[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:17

Ik ga wss toch nog nr ingelmunster gaan denk ik ook. Iegenlijk had ze nu rust mr kga die er nog bij pakken.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:19

Om het goede gevoel terug te krijgen, denk ik dat dat een goeie beslissing is PP!

Interessant dat je die booster in 2x geeft, daar hoor je ook zoveel verschillende dingen rond... Ga ik voor Arville ook eens geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:09

Mijn vent zonder ballen krijgt per dag meer noten op zijn zang. Ofwel veegt hij daar zijn voeten aan manieren houden ofwel steekt hij nu energie in etterbakje spelen ipv zijn hormonen. Kan er wel om lachen haha, is een boef met humor! Nog geen datum voor terugkeer tot nu toe.

Ik gebruik voor mijn dekje en witte broek altijd ossegalzeep. Vlek nat maken,zeepblok ook wat water op, goed op de vlek wrijven en met de hand inwrijven tot het lichtjes schuimt en dan wasmachine in op 40 graden. Heb er zo tot nu toe alle zadel vlekken en van laarzenpoets eruit gekregen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:14

PP, vervelend van de cross. Moet trouwens altijd nét lukken dat je moet springen in slecht weer, ik heb dat echt ook super vaak -O-

Varekaj, hopelijk is ie snel verlost van de zwelling zodat ie naar huis kan!

Daphne :D super van de cross! Die tijd die komt wel :j
Mottig van dat plaatje in Casten... zoo stomme dingen hé.

Steph :(:) ochere zo vervelend van uw merrie, echt een nachtmerrie hé, gewoon al als het om u paard gaat en als ze daar bovenop nog eens zover drachtig is. Ik hoop dat alles goed blijft gaan!
Wel super leuk van je vriend zijn overwinning *\o/*

Wauw Antonius :D *\%/* wat een leuk verslag! Super dikke proficiat! :D
En :') k ga mij ook zo strips halen ze ;) lol

Evelyn, mottig van de drukplekken. Ik heb daar echt nog nooit last van gehad, hopelijk kan je in de ruiterwinkel iets vinden dat het probleem oplost!

Wel spannend om jullie verslagen te volgen. Ik ga wellicht niet meer rijden tot na mijn examens (buiten een trip naar Loonopzand) en dan deze zomer wat proberen rijden, maar echt de cross zal wel weer wachten zijn tot het najaar :)

Aldislamp :D proficiat met de prestatie van je paardje in L :D 1e na dressuur is echt super hé!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:42

De merrie heeft gemest deze nacht!!! (en veel blijkbaar) Ben echt super blij! Alle gevaar is nog niet geweken en de punctie kan nog gaan ontsteken maar het is toch al heel goed nieuws! Veulen beweegt ook nog heftig dus die zou ook nog OK moeten zijn. Gisterenavond waren we nog bij haar gaan kijken, en toen zag ze er ook al rustiger en minder pijnlijk uit, dus was er eigenlijk al wel gerust in toen dat het goed kwam. Onkruid vergaat niet :+. Wat die merrrie al heeft voorgehad... en altijd komt ze er wel door op één of andere manier. Ik weet alleen echt niet wat ik met haar aan moet vangen als het veulen eruit is en afgespeend :(.

Proficiat Antonius!!! Super! Bbq gewonnen dan :) ? M'n vriend zei dat er een BBQ te winnen was in M of Z (daar was hij wel jaloers op ;) ).

SofieHavan: ik rijd ook niet meer tot na de examens... helaas :( - maar bon, vriend doet het dus wel goed met m'n paard ondertussen :+.

Evelyn: heb nochtans gehoord dat die juist voor wondjes kunnen zorgen van dat merk... een vriendin van mij heeft een heel gevoelig paard voor wondjes en die hadden ze juist die Kent. afgeraden. Zij heeft nu Styles en daar voorlopig geen last mee. Wij hebben de springschoenen van Kentu. maar kunnen ze ook niet meer aandoen - wondjes... Ga vragen of mijn mama er iets van bont aan kan naaien ofzo want ze waren toch wel te duur om niet meer te gebruiken!

Aldislamp: super gedaan dan ook in Tongeren! Onze 6j had ook veel moeite met de bergaf! Wel goed dat de rest zo fijn ging.

Hier geen energy booster of neusstrip, maar de 6j was ook wel een pak vlotter en meer vooruit dan anders! Wie weet lag het dus gewoon aan het parcours of het weer ofzo ;).

