[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:52

Goeiemorgen :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:50

Goedemorgen

De olympische spelen zijn begonnen *\o/*

Werd net wakker met enorme spierpijn. Mijn rug en schouders zijn het er niet mee eens dat ik gisteren heb gesprongen ondanks dat het een paar huppeltjes waren van ong 70 cm. Vandaag maar even niet op paard :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 10:59

Goedemorgen!
Lastig verhaal Caroline, van die ruin. Een goed paard voor een professional denk ik inderdaad.
Heb je de opening gekeken vannacht?

Mooie foto's van de Weimaraner en de Afghaanse windhond.
Mijn absoluut favourite ras is de bordercollie. We hebben daarnaast een lieve grote zwarte newfoundlander.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:09

Die klinkt idd lastig. Dat je dan M kan starten is ook fijner, heeft hij wat te doen idd.
Vief, tijdens de rit op de trailer staat hij dan wel als een huis, doodstil. Als 'ie dat er ook nog bij had gehad was hij allang weg geweest.

Heeft iemand hier de opening gezien?
Ik niet, vind de winterspelen zws al niet heel veel aan :o .

Ik heb niet echt een favo hondenras, vind Jack russels, Bordercollie's, labradors&golden retrievers en Berner Senners erg leuk, ligt alleen wel erg ver uit elkaar qua karakter enzo. Ze willen dit jaar een nestje pups bij onze friese stabijXlabrador. Daar willen ze 1 van houden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:10

Goede morgen.
Lastig idd carolien je ruin, heb je de opening gezien :z

Ik ga richting stal :D buiten ritje maken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:24

Vraag aan degenen die aan zee wonen en vaak op het strand rijden:
M'n strandrit vorige week is wel heel erg bevallen en zit er aan te denken morgen weer te gaan.

Kun je nu het weer gesneeuwd heeft het strand op komen? Kan me voorstellen dat de opgangen nu te glad zijn.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:32

pff wij kunnen niet eens met de trailer op pad nu. Onze straat gaat wel, maar de binnenbakken zijn onbereikbaar doordat de weg daar een grote ijsplaat is. De een na de andere auto schuift daar de sloot in. Echt balen, de paarden hebben dus weer vakantie! Buitenrit zit er ook echt niet in. Ik wil zon en warmte, ofwel zomer! Wij zitten trouwens in West-Brabant.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:40

Corien: Veel plezier!

Ik heb ook wel zin in een buitenritje.. Ben alleen bang dat het hier nog te glad is. Wacht dus voor de zekerheid maar even totdat de manege vrij is (zijn nu nog manegelessen) mocht het dan te glad zijn kan ik alsnog binnen gaan rijden :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:26

Simmie schreef:
Vraag aan degenen die aan zee wonen en vaak op het strand rijden:
M'n strandrit vorige week is wel heel erg bevallen en zit er aan te denken morgen weer te gaan.

Kun je nu het weer gesneeuwd heeft het strand op komen? Kan me voorstellen dat de opgangen nu te glad zijn.

In noord-holland is het weer goed te doen aan zee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:37

Simmie, hier in Z-holland heeft het ook niet gesneeuwd! Ik denk alleen wel dat de bodem hard is.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:17

Goeiemorgen!! :D

@Tientjeh: Woopssss :oo , is nog goed afgelopen dus!! :D Ik ben ooit door een krukje heen gezakt :o , en toen hing ik onder Wolin.. zij keek alsof ik dit dagelijks deed :') , normaalste zaak van de wereld..
@Mo: Ik heb het nieuws niet gezien, maar het zou dus gewoon kunnen := !! Ik werd al bijna voor gek verklaard met de pollen 8)7 .. Ik ben benieuwd of het vandaag minder is, ze zag er niet echt lekker uit :(:) .
@Vief: Mooi dat The Full Monty leuk was :D , heb er leuke verhalen over gehoord!!
Valentine's Day is leuk!! Ik heb echt ontzettend gelachen, een lekkere 'feel good' film ;) ..

