[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:55

Hier een niet zo terverden ruiter :(, wehadden ons weekendje niet. Vrijdag en en tijdens het inridje ging canch echt heel goed, mr inde ring zelf hadde we veel foitjes. Ik had rond de 55 strafpunten verwacht mr had lijk 61.9 :o! Twas nie geod mr nu om te zeggen zo slecht :o. Op mn protocol stonden er dan ook echt rare dingen soms. nuaj swat. daarna snel er achter jumping. Begin het dan net wel niet onweren zeker. had nog de kleien vijsjes van dressuur in mr da wa s nu nie meer goed genoeg, de inrij piste was direkt herschapen tot modder. Gevolg onzekere canch die begon te stoppen. Als ik de ring inging was het wel al weer droog maarja lang nat gras. Moest er overal aan rijden en in de dubbel stopte ze dan en ging ze weer omhoog :(. Heb haar erna wel overgekregen mr was zo boos :(. Daar had ze nu echt eens geen reden om te stoppen en ze mag nie lelijk doen :(. Had nog een balk ook en natuurlijk veel tijd. Stond ergens heel vanachter dan.

En dan de cross, dan veolde ze wel super aan, ze vloog echt over de heuvels en sprongen. Maar helaas het erste water (verwacht) stopte ze twee keer en dan mr alternatief gereden. Daarna weer verder, het andere water deed ze goed. Maar dan was er zo een waterputje waar ze over moest springen, mr bij de afzet stak ze met haar voorbenen in die put :(. Ze trok zich dan teryg natuurlijk en rijk opnieuw aan mr dan stopte ze al va ver want ze zal verschoten gehad hebben. En dan zegt die hindernis rechte 'je mag nog het alternatief springen'. Kost echt mezelf op het hoofd slaan, khad meteen da alternatief moeten springen na die eerste stop daar :s. Maar khad nu al 4 weigering dus kwas uitgesloten :(. Mottig :( :(. Ben nie teleurgesteld over het stuk cross da ik gedaan heb want ze pakte anders overal zo goed aan!
Kzou alleen nu toch nog iets willen rijden tussen ciney, voor het positieve gevoel terug te krijgen wnat ciney is nog lang. En zal toch nog een crossles moeten volgen voor het water te oefenen, ben zelf ook onzeker.

Daphne super fijn van jouw wedstrijd!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:57

Van wie zijn die jumping foto en cross foto int water? Heb iemand zien staan bij jumping en ook aan die boom :D. Mss heb ik ook die foto's :Y). Op die gele hindernis sprong canch gigantisch hoog (naar mijn gevoel)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 09:14

W.alt.er B.ran.ts & stalvaneyck
Ik weet niet of hij van de jumoing veel andere heeft genomen. Cross sowieso wel.
Stalvaneyck staan nog biet online maar had die van de jumoing al doorgemaild gekregen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:21

Juij en waar komen die van W.alter online?

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:24

Hey, m'n vriend is bij alle fotografen hun gegevens gaan vragen. Dus kan ze hier ook wel delen.

Hier in Tongeren goed nieuws, maar nu even minder goed nieuws. Mijn drachtige merrie (voor augustus of september) heeft serieuze (gas)koliek. Ze is 3x zo rond als normaal. Gisterenavond op de weide gezet, maar was een super schrale weide die niet gemest was en waar nog "wintergras" op stond, dus dachten dat het geen kwaad kon. Vanmorgen vroeg ging m'n vriend even kijken of het wel goed ging... niet dus. Ze lag met haar 4 benen omhoog en zag er niet goed uit. DA gebeld, en meteen naar kliniek doorverwezen. Daar is ze nu met m'n vriend en moeten nu beslissen: darmpunctie om gas eruit te laten of operatie. Blijkbaar is er na de punctie veel risico op ontstekingen en dan kunnen ze niet meer opereren. Veulen leeft nog maar dit is natuurlijk allemaal niet goed voor het veulen.

Heb nu beslist de punctie toch maar te laten doen (ook al ongeveer 1000 euro). Denk niet dat ik een operatie kan/wil betalen. Heel grof en heb het er heel moeilijk mee, maar die merrie is echt geboren voor het ongeluk. Er is nu nog niks dat die niet heeft meegemaakt. Kan door een blessure al nooit meer bereden worden en blijkt nog eens onmogelijk drachtig te krijgen (heb er na 5j proberen één veulen van en nu drachtig, en dat eerste veulen was dan ook nog eens super krom en zwak bij de geboorte). Zou graag het veulen houden maar is nog niet levensvatbaar, en een operatie houdt ook voor het veulen veel risico's in. Bovendien, voor 4000 euro is ze "misschien" gered, maar dan nog niet zeker dat het veulen er niets aan zal overhouden.

