[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyntje

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 23:07

Allez, 'k ga dan duimen dat 't in Marchin is de stage, als het water daar zo uitgebreid is! Want da's eigenlijk het enige wat ze gek blijft vinden aan 't ganse cross-gebeuren...

Hier ook ferme wind gevoeld! Sjans ni op pad met de remorque, maar ik waaide bijna van mijn paard af! En paardlief moest op een bepaald moment echt stampen tegen de tegenwind!

Maar bedenk, zo wordt de Tongerse grond ook weer drooggeblazen ;) en dan hopelijk beter weer!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:06

Jammer dat die stage net voor Ingelmunster valt, en ik graag naar Ingelmunster wil :P Ik heb trouwens deze week al zoooo fijn dressuur gereden. Het kwartje lijkt echt gevallen bij mijn propje. Maandag in de les was hij nog een beetje aan de flegmatieke kant maar dan dinsdag heb ik nog eens herhaald wat we in de les op gewerkt hadden en tadaaaa ineens goed (overgangen stap-galop en draf-halt zonder stiekem een beetje weg te vallen over één schouder). Om het met de woorden van mijn lesgever te zeggen "hij begint zowaar een beetje front te krijgen" haha.

Ik overweeg om binnenkort de osteo ook nog eens check-up te laten doen nu het iets rustiger is tussen de crossen, ik heb alleen begrepen dat ze naar Limburg zou verhuisd zijn PrietPraat? Dus weet niet of ze nog voor één paard tot hier zal komen.

Veel plezier en succes in Tongeren! Zoals het weer er nu uitziet wordt zondag de beste dag, maar kan nog veel veranderen natuurlijk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:02

Nee ergens boven gent richting zelzate dacht ik. Ze schijnt wel zwanger te zijn, maar ze komt toch nog langs binnen een week of twee voor canch.

Fijn dat hij het begint te snappen :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:07

Net even naar kliniek gebeld. Operatie is goed gegaan, hij is net terug in de stal en mag straks eten. Verdoven en wakker worden ging heel vlot. Alles kon ook heel mooi gehecht worden en ze verwachten weinig tot geen zwelling. DA vond verblijf tot maandag ook beste ivm de vele mugjes die ik heb op de weide en zodat hij niet te gek kan doen. Vanavond maar eens op bezoek bij mijn stoere vent.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:16

Klinkt goed! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:30

Ben benieuwd hoeveel praatjes hij gaat hebben :P
Mag alleen niet vergeten wedstrijd voor volgende week af te bellen. Zal nog wat snel zijn gok ik.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:50

Ohh goed dat ze weinig complicaties verwachten!
Ik zit in castenray totmorgen en dan naar huis voor Tongeren

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:38

Ale Varekaj, dat is toch al goed nieuws!

Ik vertrek morgenmiddag met mijn dochter in de camion, man komt pas s avonds achter met de auto... Hopelijk houdt mijn dochter haar manieren met de voorraad plop cd's :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:43

Veel succes in Tongeren!! :D

Varekaj, in welke stal staat jouw mannetje? Dan ga ik morgen eens kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:49

Gang XII 3e stal links. Hij heeft een blauw halster om en naast hem staat een tinker en de andere kant een paard dat een oog mist.

Hij stond goed te eten, drinkt goed en heeft gemest maar dat leek tikje moeite te kosten. Mest zag er wel goed uit. Een appel vond ie heel erg leuk :)) en voorlopig heeft hij toch nog praatjes. Knuffelkont zoals altijd en als er te bikken valt haantje de voorste :D
Kon het scrotum gewoon aanraken,amper zwelling en normale temperatuur.

Ben daarna op de weide water gaan brengen. Werd opgevreten Door die rottige exzeemmugjes. Toch weer uitkijken naar een goede deken helaas. Zou dat in shet maat ook bestaan?

Antonius,veel succes met Plop :))

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:11

Heb het even druk met thesis, werk en examens (en dat zal nog wel even zo zijn). Maar toch een beetje bijgelezen!
Fijn dat de operatie goed ging Varekaj. Een hengst houden zou me vooral "onhandig" lijken, het blijft toch nog altijd meer opletten dan met een ander paard. En paarden zijn zo al genoeg opletten en moeilijk genoeg :+.
Hanne: veel beterschap! Echt rot seg, net nu het zo goed ging!