Ik heb nu heeeeerlijk uitgeslapen, en zit alweer aan de wentelteefjes :9 !! Straks naar Wootje, het ziet er hier niet glad uit, dus het wordt echt een ritje vandaag :j !!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:20

Goedemorgen!

@ Caroline: oei, doe voorzichtig, straks forceer je iets..
@ Tientjeh: gelukkig is dat goed afgelopen!
@ Lotte: mmmm, goed idee wentelteefjes!! Kan ik ook wel eens even maken!

Net een stukje langs de weg gestapt met Jer. Mijn instructrice/stalgenoot ging ook mee, maar ze ging ernaast wandelen want we hebben al vaker gestaan met twee stoute paarden! :)
Jer vond het best wel spannend en wilde het liefst terug naar huis. Het eerste stuk ging nog wel, toen een stukje klooien en kl*ten, en het laatste stukje ging ie weer braaf. Toen zijn we ook gelijk omgedraaid en naar huis gegaan.
Hopelijk heeft het een gunstige uitwerking!!

Straks kantinedienst tijdens de Regio Z2, dus genoeg te bekijken :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:40

Denk je hier veilig te zitten in Enschede _O- Enorme optocht door mijn straat met voorop een kar met een kanon waardoor mijn ruiten er bijna uittrillen bij elk schot dat er gelost wordt := Wel super grappig om al die volwassen helemaal los te zien gaan op de meest verschrikkelijke muziek. Kamer trilt ook helemaal. Chaos hier hahaha :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:45

Wahahaha _O- .. Erg vermakelijk :P .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 14:22

Simmie, wij hebben hier geen sneeuw liggen, :D Dus ja je kan gewoon rijden op het strand.

Heb een heerlijk buiten ritje gemaakt, jackson vond het ook lekker :) een x weer wat anders dan die bak :+

Vief wel grappig dus ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:25

Nee, opening heb ik niet gehaald. Was gesloopt maar zit nu een stukje te kijken op eurosport. Ik vind de opening vaak nogal langdradig. Ik ben meer van de actie :D maar wat ik nu zie is het wel heel mooi.

Mijn ruin is gewoon een geval apart maar ik geloof in hem al is dat soms moeilijk vol te houden na bijvoorbeeld weer een uur vol geklier. Het is zo gaaf om een paard te hebben wat een eindeloos vermogen lijkt te hebben. Helaas is hij snel afgeleid en kan hij behoorlijk sterk worden. Ook kan hij niet tegen applaus en ererondes. verder is hij eerlijk maar met een handleiding die ik nog niet uit heb.

Buitenritje kun je hier niet maken voorlopig. Veel sneeuw en ijs en weinig zout. Er wordt hier amper gestrooid. Ik kan wel met de trailer op pad gelukkig. De weg van huis naar manege en weer terug is te doen :D . vandaag is helaas de manege bezet want het wemelt er van de ijslanders. Geloof een wedstrijd

@ noor ik doe voorzichtig. Ik vind het wel prettig dat ik eindelijk wat voel want tot op heden heb ik amper pijn of zo gehad. Nu weet ik dat ik wat gas terug moet nemen of minder springen :o Fijn dat je paard braaf verder was.
@ vief leeuukk carnaval. Ben blij dat ze hier niet kunnen komen..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:38

Hier is het ook nog helemaal wit. Gelukkig zijn de wegen wel schoon.
Ben net maar een heel stuk met Sofie gaan wandelen. Dat vond ze wel erg gezellig :D. Gister is het niet helemaal gegaan zoals het moest helaas.

Ze sprong zo ontzettend voorzichtig := .
Ze sprong zo hoog steeds dat ze zich steeds weer wat oversprong. Daardoor kreeg ik een balk op 8 en op de dubbel ( 9 ) bedacht ze zelf dat ze dat met die mega sprongen van d'r dat niet ging redden. Dus daarna hindernis 2 nog een keer gesprongen. En dus 'verkeerd' parcours. Helaas..
Ze is me toch meer waard dan d'r dwars door de dubbel heen te rijden..