Pfff moeilijk. Ik ben thuis om te "studeren". Ik denk dat ik beter ook gewoon naar de kliniek rijd want dit is het ook niet... Paarden pffff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:46

Gaan. Studeren lukt nu toch niet, en jezelf opvreten heeft ook geen nut. Ter plekke kan je ook beter beslissen en alles bekijken dan via telefoon.

Icaro moet ook langer blijven ivm aanhoudende zwelling en wondvocht,maar daar had ik rekening mee gehouden. Verder doet hij het prima.

Proficiat aan de goeie ritten en PP,volgende keer lukt het vast wel weer! Je bent al zo ver geraakt,komt vast goed.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 10:47

Zou leuk zijn als je de info deelt :)

Pff, dat is inderdaad geen makkelijke beslissing :(:) ... Ik hoop dat de punctie voldoende is en dat er geen ontsteking gaat komen!
Ik zou wel gaan kijken, studeren zal toch niet lukken en op een afstand is het zo moeilijk om een beslissing te nemen.

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:19

Zal hem straks om de gegevens vragen, 2 fotografen gingen hem ook nog een mailtje sturen dus die zal ik dan melden van zodra ze dat gedaan hebben :).

De punctie is goed gegaan, is al veel gas afgekomen. Ze moet nu daar blijven ter observatie. Er is niet veel dat we nu konden doen. Vanavond ga ik mee kijken. De DA deed nog geen uitspraken over overlevingskansen etc dus we weten nog altijd niet veel meer. Hopelijk krijgt ze alles verwerkt en komt ze er zo bovenop. Operatie gaan we niet doen hebben we beslist dus ik hoop echt dat ze het zo red.

Goed dat Icaro het goed doet! Eender welke operatie is toch altijd even spannend he. M'n andere merrie staat ook nog op de kliniek, maar dan wel om te insemineren.

Fijn dat het zo goed ging Daaphh! De 6j heeft hier gewonnen met m'n vriend in de B. Heel onverwacht maar wel een keer leuk (hij heeft al M gereden maar nog nooit een cross echt gewonnen dus hij was heel blij :+). Super mooie prijzen ook gekregen dus ik was ook tevreden :). Dressuur ook niet zo'n fantastische punten gekregen trouwens, maar niemand had echt hoge punten. 5e na de dressuur maar op heel weinig verschil van de 1e. Dan springen had m'n vriend echt goed gereden en dus ook foutloos. Hij had er ook wel z'n werk mee hoor! Gelukkig vlak voor de regenbui dus de piste lag wel heel goed, maar door dat bergop-bergaf had hij wel veel moeite om hem verzameld te houden (en als hij niet verzameld loopt dan springt hij echt alle balken). Cross ook foutloos en binnen tijd. Een aantal mensen die voor hem stonden in dressuur hadden balken, dus na het springen stond hij 2e. Die eerste stond was dan veel te snel gegaan in de cross dus die is naar de 3e plek gezakt. Hij heeft dus wel wat geluk gehad!

Prietpraat: jammer van Canch! Zeker omdat het zo goed ging! Maar de dressuur, weet niet in welke ring je reed, maar Bb was echt streng gejureerd vond ik! Dus dat zou ik me al niet aantrekken. En ja, het springen, waarschijnlijk echt gewoon pech met die regenbui. Daardoor ben je toch wel wat concentratie weg en dan de ondergrond helemaal veranderd... Ik zou er toch ook moeite mee hebben! Wel goed dat je toch een goed gevoel aan de cross over hebt gehouden!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:02

Ik reed in de Bb ook!

proficat met de overwinning!

Die info mag je altijd delen voor fotokes :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:03

Steph: veel succes met de merrie! Hopen dat ze erdoor komt zonder al te veel zwaardere kosten. Ik begrijp volledig je standpunt ivm niet opereren! En proficiat met de overwinning van je vriend!

Varekaj: opluchting dat de operatie goed verlopen is!! En wel normaal dat het nog wat gezwollen is, onze 2-jaar zijn 1 bal was niet ingedaald en moest ook operatief gecastreerd worden, die heeft 5 dagen op kliniek gestaan en dan nog kleine 2 weken thuis op stal, want er was toch klein beetje ontsteking... Geen zorgen maken, komt zeker goed :)

PP: Ik heb je eigenlijk niet zien rijden, behalve losrijden voor de cross. Dressuur lijkt me wel raar dat je geen goeie punten had, jouw dressuur gaat normaal gezien altijd wel vlot toch? Misschien last van de wind? En tja, dat jumping niet wauw ging... in zo een weer kan ik dat wel begrijpen, wellicht wat minder concentratie, wat weinig vertrouwen op de bodem... Dat gevoel zal mss zondag ook nog gespeeld hebben in de cross?

