[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:50

Zo, ik heb al lekker weekend :D !! Heerlijk die schoolweken om even bij te komen :j .

Presentatie ging een beetje 'zo-zo', nouja.. lig er niet wakker van, was verder geen negatief commentaar.. :D

Ik doe ook helemaal niks met carnaval, ook nooit gedaan.. gaat waarschijnlijk ook nooit gebeuren :+ .

@Snoekiej: Lekker zeg, zondag richting Zuid Afrika!! :D Echt gaaf!! Heel veel plezier, geniet ervan! ;)
@PB: Fijn dat het al beter gaat.. misschien nog even een vitamine/weerstands-boost? :P
@Vief: Ik ga even in je topic kijken, ben benieuwd of er nog wat moois tussen zit in mijn maat :D .
@Heleen: Fijn dat je les zo goed ging!! Olivier begint het dus heel goed door te krijgen :j ..

Zo maar eens richting stal!! Zit nog even aan mijn opdrachten :) . Denk dat ik Wo maar weer eens op zadel, er ligt nog heel weinig sneeuw.. her en der een beetje. Was vanacht wel koud zeg := .. Was gisteravond nog even naar stal geweest om te kijken of Wo er een beetje lekker bij stond :) .

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:15

Lekker vrij Lotte :) Tis mooi weer :D

Vief mooie jasjes hoor!!
Noor ik moet al 4 hoofdstelen, en 2 zadels :+ haha

Zo heb het 1 en ander kwa ABONNE ( moeilijk heb denk wel 10 x verkeerd geschreven) op gezegt. Beetje duur allemaal.

Ik ben weg :wave:

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:49

Kwam trouwens net een hele leuke foto tegen voor de RAMBO fans onder ons!!!
Afbeelding
Ik wil zo graag zo'n hond en met zo'n dekentje is ie helemaal leuk!!!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:04

Gaaf beest zeg! Wat voor hond is dat??

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:09

Dat is een weimaraner, ben ik helemaal gek van!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:15

Mijn opa heeft ook van die honden gehad! Zelf heb ik er eigenlijk niet zoveel mee.

Voodoo was vanmorgen nog voorwaartser als maandag (niet meteen, maar toen hij los was). Weet niet zo goed wat ik er van moet denken eigenlijk. Moest hem nou telkens echt inhouden, hij wilde het liefst alleen maar uitgestrekte draf doen. Vind hij het dan gewoon lekker om te lopen of loopt hij voor iets weg? Ik zie het nog wel even een paar keer aan.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:25

Weimaraner's zijn prachtig. Vooral met die blauwe ogen :+:

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:41

Ik vind het ook prachtige honden :)
Net als Afghaanse windhonden, maar heb altijd het idee dat ik daar wat alleen in sta :+

Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:09

HAHAHA dat staartje van die hond is wel erg grappig zeg.. :P Ik vind wel meerdere hondenrassen erg mooi. Vind de witte herder ook erg mooi, of die grootste hond die er bestaat (ff naam kwijt.. :o ) dan in het grijs...

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:53

Die is ook leuk Vief, maar ik ga toch voor de weimaraner ;)
Is maar goed ook dat niet iedereen dezelfde honden leuk vindt! Anders zouden we allemaal met dezelfde hond lopen, dat is dan ook weer zo saai.....

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:34

hoi,

@ pb fijn dat het wat beter gaat.
@ vief leuke jasjes weer
@ billy Dat vind ik ook gave honden maar onze blauwe duitse dog staat bij mij voorlopig nog stevig op 1. ben helemaal gek van doggen en dit is nu al weer onze 3e :D
@vief afghaanse vind ik echt chique maar een beetje te arbeidsintensief qua vacht.