Met opzadelen stond ze helemaal te rillen. Ze had echt wel dikke dekens op. Toen we thuis kwamen stond ze weer te trillen.. :=
Dus nog maar een extra dekentje opgedaan..

Toch blijft ze lief :+:

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:44

@ kim. Groot gelijk dat je vp heb gereden.Als zo'n paard dat zo voorzichtig is haar vertrouwen kwijt raakt heb je een groot probleem. Waar ben je geweest?
leuk dat wandelen met je paard. Hoef ik niet te proberen met die 2 van mij. Die gaan echt rondje dorp..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:49

Caroline: Ik had Friese Kampioenschappen in Sneek. Dus wel jammer dat het precies nu niet zo lekker ging.. Maargoed, volgend weekend even weer 2 dressuur proeven rijden en dan weer een keer ergens springen :). Waar het zo ineens weer vandaan kwam dat mega springen := .. Ging de laatste tijd juist steeds beter (ze maakte niet meer van die mega sprongen).

Sofie is best een trutje wat dat betreft. Ze vind een wandelingetje heerlijk :+ . Raar paard. We wonen hier mooi buiten het dorp. Dus kan een heel stuk over het fietspad waar niet zo veel auto's komen. En Sofie vind het heerlijk. Beetje om d'r heen kijken etc :).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:02

Klinkt goed dus voor een strandrit!
Iemand nog leuke suggesties? Waar ik vorige week was was leuk, maar er zijn vast nog leukere locaties te bedenken.

Arme Sofie, Kim.

Bij ons kun je ook geen buitenrit maken, maar de wegen zijn zodanig schoon dat ik wel met de trailer op pad kan.

Jammer dat je lichaam je gelijk "afstraft" na die paar sprongetjes Caroline!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:30

Wat jammer Kim dat het juist daar gebeurt. Het blijven dieren

@ Simmie Ik vind het wel prima die afstraffing want dan word ik wat op de rem gezet ipv volle kracht vooruit. Deze week wordt vooral dressuren want wil binnenkort wel weer starten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:33

Ach ja, pijn is fijn :D
Het is wel goed dat je lichaam het aangeeft, want als het goed gaat ga je idd volle kracht vooruit met wellicht alle gevolgen van dien.
Maar ik bedoelde dat je dus vandaag niet te paard kan daardoor en dat is wel weer jammer.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:37

Ja dat is wel jammer maar ik ga maar om de dag op paard heb ik besloten. Dan heeft mijn lichaam wat meer rust. De kou is ook niet goed voor mijn lijf :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:49

Hoi iedereen!
Eindelijk alles ingepakt :D Heb overigens minder bij me dan normaal als ik van huis verhuis dus ik moet wel onder de 20 kilo blijven :P Morgen wordt ik om 8 uur opgepikt en gaan we naar Schiphol. Net lekker een paar uur gebadderd, nu heb ik er nog tijd voor :D En nu nog even heerlijk een bord champignonnensoep op :9 Vanmiddag heb ik Vorstin natuurlijk gedag gezegd. Ze had weinig oog voor me, stro is belangrijker. Die heeft echt een luxe-leventje als ik weg ben!
Ik kan me echt niet voorstellen dat ik morgen echt weg ga! Het is nog steeds niet helemaal doorgedrongen geloof ik.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:54

Goeieavond!!

Ben peertjes aan het maken en gebakken aardappeltjes met spekjes :9 .. nogal een culinair hoogstandje voor mijn doen :P . De peertjes hebben gister al even opgestaan..

@Shanouk: Straks als je in het vliegtuig zit, dan wordt het pas écht :P !! En je moet inderdaad nog ruimte hebben in je koffer voor souvenirs :D !!
@Kim: Ach, arme Sofie :(:) . Ik ben het helemaal met je eens dat je dat hebt gedaan :j , zou hetzelfde hebben gedaan.

Heb lekker met Wootje een eindje gefietst, morgen maar rijden.. :) .