[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:14

Super Thia! Hier minder leuk nieuws. Daimler en Shetan zijn gestolen.

Politie doet er niets aan want de dieven hebben ook de paspoorten gestolen. Zij denken dat dit een eigendomsbewijs is wat niet zo is dus wij moeten naar de rechter en dan maar hopen dat de paarden terug te vinden zijn. We hebben aankoop bewijzen maar de paspoorten en oorspronkelijke bewijzen zijn spoorloos.

Ik ga alles op alles zetten om onze paarden terug te krijgen maar dit had ik nooit of te nimmer verwacht. [naam] is hierin een willoos slachtoffer helaas. Haar valt niets te verwijten maar ze heeft zich laten meevoeren door mensen met slechte bedoelingen. Iedereen hier weet hoeveel wij voor haar over hebben en hoeveel wij van haar houden. Helaas heeft ze nu verkeerde invloeden met o.a. een Haflinger "fokker die zichzelf eens achter de oren zou mogen krabben wil hij ooit nog serieus genomen worden. Pathetisch figuur, meer kan ik er niet meer van maken.

marloes_s

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 22:36

WAT !!! Wat afschuwelijk Percy.
Hoe kan dat zomaar gebeuren?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 07:28

Wat erg :(:)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 08:42

@percy: jemig zeg!!! Hoe kan dat nou? Zijn ze thuis weg gehaald? Wat vreselijk...
@thia: super! Je mag zeker trots zijn op je kind :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 09:34

Ja, electrische poort is opengebroken en ik ben er inmiddels achter dat ik aardig wat blauwe plekken heb door het schoppen en slaan toen ik probeerde de poort dicht te houden. Mijn man heeft een kapotte neus. Morgen gaan we naar de huisarts voor een medisch attest want ze zullen wel strafrechterlijk vervolgd gaan worden. Mijn shetlander is zijn grote zwarte vriend nu kwijt, die is echt verdrietig, zo zielig.

Ze hebben haar opgestookt en nu is ze boos op mij en in plaats van dat die mensen haar daadwerkelijk helpen stoken ze haar steeds meer op. Zelfs een vriendin van mij is telefonisch bedreigd. Ze wisten haar te wonen en zouden haar wel eens onder handen nemen. Vrees dat ze in no time die paarden onder haar kont verkopen dus moeten we snel actie ondernemen. Als de politie gekomen was toen ze nog op ons erf stonden hadden ze ze niet meegekregen maar nu ze weg zijn moeten we ze via andere wegen terughalen.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:18

@Percy: Al meer nieuws van de paarden?

Vandaag ben ik gestart in Neede.
Stond een leuke uitdagende cross.
Dressuur ging redelijk, helaas wel wat slordigheden in de proef.
Springen heerlijk foutloos gereden. En de cross helaas 1 weigering. Stond ook wel een erg dikke greppel in. Na de weigering de alternatieve route gereden. Verder super fijn gereden.
Kan echt merken dat Fame het spelletje begint te snappen, ze voelde heel fijn aan.

Volgende week mag ik nog met Fame naar de Hippiade. Mijn club zocht nog een reserve voor het springen tijdens de clubkampioenschappen. Voor de Gelderse was ik ook gevraagd, maar toen niet gedaan ivm. drukte stage/afstuderen.
Nu mag ik fijn springen. Degene die de vorige keer reserve stond voelde zich niet zo zeker, dus wilde graag reserve blijven staan. Dus ik mag gelijk starten :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:09

Super Marloes!! 5AB is ook een lastig lijntje, vooral voor die jonge paarden. Jullie gaan als een speer zeg. :D En leuk dat je naar de hippiade mag!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:19

Even gekopieerd.

Hier ook erg tevreden. 201 in de dressuur, balkje in het springen en ontzettend fijn en simpel rond gecrosst, foutloos dus. Het weggaan bij paarden blijft lastig..wilde vandaag ook niet gelijk weg en was wat aan het steigeren maar zette de knop gelukkig wel om en ging toen super. Tot de laatste sprong waarna die na de laatste sprong gelijk 90 graden draaide naar de paarden in het losrijden waardoor ik er half afhing. Nog voor de finish..gelukkig wel gefinisht. Hierdoor wel 30sec buiten de tijd wat erg jammer is na zo'n mega fijn rondje en daardoor ook 7e geworden met 6 prijzen maar ach...mag de pret niet drukken. ( als iemand tips heeft hiervoor graag! Mag via pb)
Had overigens een 7 en 9 voor stijl waar ik mega trots op ben. Blij dat het er verder net zo uit zag als dat het voelde! :D

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:40

Bedankt Rianne! Ja ik zat nog even mijn filmpje terug te kijken en vond 5A ook wel behoorlijk.
Achteraf had ik hem iets rustiger aan moeten rijden zodat ze wat beter kon kijken. Waarschijnlijk had ze m de 2e keer wel gesprongen, want zo'n stoertje is het. Maar dat risico heb ik maar niet genomen.
En ja heb echt zin in de Hippiade. Brengt wel iets meer druk als je voor de vereniging moet springen en iedereen kijkt :o Maar als ze net zo top springt als gisteren heb ik er veel vertrouwen in.

