[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:47

Tia, ik denk dat inderdaad lichtblauw wel heel mooi is. Al vind ik navy en zwart ook gewoon mooi. Ik rij zelf ook in blauw en zwart.

Er zijn van afgelopen weekend echt super mooie foto's gemaakt. Gelijk maar twee besteld :P
Afbeelding
Afbeelding

Tiahastrona

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:53

Stoere foto's <3

Maar mijn tuig is cognac, bij jou zwart (is rustiger)

Heb al wel dekje gezien (eskadron bicolor ocean), maar nu nog ergens vinden. Is blauw/zwart dekje (kan ik blauw shirt aan doen)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:57

Dank je!

Ohja daar heb ik even overheen gelezen dat je tuig cognac is.
Mijn zus reed in dezelfde kleuren als de dochter van percy (lichtblauw/bruin). Met cognac zadel. Stond wel heel mooi.
Maar denk inderdaad dat het eskadron dekje ook wel mooi gaat staan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:13

Hele mooie foto's Marloes!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 16:38

Ziet er goed uit marloes!!

Qua kleuren: vind ik bij een vos altijd lastig. Ik ben zelf gek op paars, maar de kleuren die je noemt gaan denk ik ook prima thia!

Ik heb vandaag m'n nieuwe pees beschermers uitgeprobeerd, de veredus Carbon vento. Weet niet of ik er nou heel blij mee ben. Benen kwamen er bezweet onder vandaan, terwijl ze beweren dat dit de best ventilerende beschermers zijn... Grrr

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:15

Dank jullie!

Balen Madelein. Zelf heb ik de Tri zone airlite. Daar komen de benen wel warmer onder vandaan als zonder, maar lang niet zo heet als gewone neopreen. Het beste ventillerend vind ik nog de new airflow, die gebruik ik voor de cross.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 17:52

Ik gebruik styles voor de cross die vind ik ook erg fijn.
Het nadeel is dat ed nogal gevoelig is en snel plekken krijgt. Zo heb ik al eens 4 beschadigde benen gehad door dalmars tijdens een indoor cross. Er moet dus wel een dikke laag tussen de harde schaal van de beschermer en zijn been zitten.
Die news heeft een stalgenootje maar die zaten niet goed.
Ach ja ik doe nu eigenlijk alleen beschermers om als ik heel fanatiek ga rijden of als ik ga springen. Die 2x per week zal niet direct schadelijk zijn hopelijk

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 18:24

Oh da's vervelend ja.
Ik denk ook niet dat t schadelijk zal zijn. Veredus beschermers staan ook wel heel goed bekend. Ze zullen altijd beter zijn dan de standaard beschermers.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:21

[naam] heeft een lichtbruin zadel en hoofdstel, werd toen Londen genoemd maar zit qua kleur niet ver van cognac volgens mij.

Super foto's Marloes, ziet er ook heel fijn en netjes uit!

Bezwete benen Madelein? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Kan me niet heugen dat ik ooit zweet op de onderbenen heb gezien?
Styles zijn wij ook heel content mee.

Vandaag hebben [naam] en Daimler een smakkerd gemaakt. Ze moet elke vier dagen galoptraining doen en dan een hoge hartslag halen maar Daimler is in zo'n goede conditie dat hij niet in die hoge hartslag komt. Ze was dus even aan het doorrijden maar haalde het nog steeds niet en hield dan maar in voor de bocht. Helaas wilde Daimler geen vaart minderen en zijn ze onderuit gegaan. Daimler heeft alleen maar een schaafwond maar [naam] is serieus kreupel want die heeft hem op haar heup gehad.

Maar even zien hoe het morgen gaat want dan moet ze eigenlijk weer een paar paarden voor anderen rijden. Weet niet of dat wel gaat lukken.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 18:54

Dat zou inderdaad niet moeten bij veredus :( Tri zone heb ik ook wel goeds over gehoord. Ik heb meest gewoon normale peeskappen om, wel iets warme benen als het warm is/we hard tranen, maar liever dat dan aantikken. Van damars hoor je ook vaker dat ze plekjes krijgen. Als ik nog en keer geld over heb wil ik wel Kentucky, erg mooi (maar ook duur).

Hoe is het met Caressa en Daimler

Fa is vrijdag naar de osteopaat geweest, zat toch wat vast bij heiligbeen. Is los gemaakt, vandaag voor het eerst weer erop. Ze liep in het begin wat raar beetje onstabiel, maar hadden we al verwacht. Nu weer verder.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 19:39

Geen ervaring met die beschermers helaas.

Daimler is in orde maar [naam] heeft flink last en kan niet rijden. Ze is nogal een bikkel maar ze heeft echt wel een flinke klap gehad.

Wij hadden wel weer iets aparts vandaag. Twee weken geleden kwam er een man die Free eventueel wilde kopen maar hij had zelf geen rijkleding bij zich en kon dus alleen maar kijken. Zou de volgende week terugkomen en wilde filmpjes. Niets meer gehoord, dat maken we wel eens vaker mee.

