[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:30

Oei, dat is balen Tia, [naam] had met Shetan ook een in de weg loper in het L. Was eigenlijk al uitgesloten maar wilde de cross uit rijden. [naam] moest inhouden want anders hadden ze gelijktijdig dezelfde hindernis gesprongen en waren ze in botsing gekomen.

Ze zei achteraf wel sorry maar ze heeft [naam] en Shetan wel in serieus gevaar gebracht. Ik heb het gefilmd en het is best heftig.

Daimler en [naam] hebben gewonnen in het Z. Ben super trots op hun

Vanavond is ook mijn pony verkocht die ik helemaal niet wilde verkopen. Ben gek op haar maar het kwam er maar niet van om haar te beleren voor de kar door alle wedstrijden. [naam] heeft haar te koop gezet en ze is nu in ons kleine dorp gebleven bij mensen die wij niet kennen maar we hebben heel veel gezamenlijke kennissen dus we gaan haar wel kunnen volgen gelukkig.

kyrkelover

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:35

Jammer Percy , maar wel beter zo dan.
En wat vervelend van het gedoe in de cross zeg! Zit je ook niet op te wachten.

Nou wij ook een super SGW Vlietland gehad 8e vd 24 foutloos gesprongen en foutloze cross binnen de tijd.

Hier wordt je toch blij van:
Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:41

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:37

Hihii vader en zoon over dezelfde hindernis op dezelfde dag in dezelfde klasse:
De mensinghe's Rinaldo
Afbeelding

Risky
Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 19:07

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 20:57

Van [naam] is er ook een mooie foto van eventing.com met Shetan.

En we hebben deze van Daimler http://sgw-online.com/2015/06/sgw-vliet ... m=facebook

Op ons leuke weekend is wel een enorme domper gekomen. Gisteren werden we gebeld door de nieuwe eigenaresse van Just for you. Ze stond op de voicemail van [naam] die bij Jan was dus [naam] vroeg mij terug te bellen.

Die arme vrouw was compleet overstuur en in tranen. Via het hooi waren acht paarden van de stal besmet met Botulisme. Drie waren er al overleden en ze vreesden voor het leven van Just. Vanmiddag zijn wij naar Someren gereden waar Just in de kliniek was en het was vreselijk. Er waren er nu nog maar drie in leven waaronder Just maar in ons bijzijn kreeg hij steeds meer stuiptrekkingen en werd ademhalen ook steeds moeilijk. Die blik in zijn ogen was vreselijk. Paarden blijven volkomen helder maar hun spieren houden er mee op. Hij snapte er niets van.

Wij dachten er net aan om weg te gaan toen zijn eigenaresse er aan kwam met haar zoon waarmee ze hem samen had en man en andere zoon. We zijn samen weer naar hem terug gegaan en toen kwam de dierenarts die het advies gaf om hem in te laten slapen net als de andere twee omdat het lijden te erg was. Hij is gestorven in de armen van zijn nieuwe baasje en in ons bijzijn. Ik moest huilen om Just maar bijna nog meer om zijn eigenaresse die in hem haar perfecte paard had gevonden.

In september gaan ze toch weer voor een paard en wij gaan ze helpen zoeken naar een paard wat zoveel mogelijk de karaktereigenschappen van Just heeft. Aangezien hij sprekend zijn papa Winningmood was gaan we wel echt op zoek naar nakomelingen van deze hengst.

Ben er echt stuk van. We konden hem aan Jan verkopen. Hadden we dat gedaan, dan had hij nu nog geleefd maar deze mensen leken ons de ideale baasjes voor Just. Ze gingen helemaal voor hem en wilden hem voor altijd houden. Daarom gunden wij hem aan hun. Dat dit nu zo gelopen is, dat is echt een nachtmerrie.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:31

Botulisme is verschrikkelijk!!!
Ook jullie heel veel sterkte.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:27

Gave foto's allemaal!!!

Och nee hè Pervy, wat verschrikkelijk |( Het zal je maar gebeuren wat ontzettend verdrietig! :(:)

Ik heb vakantie, portfolio gehaald en twee tentamens ook gehaald. Moet nu nog vier cijfers terug krijgen hopelijk haal ik ze allemaal in een keer.

Cross morgen afgelast,had me zelf ook al afgemeld, zit me niet mee dit jaar.

Thuis met de situatie helaas ook een rot bericht gehad, was ik wel weer even door van slag, weer midden in de tentamens gelukkig heeft het er niet onder geleden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:35

Heb je ervaring met botulisme Kyrkelover? Ik wist niet eens dat paarden het konden krijgen.

Allereerst gefeliciteerd met je tentamens Rianne en met je portfolio. Cross was ook in Ermelo toch? Ik vind het zo gek dat hier de vos met de beste conditie het meest last heeft van het warme weer terwijl de zwarte onder zijn zebradeken er veel minder last van heeft.

Vervelend dat je thuis een rot bericht hebt gehad, wel fijn dat je tentamens er inderdaad niet onder geleden hebben maar dan nog....

Ja, Just is vreselijk. Loop er de hele dag aan te denken. Hadden we hem maar niet verkocht, hadden we hem maar aan een ander verkocht etc etc. Deze mensen waren er zo blij mee, zo gelukkig met hem. Daarom ging hij daar met een gerust hart naartoe en hadden we er vrede mee. Dat er dan zoiets moet gebeuren.

Zij hadden nog bijna geen één foto van hem dus ik heb vandaag alle foto's doorgestuurd via een site en dan zie je hem weer. In de sneeuw (wat hij nooit meer mee zal maken), in het parcours, zijn gekke bekken die hij kon trekken.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:21

Ja nu 2 kennissen die veeel paarden verloren zijn aan botulisme.
En het is zo wreed want zo ongeveer alle paarden gaan dood en je staat er bij en kijkt er naar en kunt eigenlijk niks doen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 20:59

Wat is het hier stilgevallen. Iedereen op vakantie?

Wat erg Kyrkelover, je kan inderdaad vrijwel niets doen. Dierenartsen hebben hun best gedaan maar helaas.

Hier zijn we druk in voorbereiding voor NK Renswoude. Daarna gaan we te horen krijgen wie mee mogen naar het EK.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:57

Nog niet op vakantie, maar ook weinig te melden.
Twal gaat nog steeds veel in staking (als die dressuurmatig aan t werk moet, hij moet zn linker achterbeen onder zetten). Twijfelen dus heel erg of t wel puberen is en niet toch nog last van die kogel wat ie paar maand terug had, of ergens een blokkade in de rug. Woensdag komt de osteopaat en bel van de week ook de kliniek even op wat ik hier nu mee moet. Ik krijg hem er (uiteindelijk) wel door en dan loopt ie súper, maar de manier waarop is niet echt leuk meer en het wordt ook nog niet echt beter. Als ik hem gewoon een beetje laat lopen is er niks aan de hand maar als ik m echt op pak komt die dus in verzet. Heb daarom de kringkampioenschappen vandaag maar afgemeld, dressuurproef heeft dan weinig zin. Morgen wel naar Bathmen, de oefencross, omdat ik hem daar niet echt erdoor hoef te rijden. Deze week dus maar weer even afwachten wat er uit komt bij de osteopaat en wat de DA zegt. Mocht ie toch last hebben van de kogel moet ie miss worden geopereerd, maar ik betwijfel of daar wel het probleem zit en het niet gewoon uit de rug komt (misschien keer vastgelegen ofzo).

Spannend allemaal Percy!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:15

Hier ook niet op vakantie, maar ook weinig te melden.
Alhoewel... En klein dingetje, wat misschien ook gelijk verklaard waarom ed en ik het momenteel rustig aan doen....:
Ik ben 12 weken zwanger :D!!!

Ivm de vroeggeboorte van ons zoontje in 2013 mag ik eigenlijk niks meer, dus ed heeft een soort langdurige vakantie. Doe wel grondwerk met hem maar mag niet meer rijden. Prima, als het allemaal maar goed gaat! En Eddy staat lekker op de wei, en krijgt z'n knuffels wel gewoon iedere dag dus die vind het wel best.

