[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:57

Ik precies hetzelfde Leilaardje! Max doet het dan ook altijd keurig!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:00

Leliaardje schreef:
Mootje schreef:
Inderdaad, elk plasje op straat, de buitenbak of op buitenrit meenemen en oefenen, oefenen, oefenen op crosstraining :)
Ik ben in een jaar van niet het water in willen (1 cm water op de straat) als ik er naast stond naar nagenoeg probleemloos via een boom of afsprong het water in!

Ik heb altijd geleerd dat een crosspaard niet door plassen mag lopen, maar daar overheen moet springen: er kan altijd een diepe sloot onderzitten en dan sta je raar te kijken als hij daar door heen gaat tippelen.

plas(je) is overheen springen, grote watervlakte is doorheen lopen.

maar een plasje is toch geen diepe sloot? Volgens mij ziet mijn paard daar wel verschil tussen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:01

Lelie, dat vind ik echt onzin. Paard loopt inmiddels mee in de jachten en springt nogsteeds wanneer hij hoort te springen :+

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:02

Dat mogen we indd wel hopen dat ze het verschil zien! Vergissen ze zich hopelijk ook nooit in de afstand :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:09

Ik vond het wel logisch klinken en doe geen moeite meer om Giga door plassen te krijgen :+ .

Greppels zijn sowieso een probleem bij haar: is ze al twee keer doorheen gewandeld in plaats van overheen gesprongen: met 1 lekkere valpartij als gevolg en 1 bijna :Y) . Dat is ook iets waar ik wel echt bang voor ben nu ze L starten: dat ze stranden in een greppel -O- .

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 00:42

Leliaardje schreef:
Mootje schreef:
Inderdaad, elk plasje op straat, de buitenbak of op buitenrit meenemen en oefenen, oefenen, oefenen op crosstraining :)
Ik ben in een jaar van niet het water in willen (1 cm water op de straat) als ik er naast stond naar nagenoeg probleemloos via een boom of afsprong het water in!

Ik heb altijd geleerd dat een crosspaard niet door plassen mag lopen, maar daar overheen moet springen: er kan altijd een diepe sloot onderzitten en dan sta je raar te kijken als hij daar door heen gaat tippelen.

plas(je) is overheen springen, grote watervlakte is doorheen lopen.

Hmm dit heb ik mijn paard nooit geleerd maar dat was wel iets wat hij uit zichzelf deed in het begin, in stap/draf loopt hij er rustig doorheen maar als ik in galop zat was een plas een hindernis.
Maar ideaal is dat zeker niet, weet nog zeer goed dat het voor het nk in ysselsteyn (2010) flink geregend had, de bodem kon het goed hebben maar er lagen best wat plassen op de paden, ik denk dat wij wel een stuk of 20 "hindernissen" extra gesprongen hebben op die manier :Y) , tot op het eind van de cross er ineens een plas was van 4 meter lang op een smal bospad met ook nog mensen aan de zijkant, dus ik kon er echt niet langs, probeert hij er nog overheen te springen ook, hij landde er met zijn achterbenen vol in (die mensen zullen er niet uit gezien hebben := ) en dat allemaal zo'n 10 m voor de picknicktafel waarvoor ik mij enigzins druk had gemaakt.
Inmiddels heeft hij dit gelukkig wel afgeleerd, maar ik zou een paard toch zeker trainen om plassen gewoon door te lopen :+ .

Mootje

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:15

Haha Evie, Ik zie het al helemaal voor me :')

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:02

hahaha Evie, dat deed Ula ook in Ysselsteyn! En dat was ook in 2010! Geert heeft toen ook heeeel veel extra hindernissen gesprongen! :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:47

Ik heb Gorssel ook maar meteen opgegeven! Straks maar even verder kijken naar mn planning!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:59

haha Evie, dat zag er vast komisch uit!!

