[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pietpiraat

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:24

ah bah school

ik hoef pas volgende week dinsdag

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:27

Vief en ik gaan saampjes naar neede hea vief (en allebei logo)
En ik ga ook naar nijerbekoop en niet naar diepenheim..
Ik zal nu even 1 van de 3 pony's gaan rijden..
doeghii

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 11:02

*de zweep erover PP*

verslagje van Burghley

We hadden niet zoveel problemen als Simmie, maar op vrijdag bedachten we dat het misschien nog even handig was om de camping te melden dat we die dag pas laat zouden arriveren (lees een uur of 10). Dat bleek een enorm probleem, dus wij op het laatste moment (lees half zes terwijl we om half acht vlogen) nog een andere camping geregeld, die wat dichter bij het vliegveld lag. Op Eindhoven verliep alles vlotjes en bij de start konden we zelfs onze flat zien liggen terwijl we naderhand de deltawerken hebben bewonderd. Boven Stanstedt nog een bochtje gedraaid en uiteindelijk keurig op tijd geland. Auto opgehaald (geen credit card problemen ) en al wennend aan het links rijden naar de camping. Daar kwamen we net op tijd binnen (iets voor negen) en rap ons nieuwe koepeltentje (erg licht en niet zo groot als de andere klassieke tent) opgezet zodat we rond half tien richting pub konden voor een pint en nog wat te eten. Helaas was de keuken al dicht dus moesten we het met wat chips doen maar de pint 4X ging er wel goed in. Heerlijk geslapen (geroutineerde kampeerders ) en zaterdag vroeg naar Burghley met onderweg een echt Engels ontbijt Bij Burghley was het allemaal super geregeld, geen files zoals in Boekelo en royaal parkeergelegenheid. Wij bleken vlakbij hindernis 21 te staan, die zag er niet zo moeilijk uit (grote oxer met een greppel) tot je ernaast stond Het hele terrein was trouwens perfect, royaal de ruimte om rond te lopen en te kijken, overal wel wat te eten te krijgen, en door de glooiende heuvels goed zicht op veel hindernissen.

Meteen de cross een groot deel verkend, nu konden we nog - een beetje illegaal - bij de hindernissen komen en dat was wel heel gaaf. Het zag er soms bedrieglijk simpel uit, het stond vooral super technisch. Oxer op maximale breedte, drie galopsprongen op een gebogen lijn om een flinke boom en dan een behoorlijke steilsprong. Ik heb er daar maar één rechtdoor zien gaan, de rest maakte er een flinke slingerlijn van. Verder bv een oxer, flinke sunken road (afdaling van drie meter, 1 galopsprong, zelfde klim) en dan een behoorlijke steil onder een hoek van 70 graden; en de rest moeten jullie maar op de tekeningen bekijken Toen de eerste ruiter van start ging (Polly Jackson) hadden we het meeste wel gezien en stonden we bij de waterbak waar je uitstekend uitzicht had op maar liefst 6 hindernissen. Daarna wat rond gekeken in het parcours, Simmie en co nog ontmoet en oa een tijdje gezeten bij de Cottesmoore (sp?) leap, een greppel met een enorme haag erachter. Daar heb ik wat enorme sprongen gezien, echt geweldig. Er vielen wel veel ruiters uit, meestal zelf terug getrokken en ik moet zeggen dat ik niet een keer heb gehad van 'oei, dat ging maar net goed', het niveau was enorm hoog. Wel 1 val gezien, paard had zijn een voorbeen niet vlug genoeg meegenomen en struikelde in de landing. Ruiter voorover eraf, maar hij stond zo weer op en is onder de man weer terug gestapt. Omdat er zoveel tijd tussen de starts zat (5 minuten) hadden we ook steeds de tijd om naar een volgende sprong te lopen, we hebben ook erg veel ruiters kunnen zien idd. Het laatste uurtje hebben we ons vooral bij de waterbak geparkeerd en daar zijn een paar heel aardige foto's uit gekomen

Na de cross nog even het strodorp in geweest maar dat was zo groot dat ik daar veel te weinig tijd voor had. Ik heb wel nog nieuwe rode handschoenen gekocht
Terug naar de camping en nu op tijd in de pub wat Pub Grub gegeten, niet heel bijzonder maar ook niet slecht en met een flinke pint smaakt het al snel.
Op zondagochtend lekker rustig aan gedaan, op weg naar het vliegveld nog gestopt bij het Imperial War museum voor een hoop vliegtuigen (oa Concorde en een gigagrote bommenwerper, de B-52) en toen zat het er weer op Thuis nog wat aangerommeld en plannen gemaakt voor Badminton en Aken volgend jaar, we hebben de smaak weer te pakken

/edit
typo's

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:14

leuk Lielle!! klinkt allemaal heel erg gaaf...nu de foto's nog

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:15

ik heb net ook even gereden.. lekker warm
Leuk verslag Lielle!!
ben benieuwd naar de foto's

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:19

Ik kan me helemaal bij Sim aansluiten; mijn voorkeur gaat toch echt naar een hotel uit.