M'n vriend gaat ook naar Tongeren en naar Marchin. In Tongeren blijft hij wel niet slapen, vonden we net iets te duur worden en het is ook niet zo ver van waar we wonen uiteindelijk. Ik zal helaas thuis zitten thesissen en studeren :( !

Veel succes aan iedereen op wedstrijd dit weekend!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:35

Ja echt balen net het goed ging. :( Echt stomme val ook gewoon, geschrokken van de gracht van de coffin... En net dan dat mijn enkel al m'n gewicht moest opvangen! Maarja 't is positief blijven zeker? Nationaal debuut kan ik vergeten voor dit jaar! :(

Tielt zal ik nooit nationaal rijden. :+ Zo dik dat sommige sprongen van de B staan! := 't Is lijk dat ze moeilijker uitzagen naast de sprongen van de L! :=

En 't is ook zo lastig heel de tijd thuis zitten, 'k heb Shuddy al bijna week niet meer gezien, hopelijk vandaag wel eens!

In het ziekenhuis wel een keiknappe dokter gehad! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:58

Ik ken dat gevoel!dan zit je daar maar te zitten, je kan niet uit de voeten maar je voelt je verder prima . Alles op tv ben je al langkotsbeu, die gips jeukt, je voet of been zit in de weg en al die gymnastiek om aan je drankje te kunnen werkt ook op je zenuwen :+
Het is mooi weer, je wil naar je paard maar er is geen kat om je te brengen of halen, je kan niet zo lang blijven als je wil.

Ik erger me ff aan de kliniek. Icaro was ijzer kwijt,mijn smid kan het er maandag gaan opzetten. Ah nee, dat mag niet. Maar hun smid wil het ook niet doen,die doet alleen orthopedische gevallen. En het is net de voet waar hij vaak mee schraapt -O-

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:51

Succes allemaal dit weekend! Geniet ervan!!!

Varekaj, das zever dat dien alleen maar orthopedisch beslag doet, ze kunnen daar gerust een ijzertje terug onder timmeren ook! Dat jouw smid niet mag komen os omdat ze slechte ervaring hebben gehad met meegebrachte smid door klant nog niet zo lang geleden... Versta ik ook. Maar dus gewoon even zeggen dat je dat ijzer er weer onder wil voor je vertrekt maandag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:40

Hij zou volledig gedaan moeten worden maar mijn smid zit maandagmiddag daar in de buurt. Dus we dachten, vragen kan geen kwaad. De reactie was echter nogal kortaf. Denk dat de dame aan de lijn een slechte dag had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:19

Bedenk me net iets. Nu Icaro ruin is, kan ik zonder problemen wedstrijden starten bij de LRV! Dus... ik kan ook daar crossles nemen en meerijden *\o/*
Maar eens gaan informeren welke club er in de buurt zit :D

En nu eerst op ziekenbezoek haha

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:25

Ja Varekaj da's juist! K ben niet tot bij Icaro geraakt. Sorry!
K was zelf te laat op de afspraak. Onze hond had in een gekke bui mijn mama omver gelopen en die was kei hard met haar hoofd op de kasseien gevallen :(:) en t zag er eventjes niet goed uit.
Dus snel naar Merelbeke gaan scannen en terug gegaan!!

Maarrrrr *\o/* Evita is drachtig!! :D Mega blij dus :D Nu kunnen we dromen <3 van een prachtig bont veulentje!
Ik hoop dat alles goed verloopt. Ik ga ze nog eens laten scannen op 30 dagen, dan zou er hartactiviteit moeten zijn :D spannend! We zijn al goed namen met een Q aan het bedenken ;) haha :')

Benieuwd hoe de crossers het doen ;)

Steph hier ook weer druk met examens -O- steekt tegen! Nog 3 jaar hierna :j bijna aan de helft! Volgend jaar wordt mijn 10e jaar dat ik studeer :') kwestie van niets beter te doen te hebben *\%/*

Hanne zonde van het nationaal debuut dat je nu op je buik moet schrijven :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:55

Wat studeer je alweer? Ik zit graag op school, alleen al die taken zijn er soms teveel aan. En toch denk ik om vanaf september, als ik afgestudeerd ben, om er weer wat bij te doen.
No prob dat je er niet geraakt bent. Alles goed met je mama? Mocht ze last krijgen,toch even naar spoed voor een foto.