Die van mij springt wel over kleine plasjes, maar verder walst ze lekker door de grotere plassen heen! Het liefst gaat ze ook nog even stil staan om erin te gaan liggen :+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:21

In grote plassen springt die van mij met 4 benen in :') eerst denkt ie dan dat ie eroverheen kan springen en halverwege denkt ie och, kost teveel moeite, landingsgestel uit. En dan is het plons :')
Vandaar dat ik hem ook vaak terugneem naar draf voor de waterbak. Zie hem er nog wel voor aan dat ie het dan ook doet whaha

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:38

Ik ga Gorssel denk ik ook maar vast opgeven, hoewel ik nog niet weet wanneer we op vakantie gaan. Kan altijd nog op tijd afmelden natuurlijk.
@sfranken, bedankt voor het vertrouwen, je hebt ons nu vaak genoeg gezien, ik hoop ook dat het gaat lukken. Jammer dat Ysselsteyn voor Hattem is. Anders had ik die wel M gestart, daar kennen we het wel. Beetje vertrouwd.

Over het door plassen gaan, dat doet mijn paard nog steeds niet goed, maar waterbakken leveren weinig problemen op. Wel een lichte aarzeling in Maarsbergen, maar in de training niet te houden op het water. Hij weet niet hoe snel hij er in moet.

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:52

Waar hebben jullie gevonden dat je je al op kunt geven voor SGW Gorssel??
Op startlijsten staat ie namelijk nog niet, alleen op de KNHS kalender maar daar staat niet bij vanaf welke datum je je kunt inschrijven.
Had ook al gemaild naar het email adres wat daar vermeld staat met deze vraag, maar heb nog geen antwoord terug.
Ik zou daar namelijk wel graag willen starten, zou het jammer vinden als ik te laat zou zijn en op de wachtlijst kom.
Vind het altijd een super mooie cross!!! :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:55

Dat staat toch in de post van Tientjeh? Linksonderin zit een zoekfunctie. Daar kun je het vast mee vinden?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:16

Ik heb mail gehad van degene die over de juryleden gaat daar. Dat opgave al mogelijk is. Hij zal hoogstwaarschijnlijk ook niet op startlijsten komen eerst, want dat was met hun tripalon ook niet. Die stond ook alleen op de KNHS.

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:07

Oke, bedankt voor jullie reacties!
Tientjeh, ben jij er dit jaar ook als jury dan?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:16

Jep, op de zondag ben ik jury. Zaterdag doe ik zelf mee.

katje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:23

Oke, leuk.
Misschien heb je dan nog wel veel bokkers in de ring. *\o/*

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:42

muts_marijke schreef:
Neede is nog niet open voor inschrijving.

@ Mendy jij bent nieuwsgierig :D

nee hoor wil alleen alles weten ;) maar vertel

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:46

SGW Vinkega zie ik via google voornamelijk als binnen? Is dit gewoon een buiten SGW? Mijn planning 2012 wordt na overleg met mijn lieve papa net:
Vinkega
Wieringerwerf
Gorssel
Neede
Diepenheim
Bathmen
& we gaan weer de oefencross van Broekland mee doen met een clubgenootje :j

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:50

Is gewoon buiten, maar daar zijn nog geen foto's van aangezien het voor de eerste keer wordt georganiseerd. Wat je vindt van binnen waren crosstrainingen en oefencrossen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:07

Ik heb net maar vast Gorssel opgegeven, heb ik in ieder geval een stok achter de deur om flink te gaan oefenen :o Anders was/is mijn seizoen van erg korte duur geweest, dus nu moet het dressuurpaard er aan geloven en gaan we maar is kijken of we die wat dapperder kunnen maken :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 05:50

Wat leuk j_n, dat is hier ook aan de orde. Dressuurpaard omtoveren tot sgw-paard. Die gaat vandaag voor het eerst een BB rondje doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 06:59

En noes dan?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 07:35

O Benthe is noes niet goed?