En echt super van jouw resultaat Rianne!
Wel balen dat je net buiten de prijzen zat.
En knap dat je nog bent blijven zitten :P

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 17:19

Voor ons een hele gave wedstrijd in Neede.
Dressuur was een flop maar gelukkig liep het springen en crossen weer op rolletjes wat resulteerde in GOUD voor onze ponyequipe.
Foutloos met het springen en de cross wel 3 sec buiten tijd omdat ze een beetje stilvielen in de waterbak.
Moet nog op getraind worden dat hij door moet galloperen, maar ja pony is pas 5 dus alle tijd.
Pony deed alles zo goed pakte zelfs aan op de dubbele greppel die pony normaal ERG eng vindt en ook de waterinsprong gaf geen problemen.
Ook SUPER complimenten van de dierenarts gehad met een hartslag van 40 tussen springen en cross en nog geen 60 na de cross.
Afbeelding
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:49

Super Kyrkelover. Reageer even niet al te lang maar hier is gelukkig alles terug (min of meer) in orde. Zowel dochter als paarden zijn nu veilig dankzij tussenkomst van een vriendin/oud stalgenootje. Die is per toeval weer met [naam] in contact gekomen en, zoals ik al eerder schreef, haar is niets maar dan ook niets te verwijten.

Ben dolgelukkig dat ze weer thuis is maar wel heel boos op die oudere buurman die dacht een jong meisje te kunnen gebruiken. Gelukkig is erger voorkomen. Meer wil ik er niet over kwijt op een openbaar forum.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 14:29

Madelein hoe gaat het met de kleine meid? <3 en met jou natuurlijk!?

Heb trouwens nog wat gave foto's van Neede.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:15

Nog mooi resultaat Kyrkelover. Succes in t M straks.

Percy: Wat fijn dat alles weer (zo goed als) in orde is!

Super foto's Rianne. Vind t wel grappig. Bij jouw foto lijkt de picknicktafel veel kleiner :P
Etoile is zeker ook een stukkie groter als Fame of niet? Fame is maar 1.62
Gaan jullie al n keer L starten?

Van vorige week had ik nog niks geplaats zag ik. Maar had helaas op de Hippiade 2 balkjes.
Vonden het beide nogal spannend. Daarbij was dit eigenlijk ook pas mijn 3e B parcours, laatste ergens in mei gestart. Springparcoursjes bij de cross staan toch iets makkelijker gebouwd haha. Toch nog super trots hoor, ze springt daar toch maar rond. En er zijn door heel veel combinaties fouten gemaakt op dat parcours. Met de vereniging nog 11e geworden, mooi in de middenmoot.

Ga ook ff foto's spammen :P
Afbeelding
Afbeelding

En ik had ook nog stoere foto's uit Neede
Afbeelding
Afbeelding

Gisteren ff de kunst afgekeken in Boekelo. Was weer super op te zien.
En ben je niet tegengekomen Rianne :P Zag op fb dat jij er ook was. Waren ook zo weinig mensen :D
Net livestream gevolgd. Alice weer mooi NL kampioen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:32

Wauw mooie resultaten en foto's komen er voorbij! Wat een mooi weer hebben jullie in Neede gehad zeg! Super!!

Hier alles goed. Meisje doet het super, alleen m'n buik blijft gigantisch onrustig dus kan nu echt niks meer. Zit nu ook aan de tweede antibiotica kuur in een paar weken omdat die bacterie maar terug blijft komen :(.
Gelukkig worden we goed in de gaten gehouden, en hebben we gister de 24 weken gehaald!! Ons meisje is nu officieel levensvatbaar!!!! Echt een gigantische mijlpaal voor ons. Maar het is natuurlijk te hopen dat ze gewoon nog minimaal 10 weken lekker blijft zitten :).

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 15:42

Madelein wat fijn dat je die mijlpaal gehaald hebt!
Voor jou vervelend van de onrustige buiken en de AB. Maar super dat jullie meisje het goed doet.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 18:23

Marloes: haha ja die picknicktafel vond ik nog best flink toen ik de cross liep en op jouw foto lijkt ie dat ook wel haha. Grappig wat voor verschil dat al geeft hoe een paard erover springt. Twal is idd wat groter, denk rond de 1.68 nu.
Ik wil heel graag L starten want hij loopt al die B crossen echt met twee hoeven in z'n neus rond, maar het grote struikelblok is toch wel dat ie niet weg wil bij de andere paarden.. wil dat wel graag hebben opgelost voor ik L ga.