Ben vanmorgen weer even naar de manege geweest met de merrie. Was lekker voorwaarts en ook wat sprongetjes gedaan. Merk wel dat ik nog wat kracht mis maar dat komt weer goed. Moet nu van mijn pa ook iedere keer verplicht de ruin meenemen want hij breekt de boel steeds af als ik wegga. Hij is erg jaloers maar het probleem is dat hij behoorlijk enthousiast is en het terrein bij de manege niet schoon is. Ga toch maar even weer de hengstenketting zoeken zodat hij meekan. Dan hou ik hem tenminste want hij heeft er een beetje respect voor.

Het is wel weer lekker koud hier :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:17

billy1 schreef:
Dat is een weimaraner, ben ik helemaal gek van!

Me tooooo!! *\o/* Bij ons in de buurt loopt een Weimaraner, wat een donderstraal is dat zeg!! Afghaanse windhond is ook zeker mooi :j !!

Ik zag vandeweek een Jan, Jansen en de kinderen tekkel a la Lotje :P , die was ook zo cool!! :)) Terwijl ik niet zo van de kleine honden ben :o , maar deze was ontzettend leuk!! :D

Wolin heeft in het voorjaar last van pollenallergie, en vandaag was ze enorm aan het kopschudden, die ogen stonden heel duf en half dicht.. en steeds de neus wrijven langs de benen :? .. Het vriest en het is half februari, lijkt me niet dat het door de pollen kan komen := .. Ik heb haar gister wel grasmix gegeven van Hartog, en ik vermoed dat het daar van komt :\ .. Hopelijk is het morgen of overmorgen weer over.. Arme Wo :(:) . Rond maart/april rij ik ook met een neusnetje en ik heb zo'n kap met neus voor haar, heeft ze overigens nog niet op gehad..

Ik ga nu naar een vriendin, en dan door naar de bios Valentine's Day!! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:27

Even een egopost hoor, heb niet bijgelezen :o .

Deze week gaat nogal hectisch, vorige week eerst iemand die Kino wilde kopen en dan zou ze naar Zwitserland gaan, hebben we (nog) niet gedaan. Dinsdag wedstrijd ging wel goed, ze was superheet waardoor we in de tweede fase 2 balkjes kregen.
Ultra heeft zich woensdag niet echt goed gedragen en mam heeft het met hem gehad. Ze wil niet meer mee op wedstrijd met hem. En het klinkt hard, maar aan een paard waar ik geen wedstrijden mee kan rijden (of alleen afhankelijk ben van anderen) heb ik niets. Dus komt hij te koop. Inmiddels hebben we al een ander op het oog.
Vind het wel jammer als ik zie hoe hij vooruit is gegaan in nog geen jaar, maar ik ga toch ook voor de wedstrijden en wil niet altijd van anderen afhankelijk zijn, dus heb me er ook maar bij neergelegd.

Ben inmiddels ook goed hard verkouden, dinsdagavond steeds van de warme hal naar weetikniethoeveel graden onder nul is niet zo goed voor de gezondheid ;) .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:44

@ Mistid jammer dat Ultra verkocht wordt. Wil je Kino wel houden dan?? Als het aan mijn vader ligt was mijn ruin allang de deur uit. Hoe ging Zuidlaren verder want daar ging je heen toch? Was het een mooi CC?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:12

WL, Gisteren was op het nieuws dat de allergiemensen nu al weer last hebben van al die pollen. Het zou dus goed kunnen :D
Mistid, Goede keuze voor verkoop. Wacht je tot hij verkocht is, of ga je al bij het paard kijken dat je op het oog hebt?
Vief, Ik was net bij Divoza. Ik wilde een Epsom mt 42 jasje passen. Gelukkig hing hij er niet tussen O:)

Wat betreft honden, ik ben helemaal fan van Rottweilers. Dat jasje is wel heel gaaf!

