[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:14

Ik vind Ysselsteyn altijd behoorlijk pittig.

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:15

Zeg maar waar en wanneer? Ik wil in ieder geval eind juli een keer in Ermelo trainen..
Heb al wel wat trainingen en crossen op de planning staan, maar altijd leuk!!

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:17

Ik heb Schaijk gestart, was 1e keer maar foutloos springen en helaas net 1 voetje achterwaarts bij waterbak dus weigering maar verder foutloos! Start zondag ook in ede!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:45

In datzelfde weekend wordt ook in Moordrecht SGW gehouden maar nadeel is dat daar dressuur en springen op zaterdag is en cross op zondag oftewel, 2 x weg en het is toch een uur rijden.. weet niet of mijn ouders dat leuk zullen vinden :') (uur rijden is het probleem niet maar misschien wel 2 dagen achter elkaar..)
En Hulsberg? (Alleen is die wel kleine maand eerder..)

Op het moment heb ik een topic lopen op bokt voor een groepje om te lessen en dit gaat waarschijnlijk in Breda gebeuren (of zunder of Baarle Nassau)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:07

Ik ben afgelopen zaterdag naar het ONCK geweest in Ermelo met mijn bijrijdpony. Hij deed het super goed op een eerste buitenwedstrijd! BB springen 2de prijs! en B dressuur 176 en 189 punten!

Eventjes foto spam :+

Afbeelding

Afbeelding

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:30

Ysselsteyn vond ik nooit ingewikkelde cross in vergelijking met Castenray.Maarja ik kwam nooit verder als Castenray en Ysselsteyn. Vaak is de eerste lijn het moeilijkst in Ysselsteyn omdat je vaak recht tegen de zon het bos in rijd vooral in de ochtend. Waterbak is een inloop.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:34

Wat een leuke pony AmberB_ ! :D

Nouja, ik ga het maar gewoon proberen in Ysselsteyn (als ze er dan klaar voor is tenminste, maar dat is een beetje mijn enigste hoop :') ) we zien het wel! :) Ze is gelukkig meestal wel goed te controleren in het bos en ze vind het helemaal geweldig, crossen dus ik hoop dat we er komen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:45

Joh, of een cross pittig is of niet kun je aan 100 mensen vragen en iedereen denkt daar weer anders over. Mijn man heeft hem destijds in de B foutloos uit kunnen rijden, toen hij er L startte heeft hij er 1 weigering gehad. Maar dat was omdat hij niet goed aanreed.

Als je gewoon goed voorbereidt bent dmv trainen komt dat vast goed. Je kan er ook trainen trouwens, dus eventueel kun je dat afspreken om alvast wat dingen te oefenen op locatie.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:49

Ik ga inderdaad niet als ik vind dat we niet goed voorbereid zijn, veiligheid en plezier boven alles, niks moet!
Dat is inderdaad wel een hele goede, niet aan gedacht!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:52

Robin_Rikkie schreef:
Hoi! :wave:

Ik kom weer even binnenvallen (blijf gezellig meelezen :o ) en het ziet er toch naar uit dat ik ga crossen met mijn pony *\o/*
Omdat ik volgend jaar bij de paarden moet, had ik een mailtje gestuurd met de vraag als je bij de pony's al een winstpunt in de B (cross) hebt gehaald, je dan meteen B paarden mag doen of van te voren nog een winstpunt in het springen moet halen bij de paarden. Volgens de KNHS mag je dan meteen doorstromen naar de B cross bij de paarden maar ik weet niet of iemand van jullie er toevallig ervaring mee heeft? Dan zou het namelijk wel gaan lukken (ze vindt het springen van normale hindernissen veel moeilijker dan natuurlijke en een parcour van 1 meter foutloos doen zie ik ons niet doen.. :') ) maar dan zou ik dit jaar dus nog een winstpunt moeten halen. Wat is jullie ervaring hier mee, is dat 'makkelijk' te doen in 1 wedstrijd (ivm langer willen trainen en vervoer heb ik heel waarschijnlijk maar 1 kans..) als je genoeg training hebt gehad?
Deze kans zou dus Ysselsteyn zijn, iemand ervaring met deze cross? Is hij soepel gebouwd of is hij juist gebouwd tegen de zware kant aan dus niet geschikt voor beginners?

