@ Corienn gefeliciteerd met je nieuwe baan @ Rowo mijn merrie krijgt bronscure als ik zie dat zij hengstig is/wordt. Ik heb zweep alleen mee voor tikje in de startbox en zachte aanmoediging op de hals. Mijn diva is snel beledigd en slaat altijd terug op de zweep.
Cross Barchem is gaaf en je kan gewoon 8x alternatief rijden. Mooie test of paard klaar is voor het M. Neem 3x alternatief. Het wordt dit keer toch geen dressuurwedstrijd maar echt een cross. Foutloos is het doel. Neem bij 5/6, 12 en de trakhener het alternatief. Heb geen zin in bodeminspectie. Genieten is het belangrijkste. Dressuurpunten waren 188/177. Ring lag er idd apart bij.
Sannnn
Geplaatst: 28-10-11 17:19
Ga je bij 5/ 6 Voor het linkse lijntje van de wiebertjes of ga je dan die smalletjes pakken Caro? Ik twijfel over het linkse of rechtse lijntje van de wiebertjes. 12 vind ik ook krap voor 1 galopssprong maar ruim voor in uit.. Ga daar morgen nog even bij kijken. Was jij trouwens nummer 59? Meende je vaag te herkennen, ik was diegene die van rechts kwam.
Weet niet of de trakhener ook voor B paarden/ pony's is Rowo. Kan best, er is daar wel een alternatief dat niet eens heel veel tijd kost.
Oh dan was jij dat. Ja dat was ik. Ik neem die 3 smalletjes bij de wiebertjes, trakhener slaan we even over (moet daar iets meer op trainen en vind deze te open) alternatief kun je snel rijden. Even daarna plankgas geven en bij 12 neem ik niet die achter de opsprong staat. Als je even niet lekker erop komt of uit balans bent schiet je er zo langs. Ik denk waarom risico nemen. Ga lekker voor foutloos en zie het wel. Sta denk ik toch middenmoot met mijn punten. Ik had jou niet herkend maar vond jouw paard wel heel gaaf. Mooie kleur en leuke set heb je!
Klinkt erg leuk dames, ben jaloers! Morgen gewoon rijden en niet teveel zorgen maken. Ik zal aan jullie denken!
Mijn kip-in-zak of antibiotica kip zoals mijn instructrice dat noemt zit in de oven. Vanavond nog even naar stal om Caap zijn been te bekijken en dekens te wisselen.
Trakhener is ook voor de B. Op de trakhener, de hindernis OP de bult ipv het puntje of op en af, en de laatste hindernis zijn anderst tov de cross van vorig jaar. Rest is hetzelfde. De dikke boom voor het water is ook een stuk naar voren gehaald zodat je niet op het schuin aflopende deel landt. Ik ga overal rechtdoor alleen pak ik de enkele punt bij 6, dus niet die recht achter 5 staat. Is echt een tricky lijntje dus die neem ik niet. Alternatief van de bankjes vind ik te makkelijk dus probeer eerst de punt van 5 en dan de enkele punt.
Sannnn, je punten voor de dressuur vallen vast mee. Je zegt altijd dat het niet goed gaat maar toch scoor je altijd wel nette punten. Goed gegaan met je vader vandaag? Corien, gefeliciteerd met je baan! Verder niks onthouden.
Mijn dressuur ging beter dan in Hattem maar nog niet flitsend genoeg. Punten vond ik tegenvallen 178 en 183, maar ik zag in de gauwigheid dat er met uitzonderingen niet hoog gepunt was. Er hing nog geen lijst alleen hingen wat coupons van een aantal combinaties.
Pfffff! Die reacties in dat topic..... Ik reageer maar niet.
Sannnn
Geplaatst: 28-10-11 18:22
Dank je Caro. Helaas vind hij zichzelf af en toe wat te gaaf. Succes morgen! Net als de rest van de Barchem gangers. Mijn vader is voor jan l*l gegaan, hij kon niet in de MRI want hij moest zijn met zijn armen omhoog een half uur lang en dat kan hij niet vanwege zijn schouders en nek. Nu maandag en volgende week een ander onderzoek. Jammer van je tegenvallende dressuurpunten. Je klonkt idd beter over vandaag als bv over Ysselsteyn. Ik twijfel nog over het lijntje bij de wiebertjes, aan de ene kant wil ik het tricky lijntje wel proberen als hij goed reageert op zijn bit. Ik leer liever nu wat in een, vind ik, meer M lijntje dan dat ik ga voor een betere klassering. Maar ga eerst morgen ochtend even kijken hoe het M het daar doet. Hoe zijn jullie eigenlijk gereden? Niets van afzettingen aangetrokken? Wij hebben echt een rondrit daar gehad zeg, pfft. Klopt dat ik vaak wel winstpuntwaardige punten rij in de SGW, maar ben daar niet tevreden mee. Het gaat niet zoals het kan gaan. Thnx Eef, volgende week mag je ook weer!