Tongeren was bij mij een fantastisch weekend!
Dressuur stonden we gedeelde 1e plaats, zelfs met foutje dat ze 1x omgesprongen was vanuit de contra (wel hersteld). Maar we hadden ook verschillende 8'en, oa voor middendraf, heel tevreden mee.
Jumping ging gewoonweg super! Ze hadden het parcours na PZ niet aangepast in de afstanden, wel de dubbel en tripple, maar de gewone lijnen stonden op pony-afstand. Ik had enkele ruiters gezien die wel wat 'gebrosseld' hadden daardoor, je moest in elke lijn heel duidelijk rijden: of vooruit, of op het gat zetten, als je niets deed kwam de afstand langs geen kanten uit. Ik ben uit een vlotte galop vertrokken zodat ze wakker was, maar toch in de lijntjes heel sterk terug gereden en ze sprong foutloos binnen tijd, slechts 4 van de 27 foutloos! Ze voelde zoooo goed aan, zo fris, oortjes erop... Was echt content!

Voor de cross had ik uitgerekend dat ik 13 sec buiten de ideale tijd mocht binnenkomen en we zijn maar 6 sec te laat binnen gekomen en hiermee hebben we onze 2e M op rij gewonnen met 15 punten voorsprong op de 2e *\o/* *\o/* *\o/*
Of het nu aan die neusstrip lag of niet, ze heeft nog nooit zo naar voor getrokken als gisteren, alles uit vlotte galop gesprongen, ook de smalletjes en combinaties, alles ging vanzelf. Ook enkele slechte afstanden van mij heeft ze zonder aarzelen rechtgezet, was echt een plezier om mee te rijden.
*roze wolkje*
Nu maar hopen op enkele mooie foto's!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 13:15

Wat goed!! Dat wilt zeggen dat je je kwalificatie binnenhebt voor internationaal!!
Heb enkel je zien uitstappen na de cross. was net te laat voor de cross zelf.

Ik vond het een heel leuk weekend, goed geamuseerd. Denk wel dat ik een strakke kont ga krijgen door heel de dag de berg op/af te wandelen. Straks eens met Cas langsgaan, ben eens benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:40

Proficiat Antonius! Heb echt spijt dat er geen tijd was om te komen kijken. En kan niet wachten om zelf weer aan de slag te gaan.
Ik maak me geen zorgen om Icaro. Weet dat dit vaker voorkomt,zzeker bij gesloten castratie. Ze weten ook dat ik geen eigen box heb en alleen grondwater,dus vind dit prima beslissing zelf. Ga vanavond wel weer eens op bezoek rond een uur of 7.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 14:50

Proficiat voor alle goeie parcours en overwinningen, top! En PP komt wel goed terug! Ze zal vertrouwen nodig hebben en als 't dan ineens schuift en doet, doet dat er geen goed aan. Al goed dat ze u zo'n gevoel gaf in de cross!

Steph, kl*te van de merrie... Als ze echt énkel en alleen opblazen door een voedingsverandering, en alles ligt nog op z'n plaats, maakt ze wel nog kans... Versta je standpunt zeker tov operatie! Ik duim!

Antonius, ik denk dat ge sowieso die neusstrip nodig hebt vanaf nu, al is 't maar mentaal ;). Mopje, eigenlijk zou je dus eens endoscopie moeten laten doen met en zonder strip :D om te zien of het geclaimde effect wel echt is! Maarja, da's nog wel nét iets duurder dan die 15euro...

Ik ben zaterdagavond keer gaan galopperen met de endomundo-app, was wel handig om keer te zien aan welke snelheid ik eigenlijk ga, want daar had ik geen flauw gedacht van... Helaas had ze hierna wel plekjes op haar achterbenen van mijn crossgetten -O- baal er echt van, investeer ik speciaal in die kentucky's omdat ik daar nog niemand met drukplekken van had gehoord, gaat dat halve volbloedvelletje toch nog kapot... Moet vrijdag in Waregem zijn dus zal ik wel in Ruitersweelde móeten passeren om eens te kijken wat die sokken doen voor ons O:) (en mss gelijk nieuwe helm halen O:) hier in KH was de keuze zielig voor wie geen KEP wil...).

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:43

Proficiat met de resultaten Daaphh en Antonius: ook leuk voor het klassement van de Beker van België :j . Prietpraat: spijtig dat het niet meezat in de cross, mss haar vertrouwen wat verloren? Was ook wel een dikke insprong in het water.

Verakaj: hopelijk is hij snel genezen, beter een dagje teveel in het ziekenhuis dan te weinig.

Steph: ik hoop dat de merrie erdoor komt. Dat zijn nooit leuke beslissingen om te nemen :(. Wel goede resultaten van de cross! Het waren inderdaad mooie prijzen!

