afgelopen, mr op hun gemak zijn ze nu wel nooit meer zolang hij daar rondloopt!

Ik haal ook altijd (meestal :+) m'n zadel uit de auto!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:02

Amai Daaphh dat is ook verschieten zeg, als ze in je trailer proberen komen! Is je zadelkamer op slot? Hoe heb je het eigenlijk gezien?

En Varekaj ook voor je schoonouders serieus verschieten! Slapen ze nog gerust?

Evelyn: waar ben je al gegaan om water te trainen? OP A.rtevelde in H.eusden ligt ook een propere waterbak...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 13:06

Zadelkamer is inderdaad opsloot. Alle andere deuren ook hoor. Ik was bij de bandencentrale en keek alles na en toen zag ik het.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:27

Ja hallo, wat een geluk hebben je schoonouders gehad varekaj!

Artevelde staat op mijn lijstje van te bezoeken voor de volgende cross! Weet alleen niet waar ik best aan doe: alleen ga en 'wedstrijdsituatie' nadoen, ze gaat er na wat aandringen tot nu toe altijd in, of proberen regelen dat er iemand is die een keer voor kan gaan, dan twijfelt ze eigenlijk nooit, ook niet bij vreemde bakken... Wil ze geen slechte manieren leren, maarja op wedstrijd moet ze ook alleen/ eerst hé.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:02

Als ze er uiteindelijk wel ingaat, zou ik alleen gaan, zonder ander paard. Alleen ene die je er echt niet in krijgt, laat ik een paard voorgaan. Voorzie gewoon voldoende tijd, zodat je je niet moet opjagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:16

Met de schoonouders alles goed, het huis van de buur is onbewoonbaar verklaard dus hij kan er niet terug in.

Hier verder nog altijd kalm. Icaro heeft nog steeds (aardig) zwelling,wonde is wel mooi en niks warm.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:37

Doe je eral terug iets mee of krijgt hij rust?
Bij de onze was dat ook, wij hebben hem toen tijdelijk bij een vriendin op stal gezet want zijn zak moest met koud water afgespoten worden... Was ook fijn werkje ;)

Mijn bbq staat op Kapaza, eens benieuwd welke reacties ik zal krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:45

Ik probeer er dagelijks wat fris water overheen te krijgen maar zonder tuinslang is dat niet evident. En hij trapt intussen en kan goed mikken verdorie. Hij moest nog 2 weken rust, dat is morgen halfweg. Rond de koker is de zwelling al minder, de zak nog niet. Als het zo blijft zet ik hem dit weekend tijdens de nacht op stal op de weide en dan overdag op het gras. Anders gaat hij toch maar ijsberen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 19:52

Hier ook alles rustig.
Cas kan langs beide kanten de contra galop en het appyment, langs 1 kant wisselde hij altijd. Maar nu eindelijk bevestigd. Kan de proef van de 2* nu rijden, jammer dat het springen en crossen nog niet op dat niveau zijn .

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 08:52

Waw mss moet je er maar een dressuurpaard van maken :D?

Gelukkig is het nu net niet super warm voor icaro, het zou dan wss minder goed genezen.

Dat filmje op je fb van je veulentje antonius :+: heb je al een naam ondertussen?

Maandag ga ik op jumping met noo.r.it, ben eens benieuwd. Heb woesdag terug springles gereden. nu ging het lijntje al vlotter dan de week ervoor, maar dan de galop oefening net weer minder :P. We zien wel :+.

Canch mag vanavond weer stappen onderzadel en vanaf maandag weer rijden. H.endr.k zei woensdag wel dat ik beter na tongeren thuis nog eens trakhener en grachtje had gedaan, omdat ze zich wa pijn gedaan had daar en dan de tweede keer al van verder stopte, da ze nu mss schrik ga hebben. Niet gedaan dus :7. Volgende week dan maar eens bekijken wat ze nu doet op grachtje en trakhener in blos.o. Ze had vroeger iig nooit schrik van die dingen, khoop maar da ze nu geen schrik te pakken heeft :(.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 09:15

Canch heeft een hoop ervaring, even rustig weer vertrouwen geven en dat komt wel goed :j

Ik ben ook benieuwd naar het veulen! Heb nog steeds geen foto gezien denk ik.