Wat fijn dat ze het daar allemaal zo goed geregeld hebben. Boekelo was maar een zooitje. Lijkt me wel wat om daar ook eens te gaan kijken.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:44

Afbeeldingkim

Afbeelding en ik

oh nog ff mededeling k ben gister gestruikelt en gevallen, en heb nu schouder uit de kom..dus dat wordt 6 weken niet rijden en tennissen...k baal ok zooo erg!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:47

Lielle en Antoine = happy campers............

Ik heb geen foto's gemaakt in Burghley omdat ik geen zin had om de hele dag met dat ding te sjouwen. Mijn vriendin heeft wel foto's gemaakt maar niet met een digi, dus jullie zullen het met de foto's van Lielle moeten doen.

Trouwens hebben jullie gisteren op de BBC2 naar de samenvatting van Burghley gekeken? Ikke wel, want ik wilde natuurlijk het afsluitende springen zien en weten wie er gewonnen heeft. (ik heb mijn weddenschap gewonnen)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 11:49

leuke foto's

Wat is dat hier met die armen ui t de kom

Sterkte.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:50

mooie foto's!

balen van je arm zeg!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 11:51

oew das niet lekker..Heel veel beterschap dan maar!!

ik ben gisteren naar het WK honkbal geweest in Rotterdam.
Was echt heel mooi..Nederland stond eerst achter met 2-0 maar heeft uiteindelijk met 2-6 gewonnen..
Was echt super! heel mooi weer ook en super sfeertje daar!
Daarna nog tsjechie spanje gezien maar spanje stond al met 10-7 voor dus we zijn wat eerder weggegaan en daarna nog naar de mac en wie kwamen we daar tegen: patrick(zn achternaam weet ik zo niet) die bij BNN je zal het maar hebben presenteert..Hahah dus dat was wel weer leuk!
Al met al een zeer geslaagd dagje

En om 3 uur na school mn boeken ophalen
Ik zit dit jaar in mn examen jaar van de havo dus dat word ook nog had werken dit jaar..:S

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:06

Nou ik heb mijn roostertje en een hele lading papiertjes..
Ga vanmiddag lekker shoppen in Zwolle

Leuke foto Mandy, die van Kim is ook erg stoer
Wel balen dat je nu zó lang niet kunt rijden

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:17

Oei, arm uit de kom... Veel beterschap!

Leuke verslagen van Burghley, ben erg benieuwd naar de foto's!

Mooi dat het honkbalteam heeft gewonnen, NL heeft gisteren in de finale van het EK hockey verloren
Oja, die presentator van Je zal het maar hebben is volgens mij Rob Kamphues.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:20

viewtopic.php?f=8&t=462815

Interessant topic voor ons SGW - ruiters.
Gaat over of je voorover of achterover op je paard moet zitten bij een steile helling.

Zouden wij het dan toch fout doen? Of misschien is het helling af in combinatie met een sprong toch anders. Ben benieuwd wat jullie mening is.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:22

waa die foto van mij haha hoe kom je daar aan mandy ? dank voor het hier neerzetten
DIe van jou is ook leuk man
echt vette sh*t dat je 6 weken nie kan tennisen en rijden..
Ik ben juist blij dat het tennisen weer begint (de training )

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:33

Simmie schreef:
viewtopic.php?f=8&t=462815

Zouden wij het dan toch fout doen? Of misschien is het helling af in combinatie met een sprong toch anders. Ben benieuwd wat jullie mening is.

Leuk topic
Ik heb ook altijd geleerd om achterover te gaan zitten bij afsprongen enzo.. Moest dan met een arm zelfs over je hoofd naar achteren zegmaar..
Maar ik denk dat het bij een afsprong ook anders is, de argumenten dat je dan kunt steunen op de schoft kloppen dan niet echt en je moet je paardje helpen bij de landing, zodat ze niet al te zwaar neerkomen..
Maar bij een helling, waar je gewoon rustig in stap naar beneden gaat lijkt het nog niet zo gek, zeker niet als je de plaatjes erbij ziet.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:50

haha tennis je ok dan kim

ja het doet me toch een partijtje pijn..wel lachuhe want politie/ambulance en huisarts waren bij mij op stal en alle paarden waren dood stil..en k had zo'n pijn. dat zelfs sven begon te hinneken naar me..liepen ze daar met ze alle te trekken aan me..auw!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:55

AUW!

waar ben je over gestruikeld?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:06

Ik heb het even met Lielle over ons subforum gehad.
We hebben een goede motivatie proberen te bedenken en een aantal topics die in het forum besproken zouden kunnen worden. De laatste keer dat ik keek hadden we al 106 aanmeldingen!