Mijn paardje heeft ook meegelopen in L, dressuur is hij heel hard vooruit gegaan op een jaar tijd, vorig jaar kon hij nog geen deftige overgangen, nu 1e plaats, spijtig genoeg was het springen niet goed, 4 balken, dat zal het volgende werkpunt worden. Tot hindernis 6 sprong hij voorzichtig en dan werd hij ineens heel heet na een bergaf en niet meer voorzichtig. Cross ook heel hevig, maar wel foutloos! Dus weer fier op mijn kleintje!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:16

Dikke proficiat nog eens Antonius :D

Hoe is het met de paarden in de ziekenboeg?

Oei Evelyne, ja zelf van dure getten kunnen ze plekjes krijgen helaas. Ik heb zo een rol tendon grip, heb ze nog niet gebruikt voor onder de getten mr wel goed spul voor allerlei. heb het vantweekend gebruikt voor ijs te zetten en heb het ook al gebruik voor canch haar hoefjes in te pakken. Tis wel duur geloof ik. Maar tis in principe een aantal keer herbruikbaar.

Voor welke helm ga je :D?

Mn rijbroek is niet meer stralend wit te krijgen :(. Door in de regen te rijden is die bruin van mn zadel geworden :7.

Oja en ik heb deze keer energie booster gebruikt en aangezein ze de hele weg (allez tot waar ik geraakt ben en da was toch al tlastigste stuk) heel fris voelde, in vgl met arville, ga ik da nu ook gebruiken als het warm/zwaarder terrein is.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 08:23

Hoe was de training met casje?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:31

4 balken in springen is denk ik niet zo erg, hoeveel strafpunten ik wel niet gehoord heb bij het springen! Echt heel veel!

We hadden echt een grote bokt meeting kunnen houden! Ik wist niet dat we met zoveel van hier gingen!

Cas was wel goed. Ik heb hem zelf alleen maar ingereden daarna heeft Dirk met hem gecrosst. Ging heel netjes, alles van de eerste keer. De niet vaste hindernissen waren wel al hier en daar opgeruimd maar zeker nog de moeite.
Denk dat dat een nieuwe combibatie in wording is. Hij zit er de laatste tijd erg veel op.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:36

Zou wel leuk zijn! Hoe is het nog gegaan in cast.enr.ay?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:42

Eentje om snel te vergeten ..
Dressuur was hij 7de. Crossen heeft hij een verkeerde hindernis gesprongen, alle niet echt verkeerd.
Het was een lange boomstam , maar voor alle reeksen mochten de hele boomstam springen, toen we de eerste x gingen verkennen was er een plaatje midden in de boomstam dat de lange 1* alleen maar rechts mocht springen.
Dirk is op de dag zelf nog een paar x rond geweest, maat toen was dat plaatje er niet meer omdat de boom volledig mocht gesprongen worden, hij heeft daar niet meer aan gedacht en heeft hem links gesprongen ipv rechts... Heel stom dus!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:26

oeie dat is ne minderen idd :s! Volgende maasbergen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:35

Nee we gaan niet naar Maarsbergen. Eerst wel voor de 2*, maar aangezien hij die al heeft wilt hij zich concentreren op de lange 1*. En dat is daar niet, we gaan waarschijnlijk wel kijken.

Volgende is denk ik in Juni, Kreu.th (ong800km) of La.izé (ong700km). Toevallig op 1 van de 2 al geweest of reacties gehoord?
Dan Arville sowieso in juli

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:52

PP: die energy booster, hoe lang op voorhand geef je die? vlak voor je opstapt?
Mijn neusstrip is trouwens supergoed blijven zitten, heb haar neus wel heel goed proper gemaakt en eraf trekken ging ook makkelijk.
En tja, witte broeken en regen of modder gaan niet samen -O- Je kan ze misschien houden voor te crossen? Alhoewel ik al lang niet meer met witte broek cross, na enkele keren trekken ze dan helemaal op niets meer.

Daapph: Arville is ook lange 1* toch?

Hier mag Fi een goeie week rusten op de wei, nu toch pas naar Arville binnen 2 maand.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 11:57

Jaa Arville is ook een lange 1*
Mag je direct een lange 1 starten of moet je eerst nog een korte 1 rijden?

Mijn witte rijbroek heeft ook zwarte plekken van mijn zadel, al het 2de weekend oprij dat hij zo is door de regen, maar ik denk dat mama het er wel heeft uitgekregen, straks eens kijken

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:09

Geen idee of ik korte 1* zou moeten rijden, heb mij kandidaat gesteld via equibel, zal wel zien wat het antwoord is ;)
Ervoor nog ergens anders rijden wordt sowieso heel moeilijk voor mij.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 13:16

Normaal zou da geen probleem mogen zijn voor lange *. Arville is voor velen de eerste die ze rijden.

Ik heb de helft van een booster ongeveer een uur voor de start van mn cross gegeven en de andere helft juist voor ik hoofdstel aandeed, dus ongeveer halfuurtje ervoor dan.