[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:11

ja ook nog(ohohohoh beetje laat ) welkom hier passoa
ik hoef niet zo zeer te zwemmen met paard, ben ooit eens met mijn C-pony kopje onder gegaan...

maar gewoon zwemmen vind ik echt heel leuk, ik doe het alleen nooit

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:34

Zwemmen met je paardje lijkt mij ook echt heeeeel gaaf
Net terug van les, Sam was wel erg strak
Elke keer als ik iets ontspande maakte hij hier gelijk misbruik van om zijn neus er weer tussenuit te steken
Moest ik hem in galop ook nog eens heel erg verzamelen en kleine voltes gaan rijden (=heel veel been geven en hem er toch nog doorheen houden), dus aan het einde van de les voelde ik me ongeveer half verlamd

Zijn trouwens met een sukkelgangetje naar huis gereden, hadden namelijk gestrooid en het lag echt rond het vriespunt..
Nu maar even lekker douchen even voor de tv hangen en naar bed!

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:02

Oei Kim, dat doet wel ff pijn Pas morgenochtend ook maar op! anders moetje ook nog met de binnenlandse gipsvlucht mee

zwemmen met mn paard lijkt me ook wel leuk. We gaan ook wel eens naar zee, maar om daar zo diep integaan, durf ik niet.

BT, is dat indoctro eigen om het liefst op de kant te blijven staan? Die van mij heb ik vorig jaar ook bijna eenhalf uur moeten smeken om er in te lopen
Je geeft de moed voor vrijdagavond toch niet op heh BT!! Want ik heb nog steeds die UNOX worst in de koelkast liggen

MJ, je bent al echt fanatiek zeg!

Passoa welkom hier! aan het advies van alle anderen heb ik niks toe te voegen.

Heb vanavond de Indoctro gereden. Ze was lekker fris, maar wel fijn te rijden. Daarna, Kjeld, de 3 jarige Friese hengst. Die begint het allemaal ook al aardig te snappen. In de loop van het voorjaar mn eigen 3 jarige Riverman beleren. Daarna nog een 3 jarige Cantos uit de Indoctro-merrie. Dus weer paarden zat... nu de tijd nog...

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 07:54

Simmie schreef:
Wisten jullie trouwens dat het weekend waarin v'polder nu is, het pinksterweekend is?

Ja, vind het wel apart. Op de kalendervergadering gaven ze speciaal aan dit jaar de wedstrijd een weekend eerder te organiseren omdat ze anders in het pinksterweekend zaten. En nou gaan ze als nog in dat pinksterweekend.

Ik had zelf voor de planning ook liever eind mei nog een wedstrijd, nu is het alweer vrij dicht op Ede.

Maar ja.... Lieve koekies worden niet gebakken

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:54

Goedemorgen!

wij deden dat vroeger ook wel, zwemmen met de paarden. Dat vinden ze heel leuk (yentil in het begin niet maar later wel ) Bij ons is zo'n meer en daar kun je bijna overal nog net staan en op sommige stukken moesten de paarden dan zwemmen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:12

Goeiemorgen.

Het was gisterenavond een hele rare avond. We gingen met Oro en Mienie naar de springles. Bij het afladen ging het al mis. Ik (domme muts) had de ketting voor nog niet losgemaakt en ik had wel al tegen Bitwise gezegd dat hij de stang achter los mocht maken.
3x raden wat er gebeurde.....

Gevolg: ketting kapot, kopstuk kapot

Daarna opgezadeld. Ik op Online en Biwise op Mienie. Even later draaft Bitwise aan; Ienie hartstikke kreupel! Samen met de instructeur gekeken, en het zit ergens linksvoor. De benen zijn hartstikke koel en droog. Hoef was ook niet warm. Geen idee wat het is, maar ik denk heel stiekum toch weer aan een hoefzweer. Als het dat is vind ik het wel heel raar worden. Ienie is bijna 10 en in het afgelopen half jaar heeft ze al 2x een hoefzweer gehad. En dan zou het nu een 3e keer kunnen zijn. Onze hoefsmid is trouwens volgende week pas weer terug in Nederland.
De vader van Bitwise pakt haar vandaag even aan de longe om te kijken of ze nog gevoelig loopt.

