Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Simmie schreef:viewtopic.php?f=8&t=462815
Zouden wij het dan toch fout doen? Of misschien is het helling af in combinatie met een sprong toch anders. Ben benieuwd wat jullie mening is.
Motivatie voor een subforum sgw & eventing
Het enthousiasme voor de samengestelde wedstrijdsport is de laatste jaren hard gegroeid. Dat zie je op de wedstrijden (wachtlijsten zijn ook hier heel gebruikelijk) en je ziet het zeker op bokt. Er komen steeds meer topics over, voor iedere wedstrijd is er wel een topic op WD en daarnaast zien we regelmatig terugkerende vragen als 'wat zijn de eisen voor sgw', 'wat heb ik nodig' en 'wat is een makkelijke cross om mee te beginnen' maar ook vragen over bodyprotectors en beenbescherming staan regelmatig op VMR. De vaste sgw bokkers (zelfs herkenbaar aan hun eigen SGWay of life logo :D ) zijn vaak betrokken in deze topics, zowel voor de voorpret en de verslagen van de wedstrijden, maar ook om beginnende sgw-ers van informatie te voorzien.
Verder heeft deze groep zich verzameld in de Huiskamer voor al het gezellige geouwebet over nuttige en onnuttige zaken. Hierin zitten alleen wel wat nadelen, zo'n hechte groep kan voor nieuwe geïnteresseerden een belemmering zijn om mee te doen, nuttige informatie in het topic is moeilijk terug te vinden en steeds meer verslagen en foto's worden in het HK topic geplaatst, terwijl dit juist een goede bijdrage zou zijn voor WD en HAW.
Vandaar ons verzoek om een sgw subforum. De belangstelling ervoor is enorm, getuige de ruim 100 aanmeldingen! De toegankelijkheid van de informatie zou enorm worden vergroot en ook zullen weer veel verslagen niet in de Huiskamer maar op het paardengedeelte van bokt waar ze eigenlijk thuis horen, worden geplaatst.
Onderwerpen die volgens ons hierin in ieder geval op dit forum:
- wedstrijden
- kalender
- voorbesprekingen
- verslagen
- trainingen
- oefenterreinen
- instructeurs
- oproepen voor gezamenlijke trainingen
- verslagen
- adviezen aan beginnende en ervaren crossers (voorbeelden)
- 'ik ben B dressuur en L springen, ben ik al klaar om een cross te starten'
- 'ik heb problemen met afsprongen, wat kan ik daaraan doen'
- 'waarom ben je gaan crossen'
- voorbereiding
- cross verkennen
- conditie opbouw
- rijden van verschillende typen hindernissen
- sgw specifieke zaken mb dressuur en springen
- verzorging
- verzorging na de cross
- voer en supplementen
- producten en materialen
- bodyprotectors
- beenbescherming
- wat heb je nodig voor een cross?
- overig
- links naar andere sites
- boekbesprekingen
- rondje voorstellen
en natuurlijk een slowchat topic voor het gezellige gezwets. Daarnaast een sticky met links naar sgw foto's die dan weer op HAW staan. Een enkele illustratieve foto bij een onderwerp zou wel mogen.
Er is al een FAQ grotendeels beschikbaar voor het subforum, waarin veel van bovenstaande onderwerpen al kort aan de orde komen en deze FAQ zou een goede start zijn voor verdere discussie hierover.
Nadinetjuhh schreef:haha tennis je ok dan kim
ja het doet me toch een partijtje pijn..wel lachuhe want politie/ambulance en huisarts waren bij mij op stal en alle paarden waren dood stil..en k had zo'n pijn. dat zelfs sven begon te hinneken naar me..liepen ze daar met ze alle te trekken aan me..auw!