Daph: fijn dat Cas nu wel rond liep! Kwam misschien ook omdat het geen wedstrijd meer was? Of deed hij anders op training ook zo vervelend? Misschien kan het wel helpen dat iemand "sterker" hem er een tijdje doorrijdt! Stom van in castenr... Door zoiets dan heel je uitslag zien verknallen is echt kl*te.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 23:11

Amai, so far so good Steph!!! Nog even verder duimen... Dju, dus toch negatieve ervaring met Kentucky's... Ga nu eerst diene tendon grip proberen, ze gelijk verkopen vind ik ook zoiets :o . En anders houdt ik Styles in 't achterhoofd, ik zou ook ni graag elke keer met blaren uit de cross komen ;).

PP denk dat Ingelmunster er nog tussen gooien een strak plan is, vertrouwen weer op orde stellen... Daarna is er ook nog even tijd om wat te rusten, toch? Qua helm ga ik eens kijken of Charles Owen iets voor mijn hoofd is, en weet niet of ze Uvex hebben? Heb al paar jaar GPA, eerst 58 maar altijd afdruk op mijn voorhoofd en nu al wa jaren 59 maar die waait scheef/ af dus eigenlijk ook niet ideaal... Had eens zo'n HH opgehad, die vond ik wel mooi (en bijzonder prijslijk ;) én luchtig), maar niet op mijn hoofd dus...

Gaaf Antonius, uitkijken naar den eersten 'internationalen' :D, geeft toch wat extra's zo...

Oei, verkeerde hindernissen nemen is nooit grappig (op 't moment zelf), laat staan als ge d'r een serieus eind voor gebold hebt en nen behoorlijke cent inschrijving betaald hebt... Op naar de volgende! En dan naar Cas precies, hehe.

Moet zondag weer pas na de middag rijden in Brugge, toch wel relax, blij mee :o! Wel alles naeen blijkbaar, heb toch liever dressuur wa apart, maar gaat ook gaan!
(sorry aan alleen die zich zitten te verlekkeren op de crossen en aan examens moeten denken... Courage, denk aan die mooie zomer die komt ;) )

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:15

Super van je merrie steph! Hopelijk deze nacht ook weer een goede nacht!

Heerlijk, geen examens hihihi ;).

Ja das nie zo leuk he dressuur vlak voor springen en cross. Ik kan geen deftige dressuur rijden in mijen cross outfit.

In ruiter.sweeld.e hebben ze zowat alles dacht ik, Kep, CO, GPA, HH, Antares, Samshield, Uvex ... Al mn helmen zijn vn CO (heb er drie :o). Heb vorig jaar nieuwe gekocht vr dressuur/springen uit wedstrijd en heb toen die antares en samshiel gepast. Samshield paste voor geen meter. ANtares viel nog mee maar net zoals bij samshield zijn die maten S, M, L en dan vul je derest op met zo dikke voering en daar was ik niet zo fan van. Had het gevoel dat het echt niet stevig op mn hoofd stond. Liever echt een helm waarvan de 'kuip' past en niet doen passen moet dingetjes er in schuiven. Kep nooiot gepast, vidn die ook echt niet mooi :o. Dus weer een CO, die vallen ook mee van prijs dan nog.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:42

Steph: voorlopig toch al wat positief nieuws voor je merrie!! Hoe oud is ze eigenlijk? Geen optie om te verkopen na het afspenen? Desnoods voor een 'symbolische frank'?
En ja, ik heb een mega BBQ gewonnen :D zo ene met 2 roosters op gas. Op mijn werk verzorgt er ene BBQ's in bijberoep, die zegt dat dat makkelijk €800 tot €1000 kost. Ik kan niets mee doen, véél te groot voor ons, dus ga hem eens op kapaza zetten en laten bieden, zal wel zien wat er geboden wordt. Of als jij interesse hebt... :P

Evelyn: veel succes in Brugge!! Alles aaneen rijden vind ik ook niet leuk, maar langs de andere kant gaat het dan wel vlot... Ik vind een Shamshield super mooi, maar momenteel mag ik mij geen 'foliekes' kopen :) Nog teveel andere kosten die eraan zitten te komen...

Veel succes voor diegenen met examens, daar ben ik gelukkig al jaren van verlost *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:00

Ik heb 2 caps van uvex en ben er echt heel blij mee. Zijn goed passend te maken, veel minder zweethoofd ook. En prima qua prijs.

Examens vind ik niet erg. Al die opdrachten tussendoor daarentegen... dan zit je uren te typen en te doen en vaak 20x hetzelfde. Frustrerend tot en met. Nee, dan liever blok.

