[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:20

Ik ga naar ermelo. Eerst even wat springwedstrijden rijden om te kijken of we haar wat relaxter op wedstrijd krijgen

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:21

Ons debuut in Snorrewind was goed dus ik ga vol vertrouwen op Schaijk af om daarna meteen Ede Putten te rijden. :)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:33

Wij gaan volgend weekend naar vrouwenpolder, maar waarschijnlijk is dat mijn laatste cross. Waarschijnlijk is mijn paard verkocht (2 mensen willen hem kopen, dus 1 zal het wel doen :p). Dan kan de grote zoektocht beginnen. Ik zoek een vrij goede beweger (goed dressuur kunnen lopen) die daarnaast ook geschikt is voor de cross. Ik zoek een paard in de leeftijd 3-6 ongeveer. Oh ja en dan heb ik eigenlijk een stiekeme voorkeur voor een schimmel. Lekker ingewikkeld, als iemand hier iets weet (ook in en andere kleur)??

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 18:43

MerelV schreef:
Wij gaan volgend weekend naar vrouwenpolder, maar waarschijnlijk is dat mijn laatste cross. Waarschijnlijk is mijn paard verkocht (2 mensen willen hem kopen, dus 1 zal het wel doen :p). Dan kan de grote zoektocht beginnen. Ik zoek een vrij goede beweger (goed dressuur kunnen lopen) die daarnaast ook geschikt is voor de cross. Ik zoek een paard in de leeftijd 3-6 ongeveer. Oh ja en dan heb ik eigenlijk een stiekeme voorkeur voor een schimmel. Lekker ingewikkeld, als iemand hier iets weet (ook in en andere kleur)??

Ik ken toevallig iemand die een schimmel te koop heeft staan :P
Is alleen 9 jaar. Loopt Z1 dressuur, L springen en B SGW. Is vooral in dressuur uitgebracht, heeft zeker ook potentie voor hoger springen en SGW.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:05

marloes_s schreef:
MerelV schreef:

Ik ken toevallig iemand die een schimmel te koop heeft staan :P
Is alleen 9 jaar. Loopt Z1 dressuur, L springen en B SGW. Is vooral in dressuur uitgebracht, heeft zeker ook potentie voor hoger springen en SGW.

Mm dat vind ik wel aan de oude kant voor mij (niet dat hij oud is hoor, maar de planning was een jong paard om zelf op te leiden), maar als hij heel leuk is. .. Staat hij ergens op Internet, zodat ik hem op kan zoeken?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:11

mag ik mij melden om mee te kletsen! binnen kort mijn eerste cross les met mijn guppie we zijn allebei onervaren er in en willen alles weten van iedereen vooral de DO'S en de DONT'S :)

even wat over ons:
mijn paard BOY.
KWPN
1.69 groot en 6 jaar

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:45

Welkom Loesje

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:46

Welkom Loesje!!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:55

Welkom loesje! Heel veel plezier met crossen!! :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:56

Welkom Loesje!

Mijn man heeft weer heerlijk gereden gister, alleen dressuur viel wat tegen daardoor net buiten de prijzen op plek 8. Foutloos gesprongen, en foutloze cross op 5 seconden binnen de ideale tijd. Ik was gesloopt. Dagje meehelpen na een laat/slaapdienst is toch niet niks :+ . We moeten de wedstrijdplanning er maar weer eens bij pakken binnenkort. Iig ga ik 13 juni dressuurprikken :D

Barbara: er zit wel een stijgende lijn in volgens mij en dat is altijd goed toch?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:04

O er zit zeker een stijgende lijn in, maar ik ben gewoon een perfectionistische pietlut. Ik wil dat het op concours net zo gaat als in mijn les. Aangezien ik weet dat dat niet reëel is, wil ik dat het minstens half zo goed gaat als in mijn les en ook dat duurt nog. Dus voor mij kan het altijd beter en dan is het best lastig voor mij om te zeggen dat ik er gisteren alles uitgehaald heb wat er voor mij in zat als ze zo extreem overenthousiast terwijl ik stiekem best weet dat ik minimaal alles wat ik er nu uit kan halen ook uitgehaald heb

super gedaan van je man susan

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:59

Wat een goede resultaten allemaal! Hoe was de cross opzich? Pittig?

