[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:41

SNOEK @ ik heb mijn winterdekens liever wel met hals, ik heb hem dan ook geschoren en hij staat ook buiten. Het lijkt mij dan toch wat koud als je ineens met blote nek buiten staat of een buitje op je hoofd krijgt. Je zal voor jezelf moeten kijken of die van jou het nodig heeft. Het ene paard heeft het ook sneller koud dan de andere.
BV @ mooi gedaan, en idd ikzelf zou geen Heino rijden.
Sussie @ is een hele lieve jury ;)
JN @ stoute JIP }> wat enrom balen van Anous en wat een slechte dierenarts heeft Heino dan gehad ???? daar kan ik dan nu met me pet niet bij. Als jij zijn advies zo had aangenomen zet je je paard thuis ?? Staat ze bij Heerde ??
NOOR @ ruige foto zeg..... :D

_lautje_

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:45

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:47

Goeiemorgen!
Ik ben net bij de huisarts geweest, heb nu betablokkers (propranolol) meegekregen om te proberen voor mijn zenuwen :)
Hopelijk werkt het!
Ik heb ook alvast mijn spullen ingepakt, en zo naar Vorstin.

Vorstin kan trouwens ook wel graag vroeg afgaan. Deze foto vind ik ook nog steeds wel heel gaaf van haar, alleen jammer dat hij niet vanaf de grond is genomen, maar vanaf de heuvel. Die heg was echt mega, en Vorstin ging erover zonder te raken!
Afbeelding

Wat balen dat Anoes op haar hoefbal heeft getrapt Benthe! Pech zit in zo'n klein hoekje :(:) Wel fijn dat Anoes het zo goed deed!
Gezellig avondje gehad dus Kim :)
Corien, wat zou een 4 daags weekend toch fijn zijn he :D
Gaaave foto Noor!
Dat is een vroegertje Rowo!
Succes met je sollicitatiebrief Sussie!
Gefeliciteerd met je 3e overall prijs TG :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:49

Waar is die gemaakt Shanouk? Mooi terrein?

PB, heeft ie het nodig??? De sprongen lijken wel op die van Bari afgelopen woensdag!!

Ik had trouwens best last van mn stuitje met springen gister, misschien gekneusd???

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:50

peanutbutter schreef:
Challenge gaat van de week logeren. En wel bij deze meneer :D
http://www.youtube.com/watch?v=DjxBRCabVcw

Is het nodig PB ;) Gert is iig erg goed!!
Ik ga mijn driejarige andaag ophalen dan heb ik weer een leuk projectje die me kan helpen door de tijd heen te komen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:51

Benthe, wat ontzettend balen zeg!
Dorien, wat een gave hond! Begreep al uit je smsje van laatst dat het niet zo lekker ging. Sterkte!
Karen, Fijn dat je lekker heb gereden gister met beide paarden!

Vroeg afgaan doet Uk nooit, dus daar zou ik hem op foto ook nooit op betrappen. Hij krabbelt liever bij dan dat hij vroeg af zou gaan. Hij kan soms zo dicht komen en zich geweldig redden, dat ik al achterover zit, voor als hij toch het anker uitgooit voor de hindernis.

Ondertussen zit ik op de helft van mijn zwangerschap en voel ik ons kleintje ook schoppen. <3 Zo bijzonder, eerste keer dat ik het voelde, barstte ik al in tranen uit. Emotie-kipje ben ik nu.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:52

Heel hard nodig :P
Ga proberen erbij te zijn en te filmen :D

Haal je hem uit de opfok Dorien?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:54

@ PB, wat heeft ie gedaan :D?
@ TG, dat was in Baarle-Nassau! Het terrein is nu behoorlijk veranderd trouwens, maar nog steeds heel leuk! Sterkte met je stuitje :(:)
@ Billy, leuk dat je 3-jarige terugkomt!
@ Tientjeh, wat geweldig dat je de kleine al kan voelen :D Lijkt me heel mooi!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 11:56

