[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:35

Zo ROWO @ lekkere punten hoor !!!!! daar kan je mee thuis komen en idd die finale heb je dan helemaal niet nodig.

rowo

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:38

En toch werd ik voor gek verklaard dat ik niet startte... Het concours is totaal niet mijn ding daar en wat wil ik nog meer? Ze hebben genoeg gelopen :j

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 14:47

Rowo: Gefeliciteerd! Ik kan me wel voorstellen dat je dan geen finale meer start ;)
TG: Gefeliciteerd met je verjaardag! En netjes van Bari. Succes zo met TG
Kim: Jammer van je dressuur, maar wel lekker gesprongen dus :D

Ik zou eigenlijk ook cc hebben in Veendam. Gister en vandaag met vosje maar die loopt niet goed dus afgemeld. En vandaag met de zwarte maar had geen vervoer dus die kon ook niet meer. Wel heel jammer want het is altijd een mooi concours en het is maar 10 minuutjes van mijn huis.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 15:07

TG, Gefeliciteerd met je verjaardag en top van Bari :j
Rowo, Wat een punten!
Kim, Zadels passen gaat dus de goede kant op.

Vanochtend geschreven bij de ZZL en junioren. ZZL was niet heel veel soeps, maar 3 winst en meer dan 20 starts... Junioren was leuk :j Meisje begon met de verkeerde proef, maar wist het zo goed te herstellen na een gesprek met de jury. Respect voor zo'n jong meisje!

Toen nog 1 start YR geschreven, omdat Corien te laat was _O- Mooi plantje mee gekregen van de organisatie!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:33

Super Rowo :D Gefeliciteerd!!
Jammer dat het niet door ging Anthea!
Leerzaam dat je geschreven hebt Mootje!

Ik heb een vraagje over dekens:
Vorstin wordt deze winter weer geschoren. Ik wil haar dan een 350 grams deken opgooien. Wat doen jullie, een deken met of zonder hals? Met hals betekent wel dat het een afneembare wordt, ik heb het idee dat dat minder schuurt dan zo'n vaste.
Vorig jaar had ik een deken met een half halsje opliggen, maar precies waar het halsje eindigde waren de manen weggeschuurt.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 15:47

Ik heb zonder hals voor Nudine en met een half halsje (onderdeken) voor Jer. Geen last van afgeschuurde manen hoor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 17:21

Ik wil geen dekens met hals, veels te bang voor de manen :+ Ik ken er genoeg die nog maar 3 sprieten over hebben en Corion heeft al niet veel!

Net gereden en druk in de weer geweest met de tips van Michiel, wat paard natuurlijk niet grappig vond :=

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:37

Goedenavond.

Rowo: Gefeliciteerd, je gaat wel goed in de drfessuur zeg :D !
Anthea: Jammer dat je niet naar cc kon.
Mootje: Leuk zeg dat jureren, als er in de ZZ-L maar 3 winst hadden werd er wel slecht gereden dan.
Snoekiej: Vorige winter zo'n 370 grams met hele hals aangeschaft en hij kreeg er wel iets dunnere manen in de buurt van zijn schoft door, ik zou denk ik toch voor de afneembare gaan.

Bam zijn goede gedrag was ook weer van korte duur, ik wilde ik hem in de molen zetten maar die was erg glad en hij glibberde door zijn drukdoenerij alle kanten op, ik wil hem eruit halen en hij schiet weer langs mee heen in volle galop de molen uit _-:( , gelukkig kreeg een stalgenootje hem een klein stukje verder te pakken, anders was hij waarschijnlijk weer de wei op gerend en dan was het feest helemaal compleet :7. Ik zat te twijfelen tussen morgen en dinsdag er weer op, maar dat wordt morgen, hij is het helemaal zat om rust te hebben, zolang hij lekker in het werk staat is er niks aan de hand. Van gecontroleerd bewegen komt er op deze manier toch niet veel :Y) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 18:41

Evie, En gisteren was Bandido nog zo relaxed... Kroelend met TikTak :D Wanneer ga je er weer op?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:41

Ik heb altijd vaste halsen, maar Bull heeft idd ook geen last van afgeschuurde manen of zo. Mijn vorige paard daarentegen wel, precies op de overgang deken en schoft. Dus het zal per paard toch verschillen ben ik bang ??
Ik heb heerlijk gedressuurd vandaag.. ;) lekker los.
Jemig wat een nieuws op de voorpagina zeg.... :(:)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:50

Morgen dus, hij mag weer aan het werk met zijn grote praatjes ~~}> .
Ik snap ook wel dat ie zo doet, hij staat ineens vanuit volle training op een weekje rust, Bam weet echt niet wat hem overkomen is, hij wil echt graag werken en zijn best doen, rustig aan doen komt niet in zijn woordenboek voor :Y) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:53

Maar wel een hals dus? En niet geen hals?
Ze staat er voornamelijk mee op stal, en soms mee los/in de molen. Ik twijfel vooral tussen wel/geen hals. Niemand op stal heeft het bij ons, maar er zijn ook geen/weinig geschoren. Is een hals een must of niet volgens jullie?