Sorry voor de vele vragen :')
Ik heb er gewoon al zoveel zin in en ik wil ontzettend hard gaan trainen om te zorgen dat het gaat lukken *\o/* Eerste winstpunten in de dressuur zijn al binnen dus komende weken trainen op het springen en dan hoop ik in augustus WP springen te halen!

Hoi! Ik rijd met mijn pony tussen de paarden, en heb zonder eerst een wp te halen gewoon B paarden gestart.
Als je nu bij de pony's in de B gauw je wp haalt is er niks aan de hand :)
Het springparcours in de cross staat straks ook maar 5 tot 10 cm hoger dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.

Afbeelding

Afbeelding

En even blij m'n foto's van Schaijk showen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:00

Leuk hoor Sunneva!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:01

Ja daarom wil ik snel even mijn winstpunt halen want die 1 meter zie ik ons niet doen, op het moment kunnen we 80 cm parcours dus 90 cm gaat ook lukken maar die 1 meter foutloos (met die nieuwe regeling) zie ik ons niet doen..
Ik vind spotted echt zo gaaf he! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:07

Mijn man heeft toen met de oude regeling nog de zaterdag voor hij zijn eerste sgw zou starten op het nippertje zijn wp in het springen gehaald. Hij was eerst BB gestart, en toen B. Dat kan schelen, als je veel geluk hebt is het parcours hetzelfde alleen de hoogte anders. Ik heb sinds kort ook een startkaart, maar springen zie ik mezelf ook nog niet doen. BB lukt prima, maar B vind ik gelijk weer zoveel hoger. Paard kan het zat, alleen ben ik zelf gewoon geen held. Laat het springen en crossen voorlopig aan mijn man over die kan het veel beter.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:21

Eerst BB en dan B is ook een goede inderdaad!
Bij mij is t een combi van, pony die soms onzeker is (hoogte en dubbelsprongen) waardoor ik ook onzeker ben en dat helpt elkaar niet := veel kilometers maken en les volgen dus :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:59

Er zit gelukkig maar een dubbel in de B en die staat op een goed te rijden afstand. Weet alleen niet hoe groot jouw pony is en of hij een ruime galop heeft. Dat kan best wat uit maken natuurlijk. Les is altijd goed.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:31

Ja het ligt best aan haar bui := bij een oefencross bij het springen op de dubbel 5x geweigerd maar in de cross zelf gewoon gesprongen :')
Grote galop.. Zou ik eigenlijk niet weten, maar ik denk dat ze aan de kleine kant zit :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:36

Dank beiden!
De dubbels lukt mij meestal makkelijk, spotje heeft van zichzelf geen grote galop maar rekt tussen in gemakkelijk. Daar is heel goed op te trainen.
Vraag je instructeur maar of hij helpt, hij kan dan elke keer de dubbel wat breder zetten :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 08:38

Klopt! Heb ik inderdaad al keer gedaan en ze trok mooi aan :) dus daar is inderdaad goed op te trainen!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:26

Rust zacht ibonn Y;(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:27

Zag het net op de voorpagina, schrok er wel van. Veertig jaar is gewoon veel te jong om te gaan....

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:34

Ik denk dat iedereen onwijs geschrokken is van dit vreselijke nieuws...
Waarom is de wereld zo ontzettend oneerlijk... ;(

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:47

Wat ontzettend heftig en jong! Getver.

Rust zacht Ibonn!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:04

Het is echt zo oneerlijk, ben er nog steeds stil van.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:51

Rust zacht Ingrid.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:02

Jeetje wat een nieuws.. Rust zacht Ibonn!