Wat gaaf Jantine, de helft alweer. Gaat snel!!!!!
Shanouk, oke wat leuk!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:00

peanutbutter schreef:
Heel hard nodig :P
Ga proberen erbij te zijn en te filmen :D

wil je hem dus niet zelf zadelmak maken ?? dat deed je normaal toch ook dacht ik....waarom deze niet ??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:00

peanutbutter schreef:
Challenge gaat van de week logeren. En wel bij deze meneer :D
http://www.youtube.com/watch?v=DjxBRCabVcw

Heb Gert van de winter tijdens een rondje instructie mogen aanschouwen in Ermelo. Was erg leuk! Challenge kan zijn borst natmaken ;)

Billy: vervelend dat je zo in een dip zit.. :(:) Wel leuk dat de driejarige thuis komt.
@ TG: gefeliciteerd met de 3e prijs in het klassement, netjes hoor!!
@ Tientjeh: vriendin van mij is begin februari uitgerekend van een tweeling :oo Maar die voelt nog niks "fladderen" geloof ik ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:04

@ pb: is Challenge niet zo lief dat ie daar heen moet?

@ suussie: hopelijk wordt het wat met die sollicitatie. Zou wel super zijn zeg :D

@ jantine: wat onwijs gaaf dat je je kleintje hebt horen schoppen. En voor je het weet is het geboren dus geniet er nog maar ff van.

@ karen: gefeliciteerd met je 2e plek. Gaat ie weer lekker met springen?
Overigens wel balen van je stuitje zeg!

Nou Frits gaat vnvd naar de opfok. Nu Zetje Frits met de oren in de nek bij het hooi wegjaagd soms is het genoeg geweest. Ben veel te bang dat Zetje keer echt slaat.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:05

Ik doe het niet zelf, dat weet ik wel. :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:06

Mandy, ja heb eigenlijk de hele zomer alleen maar L gereden maar hij gaat weer lekker. Springambities zijn niet meer zo hoog als ze waren. Crossen vind ik nu veel leuke en van het winter weer bezig met dressuur.
Tot wanneer heb jij Zetje doorgereden toen ze drachtig was?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:08

Oh in de L heb je gereden? Geen M meer dus... weet nog dat je toen graag snel naar de Z wou :+
Zetje heb ik doorgereden tot begin maart, ze was 14april uitgerekend. Vanaf toen werd ze echt chaggie op het zadel en singel.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:10

Ja had toen gewoon gelijk Z moeten starten, had de punten toen :+ Misschien van het winter nog maar heb ook al zowat een jaar geen springles meer gehad en bovendien vind ik het zo wel goed. Prioriteiten stellen toch :)

Oke, Bari wordt al best wel dik. Maar zoals gister vond ze helemaal geweldig. Maar kijken hoe het gaat.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:11

PB: challenge is een echte uitdaging dus! Wij hebben een paar jaar geleden ook een paard van ons naar Gert gebracht. Die wilde niet goed zadelmak worden. Wij waren zeer tevreden over het resultaat!
Rowo: ik hoop ook echt dat het wat wordt. Dit zou echt de ideale baan zijn. En Frits dus naar de opfok. Wel in de buurt?
Jantine: wat gaaf dat je de kleine al voelt schoppen!
Snoekiej: gave foto! Baarle-Nassau is een heel leuk terrein om te gaan trainen.

Heb mijn sollicitatiebrief af, maar ben nog niet helemaal tevreden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:13

Ach Karen, das altijd achteraf. Eerst maar weer lekker M rijden. Komt vanzelf wel weer. En idd soms moet je prioriteiten stellen :j

@ suussie: lastig is dat he, zo'n brief. Vind het zelf ook altijd moeilijk en ben niet snel tevreden.
Frits gaat naar mijn oom en tante. Die wonen met een gewone auto zo'n 25 minuten verderop.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:18

