Ok ok. Volgens mij heeft Bitwise het te druk om te forummen.
Zaterdag avond de paarden om 12 uur 's nachts gevoerd
. En om 4 uur zondag 's morgens weer opnieuw voeren. Kun je je voorstellen hoe die beesten toen keken?
Online vond het ook heel raar toen hij om kwart voor 6 al naar buiten gejast werd.
We hadden HM wijsgemaakt dat ze mee zou gaan voor een buitenrit (heb niet gelogen, want het was toch ook een buitenrit?
)
Het terrein lag er heel mooi bij en we hadden super weer. Opgezadeld voor de dressuur. Losrijden ging fijn. Ze moest in de Z ring rijden (de L SGW proef).
Proef ging heel netjes. Galop heel licht en je hoort haar nog niet eens de grond raken. Ik was heel trots op Ienie!
Resultaat: 174 punten en een voorlopige 3e plaats uit een deelnemersveld van 50 paarden.
Meteen omgezadeld voor het springen. Was maar 60 cm, maar voor Ienie is dit nu wel een fijne hoogte. Losspringen ging al super. Ze liet zich heel fijn rijden en sprong overal met veel lucht overheen. In het parcours gedroeg ze zich echt heel professioneel. Ze sprong om als ze in de verkeerde galop landde en ze raakte helemaal niks aan. Foutloos en binnen de tijd!
Op naar de cross. Die was op sommige stukken best pittig, met hele onlogische draaien erin. Zoals ik al eerder zei: hindernis 1A-1H (en dan echt van die onmogelijke lijnen, zodat je op de plaats je paard om moet draaien), en hindernis 2A-2D.
Ienie had er zin in en ging heel happy van start en liet zich heel fijn rijden. Bij het water stopte ze heel even om te kijken wat de bedoeling was. De coffin (een gat waar je via een afsprong in moest, dan in het midden nog een gat waar je overheen moest, en dan via een opsprong het gat uit) ging perfect. Ook de waterbak (een blauwe voedertrog met daarin een waterval) nam ze zonder problemen.
Foutloos gecrosst in een hele snelle tijd.
Pas om 7 uur 's avonds kwam de uitslag
. En toen bleek dat ze gewonnen hadden!

Bitwise mag zich nu een jaar lang kampioen van Huissen noemen. Hij heeft een wisselbokaal met een bronzen paard gewonnen en daar komt zijn naam bij. Verder nog een gewone beker, een kampioenssjerp (hij zag er uit als bij een misverkiezing
) en een Rabo TalentenTrophy deken.
Het is wel een hele mooie deken (al is Ienie er niet zo blij mee, ze houdt niet van Oranje). Uiteraard werden ze meteen uitgenodigd om volgend jaar de eer te komen verdedigen.
Ik heb ook foto's en video-opnames, maar ik moet nog even zien wanneer ik daar tijd voor heb.
Ben wel ontzettend trots op HM!
(en natuurlijk ook op Bitwise). Ze heeft dit jaar 2 crossen gelopen en ze allebei gewonnen. Helaas dit jaar alleen nog maar de tripalon. En dan gaan we ons verder maar eens iets meer concentreren op het springen. Ik hoop heel erg dat ze volgend jaar dan een officiele cross mee kan lopen.