Moet zo nog naar het dorp. Mijn moeder heeft mijn cross shirt weggegooid omdat hij kapot was na Hattem. Komen we nu pas achter. Heb geen ander bruin shirt.
Sim
Geplaatst: 28-10-11 18:26
Wij hebben gewoon afslag Lochem genomen (26 vanaf de A1) doorgereden tot aan de afsluiting, daar linksaf gegaan, aan het einde van die weg rechts, spoor en twente kanaal over gegaan en daarna bij de rotonde rechts. Ging prima. Geen omleidingen gevolgd.
Wat betreft de wiebers, ik pak de minder tricky route niet om beter in het klassement komen te staan hoor! Ik sta al stil voor een simpele stijl als ik mijn kop er niet bij houdt dus de makkelijkere lijn bij 5/6 zegt helemaal niks voor mij. Ik wil gewoon een fijne cross rijden als afsluiting van het seizoen. Dat jij 'm overweegt snap ik wel! Is ook zeker een uitdaging en leren doe je er zeker van. Gelukkig denkt What wel tussen de vlaggen door.
Balen van je shirt zeg! Gelukkig is het koopavond.
Even snel vanaf de BB, iedereen heel veel succes in Barchem! Ik ben in Maastricht, straks lekker uiteten. Gisteravond springles gehad en ik ben wel heel blij met mn nieuwe vossie
Ik vind 5/6 in een rechte lijn wel echt lastig, ik ga voor de rechterkant van 5 en dan de gebroken lijn naar de tweede punt links.
Sannnn
Geplaatst: 28-10-11 18:59
Ik bedoel ook niet dat je daar voor gaat hoor Sim! Bedoelde meer mijn redenatie waarom ik toch misschien voor de rechtse variant ga van 5/6. Maar eerst morgen even het M kijken.
Ga nu eerst even gauw naar het dorp.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 28-10-11 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Sim
Geplaatst: 28-10-11 18:59
Oh, oke, verkeerd opgevat dan. Alsof ik verwacht hoog te eindigen terwijl mijn halve seizoen nou niet echt vlekkeloos is verlopen.
Lielle schreef:
Ik vind 5/6 in een rechte lijn wel echt lastig, ik ga voor de rechterkant van 5 en dan de gebroken lijn naar de tweede punt links.
Zoals ik ook van plan ben dus.
MargreetW
Geplaatst: 28-10-11 19:06
Weer even een update, Noor staat in de toptien op dit moment, dus ze is weer een heel stuk positiever en het mes voor morgen ligt alvast klaar. Ik mag morgen met de bolide van zoon, een Touareg, dus ik kom ik stijl aan (is weer wat anders dan met de peugeot 107 van Noor, alhoewel die ook zeer prima rijdt hoor). Allemaal slaap lekker, tot morgen voor de meesten.
Sim
Geplaatst: 28-10-11 19:08
Ik heb mijn Samurai-zwaard net op zitten poetsen. Hopelijk blijft ie de hele cross tussen mijn tanden zitten. Ding is zo groot en zwaar.
Begin nu toch te twijfelen of ik rechtdoor ga op 5/6
caro29
Geplaatst: 28-10-11 19:19
Ik wil na het geklooi dit jaar mijn laatste 2 crossen goed afsluiten. Ik ga voor safe en foutloos en zie wel waar ik eindig. Heb toch geen toppunten maar wil geen risico nemen als ik er zelf nog niet 100% achter sta. Mijn paard kan het allemaal wel denk ik maar na mijn bodeminspectie half september wil ik mijn vertrouwen terug.
Laatst bijgewerkt door caro29 op 28-10-11 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Super van Noor Margreet! Ik ga morgen ook even bij het M kijken en dan beslis ik wat ik doe, hangt er ook vanaf hoe What aanvoelt. Wil geen Hattem praktijken.
Ga hier zo lekker op de bank The voice kijken, morgen pak ik de rest wel in.