Proficiat met je bbq :D hele mooie prijs zeg!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 13:52

Steph: Wat goed dat je merrie gemest heeft al!! Hopelijk blijft het zo vooruit gaan!
Varekaj: Hopelijk kan de jouwe ook snel naar huis!!
PP: Een extra crossje rijden voor het vertrouwen is nooit slecht, daarom moet je hem nog niet rijden voor te winnen maar gewoon op het gemakje.
Antonius: BBQ gewonnen, vet! Ik vond dat ze weer hele mooie prijzen hadden. Die was PZ had gewonnen, had een hele uitrusting voor haar pony gewonnen. Zat zoveel in de zak dat hij gescheurd was! Ook leuk dat je je dochtertje mee op het podium nam!

Ik heb ook 2caps, 2x Charles Owen, ben er wel tevreden over!

Ik weet niet hoe cas het doet, maar op 2 dagen tijd heeft hij 3 ijzers afgetrapt terwijl hij pas 2 weken terug beslagen is geweest... 1 ijzer meer terug gevonden, de rest ligt ergens in de wei...
Zaterdag en zondag gaan wij naar Marchin, gaan lange dagen worden met veel tijd tussenin, hopelijk is het goed weer, dan valt het wachten toch nog een beetje mee!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:34

Oei oei, die steekt echt wat uit met en ijzers! Heeft hij springschoenen om op de weide?

Ik heb nu goeie zalf gevonden vr Canch haar voeten, ze BArtsen toch niet meer verder en ze zien er niet droog uit. Tis geen olie of vet, echt eerder een zalf, en ruikt ook heel fel.

Gisteren met noo.rit springles gereden. Tviel nog mee, had er meer over te zeggen dan ik verwacht had. Op de sprongskes zelf voelde het wel beetje raar, zeker op de laatste van het lijntje. Die laatsten was lijk altijd van verder en ze sprong er dan hoger over :+. Kwas nie zo goed mee haha. Gelukkig waren het mr babysprongetjes.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:38

De merrie is terug thuis! Ze ziet er weer helemaal uit zoals voorheen. Ze is alleen iets minder obsessief op haar hooi dan voorheen, en ze reageert heel fel op de andere paarden. Zal toch een beetje een trauma hebben aan overgehouden. Echt zot dat het nog zo "makkelijk" goed is gekomen, zag er even heel erg slecht uit!

Antonius: ze is 10 jaar, maar al vanaf haar 5j geblesseerd. Toen ging ze wel heel fijn, was echt een tof 1.40 paard geworden denk ik. Daarom dat ik met haar wilde fokken. Eerste veulen is nu 2j dus nog afwachten hoe hij evolueert. Maar in elk geval heb ik paarden genoeg en wil ik liever met die andere merrie fokken (die van op het filmpje). Dus ze moet weg eigenlijk... op de weide houden is geen optie want ze eet zich letterlijk dood dus is nu wel gebleken. Ze zal niet altijd koliek krijgen he, maar ze wordt echt veel te dik. Is eigenlijk niet te doen. Ik wil haar zelfs gratis weggeven, maar na mijn ervaring met die "pleegmerrie"... ik heb altijd bang hoe de mensen voor zo'n paard gaan zorgen eigenlijk. Ik laat ze dan nog liever inslapen dat ze zo'n leed aan te doen (in een donkere box, nooit buiten, minimum aan eten, vuile stal, ...). We zullen wel zien als ze gespeend is. Misschien probeer ik ze terug te rijden. Zou kunnen dat ze dressuurwerk en buitenrijden wel nog aankan. We hebben het nog nooit geprobeerd dus wie weet.

De BBQ overkopen zit ff buiten budget :+, maar allé dat je die niet wil houden! Kan je toch altijd gebruiken? Zeker op je hoeve, zalig zo gewoon buiten koken in de zomer!

Onze 6j trapte ook altijd z'n ijzers af, de smid houdt er nu extra rekening mee (wilde ook niet elke week terugkomen denk ik), hij rond ze zowat af naar boven toe achteraan, dat helpt wel fel!

Vriend heeft ook een nieuwe tok nodig. Die doet nu bijna overal zijn eventingtok voor aan, maar dat vind ik niet zo mooi :). Die HH wil ik ook eens dat hij die past, of zo'n soortgelijke van BR, zijn idd schappelijk van prijs. Zelf heb ik een GPA speedair (een blauwe die nogal licht uitvalt...) en een klassieke CO. Dat vind ik nog de mooiste eigenlijk :), zeker voor dressuur!

