[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 13:32

Klinkt ala een heerlijk weekend Amber!

Iedereen fijn gereden lees ik!
Susan hopelijk mag je snel starten dan!! :D

Hier een dressuurweekend.
Met Warempel in het Z1 een niet verwachte 5e plek vd 22 met 218 punten:D had 3 dikke fouten namelijk.
Vino ging heel fijn, onze 2e officiele dressuurwedstrijd pas.
Eerste proef vond ik wat ondergewaardeerd 189 8ste vd 21. De tweede proef precies naar mijn gevoel 202 en 1ste vd 17 :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:49

Zaterdag al :j en 26 juni ook. Ben heel benieuwd.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:16

yessss...ik mag in vlietlanden starten!!!

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:30

O dan heb ik je gezien Amber! Wel leuk dat dat meisje de stoelendans had gewonnen. Zaterdag zat ik met haar in het team met Relaisspringen en we lagen er allebei al uit bij het eerste sprongetje. hahaha
Ze had de tranen in haar ogen staan.
Vond het echt sneu voor haar ;-)

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:07

Was zeker een heerlijk weekend! Altijd zo gezellig! Vooral veel lol met je knol :D

Ach de dag erna had ze weer prijzen gewonnen ;) Na het relaisspringen zat ze samen met mij in het estafette team. Toen had ze een weigering en gooide de ton om, maar ik en mijn andere teamgenoot zeiden al dat ze zich daar niet druk om moest maken en dat plezier belangrijker was dan winnen! We hebben in elk geval veel lol gehad en proberen het in september weer met hetzelfde team!

Hier nog een foto van de stoelendans <3

Afbeelding

Dit was de laatste tinkerspam hoor :o

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:26

ik zou een stoel alleen al moeten hebben om op te stappen...hahaha 8)7

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:19

Ons jonge paard gaat zo fijn.
Beestje pakte vandaag met de les alles weer goed op.
Wil graag springen en doet super haar best.
Dochter zielsgelukkig en apetrots op haar puppy.
Ik heb zo genoten van de chemie tussen die 2 en enorm blij met de geweldige begeleiding van Rob Janssen

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 07:34

Susan staan er in renswoude bii de dressuur hele ringen of is het bordjes rijden? Ik ben bezig met mijn planning voor juli en augustus en zal toch ook wat dressuur ingepland moeten krijgen van mezelf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:10

Bordjes maar de hoeken staan hekjes (zet mijn man altijd keurig neer). Je hebt dus wel wat steun in de hoeken en dat scheelt enorm. Ik heb gisteren dressuur gereden in Zoelen. Echte aanrader, want je rijdt je proefje in een buitenbaan met zand en hekjes rondom. Helaas net geen winst (179 en 173 punten) maar wel een fijn gevoel. Kan hem steeds fijner rijden, en ik had geen zenuwen. Helaas was er net voor mij een grietje die 207 en 205 punten reed, dus als ik dan binnenkom met mijn net niet perfecte houding val ik wel erg tegen natuurlijk :') . Over twee weken mag ik weer. Dan start ik dressuur en mijn man springen. Op 4 juli staat SGW Ermelo op het programma.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:44

Wat Leuk Amber!

Esje, fijn zeg!

Joki: Goed bezig!

Susan, jammer dat je net geen wp had.

Ik heb woensdag voor de 2e keer een crosstraining gehad met mn nieuwe beestje.
Wow, kicken hoor.
Mn houding is nog niet zo goed, daar baal ik gruwelijk van, dus mocht iemand daar nog passende tips voor hebben?
Wel heb ik voor het eerst een trakehner gesprongen, het kostte me wat spanning om te overwinnen, maar mijn paard pakte super fijn aan.
link naar de foto:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 9769_o.jpg

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:50

Heey wat leuk revanches ik zat bij jou in de les. Jullie ging echt super. Misschien kunnen we binnenkort nog eens wat afspreken.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:09

ellentje0 schreef:
Heey wat leuk revanches ik zat bij jou in de les. Jullie ging echt super. Misschien kunnen we binnenkort nog eens wat afspreken.

