[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:23

Cross is afgelast, was te nat

Marloes lekker stage er bijna op zitten *\o/*
Nog even spannend Madelief, dan kan je hopelijk meer genieten. Duim voor je
Rianne al bijgekomen? :o

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:16

Dat is zeker spannend Madelein. Hier duim ik ook voor je. Welke foto's heb jij gezien van Edward? Ben wel benieuwd.

Fijn dat je stage zo goed is gegaan Marloes, nog even en je bent klaar, super!

Mooi dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad Rianne!

[naam] is uiteindelijk als 16e geëindigd en als tweede Nederlandse. Andere meisje was 15e. Allebei tikten ze net op de laatste hindernis er een balk af. Was wel even vervelend maar we zijn superblij met dit resultaat. 16e worden in een deelnemersveld van 77 van de beste junioren van 17 landen is toch niet niks.

Dressuur was met 53% best netjes. Alle oefeningen gingen goed maar hier en daar kan nog wat bijgeschaafd worden.

Cross ging gewoon super. Er waren er maar 9 binnen de tijd en [naam] en Daimler hadden gewoon nog 29 seconden over. Ze had hem gewoon in zijn eigen tempo laten lopen en nergens aangedreven om harder te gaan. Hindernissen en tijd stonden op 2 ster niveau.

Er waren twee mensen die voor de cross er van overtuigd waren dat een kwpn-er met minder dan 75% volbloed 2 en 3 ster zou kunnen halen. Waren allebei mensen met heel veel verstand van de eventing en allebei gaven ze na de cross direct toe dat Daimler de uitzondering is die de regel bevestigd en dat hij het gemakkelijk aankan. Hij is zo ongelooflijk snel en heeft echt veel uithoudingsvermogen. Zijn hartslag was maximaal 185 geweest in de cross.

Je ziet dat paard echt genieten als hij mag crossen. Jan moest hem bij de startbox stevig vasthouden want hij had niet zo'n zin om te wachten tot het tijd was :D

Voor ons was het ook een beetje onze vakantie. We hadden prachtig warm weer boven de 30 graden dus het is wel even wennen om weer thuis te zijn met al die regen.

madelein

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:43

@percy: super hoor! Echt heel knap van dr! Ook leuk om te zien dat het paard het zo naar z'n heeft denk ik.

Die link staat ergens op de nieuwspagina dat Edward uitgebeld werd tijdens z'n proef. Kan de link zo gauw niet vinden maar op Facebookpagina 'deine stimme gegen rollkur' staan meerdere fotoalbums van tijdens het ek, die van gal staat bij vrijdag 13 aug.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 12:36

Zo, ik heb goed nieuws.
Gisteren mijn portfolio assesment gehad, en ik ben geslaagd!! *\o/*
Best gek idee haha, niks meer voor school hoeven doen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:46

Wat super goed Marloes, gefeliciteerd! *\o/* *\o/*
Nu solliciteren naar een baan of heb je al wat gevonden?

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:55

Dank je!

Nee ik heb het luxe. Kan voor vast blijven in het thuiszorg team waar ik nu een 0-urencontract heb.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 18:17

Super marloes! Gefeliciteerd!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:54

Super Marlous, ben echt superblij voor jou!!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 09:39

Gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/*
Lekker gevoel he

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 10:03

Oh wat goed zeg!!

Ik begin vanaf volgende week met een pittig schooljaar. 4 dagen stage en een dag school elke week.. ben heel benieuwd!

Twal begint op te knappen! Hij ziet er weer wat beter uit en is niet meer zo aan het staken tijdens het rijden. Woensdag een hele fijne les gehad, dus zondag eindelijk maar weer eens op concour een dressuurproefje rijden, zodat ie iig nog íets aan wedstrijdritme heeft voor de crossen beginnen.
Volgende week nog een crosstraining denk ik en dan is die hopelijk klaar voor z'n eerste cross in Gorssel. :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 10:50

Nou wedstrijden zijn me dit jaar écht niet gegund...zijn we er vanochtend bijna krijg ik een Appje dat het is afgelast door de regen van vannacht..pfff..stond blijkbaar wel op startlijsten maar nooit bij nagedacht dat het afgelast zou worden, omdat het naar mijn mening ook weer niet zó extreem was, dus niet gekeken. Mega balen, dus maar weer terug naar huis. Daar nog even gereden en nog wat hulp gehad van instructrice dus dat was ook wel fijn.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:01

Lang stil hier! Maaarr het cross seizoen is weer begonnen dus kunnen weer lekker kletsen.

Twal ging supergoed vandaag in Gorssel. 193 in de dressuur en foutloos gesprongen en gecrosst. Helemaal tevreden dus!!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:09

Goedzo Rianne *\o/* *\o/*

Ik net terug van Frankrijk {:}

Met paard alles goed. Woensdag springen en zaterdag crossen (Lisse)

Hoop dat weer wel beter wordt

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:31

Rianne nogmaals super gedaan!

Tia: Lekker gehad in Frankrijk? Veel plezier alvast in Lisse.

