[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:17

Oenkerk is ook in juli en WW in augustus toch?

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:38

Horsemaniac schreef:
riannhuh schreef:
Ik zit nu al te plannen dat ik Norg M wil, maar ik heb nog geen 10 wp haha :') nog 4 te gaan en 3 crossen rijden dus theoretisch gezien zou het moeten lukken :D

Wil je zo graag naar de M dan??? _/-\o_ respect!!! ik blijf nog wel ff genieten van de L.. :j . hoef ik nog niet zo hard en niet zo hoog en niet zo moeilijk :P in het jaar 2015 staat de M bij mij op de planning... :P maar goed mijn L stond ook pas eind van 2013 geplant en ik heb 9juni net mijn L debuut gereden... dus soms worden plannen nog wat gewijzigd 8-)

Ach ik roep het nu wel maar dat kan altijd nog veranderen :P Vorig jaar vond ik Norg erg vriendelijk staan dus als ik wil proberen lijkt me dat wel een mooie wedstrijd, daarna kan ik altijd weer L. Maar eerst nog maar eens het achteruit-knopje erop zetten en wat beter leren wijken voor ik het springen niet eens in mag haha

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:50

Gelukkig heeft Frits die knopjes allemaal paraat!
Klopt Rosa, maar dat is voor niet-noord-nederland allebei een uithoek ;)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:58

Ja ik geef toe, ik ben verkeerd om begonnen... maar ik dacht altijd eerst water (crossen) de rest komt later :))

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:58

Sannnn schreef:
Leuk, allemaal bokkers hun M debuut in Neede! :)

Ik heb net voorzichtig mijn planning weer gemaakt. Hoop deze wedstrijden te kunnen starten.

30 juni Vlietland..What L
7 juli Ermelo Cairo B
19-21 juli Genk België… ?
Cairo (en What) B in Renswoude
10-11 Augustus Wieringerwerf of 17-18 Augustus Brugge België?
14 en 15 september Gorssel
6 oktober Ysselsteyn
11 en 12 oktober Hattem
26 oktober Barchem
2 november Bathmen

Paar dingen moet ik nog even kijken of dat hem gaat worden. Cairo loopt alles in het B of L en What in het L of M. :)

Hoe zit dat nou met 3x in een maand starten? want ik wil erg graag ysselstein phage en Barchem rijden maar dacht dat dat niet mocht..en heb daarom voor bathmen gekozen...???

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:59

3 weekenden achter elkaar starten mag inderdaad niet.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:05

3x in een maand is er uit gehaald ivm maanden met 5 weekenden toch? Je mag nu alleen max 2 weekenden achter elkaar, dan moet er een weekend tussen zitten voor je weer mag.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:06

Als een maand 5 weekenden heeft kan je drie keer per maand starten. Eerst was het maximaal 2 keer per maand, in theorie kon je dan 4 keer achter elkaar starten (laatste 2 van maand 1 en eerste 2 van maand 2), dat is omgezet naar maximaal 2 achter elkaar.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 08:08

Ik weet niet wanneer P'hage is, maar doordat er een weekend tussen Hattem en Barchem zit kan het. Je start dan wel 3 keer in de maand, dat mag. Maar je mag niet 3 keer achter elkaar. :)

P01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 08:10

U HEEFT NOG 15 DAGEN OM IN TE SCHRIJVEN VOOR HOOGENWEG.

De inschrijving sluit 27 juni om 24.00 uur.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 09:56

Net even gekeken waar Hoogenweg eigenlijk ligt, ik heb nu wel een heel groot gat in de crossen.
Maarre, erg ver :Y)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:04

Ik ben dan op vakantie, anders had ik graag meegedaan!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:08

Thanks voor de info over Diepenheim en Princenhage! Dan wordt 't toch Phage, denk ik... Nog maar even wat fototopics bekijken.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:12

bvw schreef:
Ben je weer in NL Eef?
Gaaf dat je 2** gaat rijden :D

Ja ben weer in NL, helaas. :+ Moet even kijken hoe het loopt maar als het goed gaat wil ik wel een keer 2* gaan starten. Hopelijk kan ik Vlietland starten, sta 2de op de wachtlijst in het Z.

Ik zou ook eerder naar Diepenheim gaan dan naar PH, ook al is PH voor mij maar 15 min.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:28

ok thanks..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:32

_Noor schreef:
Net even gekeken waar Hoogenweg eigenlijk ligt, ik heb nu wel een heel groot gat in de crossen.

Ik sla nog even een jaartje over gezien de ervaringen mbt de bodem en aanrijdlijnen voor de hindernissen, van mensen die daar vorig jaar waren. Kijken of ze dit jaar verberterd zijn, zie ik volgend jaar wel weer verder.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:53

Goed idee :j
Zat ook te kijken naar Ermelo, maar de 6e doe ik al mee aan de kringkampioenschappen springen.

P01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 10:58

_Sim_ schreef:
_Noor schreef:

Ik sla nog even een jaartje over gezien de ervaringen mbt de bodem en aanrijdlijnen voor de hindernissen, van mensen die daar vorig jaar waren. Kijken of ze dit jaar verberterd zijn, zie ik volgend jaar wel weer verder.

