[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:15

bianca, dan zou ik denk ik kiezen voor de cross die het minst ver is.
ik ga ysselsteyn (zeker), misschien princenhage en Bathmen rijden. Ik denk met het jonge paard een stuk of 2, ligt eraan of ik nog een paar keer kan trainen en hoe die het doet.
met de pony wil ik Castenray, ermelo en gorssel rijden. en dan zijn mijn crossen op (heb gelimiteerde startkaart). Dus even kijken hoe alles loopt.

bianca1980 schreef:
suikermeisje schreef:
bianca, leuke probleempjes. Ik heb er niet zo heel veel dit jaar denk ik.. Max 4 met de pony. Hoop castenray te kunnen rijden.
Is Castenray een technische cross of juist veel rechtuit en 'enge' hindernissen?

Mmoet je bij de KNHS trouwens opgeven door middel van het formulier e-mailen? Dan maak ik hem vast klaar en kan die 1 mei gelijk weg :D

Ik vond C'ray niet heel moeilijk, maar dat verschilt wel per persoon... ;) Ik presteerde het wel om daar verkeerd te rijden.... :+ zag ineens L hindernissen en dacht...huh...die heb ik niet verkend...pannekoek.... :P is afwisseld glooiende kronkelende paden en wat open veld.

Okee, dankje. Ik moet niet zeuren en gewoon zien :+

Sabertje

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:24

Ik ga vanavond toch maar eens overleggen of ik Ermelo ook zal starten, zal het L snel vol zijn, anders wil ik het eerst van Castenray af laten hangen. Vrij krijgen in de zomer is niet zo heel makkelijk en L op vrijdag maakt het niet makkelijker. Moet dan toch echt nog een extra persoon vrij krijgen, anders kom ik er niet eens. Maar Ermelo is nog wel te doen van hier uit. Dan een van de wedstrijden na Hattem misschien wel M starten, als ik durf.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:26

nou sabertje, op de Maarsbergen foto's te zien kan je paard het volgens mij makkelijk hoor!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:32

Is Norg een boscross? Hmm, misschien even heroverwegen, want vind boscrossen een stuk minder fijn te rijden dan lange stukken- crossen...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:37

Zal Norg kwa gebied te vergelijken zijn met WB ?? voor diegene die weten waar de cross gehouden zal worden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:39

Rox, Norg is wel in het bos, maar er zijn brede, lange paden zonder te veel kronkels. Ontzettend fijn bos, niet met die stomme kronkelpaden waar je duizend keer de weg kwijt bent.

Bianca, het is maar net hoe je het bekijkt, eigenlijk is Norg juist een hele oude cross :+ .

Norg is mooier dan WB qua gebied. Groter bos, zit wel een camping in.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:41

Mijn lijstje ziet er - tot nu toe - als volgt uit:
(alles in het M ga ik vanuit)
Oudkarspel
Vlietland
Wieringerwerf
Texel
Gorssel
SGW Hattem ben ik hoogstwaarschijnlijk een weekendje weg... maar ja wel het NK hè...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:44

Ik heb dit bedacht voor TG:
Oudkarspel
Vlietland
Maarsbergen
Helvoirt of Varsseveld

En voor Bari heb ik eigenlijk nog niet echt wat bedacht:
Oudkarspel
Ermelo

Goldy:
Oudkarspel??
Ermelo
Ermelo??

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:44

mistid schreef:
Bianca, het is maar net hoe je het bekijkt, eigenlijk is Norg juist een hele oude cross :+ .

Norg is mooier dan WB qua gebied. Groter bos, zit wel een camping in.

Zolang ik cross en dat is sinds 2006 geloof ik heb ik de plaats Norg nooit gezien...... is daar ooit vroeger al gereden dan ?? want ik zag dat ze wel gelijk alle klassen pakken, dus kwa organisatie zijn ze dus goed bezig.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:47

mistid schreef:
Rox, Norg is wel in het bos, maar er zijn brede, lange paden zonder te veel kronkels. Ontzettend fijn bos, niet met die stomme kronkelpaden waar je duizend keer de weg kwijt bent.

Oh dan hoef ik niet te heroverwegen. Vond WB om onder andere die reden niet fijn te rijden :n
Brede en lange paden, dat moet ik hebben ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:47

voor het eerst weer sinds 20 jaar Bianca, lang geleden dus!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:48

Ze hebben in ieder geval in de 80's en in 1990 SGW's georganiseerd. Ik wilde afgelopen week de hindernissen opzoeken (er moeten nog (restanten) zijn in het bos), maar daar kwam ik niet aan toe.

Er is een hyves van PSV Norg, daar staan heel veel foto's van vroeger op!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:51

bvw schreef:
voor het eerst weer sinds 20 jaar Bianca, lang geleden dus!

toen was ik nog 12...... _/-\o_ maar wel top dat er in het noorden nu zoveel bijkomt. Zag dat Vinkega ook naar boven is en Hoogenweg ook. Wel gedurfd van Norg om gelijk M en alles bij te doen. Is het dan dezelfde parcoursbouwer als WB of helpen ze mekaar of iets ....