@percy: spannend!! Veel succes in renswoude!
@rianne: lastig zeg dat hij problemen blijft houden. Hoop idd dat het ergens uit z'n rug of zo komt want zo'n operatie zit je ook niet op te wachten :(

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:16

Vandaag de oefencross in Bathmen gehad door het bos. Na de afgelopen twee crossen waarbij die elke keer op de rem ging bij de andere paarden en niet meer verder wilde was ik benieuwd of dat daadwerkelijk het probleem was(deze cross was niet bij andere paarden in de buurt namelijk) maar hij ging superfijn foutloos rond zoals die vorig jaar ook elke keer deed! Had zelfs de water insprong geprobeerd omdat ik toch keer maar de L wil, dat ging ook goed! Was een oefencross van 1500m maar was toch benieuwd naar ons tempo dus had m'n horloge meegenomen, zat iets onder de drie minuten dus dat zat ook goed! :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 20:04

Oh Madelein, de tranen schieten spontaan in mijn ogen. Wat een geweldig nieuws! Ik hoop zo voor je dat deze zwangerschap goed verloopt. Ga keihard voor je duimen maar deze keer gaat het vast allemaal goed komen! Verstandig om even een paardrij pauze te nemen. Nu gaat je kindje voor.

Jammer dat het zo slecht ging met Twal Rianne maar wel heel fijn om te lezen dat de oefencross wel goed ging.

Ik was vandaag bij het tuigpaardengala en zag zowaar een oude bekende als knhs jurylid. Meer dan 20 jaar was het geleden dat ik bij zijn pensionstal vertrok i.v.m. een verhuizing maar was heel erg leuk om hem weer eens te spreken. Was met vlag en wimpel de beste pensionhouder die ik ooit gehad heb.

Renswoude is echt spannend maar ik hoop dat [naam] haar hoofd koel kan houden. Paard en ruiter zijn er klaar voor maar zodra [naam] spanning heeft krijgt Daimler ook spanning. Hij pikt elke emotie van haar op.

We zien het wel. Ik ben er altijd vrij nuchter onder maar ondertussen.............

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 07:45

Madelein we hadden het er al over gehad natuurlijk, maar nogmaals SUPER!! Hoop echt dat alles nu goed blijft gaan en dat je straks een hele lieve mama kunt zijn <3

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:15

Gefeliciteerd! !!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:31

Dank jullie wel meiden! We worden gelukkig heel nauwlettend in de gaten gehouden door het ziekenhuis dus hopelijk is dat voldoende :). Voor nu is alles goed in ieder geval!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:37

Super om te horen Madelein, ben elke keer weer blij als je met een positieve update komt!

Gaat iemand van hier nog lekker op vakantie? Tia heb jij al een baan trouwens nu je afgestudeerd bent of Ben je hard op zoek?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:06

Ik had al een baan, heb mijn studie ernaast gedaan.
Ben al een week op vakantie geweest en ga in september nog.
Waar gaan jullie heen?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:17

Wat dacht je van vier dagen Renswoude, heerlijk slapen op mijn logeerbedje in de trailer :D

[naam] heeft verdikkeme geregeld dat ze in de veewagen van Jan kan slapen. Het is niet eerlijk :roll: Er gaat een vriendin mee die bij Jan gestald staat en hem vaak groomt. Nu vond ze het leuk om [naam] te groomen. Die hebben dus allebei een vrij luxe slaapplek. Lig ik daar straks helemaal alleen zonder [naam] in haar tentje naast mij. Grrr.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:41

Hahaha luxe vakantie percy :).

Wij zijn eind mei al geweest en gaan in september een weekje naar m'n vader in zuid Frankrijk. Altijd gezellig daar!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 17:25

Oh wat fijn Tia!

Goed voor elkaar Madelein! Woont hij altijd al in frankrijk of?

Ik ga over een paar weekjes met vriendinnen naar Mallorca {:}

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 19:55

@rianne: hij woont daar sinds 2013. Heeft ook een camping, www.leclapas.fr :).
O lekker zeg! Goed vooruitzicht!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:06

Dat ziet er leuk uit Madelein! Wat goed van je vader dat hij zo'n avontuur durft aan te gaan. Is hij daar alleen naar toe gegaan?

Klinkt gezellig Rianne!

Tja, ik verheug me enorm op mijn luxe resort :D Gelukkig heeft [naam] toch besloten dat ze in haar tentje gaat slapen, gedeelde smart is halve smart. "Haar"groom gaat wel bij Jan bivakkeren. Slaapplaatsen bij Jan zijn voor mij niet eens een optie want die moeten allemaal met laddertjes bereikt worden.

Een troost, het was de afgelopen keren wel enorm gezellig. Ondanks het feit dat de meesten elkaar al kennen uit de ponytijd zijn wij meteen geaccepteerd. Het is echt leuk met de deelnemers/ouders. We leren iedereen steeds beter kennen door de kadertrainingen. Neem ook lekker een stapel boeken mee en mijn studieboek.