[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:56

Ik zou ook gewoon scheren en dan vroeg in het seizoen en maar één keer. Tegen dat het richting april gaat heeft ze dan weer wel voldoende vacht. En zoals hierboven gezegd wordt dekens afbouwen vanaf het moment dat je haar voor de tweede keer zou scheren normaal.

Mootje: bedankt voor de site! Ga daar ook kijken.
Noor: bedankt voor het aanbieden van de hulp, maar helaas is daar geen tijd meer voor. Ik zag de advertentie van het weekend pas en woensdag moet de sollicitatie binnen zijn. Ik ga hem dus zo op de bus doen.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:03

Ik ga ze volgende week beide scheren. Ook de dragende 3 jarige. Ze staan nu beide met een deken op. De 3 jarige mag na de IBOP langzaam wat minderen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 13:09

Ik wil mijn paard laten scheren in het eerste weekend dat hij niet meer op het land staat. Ik hoop op volgend weekend!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:21

@Roos: Ik zou ook gewoon scheren hoor. Toen Nika drachtig was heb ik haar ook gewoon geschoren en zelfs 2 keer geschoren de laatste keer.
@Billy: Jij hebt dus wel goede ervarigen met die hoefbalbeschermers? En doe je eroverheen ook nog springschoenen dan? Als ik ze eens mag proberen wanneer ik er weer op kan zou wel super zijn! Leuk dat je de 3-jarige op gaat halen!
@Sussie: Spannend van je sollicitatiebrief!
@PB: Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat met Challenge.
@Tientjeh: Wat apart lijkt me dat als je die kleine voelt bewegen!
@Snoekiej: Wat een gave foto zeg!

Ik ben inmiddels weer in Deventer aangekomen en zit braaf bij een college wiskunde, maar meneer is niet meer te volgen en wil niet afremmen. 80 man is dus afgehaakt :o

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:32

Pb fijn dat hij zadelmak gemaakt gaat worden ;)

Ik mag Jack ook binnekort weer scheren :(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 13:34

@ JN: wat studeer je ook alweer?

Jer is ook behoorlijk aan het verharen, maar die scheer ik sowieso pas na terugkomst uit Thailand. Even kijken of ik iemand kan strikken, anders moet ik het toch zelf maar eens doen... ;)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:10

Facility Management en ik volg momenteel de minor Algemene ontwikkeling ;) En dat is ECHT algemeen :+

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:16

Die van mij zitten nu nog best dun in de vacht. Maar ik ga ze denk ik wel scheren, iig de zwarte. Die had vorig jaar echt een dikke vacht.

JN: Wat leuk, wiskunde :+ Wel ontzettend balen van Anous trouwens!
Roos: Ik zou je merrie wel gewoon scheren hoor.
Sussie: Spannend van je sollicitatiebrief!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:25

Waarom kunnen ze eigenlijk niet met deken als er een veulen komt?

Bari krijgt waarschijnlijk vandaag een regendekkie met fleece op. Denk ook niet dat ze dikke nodig krijgt want ze heeft een vrij warme stal.
TG ga ik waarschijnlijk wel scheren, zn vacht is nu nog super dun. Hopelijk was ik op tijd met de deken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:25

TeeGee schreef:

Bari krijgt waarschijnlijk vandaag een regendekkie met fleece op. Denk ook niet dat ze dikke nodig krijgt want ze heeft een vrij warme stal.

Het wordt morgen 20 graden. :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:27

Oh echt haha dan wachten we nog even. Die planning had ik eigenlijk gister bedacht want het was zo fris. Maar ze heeft nog nooit een deken opgehad.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:29

Ik zit ook steeds te twijfelen om een 0grams regendek op te doen, maar de temperaturen hebben mij steeds tegen gehouden. Nu wordt het dus vanaf morgen weer flink warmer! Dus wacht ik nog maar met een dek. Tis niet koud en ook niet nat. Ben blij dat ik nog gewacht heb met dek op doen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:30

Dan gaat het dekkie weer af. Mijn merrie valt echt in met een veulen in haar buik en 24/7 buiten in de regen. Niet echt gewenst dus.

Voor het mooie had ik het weekende van de 16de willen scheren, alleen moet ik zaterdag jureren en zonda starten, gaat hem dus niet worden. Ik hoop dat mijn paarden nog minimaal een maand 24/7 buiten kunnen lopen :o

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:30

Simmie schreef:
Ik zit ook steeds te twijfelen om een 0grams regendek op te doen, maar de temperaturen hebben mij steeds tegen gehouden. Nu wordt het dus vanaf morgen weer flink warmer! Dus wacht ik nog maar met een dek. Tis niet koud en ook niet nat.