Jouw foto's zijn ook heel gaaf, en 2 balkjes op de hippiade..super hoor!
Haha klopt ik was er ook! Vond 't wel rustig idd :+
Jij moet zondag in diepenheim ofniet??

Madelein: wat bijzonder!! En wat moet dat een fijn gevoel zijn dat jullie kindje levensvatbaar is! Hopelijk gaat de bacterie snel over..dat is wel heel vervelend. :(:) Maar ik snap dat je dat er allemaal voor over hebt na alle ellende die jullie hebben gehad.

Had vandaag clubkampioenschappen gehad. Wel twee nette proefjes, 192 en 195 en vierde plek :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 19:25

@rianne: ja zou dat zelf ook eerst opgelost willen hebben voor je over gaat. Misschien volgend seizoen? Hoeveel ga je nu nog rijden?
Mooie punten gereden dus! Super!

Die bacterie is echt vervelend ja. Ik ben daar drager van, en dat ding is ook de oorzaak geweest van de vroeggeboorte van ons zoontje. Dus we blijven eigenlijk wel heel angstig eronder...
Maar ja iedere week is er vanaf nu 1!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:06

Ja zou leuk zijn als dat gaat lukken. Heb nu nog twee crossen en denk dat het een kwestie van km's maken is. Hopelijk gaat die knop een keer om.

Oh bah ja dat kan ik me voorstellen dat dat heel beangstigend is. Beval je dan via een keizersnee of zijn door die bacterie de risico's bij een bevalling niet groter dan bij een andere vrouw?

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:45

__Rianne schreef:
Ja zou leuk zijn als dat gaat lukken. Heb nu nog twee crossen en denk dat het een kwestie van km's maken is. Hopelijk gaat die knop een keer om.

Oh bah ja dat kan ik me voorstellen dat dat heel beangstigend is. Beval je dan via een keizersnee of zijn door die bacterie de risico's bij een bevalling niet groter dan bij een andere vrouw?

2 is niet heel veel nog, jammer! Maar volgend jaar is ie ook weer wat ouder en misschien meer zelfvertrouwen. Lekker blijven springen van de winter, dan krijgt ie misschien meer ballen ;).

Ja het is iets wat je niet in de hand hebt en dat maakt het eng. Maar goed ik word heel nauwlettend in de gaten gehouden, dus dat is heel fijn.
Nee je mag gewoon bevallen maar ik moet voor de bevalling 2x antibiotica via het infuus krijgen. Als ik te snel beval en dat niet gelukt is ( volgens mij moet het iets van 6 en 2 uur voor je daadwerkelijk bevalt) dan moet het kindje preventief antibiotica krijgen. Je kindje kan er namelijk heel erg ziek van worden en dood aan gaan.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:42

Ja seizoen gaat altijd mega snel voorbij. Wilde graag Bathmen ook nog starten maar dat kon niet ivm de regeltjes.Ja springen en hindernissen zelf is echt geen probleem issue juist weer heel stoer in..puur het weggaan bij andere paarden. Maar volgend jaar weer ouder idd dus wie weet!

Das geen zorgeloze zwangerschap dus, maar fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. Dat moet wel een fijn gevoel geven!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:50

Maar met springen moet je natuurlijk ook weg bij andere paarden ( uit de inrij bak naar de ring) dus wie weet went ie er wel meer aan. Geen idee hoor.

Zeker niet zorgeloos, maar idd goede begeleiding. Dat is een hoop waard! En als er straks maar een gezond meisje uit komt zijn we vast alles zo weer vergeten :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:50

Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 18:12

Ja daar heeft die dus nog nooit moeite mee gehad haha apart paard! Maar idd veel kms maken.

Ja gelijk heb je ook, een gezond kindje is het aller belangrijkste wat er is!.
Dankjewel! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:11

Gave foto's zie ik voorbij komen! Sinds Breda zijn er hier door de omstandigheden geen wedstrijden meer geweest maar waarschijnlijk gaat Shetan nog twee keer mee hier in België.

Daimler zal even heel veel tussen de hekjes moeten gaan lopen om zijn dressuurpunten te gaan halen.

Spannend Madelein. Jammer dat je geen onbezorgde zwangerschap hebt maar zo te lezen is dit goed beheersbaar. Hou haar maar zo lang mogelijk onder je hart.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:14

Hier even niets te melden.
Lees en leef met jullie mee