[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:51

Mul of niet mul, feit blijft dat de paarden tot ver boven hun koten wegzakten in dat stuk. Verder ga ik met Loetie en Kris mee, het is voor ons ook nog eens de sgw die het verst weg is, dus wij slaan dit jaar over. Ga nu 6 juli een keer endurance rijden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:00

euhm jullie verhalen over Hoogenweg maken mij best onzeker zeg...

paarden tot ver boven hun koten wegzakken...
op de brug technisch en tactisch rijden... wat voor brug is dat????

Heeft iemand foto's van deze cross? Ik heb me namelijk op gegeven en heb er onwijs veel zin in maar wordt nu wel een beetje onzeker.

digo

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:06

Ik heb nog wat foto's van hoogenweg. Ik app je ze wel even door marijke!.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:15

dank u Digo!! :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:53

Ik zal het wel zien als ik er ben en dan mijn oordeel er over geven maar met alle verhalen van vorig jaar kan het dit jaar alleen maar mee vallen :P
MM er staan geloof ik ook twee capcam filmpjes op youtube om een idee te krijgen van de cross.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:21

muts_marijke schreef:
euhm jullie verhalen over Hoogenweg maken mij best onzeker zeg...

paarden tot ver boven hun koten wegzakken...
op de brug technisch en tactisch rijden... wat voor brug is dat????

Heeft iemand foto's van deze cross? Ik heb me namelijk op gegeven en heb er onwijs veel zin in maar wordt nu wel een beetje onzeker.

Nou onzeker hoef je er ook niet van te worden. Het is alleen gewoon, zeker vergelijken met andere crossen, geen fijne wedstrijd geweest vorig jaar!

Dat het land niet over die twee rijtjes bewerkt mag worden, maar wel aan gort getrapt mag worden is wel apart. Zie namelijk het verschil in schade niet zo voor de landeigenaar. Maar voor de paarden maakte het wel een groot verschil. Misschien dat 'mul' niet de juiste term is, maar zwaar was het zeker voor de paarden. Het bruggetje was een beetje een houten voetgangersbruggetje, metertje breed hooguit en heel glad. Moest dus echt in stap of heel rustig drafje. want hij moest vanuit een 90 graden bocht omdat het volgens mij was afgezet met touw, zodat je geen fatsoenlijke bocht kon draaien om in een normaal tempo er over heen te gaan.

Het ergens anders verrijden van de dressuur is zeker een pluspunt. Zal ook ten goede komen van de wachttijden ga ik vanuit.

@P01: Ik zie het feit dat er veel kritiek is op deze wedstrijd overigens niet als iets verkeerds hoor. Jullie zijn natuurlijk nog niet zo lang aan de gang, en zolang jullie juist iets doen met de kritieken, wat mijn indruk dus zeker is, kan onze feedback alleen maar ten goede komen van deze wedstrijd. Want zo zijn bokkers ook weer: Als het dit jaar wel tip-top in orde is, laten ze dat ook horen... Er kan dus alleen maar voordeel uit gehaald worden. Dat dit jaar nog even een jaar is dat mensen liever niet gaan of naar Ermelo gaan (geheel begrijpelijk, want das echt een gave wedstrijd!!) is voor de organisatie natuurlijk wat minder. Maar als het jaar erop de wedstrijd wel weer vol zit, omdat het dit jaar voor mekaar was, is het alleen maar een goeie leercurve geweest ;)
Daarnaast denk ik niet dat wij er op uit zijn om een wedstrijd af te zeiken, maar vooral onze ervaringen te delen met nieuwe crossers, zodat ze weten wat ze kunnen verwachten. Heino is bv ook zo'n wedstrijd die veel 'kritiek' krijgt vanwege het bochtenwerk. Niet om de wedstrijd af te kraken, maar om mensen duidelijk te maken wat ze kunnen verwachten, de een vind Heino namelijk wel fijn, de ander niet! Zo ga ik daar met mijn merrie NOOOOIT meer heen, maar was ik wel van plan daar met de ruin te starten.