En een vraagje, iemand bekend met de cross in Schaijk?
Ik zag dat die over 2 weken al georganiseerd wordt en ben aan het orienteren om ergens te beginnen met een cross. Kan iemand mij meer info geven over Schaijk? Is dat een fijne cross om mee te beginnen?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:13

Maarsbergen stond behoorlijk dik als altijd. Leuke uitdagingen erin

schaijk stond vorig jaar van wat ik hoorde vrij simpel maar zelf niet geweest. Ede is ook niet zo heel moeilijk in mijn ogen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:19

Oh ik heb altijd gedacht(en/of ooit gehoord) dat Ede juist heel pittig was...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:31

Ik vind hem niet heel lastig. Ik rijd hem alleen niet omdat ik bang ben na mijn harde val in training daar dat ik te gestresst ben om mijn paard scherp genoeg te rijden

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:44

Schaijk was vorig jaar inderdaad aan de simpele kant. Stelde echt weinig voor. Dit jaar schijnen ze wat moeilijker te gaan bouwen maar denk dat Schaijk een goede instap is! :)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:18

Ede was vorig jaar een niet te moeilijke eerlijke cross, Schaijck was vorig jaar zelfs wat eenvoudig maar volgens mij wordt daar hard gewerkt ;). Zal nog steeds wel een mooie instapper zijn vermoed ik en zowieso een heerlijke locatie!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:34

dank jullie wel !! over 2 weken eerst een cross training leek mij wel een goed begin hihi.
wat zijn de dingen waar ik op moet letten rondom de verzorging, omdat we net beginnen zijn we natuurlijk ook nog niet in de beste conditie. hier wordt wel aan gewerkt

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:38

Goede beschermers zijn belangrijk. Is je paard gevoelig op de benen dan zou ik ze na de training in de icetight zetten anders is dat niet nodig.

ik train zelf mijn paard niet de dag na crosstraining of cross maar laat haar alleen de hele dag op het land lopen. Maar daar verschillen de meningen over

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:57

Ik heb voor gewone peesbeschermer, evt voor achter hoge harde beschermers met springschoenen.
naar mijn idee is hij absoluut niet gevoelig op de benen, tenminste nooit gemerkt hihi.

de dag erna was ik van plan om te gaan wandelen, en hij staat zowieso van 8 uur tot Het donker buiten op het land

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:27

Wij laten hem wel altijd lopen onder de man de dag na de training of wedstrijd, voorwaarts neerwaarts en lange rechte stukken of dressuurmatig licht werk, halfuurtje ongeveer. Heb nog nooit gemerkt dat hij spierpijn had of moe was. Hij heeft altijd looplust genoeg de dag na de cross.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:17

MerelV schreef:
Mm dat vind ik wel aan de oude kant voor mij (niet dat hij oud is hoor, maar de planning was een jong paard om zelf op te leiden), maar als hij heel leuk is. .. Staat hij ergens op Internet, zodat ik hem op kan zoeken?

Ik doe je een pb

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:55

Is wat met de wedstrijdplanning, manlief had Ede Putten opgegeven...was hij alleen even vergeten. Nu moest hij de dag van de cross werken en kon het feest toch niet doorgaan. Ik had 3 juli een dressuurwedstrijd opgegeven maar nu gaan Chaplin en mijn man naar Ermelo. Daar was nog plek. Moet ik eens kijken wanneer ik dan mijn tweede wedstrijd op kan geven. Aanstaande zaterdag heb ik mijn debuut := . Nou ja, dressuur debuut dan want BB springen en BB cross zijn we al gestart :)) .

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:29

Ik heb afgelopen weekend heel fijn gesprongen. Dat hadden we ook echt even nodig want ze was de laatste springparcoursen op sgw erg druk. Komende zaterdag weer.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:06

Hier een gezellig Tinkerweekend achter de rug! :p Zaterdag is mijn bijrijdster, Daniele, dressuur B officieel gestart en ging met 2 winstpunten naar huis. Ik zat in een estafette team en zijn laatste geworden :'), maar we hadden erg veel lol! Zondag L2 dressuur gestart (zonder startkaart) met als resultaat 195 en 190 punten en 2x eerste! Met de stoelendans 2de en tijdens de hindernisbaan zijn we ook weer eerste geworden! :D

Afbeelding

Zaterdag ga ik met mijn bijrijdpony op stap naar het ONCK. Dan hebben we een gezellig connemara dagje met B dressuur en BB springen. :)