Bitwise heeft toen maar met Online gesprongen. Die deed iig heel goed zijn best. De instructeur zei dat het zeldzaam was voor zulke grote paarden dat ze zo fijn springen. Hij basculeerde zo mooi, tilde mooi zijn beentjes op en had zeker een halve meter lucht over op elke sprong. Ik was heel trots op hem

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:56

oefencross bij Alice wordt nu 25 februari!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:00

jeetje dat is vroeg

balen scum...hopelijk is het een hoefzweer...zo begon het met de indoctro ook...helaas liep dat heel anders

RK: nee Hesterv die praat me elke avond moed in niet dat dat veel zin heeft haha, vanavond lekker springen goede voorbereiding op morgen vind je niet?
die `indoctro loopt trouwens wel zo het water in hoor, maar toen liep ik ernaast en toen vloog ze zo maar uit het niets rechts omkeerd en toen lag ik er bijna onder(ook onder water) dus daar was ik nogal van geschrokken
het is niet echt veilig om daar zonder zadel op te zitten en ik vond het zonde van mijn zadel om hem er op te houden...

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:13

Jeeh Scum, balen. Hoop voor je dat het inderdaad een hoefzweer is. Het zou ook in haar rug of nek kunnen zitten (neem aan dat ze een flinke klap heeft gehad in haar spieren als zelfs de ketting breekt). Misschien een idee om die ook even te controleren?
Wel fijn dat Online het zo goed deed. Was je les toch nog een klein beetje goedgemaakt .

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:32

Scum: jeetje wat schrikken zeg, misschien is er iets met de spieren aan de hand?

BT: komt wel goed die dressuur! Springen kan best een goede voorbereiding zijn hoor

Ik was vandaag in een shopbui, misschien wel omdat ik mijn profielwerkstuk af heb Dus ik heb een nieuwe broek, shirtje, riem, tas, sjaal gekocht en ik ga nog een spiegel ophalen

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:36

Goed bezig Andrea! Je hebt het ook verdiend

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:46

CarpeDiem schreef:
Jeeh Scum, balen. Hoop voor je dat het inderdaad een hoefzweer is. Het zou ook in haar rug of nek kunnen zitten (neem aan dat ze een flinke klap heeft gehad in haar spieren als zelfs de ketting breekt). Misschien een idee om die ook even te controleren?
Wel fijn dat Online het zo goed deed. Was je les toch nog een klein beetje goedgemaakt .

Ik denk dit keer niet dat het in haar nek/rug zit. Het leek echt in het onderbeen te zitten.
Het was trouwens Online die de ketting kapot trok

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:56

Ik ben nu bezig met een presentatie over eventing, voor engels. Weten jullie wat opsprong, afsprong, trakhener e.d. in het engels is?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:58

Ik kan vanavond even kijken, ik heb een Engelstalig boek over eventing.

andrea16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:01

Lielle schreef:
Ik kan vanavond even kijken, ik heb een Engelstalig boek over eventing.

Oke, dankje!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:02

Trakehner is iig trakehner

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:04

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:08

bank (down or up) = op- of afsprong
drop = afsprong
steps = serie op- of afsprongen
drop fence = sky jump
bullfinch of brush fence = haag

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:10

Dankje! Ik zat te zoeken op eventing bij Wikipedia en daar stond het niet bij, maar hier heb ik heel wat aan.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:13

gegoogled op +"cross country" +trakehner

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:20

Dat kan ook inderdaad, haha.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:30

Emiel liep de laatste weken niet zo lekker.. Gister wel weer was helemaal blij.. Hij liep al weer veel ontspannender.. oefeningen vond hij wel weer wat moeilijk.. (hij zat niet echt lekker in zn vel ofzo,, en krijgt nu wat extra vitamine )

Ik ben ziek btw mn kop doet echt heel zeer van gister..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:12

Arme Kimmie..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:15

Ai, das nie zo fijn, beterschap!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:31

Das balen dat Alice de cross vervroegd heeft! Ik heb me ook al ingeschreven voor de indoor cross de dag erna.