Pff, paard was tegendraads vandaag. Een dagje vrij doet hem geen goed, maar ik kan hem moeilijk 7 dagen per week trainen. Vandaag een afspraak gemaakt om voor mijn tweede wintersport paard te laten trainen. Nu hopen dat het weer niet nog een keer roet in het eten gooit!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:36

Nee, Kino wordt wel verkocht, maar ik zie liever naar wie ze gaat dan haar aan een handelaar te verkopen. Ik vind het belangrijker dat iemand met haar om kan gaan dan het geld. Alleen iedereen denk dat ze zo moeilijk is, maar ze is alleen maar druk.

Met inrijden ben ik van Ultra gevallen omdat hij schrok := . In het parcours 17 strafpunten en daarna heeft hij de trailer verbouwd. Er reed steeds een shovel om de trailer heen en de trailer is eigenlijk aan de kleine kant voor Ul.
Zuidlaren zelf was wel supermooi! Alleen ver vanaf trailer parkeren naar de hal.

Denk dat het met jouw ruin anders ligt, omdat jij zelf je rijbewijs enzo hebt. Bij mij moet mam echt mee als ik op wedstrijd wil, of iemand anders. Toen ik B reed lukte dit wel om met iemand mee te rijden, dan hielpen we elkaar. Mam vind Ul vanaf het begin af aan al niet leuk.

Jammer dat hij niet zo braag was Mo! Yoeri kan je ook met geen goed fatsoen een dag laten staan, die kan je makkelijker een week stilzetten.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:48

Dorien, dat is zeker een leuke hond!
Myrte, jammer van Ultra, maar misschien is het wel beter. Gelukkig heb je al wat leuks op het oog!
Mo, je had je handen dus weer vol?
PB hoe is het nu met je?
Vief, die windhond van jou is inderdaad mijn type niet :P

Ik had woensdagavond ook weer wat doms hoor!
Ik wilde opstijgen in de gang voor de bak met een krukje. Dus sta daarop, laat mn been los van het krukje om mn been erover te slaan. Galoppeerd Uk ineens de bak in. Terwijl ik nog links van hem hing. Bleef haken achter de bakrand met mn been, gelukkig ging dat goed. Maar al bokkend ging Uk door de bak met mij aan zn zijde. Totdat hij abrupt stopte voor de bakrand en ik op mn knieen naar beneden donderde. haha. Al met al dus een gekke binnenkomst voor de les! en gelukkig goed afgelopen met dat blijven haken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:51

Dat is nog eens een blooper Jantine!

Ik ben uiteindelijk maar met een lang teugeltje wezen schakelen in draf. Dat ging goed, maar mijn teugels kon ik niet aannemen :+

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 21:52

haha de lesgenootjes zeiden al, dat is nog eens een binnenkomst! nadat ze wisten dat alles goed was.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:35

@ mistid mijn paard is moeilijk qua rijden en sloopt rustig de trailer of zijn stal. Hij heeft ook geen voerbak meer in zijn stal en als hij nog 1x de waterbak eraf trekt met leiding en al dan denk ik dat mijn vader dat ook uit zijn stal haalt.. Qua rijden is hij moeilijk omdat het te simpel voor hem is. Hij moet enorm veel uitdaging hebben en kan erg sterk worden in het parcours. Wel is hij supereerlijk. Thuis kan ik er zo een beginner op zetten en is hij braaf.
Ik verkoop hem alleen naar een prof. Dat mag ook een prof zijn met een handelstal.
Balen van je val en de strafpunten. Normaal loopt hij toch wel simpel zijn rondje. Je moet bij mijn paarden ook niet de hele tijd met een shovel om de trailer heen rijden want dan gaat mijn trailer er ook aan :+
@ tientjeh gelukkig goed afgelopen. ik heb dat soort gevallen wel heel heel anders gezien.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:41

@ Mo : hij was lekker tegendraads dus.
@ Tientjeh: Dat was wel een spectaculaire binnekomst, gelukigh heb je er niks aan overgehouden.
@ Mistid: Ik ken het probleem van geen rijbewijs hebben, moeders zit nu heel de week met haar voet omhoog omdat ze is uitgegleden, dus ik kan mischien niet op wedstrijd zondag.
beterschap en succes en sterkte met het vinden van een nieuw baasje voor Ultra en Kino.
@ WL: Vervelend dat ze nu al last krijgt van pollen.
@ Caroline: Fijn dat het rijden lekker ging.
@ Vief: ik weet niet waarom, maar ik moet bij Afghaanse windhonden altijd aan travestieten denken :=
Ze hebben zo'n mannelijke uitstraling en dan dat haar erbij :+
Zelf hou ik erg van grote stoere honden, zoals Dobbermans, herders en husky's.

Vandaag heb ik mezelf en Bam een lol gedaan :+ en gelongeerd, want ik had nog steeds erg spierpijn.
Heeft wel gewerkt want als ik dan express een beetje mee ga lopen komen mijn spieren nog een beetje los, en Bam ging lekker aan het sjouwen.

Ik heb wel leuk nieuws gekregen: Ik sta reserve voor de knhs-eventinginstructieweek van de zomer, maar ga 14-16 mei naar een knhs-eventinginstructieweekend, en de maandag daarrna voorrijden bij het Orun-examen van een stalgenootje, ze doet de opleiding bij mijn instructeur op stal dus dat is mooi meegenomen, het lijkt me ook erg leuk om te doen :D .

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 22:45

Gelukkig is het goed afgelopen Jantine!

Hmm dat klinkt idd ook niet echt fijn nee. Jouw ruin heeft wel vermogen idd, snap wel dat je hem dan alleen naar een prof wilt verkopen. Ultra lijkt braaf zijn rondje te lopen, maar kan wel super sterk worden. Hij loopt ook zo met mij weg al valt dat bijna niet op omdat hij niet versneld, maar laat zich dan niet fijn rijden. Op mijn filmpjes is dit niet echt terug te zien, maar ik voel het heel duidelijk. Er is nog geen wedstrijd geweest waarover ik echt tevreden was.
Dit was voor mam de druppel, die heeft het met hem gehad. Die was er ook bij dat hij nadat hij nieuwe schoenen had gekregen ze meteen even in het dorp van de smid ging uittesten, en midden op een grote doorgaande weg stond :+ . Inmiddels wil hij wel gewoon zonder problemen de trailer op en af, lief meelopen met mij en gaat hij er niet meer vandoor bij het opstappen, maar mam heeft het hem allemaal wel zien doen, en die vind het echt niet meer leuk.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 23:57

Goede avond!

Heb net vergadering gehad op stal, over jubileum dag :)

Morgen ochtend lekker met jack een rondje rijden :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:27

@mistid liep die van mij maar braaf zijn rondje want dan was hij allang Z. Ik wil nu zsm zorgen dat de merrie M+1 wodt want dan mag ik doorstarten naar de M. Dan gooi ik de ruin zo voor de leeuwen. Je wilt niet weten wat voor een truckendoos hij heeft. De ruiter die ik er tijdelijk op had wil hem niet meer starten..
Rondje door het dorp dat ken ik. Gebeurt helaas regelmatig en mijn paarden staan helaas aan een weg waar men rustig 80+ rijden. Dood eng!!
@ evie. Leuk dat je reserve staat en mag voorrijden bij de ORun.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:04

Ghehe de vergelijking met een travestiet had ik nog niet eerder gehoord :D

Mistid: Wat vervelend zeg :\ Maar kan goed begrijpen dat je hem te koop aan biedt.
Zelf ook een pony gehad die vervelend was tijdens transport en dan gaat de lol er snel vanaf :\
Mo: Hahaha! Het Epsom jasje is verkocht, dus je hoeft je niet meer in te houden ;)
10tje: Wat schrikken zeg := Gelukkig viel het allemaal mee.
Evie: Leuk nieuws!! :)
Lotte: Hoe was de film?

Ik ben net terug van The Full Monty. Was echt super grappig _O-
Nu lekker slapen :z