Gewoon meedoen. De aanrijdlijnen zijn goed. Ook de brug waar vorig jaar nogal wat commentaar op was is met een beetje aanpassen van je snelheid geen probleem. Kwestie van technisch en tactisch rijden. Het hoeft toch niet allemaal van een leien dakje te gaan. We hebben in ons bouwteam (dat bestaat uit 5 leden) 2 dierenartsen en de parcourbouwer is een para-veterinair dus het crossparcours staat "Paardvriendelijk". De bodem hield zich ondanks het slechte weer vorig jaar goed en als het weer dit jaar meezit is dat helemaal geen probleem meer. We vinden het jammer dat we nu een beetje afgerekend worden op de weersomstandigheden van vorig jaar. We doen ons best en houden deze wedstrijd vooral voor het plezier van jullie, de ruiters.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 11:02

Bovenstaande reactie was ook zo ongeveer mijn gedachtegang om dit jaar weer te gaan. Vorig jaar kon je niet een objectief beeld vormen van de wedstrijd omdat het gewoon de hele dag noodweer is geweest. Bodem bleef verder prima, en het was natuurlijk ook de eerste keer dat het voor zo'n groot aantal deelnemers werd georganiseerd.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:00

P01 schreef:
_Sim_ schreef:

Gewoon meedoen. De aanrijdlijnen zijn goed. Ook de brug waar vorig jaar nogal wat commentaar op was is met een beetje aanpassen van je snelheid geen probleem. Kwestie van technisch en tactisch rijden. Het hoeft toch niet allemaal van een leien dakje te gaan. We hebben in ons bouwteam (dat bestaat uit 5 leden) 2 dierenartsen en de parcourbouwer is een para-veterinair dus het crossparcours staat "Paardvriendelijk". De bodem hield zich ondanks het slechte weer vorig jaar goed en als het weer dit jaar meezit is dat helemaal geen probleem meer. We vinden het jammer dat we nu een beetje afgerekend worden op de weersomstandigheden van vorig jaar. We doen ons best en houden deze wedstrijd vooral voor het plezier van jullie, de ruiters.

Dit is niet helemaal het geval hoor... Er waren wel meer klachten over de wedstrijd dan alleen het slechte weer. En ja, de bodem heeft zich ondanks de regen relatief goed gehouden, mee eens. Maar buiten het weer om waren er ook op de bodem nog wel een aantal punten van kritiek, ik noem bijvoorbeeld het onbewerkte maisveld.
Verder was het voor mij de minst leuke, mooie en uitdagende cross van het hele seizoen, en heb er 11 gereden... De cross was ook de kortste van het seizoen en ook met de minste hindernissen. Kan me zo voorstellen dat er meerdere bokkers zo over denken en dit jaar dus even afwachten of er wat met het commentaar wordt gedaan.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:06

Wat mij het meest stoorde was het feit dat mijn dressuurring omgeven was door 3 cross hindernissen en het verschrikkelijke lange wachten. Nog nooit 6 uur moeten wachten tussen dressuur en springen. Dat dat niet anders kan, vanwege het hebben van te weinig terrein is geen probleem, echter kies ik dan liever voor een andere SGW die ook nog eens wat dichter in de buurt is.

Over de brug, technisch en tactisch rijden is voor mij geen probleem, maar ik vind het persoonlijk niet fijn om uit mijn tempo gehaald te worden, terug in stap te moeten komen, om vervolgens aan te moeten springen in de galop en 6 galopsprongen later een dubbel te moeten springen, maar een ander vind dat misschien juist wel een uitdaging!

P01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:09

Kris schreef:
Wat mij het meest stoorde was het feit dat mijn dressuurring omgeven was door 3 cross hindernissen en het verschrikkelijke lange wachten. Nog nooit 6 uur moeten wachten tussen dressuur en springen. Dat dat niet anders kan, vanwege het hebben van te weinig terrein is geen probleem, echter kies ik dan liever voor een andere SGW die ook nog eens wat dichter in de buurt is.

Over de brug, technisch en tactisch rijden is voor mij geen probleem, maar ik vind het persoonlijk niet fijn om uit mijn tempo gehaald te worden, terug in stap te moeten komen, om vervolgens aan te moeten springen in de galop en 6 galopsprongen later een dubbel te moeten springen, maar een ander vind dat misschien juist wel een uitdaging!

De dressuurringen zijn dit jaar op een andere locatie. Wat betreft het bewerken van het maisveld was niet mogelijk omdat de eigenaar dat niet wilde hebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:56

P01 schreef:
Kris schreef:

De dressuurringen zijn dit jaar op een andere locatie. Wat betreft het bewerken van het maisveld was niet mogelijk omdat de eigenaar dat niet wilde hebben.

Dus dat maisveld blijft zo mul of is dat maisveld nu uit de route genomen? Mochten/mogen jullie ook niet met een roller de bodem vlak en strak maken?

P01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:24

In de eerste plaats was het vorig jaar niet mul, want het regende. Zand wordt mul als het te droog is. We mochten geen enkele bewerking doen. Het is gedeeltelijk een andere route, daarover zijn we nog in overleg en hopen dit binnenkort af te ronden.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 13:49

Weet iemand of er nog plek is in gorssel en heino in het b paarden?