Lielle heeft alles samengevat tot een mooi verhaal:
Code
Motivatie voor een subforum sgw & eventing

Het enthousiasme voor de samengestelde wedstrijdsport is de laatste jaren hard gegroeid. Dat zie je op de wedstrijden (wachtlijsten zijn ook hier heel gebruikelijk) en je ziet het zeker op bokt. Er komen steeds meer topics over, voor iedere wedstrijd is er wel een topic op WD en daarnaast zien we regelmatig terugkerende vragen als 'wat zijn de eisen voor sgw', 'wat heb ik nodig' en 'wat is een makkelijke cross om mee te beginnen' maar ook vragen over bodyprotectors en beenbescherming staan regelmatig op VMR. De vaste sgw bokkers (zelfs herkenbaar aan hun eigen SGWay of life logo :D ) zijn vaak betrokken in deze topics, zowel voor de voorpret en de verslagen van de wedstrijden, maar ook om beginnende sgw-ers van informatie te voorzien.
Verder heeft deze groep zich verzameld in de Huiskamer voor al het gezellige geouwebet over nuttige en onnuttige zaken. Hierin zitten alleen wel wat nadelen, zo'n hechte groep kan voor nieuwe geïnteresseerden een belemmering zijn om mee te doen, nuttige informatie in het topic is moeilijk terug te vinden en steeds meer verslagen en foto's worden in het HK topic geplaatst, terwijl dit juist een goede bijdrage zou zijn voor WD en HAW.

Vandaar ons verzoek om een sgw subforum. De belangstelling ervoor is enorm, getuige de ruim 100 aanmeldingen! De toegankelijkheid van de informatie zou enorm worden vergroot en ook zullen weer veel verslagen niet in de Huiskamer maar op het paardengedeelte van bokt waar ze eigenlijk thuis horen, worden geplaatst.

Onderwerpen die volgens ons hierin in ieder geval op dit forum:

- wedstrijden
   - kalender
   - voorbesprekingen
   - verslagen
- trainingen
   - oefenterreinen
   - instructeurs
   - oproepen voor gezamenlijke trainingen
   - verslagen

- adviezen aan beginnende en ervaren crossers (voorbeelden)
   - 'ik ben B dressuur en L springen, ben ik al klaar om een cross te starten'
   - 'ik heb problemen met afsprongen, wat kan ik daaraan doen'
   - 'waarom ben je gaan crossen'

- voorbereiding
   - cross verkennen
   - conditie opbouw
   - rijden van verschillende typen hindernissen
   - sgw specifieke zaken mb dressuur en springen
- verzorging
   - verzorging na de cross
   - voer en supplementen

- producten en materialen
   - bodyprotectors
   - beenbescherming
   - wat heb je nodig voor een cross?

- overig
   - links naar andere sites
   - boekbesprekingen
   - rondje voorstellen

en natuurlijk een slowchat topic voor het gezellige gezwets. Daarnaast een sticky met links naar sgw foto's die dan weer op HAW staan. Een enkele illustratieve foto bij een onderwerp zou wel mogen.

Er is al een FAQ grotendeels beschikbaar voor het subforum, waarin veel van bovenstaande onderwerpen al kort aan de orde komen en deze FAQ zou een goede start zijn voor verdere discussie hierover.

Vanavond gaat ons topic op FZ dicht. Voor die tijd moeten we het dus opsturen. Graag jullie reactie (wijzigingen, toevoegingen).

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:41

Ziet er super uit Scum en Lielle!
Dit moet gaan lukken volgensmij!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:53

Lijkt me prima, goed werk!!

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:15

ik vind het ook super!
is een heel duidelijk verhaal..Zo moet het wel gaan lukken denk ik!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 14:16

Idd een goed verhaal!

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:14

Goed gedaan Scum.
Gaat wel goed komen lijkt mij.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:29

Nadinetjuhh schreef:
haha tennis je ok dan kim

ja het doet me toch een partijtje pijn..wel lachuhe want politie/ambulance en huisarts waren bij mij op stal en alle paarden waren dood stil..en k had zo'n pijn. dat zelfs sven begon te hinneken naar me..liepen ze daar met ze alle te trekken aan me..auw!

Jah ik tennis ook laatst hadden we met een groepje 2 uur getennist echt funn

Auwiej.. lijkt me echt zo pijnlijk arm uit de kom