Ik doe hetzelfde, maar ben de enige op stal zo ongeveer :+
Nou heeft Woll het gelukkig ook echt niet gauw koud :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:56

Ik bepaal nog steeds per dag of de deken erop gaat of niet. Wel een gedoe hoor!! Komende dagen kunnen ze gelukkig weer in hun blootje naar buiten :)

@ Karen: sowieso moet je dan bij de bevalling zijn om de deken af te kunnen halen... drinken is volgens mij niet zo'n probleem met dek, maar een veulen zou best in een dekensingen of bilkoord kunnen blijven hangen met een been (je weet het niet....)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 14:58

Uk heeft nu een 0 grams deken op. Hij begon alweer aardig wat haar aan te maken! Maar als ze bij ons eenmaal een deken ophebben, gaat hij ook niet meer af. Alleen als het een aantal dagen weer vrij warm is. Maar dat op en af, ben ik nooit zo voor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:00

_Noor schreef:
Ik bepaal nog steeds per dag of de deken erop gaat of niet. Wel een gedoe hoor!! Komende dagen kunnen ze gelukkig weer in hun blootje naar buiten :)

Dat is wel een gedoe. Zit je vlak bij je paard dan dat je de deken eventueel smorgens op kunt doen en savonds weer af ofzo?
Ik ben meer van op is op en af is af. Dat welles/nietes vind ik helemaal niks en volgens mij raakt het gestel van het paard er ook van in de war.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:15

TeeGee schreef:

idd om de reden die NOOR ook al aanhaalt, de deken kan verstrikkend werken ook al zou je de bilkoorden eraf halen. Bij mijn vorige stal ging het er ook allemaal af.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:20

Bij ons hebben ze op dit moment alleen buiten een 0grams regendeken op, maar bij ons staan ze ook aan huis. Ben alleen bang dat Weltsieger zijn winterdeken niet meer past. Zijn regendeken was vorig jaar aan zijn borst nog ruim, terwijl die nu krapjes zit. Zijn winterdeken zat precies goed vorig jaar. Meneer heeft flink wat spieren bij gekregen en dat merk je nu dus vooral aan de borst met dekens. Hoop dat de deken nog past.

Ik zou met een veulen ook geen deken op doen. Die veulens doen af en toe van die gekke dingen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:21

Simmie dat heb ik dus ook :o
Bij ons staan de meeste (sport) paarden met katoene dek :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:24

Simmie schreef:
_Noor schreef:

Dat is wel een gedoe. Zit je vlak bij je paard dan dat je de deken eventueel smorgens op kunt doen en savonds weer af ofzo?
Ik ben meer van op is op en af is af. Dat welles/nietes vind ik helemaal niks en volgens mij raakt het gestel van het paard er ook van in de war.

Ja, sta vlakbij huis met de paarden. Ik vind het ook een gedoe en het is eigenlijk ook het eerste jaar dat ik het doe moet ik zeggen.. Weet niet of het gestel van het paard er van in de war raakt, maar ben er wel klaar mee!!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:26

Bij ons zijn de paarden het gewend dat ze in de winter voordat ze buiten gaan een regendeken op krijgen. In het begin alleen een regendeken en later over de winterdeken heen. Wij doen het al jaren zo en heb niet het idee dat de paarden er last van hebben. Ze staan er rustig op te wachten en weten ook dat ze pas daarna naar buiten gaan.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:45

Zetje heeft ook gewoon een regendeken MET bilkoorden op, terwijl Frits erbij loopt. En van t zomer had ze een vliegendeken op met Frits aan de voet. Geen enkel probleem mee gehad hoor :n Maar goed ook, anders konden ze de hele zomer niet naar buiten :=

Avi heb ik gister een zomerdekentje opgedaan. Die gaat aankomende dagen overdag gewoon af. Met 20 graden lopen ze hier het liefst zonder :j

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:53

TG houdt zn dekkie op, zo warm is zn stal niet en het dek is dun. Bovendien ben ik niet in de gelegenheid om te blijven wisselen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 15:55

Als je niet kan wisselen houdt het op idd. K weet niet wat de temperaturen s nachts zijn, maar anders laat ik um gewoon helemaal af.