Tof van de springles PP! Ik durf zelf nooit zo goed met een vreemd paard springen, dus babysprongetjes vind ik al chapeau :) !

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:16

Het zag er alleszinds prima uit PP! Ze sprong idd iedere keer super over de laatste van dat lijntje, mooi in de manieren! Ik was ook blij met mijn kleine, ik ga nog eens echt controle krijgen in de les ook...

Amai Steph, super! Durfde het bijna niet te zeggen, maar 't is echt wel een voor de statistieken hoor nu! Caecumpunctie heeft bij paarden echt niet zo'n goede survivalrate :o... Waar is ze geweest? Meen uit vorige berichten te kunnen opmaken dat jullie van regio Limburg zijn? Dus T.om M.ariën? Diejen heb ik toch ooit nog weten zeggen dat 'trocards in darmen prikken', iets voor koeien is ;), fijn dat ze dat met die van jullie toch gedaan hebben. Dat ze nu haar dracht maar zorgeloos uitdoet, 't is jullie gegund!

Pfoe, 3 ijzers op 2 dagen is serieus de moeite... Zooo vervelend als ze daarmee beginnen.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:38

Nee, ze heeft wel al bij T M gestaan met de blessure aan haar kogel ;). Maar voor acute gevallen bel ik altijd naar een kleinere kliniek in de buurt waar altijd 24/7 iemand is: v*enhei in k*asterlee. T*uur heeft haar behandeld. Een vriendin van mij heeft ooit stage gelopen bij hem en was er heel content van, en ik nu dus ook :+. Ja al sjans dat het geholpen heeft want anders had ze het wsl niet gehaald!

Edit: ons "b*ella" is ook meer een koe dan een paard, dus waarschijnlijk daarmee :Y)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:42

Mijne had begin december obstipatie en caecumtympanie, dat was ook chance hebben amai!
Hij heeft ook grote MNB dus risico op miltnierbandkoliek is ook best groot...

Mijne is ook enen voor de statistieken, in de kliniek was hij eerste paard dat miltruptuur heeft overleefd! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:19

1 ding hebben ze wel gemeen: het zijn geen opgevers (en hun baasjes ook niet!)

Veel succes met je merrie nog steph, duimen draaien overuren dat alles nu gewoon vlot verloopt.

Eigenlijk was het idee van de BBQ op je nieuwe hoeve nog geen slecht idee Antonius. Ideaal om je housewarming mee te vieren :)) Al kan ik wel begrijpen dat zo'n ding niet bepaald klein is en je de plek wel kan gebruiken voor andere dingen. Om maar te zwijgen over hoeveel het weegt om te verhuizen! En tjah, het is wel een mooi bedrag dat je kan investeren in de verbouwingen natuurlijk.

Hoe gaat het nog met je been Hanne?

Ik zit een beetje in de knoop ivm training. Icaro mag waarschijnlijk dit weekend naar huis (dikke hoera!), maar dan zit ik vast. De plek waar ik in de winter op pension ga wil liever niet dat ik hun piste afhuur tijdens de zomer om verder te kunnen trainen. Domper, maar ik begrijp hen wel. Ik heb alleen niet echt een alternatief. Op de manège waar mijn lesgeefster nog lesgeeft, kan ik af en toe meerijden op donderdagavond in de groepsles als er niet teveel manègeklanten + eigenaars zijn. De piste daar is meestal gewoon volzet (ook normaal vind ik) buiten de lesuren.
Op 3km van de weide kan ik een overdekte piste huren aan €5/uur/combi. Te paard is dat zo'n 30 à 40min stappen enkele trip. Op zich perfect, ware het niet dat mijn camionette niet aan huis staat en aan de weide permanent parkeren vind ik toch beetje riskant (vlak aan straat, geen toezicht, er zit camera in).

Zit dus beetje met de handen in het haar.

MAAR! In juni heb ik "examens"... ik heb er 2 :Y) Dus... tijd zat om een paar springlessen en crosslessen te regelen bij Kobe!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:42

Gelukkig is je paard terug genezen Steph! Hopelijk verloopt de rest van de dracht zonder problemen.
Prietpraat; een nieuw paard springen is altijd spannend hé.
Varekaj: dat is idd geen ideale situatie, geen mogelijkheid om eens rond te kijken of er ergens in de buurt een piste is van privé eigenaars?