Morgen komt de smid, 3 bekappen en Icaro weer ijzers. Ik twijfel alleen ivm tibor. Die wil ik enorm graag eindelijk gaan dorrijden. Alleen heb ik geen zadel dat 100% past. Het enige wat weinig tot niet schuift is eentje dat achteraan wel licht klappert. Niet volledig stabiel dus,maar ik draai tenminste geen rondjes om de buik heen. Zou ik het risico nemen om daarmee nu toch te rijden tot ik genoeg gespaard heb voor een goed passend exemplaar? Tweedehands begin ik bij hem niet aan,heeft ontzettend lastige rug (tonnetjes rond, geen schoft en kort). Zou hem graag beginnen meenemen op buitenritten en tegen de winter misschien de oefendressuur starten zoals ik met Icaro heb gedaan. Want tibs heeft daar best aanleg voor.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:45

Aaagahahr }:0 :7 |o |o :x _-:(

N.oorit heeft in geen tijden nog een ijzer afgelopen, ik wil maandag op jumping. rararara wie heeft er ijzer afgelopen. gfkjfkjfqsdfskdj |o |o Hoefsmid is pas gisteren geweest, en hij kan pas dinsdag terug dus doeidoei.

Ze doen het express die paarden, als ik wedstrijd plan dus steken ze wa uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 16:31

Zen! Mijn smid komt morgen, jammer dat je uit de buurt zit.

Icaro gaat vanavond op stal. Zwelling is er nog steeds (hij lijkt niet eens gecastreerd) dus even ophokken dan maar. Hij is echt zo nijdig als ik water spray richting zijn koker, al kan ik er met de hand perfect aankomen. Gericht mikken met 2 benen, omhoog komen, weer meppen en springen ter plekke. Geen lachertje. Wel de koker stukje uitgekuist en wat een hoop vieze prut kwam daaruit! Straks handschoenen mee, sopje met babyolie en poetsen maar.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 00:00

Kan je niet zonder dat ene ijzer starten?

Als de zwelling nog lang duurt misschien even je DA erbij halen? Ik heb geen idee, nog nooit een hengst gehad doe zijn balletjes kwijt is..

Wij gaan morgen onverwachts kijken naar Maarsbergen. Blijkbaar een dikke cross voor de 2*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 00:07

Toen ik op de weide kwam was zijn zaak 2x zo dik als voorheen. DA gebeld en meneer staat terug in merelbeke. Op echo bleek het allemaal helder wondvocht te zijn, de wondes zelf zijn erg netjes, geen koorts etc maar hij moet toch blijven voor observatie. Hij had nu meer zakvulling dan voor de castratie, was ook hard op sommige plekken. Dan liever zekere voor onzekere.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 00:34

Ohh wat "goed" dat hij terug staat. In een kliniek kunnen ze dat toch altijd sneller oplossen en dan is hij er hopelijk ook snel terug van verlost!

Ik hoop dat hij snel terug naar huis kan en dat alles mooi slank blijft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 09:59

Ik ga alvast een box regelen op een pension. Wil hem de 1e weken na thuiskomst toch onder toezicht hebben.
Moest nadat ik hem had afgezet even terug naar de weide. Tibor zag de camionette aankomen en die werd kierewiet, die dacht dat zijn maatje terug was. Deed me toch wat, steeds dat hoopvolle maar nutteloze hinnikje naar de laadbak :(:)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:09

Ocharme :(:)

Daphne, morgen ga je mee nr de stage in wareg.em zeker? Kga morgen gaan rijden, kan ik combineren met eens kijken nr de stage. Weet je de planning ongeveer?