Gisteren heb ik ook gereden in Gorssel.
Beetje stom dat ik zelf de dressuur heb verprutst. Was te gespannen en houd daardoor Fame ook te veel vast. Maargoed weten we wat we thuis moeten oefenen :P Had 173 punten.
Springen en cross gingen echt super. Springen was wel een blubberbende. Heb dr. maar niet te veel aangezeten en zelf laten lopen. Had ik n mooi foutloos parcours.
En ook de cross super foutloos. Kan merken dat Fame het nog wel wat spannend vindt. Moet dr echt wel rijden naar de sprongen. Had ook een noodsprong op de haag. Ze werd wat verrast door het open veld errachter en maakte toen een sprong uit zowat stilstand, waar ik niet op gerekend had :P Topper dat ze het dan wel gewoon doet. Ze gaat vanzelf wel wat economischer springen als we meer km's maken.

Noodsprong staat natuurlijk net op film :P En ik was zo dom m'n helmcamera te vergeten. Kwam ik na hi 2 achter. Dacht dat ik m toen aangezet had, maar is blijkbaar niet helemaal goed gegaan. Dus heb alleen een capfilmpje van het springen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:53

Ook wij zijn in Gorssel gestart gisteren.
186 punten in de dressuur en daarmee kans op prijs al verkeken.
Vervolgens weer simpel foutloos gesprongen en gecrosst dus weer 2 winstpunten er bij.

Afbeelding

Ons M debuut moet overigens toch uitgesteld worden.
Omdat er weinig inschrijvingen zijn in Ysselsteyn voor de M/Z pony's gaan deze niet door.
Echt super klote vind ik, zeker omdat je er toch een heel jaar naar uit kijkt en ja de route ligt er toch voor de paarden.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:21

Super gedaan allebei!

Marloes: Die sprong op de heg haha!! Ik bedacht me later dat ik ook iemand op het veld had moeten laten filmen ipv 3-4 ..stom!

Kyrkelover ik heb je pony gezien bij dressuur losrijden. Zag er wel een vrouw bij met kort haar, maar wist niet of jij dat was.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:27

@rianne nee dat was ik niet.
Was toen nog bezig met richting het dressuur terrein komen haha.
Ik had een blauw shirt aan en haren in een staart. Ben een klein stevig persoon.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 15:38

Nee dan was het inderdaad iemand anders haha!

kikkerdril4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 18:57

Even geleden dat ik hier wat heb laten horen, heb een beetje meegelezen maar niet alles dus sorry daarvoor!

Erg druk gehad met werken en nu een nieuwe studie :) Met paardlief gaat het goed! Zijn verhuisd van stal en het is echt een wereld van verschil :D De regelmaat doet haar erg goed en ze gaat eindelijk wat meer ontspannen en spiertjes kweken. Wij rijden mee in ysselsteyn 4 oktober dus ben benieuwd want we hebben al even geen crosshindernissen gezien, hopelijk volgende week zaterdag nog even op training in Baarle-Nassau!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:49

Veel plezier voor iedereen die in Lisse rijdt vandaag en morgen!
Ik heb teveel last van m'n buik dus kom niet supporten.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:51

Hoe gaat het Madelein?? Op de zwangerschapskwaaltjes na alles goed met de kleine meid? <3

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 15:47

Gaat op zich wel goed, alleen geen zorgeloze zwangerschap helaas. De laatste weken veel harde buiken die ook elke paar minuten komen af en toe. Bleek afgelopen maandag dat de bacterie waardoor m'n zoontje geboren is terug is in m'n blaas. Dus gelijk aan de antibiotica en lijkt nu wat beter te gaan. Maar blijft spannend. Verder kan ik bijna niks meer want dan krijg ik weer harde buiken. Dus op Eddy knuffelen na lig ik de hele dag op de bank eigenlijk. Saai!
Kleine meisje doet het perfect. Groeit als kool en trapt al flink van zich af :D
Alweer 21 weken vandaag dus de levensvatbare periode komt eindelijk in zicht gelukkig!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:02

Oei, was het de bedoeling dat we het geslacht al weten? Wel leuk om te weten. Duim voor je dat het goed blijft gaan.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:17

Haha ja hoor, is geen geheim :). De naam houden we voor onszelf tot de geboorte ;)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 21:38

Minder dat je last hebt van harde buik, maar fijn dat jullie kleine meid lekker trappelt

Ik van de week erg fijne crosstraining gereden, ze pakte mooi aan.
Woensdag springwedstrijd. Eerste rondje liep ze erg door, normaal komt ze in het begin erg terug, redelijk gereden. Tweede rondje liep ze erg onder me uit, maar kwam dan vlak voor de sprong terug en bleef er echt boven hangen. Met een rot gevoel naar huis gegaan, voelde me echt een 8)7

Vandaag naar Lisse geweest. Super fijn foutloos gesprongen *\o/*
In de cross 2 weigeringen, moest er de hele cross heel erg aan rijden, maar uitgereden *\o/* *\o/*
Dus blij met mijn kind. Morgen rondje stappen en maandag vrij