[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 07:44

Cg gefeliciteerd
susan ook netjes gedaan van jouw man

castenray vind ik vriendelijk gebouwd qua hoogte maar de meeste hindernissen hebben een lagere landing. Mijn huidige paard heeft al wat gezien en is hondsbrutaal op het hout dus die heeft er geen last van. Voor mijn vorige paard was het een aantal jaar geleden de allereerste cross ooit (voor mij ook) en die heeft zich drie keer vreselijk oversprongen en wilde toen niet meer (was ook een heel moeilijk paard). Daarvoor was castenray als eerste cross geen goede keuze (en ze kende skyjumps). Dus ik kies castenray alleen als allereerste cross als het paard van zichzelf dapper is. Bij een sensibele zijn er andere crossen in mijn ogen geschikter

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 07:48

Vriendin van ons had haar eerste cross, die is gisteren ook eerder gestopt idd. Eerlijk naar het paard, die het al super gedaan had in het springen. Chaplin maakt het niks uit, die springt in principe alles als je hem er goed voor zet en een net tempo rijdt. Het gaat idd wel op en af.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:55

Gefeliciteerd CG! Ik heb zelf ook de tweede prijs in ontvangst mogen nemen in de B! paard sprong super, in het springen wat te enthousiast maar wel foutloos, cross ging bijna vanzelf, ze was erg fijn te rijden en ook door 'het hoekje' waar ik zelf bang was dat we daar te hard zouden gaan. Een enkele seconden te snel en een 6.8 en 8 voor stijl leverde ons een mooie start van ons cross seizoen op!

Ik vond de cross qua aankleding bij de hindernissen best plat,weinig kleur maar verderop werd het moeilijker. Puntjes zaten m vooral in de techniek. Inderdaad een paar sprongen waar je gelijk naar beneden ging en ook qua heuvels een zware cross voor de conditie. Maar een mooie wedstrijd! Goed geregeld en zag er verzorgd uit. :) next stop is schaijk!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:25

Super CG!

Gefeliciteerd Marieke.

Goed gereden van je man Susan.

Voor mij en paard was het geen goede dag.. :(

Dressuur ging best goed 190 punten. We hadden lekker losgesprongen en mochten de ring in

Ging best goed tot hindernis 5 daar stopte ze 3 keer.. Snap er echt nix van. Ze trok aan een dan toch nog stoppen :( ik heb geen idee wat er aan de hand was.. Ik weet dat ze dubbels lastig vind maar de laatste tijd ging dat goed.

Baal echt als een stekker!!

Toch proberen van me af te zetten.. Over drie weken Maarsbergen. Volgende week weer trainen gelukkig bij Alice!

Joki

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 17:35

Elke wat ontzettend balen. Gelukkig volgende week nog een training

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:08

Ik heb trouwens bevestiging gehad van Ede putten! Stond ook op fb :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:40

Ede sla ik over. Ik denk niet dat ik mentaal in staat ben om die te rijden. Dus ik ga in juni selectiespringen en nog een crosstrainen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:17

Elke balen zeg!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:27

Afbeelding
Nog een super gave foto van ons in Castenray

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 22:34

Mooi Joki!!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 09:21

Stoere foto Joki!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:38

Mooi om jullie weer zo te zien, en ook super dat het goed is gegaan!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:37

Toffe foto joki!

Vandaag weer naar biddinghuizen geweest. Begin ging echt fijn! Dubbels goed geoefend en daarna terrein in. Gert zei een bepaald lijntje waarop ik antwoord .. ' oei haha kan ik dat wel!? '
Daardoor begon ik een beetje onzeker en paard reageerde meteen met dat ze er wel langs kon schieten. En daar lag ik op de grond. Ik zat namelijk al naar voren..

Gelukkig daarna wel goed gereden en toch fijn afgesloten. :)

Jullie nog concours dit weekend? Succes in ieder geval!

