[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:25

Jeetje wat gaaf Madelein! Is die dat helemaal alleen begonnen en hoe kwam die op dat idee? Gaaf hoor

Haha Percy :') :') fijn dat jullie zo geaccepteerd worden!

madelein

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 07:34

Nee hij is er met z'n nieuwe vrouw heen gegaan. Ze hadden allebei de droom om een oude boerderij daar te kopen en die op te knappen, en dat hebben ze gedaan. Het huis was een oude boerderij wat zo ongeveer in elkaar stortte dus er is veel werk verricht :).
De camping is een beetje een uit de hand gelopen hobby. Begonnen als extra plekjes voor familie om te blijven slapen, toen kwamen vrienden van familie en die betaalden wat voor de stroom etc, toen kwamen vrienden van vrienden en zo verder. Nu is het een goed lopende camping met restaurant. Het kan verkeren in het leven ;).

@percy: lijkt me ook wel wat hebben zo met z'n allen. Kan me goed voorstellen dat het een band schept!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:15

Zo ik heb ook weer een groot deel bijgelezen. Heb niet zoveel gereageerd ivm stage. Ik kon mijn stage in de zomer verlengen en studeer dus hopelijk in september af. Loop nu stage op een hele leuke afdeling, dus heb er wel een goed gevoel over.
Maar vanwege drukte dus ff iets minder tijd voor bokt :P Afgelopen week nog wel op vakantie geweest naar Kreta, had ik al geboekt en kon gelukkig nog tussen de stage door.
Met Fame ff rustig aan. Nu ook even geen wedstrijden, had Ermelo willen rijden, maar kan niet op de nieuwe datum. Dus nu even rustig trainen en dan Gorssel weer starten.

Wat vreselijk van Just Percy. Super vervelend om te horen.
Hoe is het in Renswoude. Las al dat een deel van de cross verzet wat naar morgen.

Madelein: Wat super zeg, gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Fijn dat je oefencross goed ging Rianne.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:07

Marloes: Goed bezig met je stage :) Voor paard niet erg als je even rustig aan doet, kan je daarna weer knallen
Sanne: Hoe is het? Voel je je goed?
Percy: Hoop dat jullie het goed doen in Renswoude en dat er genoeg droge kleren mee zijn :brr:
Rianne: Bij jou ook alles goed?

Hier veel werken :(
Paard alles zijn gangetje, ze lijkt een beetje moe, maar kan bijna niet want doe eerder minder dan meer.
Ingescreven voor Renswoude (oefen) en Lisse. Dan misschien nog naar Moordrecht, maar dat is 2 dagen, dus even kijken of dat lukt

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:01

Marloes: Wat fijn dat je het heb kunnen regelen met stage en dat je je nu wel op je plek voelt! Nog even bikkelen dus. En lekker hoor, naar Kreta!

Tia: Hmm lastig te bepalen hoe het komt, misschien is ze gewoon moe van het niks doen? Heb ik ook wel eens last van :') Leuk dat je je hebt ingeschreven voor Renswoude en Lisse!

Vorige week is de osteopaat bij twal geweest. Hij had zijn linkerkant vast (Z'n atlas, bij de singel en bij z'n bekken). Rug en rechterkant was verder helemaal goed. Dit zou misschien wel verklaren waarom hij in verzet komt als hij z'n linkerachterbeen onder moet zetten en z'n bekken moet kantelen. Dinsdag longeren en dan weer rustig oppakken. Aangezien ik die week erna op vakantie ga en hij dan weer vakantie krijgt, pak ik hem daarna écht op. In die tussenweek gewoon rustig, beetje buitenritjes enzo. Ben heel benieuwd hoe die straks loopt. :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:15

Ga je ook naar Lisse dan Rianne??? :D
Fa moet gewoon werken hoor, ~~}> , rijd alleen soms korter of geef een dag eerder vrij omdat ze moe voelt. Misschien is ze weer aan het groeien of zijn ze aan het rennen op de wei, weet het ook niet

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:00

@marloes: lekkere vakantie gehad dus :). Heerlijk! En ach wedstrijden komen wel weer. Op wat voor soort afdeling loop je stage?
@thia: de paarden bij ons hebben er ook last van. Ik wijt het aan een combi van 24 uur op de wei en de enorme temperatuurs verschillen de afgelopen weken. Ik heb voor ed een doos mineralen besteld om hem een beetje op te peppen.
@rianne: ik hoop dat dit het probleem bij twal oplost! Zou zo fijn zijn voor jullie.

