Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
floor01 schreef:TG: zit het echt alleen op de plek van het zadel/dekje? Dat is wel apart nl.. Maar als je al zonder dekje rijdt kan het dat niet zijn lijkt me, alhoewel het wel lang kan duren voor die plekjes weg zijn. Is het verminderd of verergerd in de tussentijd?
Ook zelfde deken op, zelfde strooisel, evt nieuwe paarden waar hij in contact mee is geweest?
Als je het hooi vermoedt dan zou ik gewoon een nieuw pak aanbreken en dan kijken of het evt wegtrekt... (wel een week of 6 volhouden!)
mistid schreef:Of staan ze in de wei/paddock/bak? Als ze in de wei staan (moet dan al haast zonder deken) en er is kunstmest gestrooid kan het. Bak/paddock kan aan iets in het zand liggen? Je kan ook iig je borstels in de wasmachine doen, of gewoon afspoelen, maar dan wel heel goed. Of ze een keer heel goed wassen met onschadelijke zeep, kan ook aan opgedroogd zweet liggen. Ik zeg nu zomaar wat waar ik al eens eerder van heb gehoord, maar het kan best!
TeeGee schreef:Misschien klikt het wel heel goed Ingridje! Proefritje kan altijd toch?