Goed bezig geweest dus Mootje!
Haha, lekker paard die Bandido Evie :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:56

Snoekiej:Ik vind het zeker geen must, alleen als het echt zo vriest als de afgelopen winter vind ik het een meerwaarde hebben. En tegen de grijze vlekken van de paddock natuurlijk ;) .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:57

Ik heb ze altijd zonder hals lopen. Dan groeien de haren in de nek wel iets eerder aan maarja... Ik heb ook weleens de nek alleen opnieuw geschoren na een paar weken.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 18:57

*ego* berichtje!!

192 punten met dressuur.
1x ff de handrem er op getrokken in het springen. 4 +1 voor tijd
en de cross helemaal foutloos!! Heb heerlijk kunnen rijden.
Helaas wel buiten de tijd. Donders mijn hoofd gestoten aan het dak van de hooiruif, iets slingerend het moeilijke lijntje in en er bijna afgelegen in het water, omdat hij er zo groot insprong. Maar al met al heel erg tevreden, maar men wat een geslinger. Zou geen cross zijn waar ik vaker heen zou gaan! Geef mij maar Gorssel, Diepenheim, Barchem etc etc..

Karen: Gefeliciteerd met je verjaardag!
Mandy: Gefeliciteerd met je punten en prijzen!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:00

BV, Wat een topresultaat! Dressuurmatig heeft Dröpke de afgrlopen tijd dus flink bijgeleerd! Sterkte met je hoofd :(:)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:00

Rowo: gefeliciteerd met je punten en prijzen! Vind het een verstandige keuze om geen finale te rijden als je paard(en) genoeg voor hun kiezen gehad hebben.
Mootje: dat zijn wel erg weinig winstpunten. Blijkbaar erg slecht gereden. Was je het eens met de jury of vond je het wel erg streng?
TG: netjes van Bari!
Anthea: jammer van je concours.
Snoekiej: hier geen ervaring met halsdekens. Wij hebben ze altijd zonder staan.
Evie: Bam is dus een bommetje vol energie!
Bianca: fijn dat je lekker gedressuurd hebt met Bull!

Ik heb vanochtend vroeg Weltsieger gereden. Hij was in vorm. Lekker ontspannen en actief gereden. Heb erg fijn gereden. Daarna snel douchen en op weg om te gaan jureren. Bixie was weer erg leuk om te doen. Één van de eigenwijze shetters sprong over de hekjes heen. Ik ben dan soepel hoor. Bij mij mogen ze gewoon verder. Na bixiedressuur ook nog bixiespringen. En dit keer bleven ze er allemaal op zitten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:02

Springpaard in spe :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:02

Sussie, Ik vond haar af en toe nog wat té schappelijk :o Wel zat ze bij alle combi's nagenoeg gelijk met de jury bij H (2 á 3 punten verschil).
Haha, Bixie jureren is volgens mij wel een vak apart :)) Geen vervelende ouders gehad?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:11

BV: net resultaat!
Mootje: Er werd dus gewoon echt heel slecht gereden. Bixie jureren is ook echt een vak apart. Een hoop aparte regeltjes en een protocol met kruisjes (waar dan weer criteria bij horen). Van vervelende ouder heb ik eigenlijk nog nooit last gehad in de vijf jaar dat ik bixie jureer. Nu ben ik zeker bij de kleintjes niet moeilijk hoor. Er zijn bij de bixie een aantal belachelijke regeltjes waar ik me niet aan hou. Zoals uitgesloten als je een doorgang mist bij het springen. Ik wijs ze er wel op, maar sluit niemand uit. Het gaat toch om de ervaring.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:16

Ik zat net in het foto-topic van Varsseveld:
Afbeelding
:oo

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:44

Wow die gaat vroeg af! Vivre heeft ook wel eens zulke acties.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:48

Ik ben stiekem wel benieuwd naar de rest van de 'vlucht'!
Mijn paard krabbelt liever bij, alhoewel hij gisteren een paar keer 'groot' ging (voor zijn doen)!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:52

Ik gok dat hij gewoon veilig aan de andere kant van de hindernis is gekomen.
Vivre maakt in het springparcours in de dubbel ook vaak maar 1 galopsprong ipv twee. Tijdens crosstrainingen ook vaak 1 galopsprong minder als de bedoeling is. Als je het haar zelf uit laat zoeken gaat het het beste. Ga je het zitten regelen dan gaat ze balken lopen en wordt ze heel heet.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:50

Jeetje wat geweldig
We hebben gewoon 2 bokkers die in de top 3 staan van het NK Young Riders Eventing :D
Renske en Loes zijn 1e en 2e geworden!