@ Sussie: lastig hè sollicitatiebrieven. Heb er toen zelf ook een hele studie van gemaakt, maar kreeg wel altijd reactie terug (hetzij positief, hetzij negatief ;) ), dus dat is wel een goed teken (denk ik). wil hem wel doorlezen als je daar behoefte aan hebt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:23

Meteen even een andere vraag, als ik hem ergens anders stel wordt ik aangekekenof ik niet wijs ben.... Hoe doen jullie dat met een drachtige merrie en scheren? Eigenlijk moet ze wel uit der jas als ik in de winter nog wat door wil rijden. Ze is begin april uitgerekend en moet dan dus zonder dek staan, ik wilde der eigenlijk 9 oktober scheren volgens mij heeft de vacht dan nog genoeg tijd om iets aan te groeien. Meestal moet ik der in januari op nieuw scheren, maar dan heeft zeniet genoeg haar om zonder jas te staan.
Ze geeft tot op heden niet aan ergens last van te hebben en vind springen nog erg leuk. Ivm opbouwen spring ik nog maar 60 cm. Denk erover om der weer een keertje mee te nemen, maar dan eerst maar eens kijken hoe ze zich fysiek voelt.

Voorlopig vind ik der nog niet echt dikker worden, maar ik zie der natuurlijk iedere dag en ze is nog maar 20 weken drachtig, dus dat is ook nog niet zo ver heen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 12:25

Snoekiej, Die haaf heb ik die dag ook gesprongen. Mijn vorige paard veegde niet en wist niet hoe hoog hij was totdat mijn vader daarna er naast stond :+
PB, Je broertje zal wel blij zijn ;) Ik ben benieuwd hoe Chal het gaat doen!
Sussie, Heb je al eens op carrìèretijger.nl gekeken?
Billy, Leuk dat je de 3-jarige op gaat halen. Ga je hem alleen beleren, of heb je hulp?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:26

Nudine scheer ik niet, maar goed, die doet ook niet veel natuurlijk. Paar jaar geleden werden drachtige sportpaarden bij ons op stal wel gewoon geschoren, maar ik weet eigenlijk niet wat het effect van Tranquigel oid is op het veulen...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:31

gewoon scheren en naderhand de deken afbouwen kwa dikte zodat, zoals jij al zegt, haar genoeg is om wanneer ze gaan "uieren" de deken af te halen. Vind ik niks geks aan en gewoon lekker doorrijden tot jij zelf voelt dat je paard er hinder van heeft, jij kent haar het beste, er is niet echt een protocol voor lijkt me. Mijn vorige paard longeerde ik zaterdag nog en maandag lag er een veulen naast, en ze liep super aan de longe, niks aan te merken van veulen.
Dus tja.....met de Fries die drachtig was had ik 10 weken voor tijd al echt wel last van het veulen, we gingen recht door de bocht en galop ging zwaar op de ademhaling, die ging dan vanaf dat moment op rust of alleen rechtuit in het bos.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:37

Ik zou ook gewoon scheren hoor :j Zetje heb ik niet geschoren omdat die dun genoeg in de vacht zat. Gewoon afbouwen met dekens richting de datum van geboorte. Komt helemaal goed. Van oktober tot het voorjaar heeft ze zat tijd om de vacht weer wat dikker te krijgen.
Ik heb met Zetje voor het laatst op gesprongen op concours toen eind oktober. Thuis sprong ik nog wel licht daarna. T is zo per paard verschillend.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 12:51

_Noor schreef:
Nudine scheer ik niet, maar goed, die doet ook niet veel natuurlijk. Paar jaar geleden werden drachtige sportpaarden bij ons op stal wel gewoon geschoren, maar ik weet eigenlijk niet wat het effect van Tranquigel oid is op het veulen...

Dat heeft geen effect op mijn merrie, ze is wel eens door de DA helemaal plat gespoten, maar zodra ik de schoft voorbij ben klapt ze er door. Het beste gaat het met een praam en de wangen erin laten, dit moet met en zonder verdoving, dus dan doen we het zonder :D