Icaro heeft verdorie meer praatjes dan voor de castratie :)) maar wel op een leuke manier.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 21:59

Ik heb al enkele crossers op de cross zien :p
Daarstraks eens met blits op de dressuur gaan rijden, hij verschrok zich dood van een lrv plaatje dat er hing, dappere jongen :(:) Cas toch maar veilig in de piste gereden achter.

Ohh, hopelijk is het wel terug oke met je mama?
Goed dat hij toch al terug praatjes heeft (op een leuke manier), dat wilt toch zeggen dat hij nergens echt last van heeft.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:28

Varekaj, ik studeer diergeneeskunde. Nu in het derde jaar. Maar dit is ondertussen mij 3e studie. Ik heb al rechten en leerkracht op mijn "palmares" staan ;) (dus niet als studie-hopper, ik heb die diploma's ook gewoon gehaald :D maar geen van beide bleek mijn "ding" te zijn dus nadien gewoon mijn droom gevolgd en alsnog voor DA gegaan :P ) maar nu begint het zwaar te worden. Zeker de combi met een ondeugende 1jarige dochter en gewoon het huishouden... Maar nog "maar" 3 jaar ;)

Goed zeg dat hij alweer zo fit is en zelf praatjes krijgt :D Denk dat hij ook even zijn tijd zal nodig hebben eer bij door heeft dat er wat weg is :+

Mama voelt zich beroerd, heeft een ontzettende buil op haar hoofd en draait nog een beetje, dus zeker iets om deze nacht in de gaten te houden. Was ook echt zo snel gebeurd, de hond is sowieso een actieveling maar anders wel voorzichtig, nu sprong hij echt tussen haar benen door :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:58

Als ze misselijk wordt en concentratieprobleem krijgt, gelijk arts inschakelen. Het is niet omdat er niet direct iets zichtbaar is dat er inwendig niks is.

Ik doe nu verpleegkunde,laatste jaar :) twijfel om via avondschool hoefsmid te gaan doen in Anderlecht. Gewoon uit interesse :') en omdat diergeneeskunde volgens mij te zwaar gaat zijn.

De wondes waren heel mooi dicht,niks warm,niks vocht erop en amper zwelling. Nu zijn de praatjes voor mij normaal. Hij test altijd nieuwe mensen even uit en.gedraagt zich als een.chagrijn in de stal,maar uiteindelijk doet hij niks. Ik weet alleen dat ie test omdat hij nu tegen mij ook probeert. Helaas werkt dat niet :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:33

Mijn vriend h1d verrassingsweekend gepland voor mijn verjaardag. Bestemming blijkt Tongeren te zijn :D en yep, kans zit erin dat we even naar de cross gaan!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:16

Ik kijk al uit naar verslagjes van Tongeren!!!!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 22:20

Hier een zeer tevreden ruiter over tongeren!!

Dressuur nam blits heel fijn aan! Paar x een 8 gekregen. 17de plaats. Springen moest ik net in een onweer/bliksem/hagel bui doen. Ging ook goed, 1 balkje maar 17 voor tijd :+ nog nooit gehad.
Vandaag crossen, hij nam alles ook super goed aan!! Heel fijn met hem rondgekomen, wel op het gemakje dus 1 min buiten tijd denk ik, maar was echt een plezier om met hem te rijden!!

Antonius heeft het ook super gedaan, maar dat laat ik haar vertellen!
Helene weet ik niet, haar heb ik maar 1x gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:16

Ik ben er niet geraakt als supporter helaas. Ben wel benieuwd! Tijdens die hagelbui zat ik lekker droog in een museum :P