@lisse: ik had graag meegereden, maar kom nu misschien wel even kijken als m'n lijf mee werkt.
Wel al weer problemen met harde buiken dus mag bijna niks meer. Het blijft gewoon enorm spannend voor ons de komende periode. Een ding scheelt wel, het ziekenhuis houdt ons heel goed in de gaten.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:56

Tia: nee helaas erg uit de richting, ik heb gorssel en Neede opgegeven in september.
Haha oké, het weer is ook wel vermoeiend denk ik idd.

Madelein: pff snap dat het mega spannend is, heel veel succes en doe rustig aan! :(:)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:15

Wat leuk voor je vader en zijn nieuwe vrouw Madelein, lijkt me wel heel erg leuk. Ze zullen het wel goed doen, anders groei je niet zo. Wel heel vervelend van die harde buiken maar wel heel goed dat je zo in de gaten gehouden wordt.

Fijn dat je een leuke stage hebt Marloes, dat gaat inderdaad wel voor bokt. Was Kreta goed te doen met al die crisis perikelen?

Jammer dat je niet op de nieuwe datum kunt in Ermelo kunt. Wij gaan daar niet naartoe om alleen maar een oefencross te starten.

Is je paard misschien moe van het warme weer steeds Tia?

Klinkt inderdaad logisch Rianne, fijn dat je paard nu even vakantie heeft.

We hadden inderdaad wel droge kleren nodig in Renswoude Tia. Wat een noodweer was het zaterdag. [naam] kon haar cross nog rijden maar in de 2* hebben ze de cross stilgelegd en naar zondag verplaatst. Mijn trailer stond helemaal heen en weer te schudden. Was best koud en klam. [naam] is die avond naar Jan verhuisd want in haar tentje was het drijfnat. Gelukkig was het zondag weer mooi weer en konden we alles droog inladen.

Dag één was woensdag en lekker weer. Ons geïnstalleerd en paard kwam goed door de keuring alleen wilde hij deze keer niet netjes meelopen. De keurmeesters waren nogal geïrriteerd daardoor. Tegenwoordig loopt hij altijd goed mee dus was het voor ons ook even vreemd. Voor zwepen is hij bang dus toen ze er een zweep bij moest pakken vloog hij helemaal alle kanten op maar goed, hij mocht door.

Dag twee was dressuur en de jury daar was dezelfde als de keurmeesters de vorige dag. Iedereen vond dat ze eigenlijk hogere punten had moeten hebben maar daar doe je niets aan.

Dag drie hadden we niets te doen en dag vier was de cross. We hadden verwacht dat Daimler dan wel weer zou inlopen want dat doet hij altijd maar deze keer hadden ze een miscommunicatie op een hindernis in het water. Daar stond een smalletje midden in en Daimler zag die helemaal over het hoofd. Toen hij hem tegen zijn been aan voelde deed hij nog een verwoede poging om er overheen te springen maar dat lukte niet meer helaas. Ondanks dat had ze nog 15 seconden over bij de finish terwijl bijna iedereen tijdfouten had.

Dag vier liep Daimler een mooie foutloze ronde in het springparcours. Zonder weigering hadden ze prijs gereden maar nu waren ze 30 van de 75, nog een mooi resultaat in een sterk deelnemersveld uit alle hoeken van de wereld.
Eigenlijk was het geen echte weigering maar gewoon een foutje. Diezelfde hindernis hadden 29 anderen hetzelfde foutje dus het was echt wel een hele pittige hindernis.

Net is het op de site van de knhs verschenen dus mag ik het zeggen. [naam] is bij de zes die mee mogen naar het EK in Polen *\o/*

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:08

Wauw wat mega knap van hun, van harte gefeliciteerd en veel succes!! *\o/* *\o/*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:44

Wauw heeel gaaf Percy!!!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:23

Super knap van Caressa *\o/*
Heel stoer dat ze daar mag rijden

Mijn paard is weer wakker ;( , lag dan toch aan het weer.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:49

Super nieuws percy!! Wat bijzonder dit mee te mogen maken voor jullie!

@thia: was er al bang voor hihi!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:38

Tia: Haha fijn zo'n wakker paard :P
Madelein: Inderdaad voor ik t weet is het september en kan ik weer lekker starten. Ik loop nu stage op de afdeling cardiologie.
Rianne: Leuk! Ik start ook in Gorssel en Neede
Percy: Wat super voor Caressa, gefeliciteerd! Jammer van de weigering in Renswoude, maar alsnog super resultaat.
En Kreta was trouwens heel goed te doen hoor. Had wel genoeg contanten mee, maar merkte eigenlijk niks van de crisis.