Vandaag belde zijn vrouw. Hij kreeg onze Free/Frieda maar niet uit zijn hoofd. Hij had wel inmiddels een ander paard gekocht omdat hij haar te duur vond. Nu wilde zij het paard aan hem cadeau doen voor verjaardag/vaderdag maar ze vond de prijs wat hoog.

[naam] keurig een berichtje teruggestuurd dat ze dan maar met een bod moet komen. Krijgt ze als antwoord of ze er echt wel "centjes" voor wil hebben want bij hun krijgt ze zo'n goed tehuis. Nou ja, zeg, we zijn geen filantropische instelling. Kreeg opeens de Suske en Wiske titel "de wilde weldoener" in gedachte :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 06:55

Ik lees alles mee maar heb niet zoveel tijd om te reageren, laatste periode op school is mega druk met alle verslagen en tentamens enzo dus breng bijna al m'n vrije tijd op school door |( zal van de week proberen te reageren op iedereen!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:08

Maakt toch niet uit Rianne, het is geen verplichting en opleiding is gewoonweg belangrijk, bokt niet. Heel veel succes met de school!!!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:49

Idd school gaat voor Rianne!

@percy: hahahah gestoorde mensen heb je toch! Als ze nou een lager bod deden oke, maar hier kan je niks mee.
Cares niks gebroken dat ze nu nog zo'n last heeft? Aan de andere kant, toen ik met ed omviel heb ik ook wel een week of 3 goed pijn in m'n enkel gehad. Maar dat is toch minder invaliderend dan een heup... Au!!

Ik heb vandaag weer een lekker rondje weiland gereden met Eddy. Van mij mag dit mooie weer de hele zomer doorgaan! Lekker elke dag trainen op het land ipv de bak, veel leuker!

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:58

Ik ben geslaagd *\o/* *\o/* *\o/*

Verder vorige week spring wedstrijd gehad. Moeten nog wel ritme krijgen ;( , dus veel meters maken

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 15:04

Nou ben al de hele dag bezig voor school, dus even een pauze!
Zal nu ook even reageren op iedereen :)(kan al van een tijdje geleden zijn :o )

Percy: Deed Frieda het toch nog best goed in Maarsbergen! Dat is die schimmel toch?
Fijn dat Daimler en Shetan ook goed gingen in het springen!

Marloes: Wat jammer van dat balkje en die stijlpunten, erg laag idd. En super van de dressuur!
Prachtige foto's!

Tia: Fijn van je crosstraining! En WAUWIE!!GEFELICITEEERD *\o/* *\o/*
Portfolio is veel werk he, ben er al daaagen mee bezig ;(

Madelein: Lekker rustig aan is ook wel eens lekker, genieten! *D

Tia: Lastig, ik reed met mijn vos in het blauw/rood, maar had wel het tuig zwart.
Volgens mij heb ik nog wel een foto in mijn profiel staan.

Wat betreft de (cross)bescherming, ik rijd thuis altijd met de Veredus Carbon en voor de crossen heb ik net zoals Marloes de New Airflow.

Percy: Ai dat klinkt niet fijn, hoe gaat het nu met haar?

Hier gaat het ook weer goed! Heb een keer iemand anders op twal laten rijden en die heeft hem doorgepakt. Sindsdien (afkloppen) gaat die weer heel fijn. Heb vrijdag nog een crosstraining gehad, en dat ging op 1 keer even staken na ook echt super goed. Pakte alles aan, en heb veel kunnen doen! He wel een filmpje maar weet niet of jullie dat kunnen zien? Anders moet je me even toevoegen op fb als je het wil zien.
https://www.facebook.com/rianne.sanders ... =3&theater

Met school nog wel ontzettend druk. Mijn portfolio moet maandag worden ingeleverd en heb ik nu voor 90% klaar, moet alleen ook nog voor maandag een mega groot tentamen leren alleen heb ik daar geen tijd voor, ben het hele weekend werken of op concour (SGW Ede) dus dat wordt nog even een dingetje :+
Loop verder redelijk op schema voor zover dat kan dit kwartiel haha.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:57

Afbeelding

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:46

Percy: Wat raar van die mensen zeg! Alsof jij zomaar je paard gaat weggeven >;)
En hoe gaat het nu met Caressa? Wat vervelend zeg van die val.

Tia: Wat fijn zeg, gefeliciteerd! *\o/* en leuk die oefencross, alleen beetje ver voor mij helaas.
Rianne: Lekker dat het weer de goede kant op gaat met Twal. Had je filmpje ook al op fb gezien, leuk!
En fijn he zo'n portfolio, is **werk.

Van mijn kant gelijk minder leuk nieuws van stage. T liep in het begin al niet super fijn. Toen een goed gesprek gehad met mijn begeleiders en ook goed aan m'n leerdoelen gewerkt. Had ook als feedback dat ze verrast waren hoe goed ik het oppakte. Krijg ik nu praktijkbeoordeling blijken ze het toch onvoldoende te vinden. Ook fijn dat ze dat nu pas aangeven, nu is t te laat om het nog te verbeteren. Voor mij betekend dat dus verlenging, wat ik totaal niet aan zag komen.
Met school even goed gesprek gehad over de opties. Kan gelukkig wel verlengen op een ander stageadres, zag het dan daar in het Ziekenhuis ook niet meer zitten na deze situatie.