Vrienden van mij zijn op zoek naar een braaf paard voor een jongen die overkomt van de pony's en een eerste heel slechte ervaring heeft gehad met een paard, bleek echt niet braaf te zijn en veel miserie mee gehad de laatste maanden. Het zou een braaf paard moeten zijn voor een dressuurproefje tot L, springen max L en eens een crossje mee te rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:59

Er zit er eentje op 3km. Dat is eigenlijk niet ver (5 minuten met de camionette), maar ze staat dus niet aan de weide geparkeerd. Mijn materiaal zit trouwens in mijn gewone auto, dus 2 zadels, hoofdstel, paar dekjes, caps, en dat wordt elke keer overgeladen. Poetsbak staat in de rommelstal bij het hooi op de weide, incl paar andere dekjes.

Dichterbij is er niks. Heb al getwijfeld om zelf een soort piste aan te leggen, maar in de zomer is de bovenlaag echt bikkelhard en ik kan niet slepen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 00:14

Met een nieuw paard springen is altijd moeilijk vind ik!

Fijn dat je merrie terug thuis is!!! Hopelijk blijft het de goede kant opgaan en houdt ook je veulen er niets aan over!

Een piste dichtbij is niet zo makkelijk te vinden. Wij gaan altijd op kattevenia ( waar de cross vn Genk is) , soms ook op die van de lrv club, maar die is niet zo goed. Al het goed geregend heeft ligt doe perfect, anders is het zware boel.
Ook bij Sa.rah van de cr.oss in tong.eren gaan we de laatste tijd veel. Wel leuk daar, ligt net als je voorbij het eerste water bent, links die poort in. Kunde eigenlijk nog snel het water nemen.

Niet nu maandag maar de Weel daarachter is het een WK training in Waregem, ben eens benieuwd!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:39

Wat een goed nieuws van je merrie Steph! Hopelijk blijft ze nu gezond :)! Wanneer wordt het veulentje verwacht?

Moet zeggen dat ik tegenwoordig thus ook altijD rij met mn crosshelm. Mn oude CO is maatje groter en die zakte soms nr beneden. En mn andere is te mooi vr dagelijks gebruik :+.

S.teve zie het vorige week van de stage, tis ook vr de seniors normaal. Hij ging na de stage weten welke de volgende wedstrijd is met zn beste paard.

Ik ga altijd nr bloso gaan rijden, ben een dikke 15min onderweg naar daar met de van. Rij zo ongeveer 40 km in het totaal om eens e egaan rijden. Op termijn (spreken er al 2.5 jaar van ) zou er pisteke komen, maar tot dus zover rij ik over en weer :+. Ben makelijk 3 uur weg voor eens te gaan rijden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 10:12

Ohh, ga je meegaan naar de stage?
D.irk zit in het buitenland dus hij kan niet gaan. Ik ga met S.arah mee.

Hier ook makkelijk 3u weg.

Die foto waar je me op genoemd hebt, zalig!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:18

Nee ik moet werken dan. Heeft sara.h ook 6 of 7 jaar voor het WK?

Hajaj ja moest direkt aan u denken bij die foto :D!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:38

Varekaj: is het geen optie om die 3km te voet te doen, in een drafje? Dan moet je er toch op kwartiertje zeker zijn? Of anders op je wei rijden? Ik rij op een graspleintje 500m van mijn wei en dat lukt perfect...

PP: spannend, springen met een nieuwe! Vind ik altijd leuk :) al zicht op eventuele plannen met haar om te starten?

Daaphh: veel succes in marchin!

Mijn bbq hou ik echt niet, is immens groot, het is ene met 2 kuipen of hoe heet dat, telkens 70cm diameter of zoiets, we gaan da toch nie gebruiken. En op gas... Nie zo mijn ding, heb liever de geur en smaak van houtskool ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 13:41

Jaa 2 x een 6 jarige en 1 x een 7 jarige. Maar ze gaat maar met 1ne van de 6jaruge geloof ik. De andere is er nog niet zoo lang, dus dan zou het wel snel moeten gaan voor die.

Volgens mij us zo een grote bbq Tans ideaal voor een grote boktmeeting, hihi.

Hoop dat marchin niet te moeilijk staat!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:46

Oja veel succes idd in Marchine! Ging eerst mee gaan, maar heb andere plannen nu.

Ja zo een grote BBQ ideaal voor een bokt meeting ;). Op gas, tis zo een soort weber dan?

Wilde eigenlijk dan met haar naar Ingel.mu.ster gaan maar ga liever met canch nu. En beide meenemen is geen optie. Zal ze binnenkort eens op jumping starten. Tis uiteindelijk toch eerder een springpaard. Ze doet wel de cross hindernissen maar dressuur is nie hare dada :P. Ze wordt al nerveus van die witte hekjes te zien :+.