En ik heb het in het voorbesprekingstopic al aangegeven, mijn paard loopt dit jaar gewoon weer mee in Hoogenweg. Niet met mij, want ik heb er even geen trek in om deze wedstrijd te moeten rijden na mijn ervaringen van vorig jaar. Maar als ik de cross echt paardonvriendelijk had gevonden, had mijn paard echt hoogenweg niet mogen lopen hoor! Ik heb juist over de graslanden geroepen dat ze vorig jaar zeer goed te begaan waren ondanks de regen. Mijn kritiek was vooral op andere punten dan het slechte weer...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:01

Ik heb me net voor Renswoude in het B met Cairo en voor Wieringerwerf in het L met What opgegeven. :)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:01

Ik hoorde net dat er heel misschien in het weekend van 17-18 augustus een SGW gehouden gaat worden voor de B-L-M in Ede.......is allemaal nog onzeker, maar zou leuk zijn! Jammer dat ik niet mee kan doen ivm Renswoude en WW de 2 weekenden ervoor.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:04

wowwowwow :D Dat zou echt te geweldig zijn Annika!!! :):) :):) :):)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:10

annikavolder schreef:
Ik hoorde net dat er heel misschien in het weekend van 17-18 augustus een SGW gehouden gaat worden voor de B-L-M in Ede.......is allemaal nog onzeker, maar zou leuk zijn! Jammer dat ik niet mee kan doen ivm Renswoude en WW de 2 weekenden ervoor.

Heh ze zitten daar toch met die subsidie regeling?
Zou wel super tof zijn!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:11

Daar heb ik ook wel oren naar.. Dus dat wordt duimen met z'n allen :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:13

Ahh dat valt tegelijk met Brugge... Nouja, eerst maar afwachten.. Weet je ook misschien waar dat bekend wordt gemaakt?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:17

Ede zou zeker weer heeel tof zijn !!! heb daar een paar keer echt super gaaf gereden , prachtige cross en ooh zo jammer dat het niet meer kan / mag / mocht ??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:19

Ben benieuwd!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:22

Nou, dat zou er hier misschien ook wel mooi tussen vallen..... Leuk, leuk, leuk!!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:30

Oh dat zou gaaf zijn!! Kan mooi na Renswoude op 3 augustus! En ook nog goed in de buurt!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:30

Valt dan dus wel samen met de kampioenschappen margriet.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:34

bianca1980 schreef:
Ede zou zeker weer heeel tof zijn !!! heb daar een paar keer echt super gaaf gereden , prachtige cross en ooh zo jammer dat het niet meer kan / mag / mocht ??

Ze ontvingen subsidie voor de vogels meende ik waardoor er niet meer gecrosst mocht worden.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:37

Ede is tof, maar ja ik geef me wel op het moment wel op maar zeg net zo hard af (in de categorie het is makkelijker om af te melden dan ertussen te komen). Dus alles wat ik plan staat op losse schroeven

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:39

Dat lijkt me wel heel gaaf, wanneer horen we meer?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:40

_Noor schreef:
Valt dan dus wel samen met de kampioenschappen margriet.

hm, maar daar start ze sowieso niet, want ze gaat ook niet naar de kringkampioenschappen (en schoorl staat ook niet op het lijstje)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:43

Wauw dat zou super tof zijn, al zou ik die zondag niet kunnen maar goed, dat is dan even gokken. Ben benieuwd!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:43

Ik hoop zo dat het doorgaat en dat ze dan ook gelijk weer alle klassen doen. Vond het toch altijd een van de mooiere crossen. Die vogels zijn nu niet meer belangrijk ?? of wat.... :D Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid hetzij via inside information... <<)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 17:50

Ik heb vorig jaar gejureerd in Hoogenweg. De bodem met dressuur was ondanks de regen nog erg goed en er waren bij mij geen paarden die last hadden van de sprongen er omheen. Het waren meer de ruiters die waren afgeleid. Het bruggetje was idd wat lastig in combinatie met de sprong die erna kwam maar ondanks de regen waar een organisatie niks aan kon doen was het te doen. Daarnaast als je de bodem te slecht vond had je ook na het springen kunnen zeggen dat je niet startte in de cross. Ik heb dat een paar jaar terug in Neede gedaan en toen moest ik ook ruim 2 uur enkele reis rijden.
Als mij paard zover was geweest dan had ik meegedaan in de oefencross maar helaas...

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:31

Hier de foto's van alle B-hindernissen, voordat de cross goedgekeurd was.
Er zijn hierna nog kleine aanpassingen gedaan (denk aan grondlijnen) en er is zand op het bruggetje gekomen. De puntjes (6/7) werden hierna nog dichtgemaakt met stro.
Achter H13/17 lagen de dressuurringen.

http://www.mijnalbum.nl/Album=4PEADN3X