Ik kies dan voor Norg !!! :j sorry Texelse....... Y;(

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:04

Nou, in Norg moet iemand van het bestuur van de vereniging in ieder geval examen van de crossbouwersopleiding doen, dus daarom meteen t/m M.
Heerlijk, gewoon op 5 minuten rijden een cross!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:14

Dat is echt super luxe Mirthe!
Voor mij wordt Norg ook de dichtsbijzijnde! Slechts een half uurtje rijden

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:17

@suikermeisje, dank je. Paard kan het ook wel en tijdens de training pakken we vaak ook M en Z combinaties mee, maar een hele cross is toch wel iets anders. Maar onze trainer zei dat als het zo bleef gan ik aan het eind van het seizoen best wel M moet kunnen crossen, maar daar moet mijn lef ook nog even mee om hoog. Ik ga in Castenray in ieder geval ook de M cross nog lopen nadat ik gereden heb om te zien of ik dat durf. Maar hetzelfde heb ik met het M springen, paard kan het wel, maar kan ik het ook? Ik verwacht van wel, maar ik kan niet meer zo maar terug, hoewel ik natuurlijk nog lekker L mag blijven springen. Maar eerst dit jaar maar weer eens wat parcour ervaring op doen. Dan eind van het seizoen misschien wel naar het M in beide disciplines.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:18

Voor mij is Vinkega lekker dicht bij, kwartiertje vanaf stal. Toch ook heel blij met oenkerk, norg, heino, is ook allemaal prima te doen vanaf hier! Eerder waren er niet zoveel crossen in Noord Nederland, maar het wordt steeds beter :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:20

WB is 3 kwartier, Vinkega 3 kwartier, Oenkerk een uur, Heino een uur (maar denk niet dat ik die start, die hebben bij mij een beetje afgedaan omdat de hindernissen niet (goed) vast liggen). En Norg dus 5 minuten. Lekker!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:23

mirthe ik heb nooit problemen gehad in Heino. Ik zou ook niet weten welkle sprongen niet goed vast zouden zitten en zou er dus gewoon starten als ik jou was

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:27

Voor mij is Norg dus een half uur, WB 3 kwartier, Oenkerk/Heino/Vinkega/Hoogenweg tussen uur en een kwartier en 1,5u. Hattem ook zoiets, maar weet niet of die B paarden hebben. Alleen Markelo is wat verder, 2u

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:15

Sabertje schreef:
@suikermeisje, dank je. Paard kan het ook wel en tijdens de training pakken we vaak ook M en Z combinaties mee, maar een hele cross is toch wel iets anders. Maar onze trainer zei dat als het zo bleef gan ik aan het eind van het seizoen best wel M moet kunnen crossen, maar daar moet mijn lef ook nog even mee om hoog. Ik ga in Castenray in ieder geval ook de M cross nog lopen nadat ik gereden heb om te zien of ik dat durf. Maar hetzelfde heb ik met het M springen, paard kan het wel, maar kan ik het ook? Ik verwacht van wel, maar ik kan niet meer zo maar terug, hoewel ik natuurlijk nog lekker L mag blijven springen. Maar eerst dit jaar maar weer eens wat parcour ervaring op doen. Dan eind van het seizoen misschien wel naar het M in beide disciplines.

En M HC starten? Dan kun je gewoon terug toch?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:28

Bij springen is een klasse hoger HC starten niet toegestaan.

Sabertje, je kan toch flexibel L en M springen :)

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:07

Mijn planning ook ff gemaakt van de week

Hoogenweg Havelte Wieringerwerf Norg Gorssel Neede Hattem Barchem Bathmen

Eerste twee nog in het L daarna eindelijk lekker M starten :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:24

Het word voor mij dan; ( lekker lessen bij Rob... :j )

Mei : Castenray
Juni : Hoogenweg en Vinkega
Aug : Ik hoop op WW maar die moet ik nog wel vrij regelenof anders een cross in Belgie ??? (als iemand gaat..??)
Sept /Okt : Norg - Gorssel - Ysselsteyn - Hattem ( waarvan ik dan of Gorssel of Ysselsteyn eruit zal moeten halen denk ik, maar dat zie ik tzt wel even hoe het aanvoelt allemaal)

11 oktober vlieg ik naar Suriname en ga ik met 11 andere collega's de Jungle in.... dan heeft paardlief een maand vrij. :D en ga ik reallife expeditie Robinson doen maar dan nog even wat extremer allemaal.....we gaan de jungle in en dan naar het Duivelsei om die te beklimmen.

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 19:50

@splashislief, weet niet of dat bij de cross mag. Maar denk dat ik mezelf gewoon even een schop onder m'n kont moet geven, want het lukt allemaal wel, maar ik ben af en toe een beetje aan het miepen.

@teegee, dat kan inderdaad, maar ook daar dus nog wel wat twijfels, met name omdat ik een jaar niet meer gesprongen heb ivm zwangerschap. Moet er gewoon weer even in komen denk ik. Gaat vast goed komen, anders vraag ik jullie om me even onder m'n kont te schoppen.

@bianca, toe maar even naar de jungle. Ik blijf wel hier.
Laatst bijgewerkt door Sabertje op 23-04-12 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt