[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:02

Echt prachtige foto's Rianne en Marloes!
@ Percy veel succes tussen de hekjes, gelukkig is alles weer bedaard.
@madelein nou hopenlijk houdt ze het nog een paar weken vol, wat een extra stress zeg! Maar wel al super van de mijlpaal.

Nou hier afgelopen weekend Sgw Ysselsteyn gehad. Daar zouden we eigenlijk ons M debuut maken, maar helaas werd die klasse afgezegd. Aangezien deze wedstrijd echt maar een 15 tot 20tal minuten bij ons vandaan is, maar een extra rondje L gedaan.
Dressuur ging nog niet zoals hoort, maar zat alweer verbetering in met 191 punten in de middenmoot.
Vervolgens gesprongen en foutloos en de cross ook weer foutloos, wel wat te snel.
We wilde aan de ondergrens gaan zitten ivm. overstap naar de M, maar nu had het ruitertje wel echt gas gegeven.
Hartslag voor de cross overigens 44 en na de cross 60.
Pony pakte geweldig aan, overal de juiste afstand volgens het ruitertje alleen maar genieten onderweg. Hiermee ook een mooie 7e prijs mee naar huis mogen nemen.
Aankomende zaterdag gaan ze dan alsnog hun M debuut maken in Diepenheim, ik ben echt zooo benieuwd. Risky is nu 5 jaar oud en werkelijk door alle klasses gevlogen.
En nog een leuke foto van afgelopen weekend en een filmpje

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:36

Dat was wel een heel kort filmpje :D Hoop zo dat je nog zo'n ruitertje kan vinden als hij echt te groot is maar vrees er voor. Zo zijn er niet veel.

kyrkelover

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:06

Ik denk dat heel veel mensen zich gigantisch in Gi.js vergissen, maar daar doe ik verder openbaar geen uitspraken over.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:20

Oei, dat klinkt niet zo positief.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:58

Dank je kyrkelover.
Leuk filmpje en foto.
Springen jullie nu zonder bescherming?
Diepenheim ook netjes gereden voor t m debuut las ik in t topic. Knap hoor voor zo'n jonge pony.
En idd dat laatste bericht klinkt niet heel positief.

Ik zou ook in Diepenheim starten. Niet gedaan vanwege de bodem. Paard is nog erg jong en had de eerste crossen wat moeite om in t ritme te komen. Daarom niet gestart.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:51

Kyrkelover: heb jullie pony+ ruiter gezien in diepenheim!
Snap je berichtje daarna niet helemaal.. klinkt idd niet echt positief.

Marloes: Al over gesproken, maar verstandig om niet te gaan.

Nou voor mij is Diepenheim een grote teleurstelling geworden. Waren voor ons de Overijsselse kampioenschappen, maar ik dacht ach maak sws geen kans dus niet echt met die gedachte gereden. Dressuur niet mega fijn oa door de slechte bodem, maar bleek ik gewoon 4e van de 25 te zijn voor het kampioenschap. Daarna springen, daar ook foutloos en toen stonden we gewoon 3e voor het kampioenschap. Nou toen dacht ik de cross.. goed te doen(op een mega slechte bodem na) en gewoon proberen foutloos te rijden. Nou ons probleem kwam terug naar voren en heftiger dan ooit.. z'n verlatingsangst. Ik kwam niet eens in de buurt van 1 en heb dus moeten stoppen |( Oh wat baalde ik ontzettend... stonden we er zo goed voor en dan dit.
Heb nu iemand erbij die al vaker op stal is geweest en waar ik veel positieve verhalen van heb gehoord, maar waar ik zelf wel een beetje sceptisch over ben. Hij leest het paard uit en op basis daarvan krijgt hij druppels.(Hij is natuurgeneeskundige) Bij twal kwam er idd vanalles uit, milt, nieren, prostaat, lever etc. en daar krijgt hij nu druppels voor en dat is even afwachten. Die meneer vond het erg logisch dat hij in staking kwam. Zijn redenering was: Wanneer hij iets spannend vind (het weggaan van andere paarden dus) spant hij zijn rug en voelt hij de pijn, waardoor hij zo extreem in staking komt. (Het is ook gewoon met rijden als hij nét wat harder aan het werk moet en wat meer zijn bekken moet kantelen). Mijn instructrice is er van overtuigd dat dat het probleem is dus ik ben erg benieuwd. Zijn milt was ook niet goed, en dat zou de oorzaak zijn van de bloedarmoede die hij afgelopen zomer had.
Heel verhaal.. ik hoop dat het gaat werken. Willen anders nog kijken naar een thermografie, daar zijn we ook altijd al erg nieuwsgierig naar. Al hoop ik dat het niet nodig is en hij hier helemaal weer van opknapt en straks als een trein gaat.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:30

Wijze beslissing Marloes. Is we jammer, maar ook belangrijk dat je paard heel blijft.
Balen Rianne :( . Wat voor iemand komt er kijken?

Ik zondag weer eens dressuur rijden, laatste keer was februari :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:54

Tia: r.o.b zo.m.er uit W.interswijk.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 19:29

Rianne: zoals al gezegd echt super balen! Hopen dat de druppels helpen.

Tia: heel veel succes zondag.