Heee Ellen, dat is grappig! Ja lijkt mij een goed plan! :D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:45

Wat fijn dat het goed gaat met iedereen! En wat een lieve foto amber :)

Ik heb Schaijk gereden vandaag, gewoon geweldig! 192 in de dressuur, een heeeeel stom pechbalkje op H1 int springen (wat me in de ranking de kop gekost heeft) en een super fijne foutloze cross :D
Uiteindelijk 7e en er waren 6 prijzen, net erbuiten dus maar toch zeer tevreden.
Dit was m'n tweede cross, en had deze keer een pelhalm ingedaan. Zo wat een verschil! Geen gekke, gevaarlijke, op het laatste moment bochten meer en geen afzettingen gesprongen :o

leentje34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:57

Dan ga ik mee he revanches

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:00

Ja zker Marleen!!
Welke data?? :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:04

Heb je gezien sunneva, maar jij mij volgens mij niet. Fijn dat het zo goed ging. Wij waren met een vriendin van ons mee om te groomen. Heb blauw van het lachen gelegen bij de waterbak. Mijn dochtertje wilde perse bij de waterbak zitten, zat ze net lekker springt er een paard midden in dus zij onder de waterspetters. Werd me niet in dank afgenomen dat ik moest lachen geloof ik.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:06

Sorry Susan, ik ben niet zo goed met gezichten. Spotje is erg herkenbaar dus meestal herkent iedereen me daaraan en dan schaam ik me dat ik niet weet wie er hoi tegen me zegt :'). Allemaal Spotjes schuld dus haha.
Eigen schuld dikke plas met water over je heen :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:16

Waren maar een paar spetters maar dat gezicht :') helemaal toen ik moest lachen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:22

Sunneva netjes gedaan

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 21:44

Bedankt! :)

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 10:49

Netjes gereden Sunneva! Jammer dat je net buiten de prijzen viel.

Haha, leuk verhaal van je dochtertje Susan, kon ze daarna wel weer met je mee lachen?

Ik ben gister ook in Schaijk geweest, B zonder dressuur gestart. Cross stond een stuk moeilijker dan vorig jaar, een hoop bochtenwerk in het bos en een erg krappe tijd maar paard voelde super aan. Na een fijn rondje foutloos springen de cross in en foutloos uitgerden met 00.00 op mn watch uitgedrukt. precies op de optimale tijd dus! Uiteindelijk 1 seconde te langzaam nog maar wel gemiddeld een 7.5 voor stijl en bij een jury een 8.5 voor wijze van rijden! whoo. Meer kon er niet goed gaan en uiteindelijk dan ook de eerste prijs mee naar huis mogen nemen! *\o/* *\o/*

Zijn er nog meer mensen gestart in Schaijk? En wie gaat er volgende week naar Ede-Putten? :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:00

Gefeliciteerd met je prijs!

We zijn van plekje verhuisd na de waterspetters en in de hoek naast de hinderniscontroleurs gaan zitten. Hadden we ook nog eens beter zicht. Toen we daarbij nog mega grote dennenappels vonden was het weer goed. Vond het terrein trouwens wel echt geweldig, helemaal die kantine met terras :wow:

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:37

Gefeliciteerd Marieke!

Ik ga starten in Ede putten . In het L dus zaterdag dressuur en springen.

Het springen gaat steeds weer beetje beter maar nog wel erg wisselend . Hoop zo ik het zaterdag voor elkaar krijg om haar er door te krijgen haha :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:44

Gefeliciteerd Marieke! Super!
Ik ga naar Putten :)

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:06

Hoi! :wave:

Ik kom weer even binnenvallen (blijf gezellig meelezen :o ) en het ziet er toch naar uit dat ik ga crossen met mijn pony *\o/*
Omdat ik volgend jaar bij de paarden moet, had ik een mailtje gestuurd met de vraag als je bij de pony's al een winstpunt in de B (cross) hebt gehaald, je dan meteen B paarden mag doen of van te voren nog een winstpunt in het springen moet halen bij de paarden. Volgens de KNHS mag je dan meteen doorstromen naar de B cross bij de paarden maar ik weet niet of iemand van jullie er toevallig ervaring mee heeft? Dan zou het namelijk wel gaan lukken (ze vindt het springen van normale hindernissen veel moeilijker dan natuurlijke en een parcour van 1 meter foutloos doen zie ik ons niet doen.. :') ) maar dan zou ik dit jaar dus nog een winstpunt moeten halen. Wat is jullie ervaring hier mee, is dat 'makkelijk' te doen in 1 wedstrijd (ivm langer willen trainen en vervoer heb ik heel waarschijnlijk maar 1 kans..) als je genoeg training hebt gehad?
Deze kans zou dus Ysselsteyn zijn, iemand ervaring met deze cross? Is hij soepel gebouwd of is hij juist gebouwd tegen de zware kant aan dus niet geschikt voor beginners?

Sorry voor de vele vragen :')
Ik heb er gewoon al zoveel zin in en ik wil ontzettend hard gaan trainen om te zorgen dat het gaat lukken *\o/* Eerste winstpunten in de dressuur zijn al binnen dus komende weken trainen op het springen en dan hoop ik in augustus WP springen te halen!