Paard van mij heeft nu tijdelijk ook wat vitamine supplementen. Was steeds wel heel vlot, maar bleef een beetje raar in d'r vacht. Is nu goed ontwormt en dus aan de vitamine. Moet zeggen dat d'r vacht er nu al een stuk beter uitziet. Maar denk inderdaad ook dat het kwam door het rare weer de afgelopen dagen.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 22:05

Ik kom ff foto's spammen hoor.
Goede vriendin van mij heeft een nieuwe hobby, foto's maken. Vind ik natuurlijk echt niet erg.
Woensdag had ik weer even een dressuurlesje gepland, hebben weer mooi huiswerk meegekregen.

Moest wel lachen om deze foto. Weet dat ik er niet perfect opzit, maar madam reageerde in eerste instantie niet, waarna ik een iets te grote hulp gaf :P
Afbeelding
Afbeelding

En deze is van buitenrit vandaag
Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:59

Tia wat fijn dat je paard zich weer goed voelt!

Marloes: wat een leuke foto's! En fijn dat ook jouw paard zich weer beter voelt!

Hier gaat het ook weer wat beter. Twal liep gister best wel weer fijn. Hij zat alleen wel heel slecht in het haar de laatste paar weken, lang, dof, heel licht geworden.. terwijl die normaal (zelfs 's winters) super glad in het haar zit en ontzettend glimt. Hebben dus vrijdag een uitgebreid bloedonderzoek laten doen. Gisteren de uitslag gekregen en hij had een te laag HB gehalte (ijzertekort) dus bloedarmoede. Paste volgens de dierenarts ook precies in het plaatje. Ben er wel blij mee dat er iets uit is gekomen en dat het relatief simpel op te lossen is. Hij krijgt nu voorlopig een extra supplement erbij om die bloedarmoede wat beter te maken.
Morgenochtend vlieg ik naar Mallorca, dus ben een weekje afwezig!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:08

Leuke foto's Marloes <3

Fijne vakantie Rianne, geniet ervan. {:}

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:37

Dank jullie!

Fijn dat je erachter bent wat twal had Rianne.
En een heel fijne vakantie! Lekker, geniet ervan.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:26

Hallo, stil hier :D

Iemand nog naar Renswoude dit weekend? Ik ga oefenrondje rijden

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:34

Ik ben weer terug van een geweldige week in Mallorca, vol feesten haha echt super leuk! Alleen helemaal gesloopt en ziek nu haha, maar je moet er wat voor over hebben!

Vandaag twal maar weer eens een knuffel brengen!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:30

Weinig te melden hier :)
Zit me te verbazen over een zooi foto's die hier op bokt in een nieuwsbericht staat van Edward gal. Jemig wat traint hij z'n paarden... Een en al rollkur.

Verder alles z'n gangetje, vandaag alweer 16 weken zwanger :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:42

Hoe voel je je Madelein?? Vind je dit niet een heel spannende periode, aangezien het rond deze tijd mis ging de vorige keer? Als je die 20 weken maar heb bereikt..valt er hopelijk wat spanning van je schouders of niet?

Percy: Wauw ik lees dat Caressa foutloos is! Wat een toppers zeg *\o/*

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:58

Tia: veel plezier vandaag. Ik heb volgende week in Renswoude training via Regiotraining oost.

Rianne: Lekker zo'n week vakantie. Alleen balen dat je nu ziek bent.

Madelein: Dat gaat hard met je zwangerschap. Loopt alles nog rustig?

Percy: Ik las inderdaad ook dat Caressa foutloos gereden heeft, super zeg!

Hier gaat alles z'n gangetje. Ben nu bijna klaar met de opleiding.
Volgende week laatste week stage. Heb alles op deze stage met een dikke voldoende beoordeeld gekregen, dus dat is wel heel fijn.
Heb 26 aug. mijn portfolio assesment en hopelijk dan klaar.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:59

Op zich voel ik me wel goed. Buik is wel gevoelig, krijg snel harde buiken als ik wat doe, maar als ik me rustig hou heb ik eigenlijk geen last. Zolang dat zo blijft blijf ik ook rustiger ;).
Idd, de 18 weken komen nu wel snel dichterbij. Aan de ene kant heel eng en confronterend, aan de andere kant kan het me niet snel genoeg gaan. Op naar de 20 weken idd!

Wel erg leuk, een nichtje van mijn man heeft net op ed gereden :). Meisje is 12 en vrij klein dus was even de vraag of dat überhaupt zou gaan, maar ze gingen lekker samen! Stappen, draven galopperen en zelfs een klein sprongetje :D. Erg leuk om te zien! Braaf dier <3

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:00

@marloes: heerlijk dat je je stage goed afgesloten hebt! Gefeliciteerd! Succes nog even met de laatste loodjes.