Ik heb vandaag springwedstrijd gehad. Ff last minute omdat ik diepenheim niet gestart ben.
Bb ging foutloos. Alleen n krabbel in de dubbelsprong. Die stond echt op n k*tafstand van 8 meter. Omdat Fame t nog moeilijk vindt om te sluiten in galop besloot ik m op 1 te doen. Maar op de eerste kwam ze nogal terug waardoor die krabbel dus. In de B stopte ze voor de B sprong. Helaas daarop uitgebeld.
Gebeurt ons normaal nooit, maar er valt Fame niks te verwijten. Die kwam er gewoon echt niet fijn voor.
Volgende week springles, dus dan dit maar ns voorleggen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 22:08

Berichtje heeft te maken met het feit dat veel mensen denken dat ze super fanatiek zijn en flink trainen etc wat gewoon niet zo is.
Denk dat 80% van de ruitertjes met een beetje lef die pony zo een L parcour rond stuurt.
De laatste maanden rijden we meer aka jockey basis dan ruiter basis.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:43

Wat ik daar trouwens wel aan toe wil voegen is dat hij super leuk is met de pony.
En tijdens de wedstrijden zijn ze wel fanatiek en doen ze het samen super leuk!!
Het zit hem meer in andere dingen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:52

kyrkelover schreef:
Wat ik daar trouwens wel aan toe wil voegen is dat hij super leuk is met de pony.
En tijdens de wedstrijden zijn ze wel fanatiek en doen ze het samen super leuk!!
Het zit hem meer in andere dingen.

Ik heb overigens een overzicht gemaakt van dit jaar aangezien ons cross seizoen ten einde is
[SGW-ITP] Dromen komen uit met Risky Dream!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 19:01

Oei, krijg al een rode LET OP! als ik dit topic weer open.

Hoog tijd om het weer nieuw leven in te blazen. Hoe gaat het allemaal met jullie?

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:58

Hier gaat het goed! Beetje passen en meten qua wedstrijden maar opgegeven voor de regiotraining, leek me een goede voorbereidingen op het seizoen :) hopelijk kan ik ze ook wat vaker meenemen want die 1x afgelopen seizoen was wel erg weinig! Bij jou Percy?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:14

Hier nog steeds druk aan het broeden ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:31

Hoe ver ben je nu Madelein?

Jammer dat je zo weinig wedstrijden hebt kunnen rijden kikkerdril maar hopelijk volgend seizoen beter!

Hier alles goed, paarden staan nu op pension zodat ze kan doortrainen. Shetan heeft afgelopen weekend de cross hier in het dorp gelopen (Belgische B, Nederlandse L) en die met grote voorsprong gewonnen.

Ik ga dit weekend voor de derde keer kijken naar een pony (paard kan ik echt niet meer opkomen) want ik wil zelf eigenlijk ook wel weer gaan rijden. Wordt dan puur bos hobbelen.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:43

Zondag 29 weken :).

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 17:33

Hier niet zo goed. Papa is afgelopen donderdag op vrijdagnacht toch nog heel plotseling overleden. Vandaag crematie gehad...ben helemaal kapot vooral mentaal. Het is zo onwerkelijk allemaal en zo definitief |(

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:35

Oh wat erg Rianne, gecondoleerd. Ik was 21 toen ik mijn papa verloor dus ik denk wel een beetje te weten hoe jij je nu voelt. Was hij ziek? De eerste tijd is echt vreselijk en dan gaat het leven weer verder en dat is ook vreselijk. Maar op den duur komt de acceptatie en gaat voor jou het leven ook weer verder maar dat duurt en het gemis blijft. Mijn vader is in 1988 overleden maar denk nog wel eens dat hij in theorie qua leeftijd nu nog had kunnen leven. Stomme gedachte eigenlijk. Van mij dan.

Madelein, jij bent echt al ver! Kindje is compleet levensvatbaar nu. Dat moet wel fijn zijn voor jou.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:01

Gecondoleerd Rianne. Wat vreselijk dat het zo snel gegaan is :(. Heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd.

@percy: zeker een heel fijn idee! Ik zit nu continue aan de weeen remmers en dat houdt m'n buik aardig rustig. Zo houden we het nog wel een paar weken vol :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:07

Niet leuk dat je aan de weeën remmers zit maar als dat het verschil maakt is het de moeite waard. Kan me wel voorstellen dat deze zwangerschap niet zo vanzelfsprekend en "gemakkelijk" is.

Nog even en dan kan jij je kindje in de armen houden!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:36

Leuk madelein, nog eventjes afwachten dan spannend hoor :)

Percy hopelijk wordt het wat dan, zou toch leuk zijn als je zelf ook weer een beetje rond kan hobbelen!

Poeh rianne wat heftig... Gecondoleerd Y;(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:40

Nee idd geen makkelijke zwangerschap. We beginnen nu pas een beetje te genieten ervan, nu we in een relatief 'veilige' zone zitten.
Buik groeit wel mega hard, grappig :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:54

Hoop echt dat je er nu wel van kan gaan genieten Madelein!

Morgen zullen we het weten van "mijn paardje", heel spannend!

Ook toch voor andere stalling gekeken voor de twee paarden van [naam]. Ze komen nu gewoon te weinig buiten en krijgen te weinig hooi.

Snap soms echt niet waarom de "topsportpaarden" maar genoegen moeten nemen met beperkte weidegang en weinig hooi. Wij willen ze buiten hebben en op onbeperkt hooi want dat doet hen goed. Weten de echte ruiters al lang.

Denk wel dat we hun plek gevonden hebben nu.

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:20

Blijft lastig he Percy een goede geschikte stal vinden, ik ben helemaal tevreden over waar ik nu sta gelukkig. Heb gras wrl in moeten ruilen voor een paddock maar voor joya haar darmen is alleen hooi ook niet heel erg :P vooral de regelmaat en de grote hoeveelheden hooi hebben haar echt goed gedaan voor haar lichaam en stresslevel :)