Voor mij staat nu over twee weken maarsbergen op de kalender. Zin in maar ook spannend omdat het de vorige keer dus niet zo goed ging :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 19:48

Voor mij wordt het ook maarsbergen weer. Ik zou morgen naar markelo gaan, maar afgelopen springles heeft ze zichzelf met haar stift geraakt. Ze loopt gewoon goed maar is natuurlijk wel een open wond en aangezien het water in markelo niet zo schoon is maar afgemeld voor de zekerheid

elke fijn dat het uiteindelijk wel fijn ging

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:03

Hoe is het nu met je paard Joki? :)

Elke, geen spierpijn of kneuzingen aan je val overgehouden?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:08

Wond geneest heel netjes. Zit goed dicht dus maarsbergen moet kunnen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:33

Fijn!

Vanmiddag mijn eerste crosstraining gehad met mijn nieuwe beestje.
Wow, wat een kick zeg!
Die had zich ook iets geraakt op de hoefrand. Dus nu beetje aan het rondkijken naar geschiktere springschoenen. Welke gebruiken jullie?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:35

Ik gebruik tot ergernis van heel veel ruiters Westerop springschoenen. Ideale dingen, maar ze maken wel geluid en dat vind niet iedereen leuk.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:37

Hahah ja die ken ik! Die gebruikten wij vroeger ook! Die klepperdingen. :D
Ik had nu simpele aan van Norton, gekleurde van plastic, maar toch nog iets geraakt.
Dus vind ze eigenlijk daardoor onvoldoende bescherming bieden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 22:46

Revanches gelukkig nix aan overgehouden, alleen beetje beurs maar dat is al weer voorbij :)

Ik heb echt zin in Maarsbergen maar ook wel echt gespannen :) maandag eerst selectie springen dus als dat goed gaat dan heb ik helemaal vertrouwen in zaterdag :)

Hoe zijn jullie tijden? Ik wel relax, half elf dressuur en rond kwart over twee springen.

Ik hoop dat ik samen met Alice kan cross lopen, dat hhelpt enorm voor de zenuwen..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 06:46

Ik heb nu ook westrop is een erfenis van mijn andere paard. Die heeft 2x in haar woede mijn gloednieuwe styles kapot getrapt. Na 2x 60 euro was ik daar klaar mee. Bij deze werkte dat niet en heeft ze het dus ook nooit geprobeerd. Als deze springschoenen stuk zijn, wil ik voor mijn huidige paard weer terug naar styles

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 07:46

Wij gebruiken niks. We hebbem in het begin wel springschoenen geprobeerd, maar hij kreeg juist een wond door de springschoenen. Was sowieso erg zoeken in het begin, alles ging stuk mondhoeken door het bit, singelwondjes door de singel ed. Wat we nu hebben gaat goed, dus we laten het zo.

Elke: gelukkig alleen spierpijn.

Joki: fijn dat het goed geneest.

Mijn man moet om 11.43 dressuur rijden, 15.26 springen.

Ik ga 13 juni voor het eerst sinds hele lange tijd (en voor het eerst met Chaplin) officieel starten. Dressuur, ben heel benieuwd.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:31

Hier ook westrops. Geluid Is bij de latere als een stuk minder dan vroeger, die hadden ander plastic denk . Ik vind al die duurdere soorten juist helemaal niet handig (mogen door de vorm niet draaien en doen dat vaak toch en eenmaal stuk Is stuk, bij de westrops vervang je gewoon een petal of riempje). Als reserve heb ik nog een paar eenvoudige neopreen van de eppeljeck.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:07

Klopt hoor Altos, ze maken al veel minder geluid, maar merk toch dat sommige ruiters zich er aan ergeren.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 09:38

Ahhh dat is het lawaai wat sommige ruiters hebben, kenden de beschermers niet, maar had wel het idee dat het geluid daar vandaag kwam :=
Beschermen die Westrops wel goed? Lijken mij zo van die plastieken flapper dingen. :+
Ik heb de springschoenen van PEI, die draaien bij de mijne niet, en de hoefballen/kootrand is echt super beschermd.
Wel fijn, want mijn paardje galoppeert echt Gigantisch af en toe.