Maargoed met Fame gaat t super. Zondag heerlijke training gereden, ze pakt t zo stoer op.
En as zondag ons SGW debuut in Ede. Lekker even iets anders om aan te denken.
Hieronder nog filmpje en foto van de training afgelopen weekend :D
Afbeelding

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:55

Ziet er super uit marloes!!
Wat balen van je stage, waar liep je stage? Stom dat ze het niet eerder hebben aangekaard pfff

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:20

Dank je Rianne. Liep stage in t ziekenhuis in Doetinchem. Hoop straks stage te krijgen in de thuiszorg, ligt mij toch n stuk beter.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:30

Ach, we kunnen nog wel wat meer vreemde reactie's toevoegen aan het rijtje "potentiële" kopers.

Iemand wilde haar eerst op proef. Daar ben ik absoluut tegen omdat er dan van alles met het paard kan gebeuren. Ze mogen zo vaak komen als ze willen maar uit handen geven zie ik niet zitten. [naam] had toch gevraagd hoe ze dat zag. Wilde ze een proeftijd van zes tot acht maanden 8)7

Verder krijgen we onzinbiedingen want ze bieden zo'n geweldig huis. Ze blijft maar lekker hier tot er echt iemand komt die haar op waarde weet te schatten en dan bedoel ik niet alleen financieel.

Tia gefeliciteerd *\o/* *\o/* Ben superblij voor je. Nu even genieten van je vakantie!

Frieda deed het heel goed in Maarsbergen Rianne, volgens Jan kan ze internationaal mee gaan komen. Ze is echt een paard met kwaliteit maar ze heeft wel een eerlijke ruiter nodig. Alhoewel er laatst een klein meisje van 11 op zat met alleen manege ervaring. Frieda vergaf haar alles, echt een toppaard wat dat betreft.

[naam] heeft nog pijn in haar heup maar het gaat wel weer.

Fijn dat Twal weer goed gaat, zal je proberen toe te voegen. Succes met het schoolwerk.

Dat is niet fijn Marloes, wat raar dat ze niet eerlijk naar jou toe zijn. Hoop dat je andere stage adres beter gaat bevallen en bij je gaat passen.

[naam] heeft gisteren weer een kadertraining gehad. Zo, dat zijn lange dagen. Ook al omdat de datum zeer kort van te voren bekend was en de ouders van een ander meisje geen vrij konden krijgen. Was toch een behoorlijk stuk om om haar op te halen maar dat was niet erg. Was best gezellig onderweg, twee meisjes met hun gsm in de weer :D Nee hoor, verder waren ze heel gezellig onderweg.

Jan was zeer aangenaam verrast door de dressuurvorderingen die Daimler heeft gemaakt. Hij noemde hem een echt dressuurpaard :) Daimler deed het ook super, springen ging ook fijn.

Nu maar hopen dat ze Vlietlanden nog mogen starten als voorbereiding op Renswoude.

Ben zelf druk aan het studeren voor mijn cursus paardensportmassage. Is heel pittig maar ook super leerzaam. Hups al zo'n 45 jaar tussen de paarden maar ik heb nu al zoveel geleerd wat ik eigenlijk niet eens echt wist.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 19:52

Leuk zo'n cursus Percy!

Nou vandaag SGW Ede, had er een hard hoofd in want hij is thuis nog erg aan het puberen. Krijg hem er nu thuis wel door met lange zweep maar met korte zweep lukt dat niet, dus maar heel braaf losgereden en niet teveel eraan gezeten, resulteerde in een springparcour met 2 balkjes, prima.
Daarna de cross. Hij trekt nog al naar andere paarden (misschien verlatingsangst ofzo?) maar goed weg bij de start, t/m 5 super goed, en toen richting zes trok die al naar de springring, uiteindelijk door gekregen en vol gas naar de trakhener, ging erg fijn. Toen weer verder, maar voor de overgang naar het andere weiland (ook het stuk waar die weg moest van de andere paarden) weer op de rem en kreeg m niet verder. Uiteindelijk tot het andere veld gekregen en toen maar gewacht op de volgende. Wel genoeg afstand gehouden en ging toen superfijn, op/af, water echt heel fijn. Toen was dat meisje voor mij gefinisht en ging dus rechtsaf en dat zag die van mij, waardoor die voor de laatste wederom naar dat paard trok en niet meer over het huisje wilde. Toen nogmaals gewacht op de volgende en gefinisht.
Erg lastig, want weet niet zo goed hoe ik hem hierdoor moet krijgen. Tik met de zweep oid werkt niet, hij blokkeert gewoon. Denk maar crossen rijden waarbij je niet langs de springring of andere paarden hoeft. Liep bij Markelo tegen hetzelfde probleem aan. Verder wel tevreden over de fijne stukken.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:57

Leuk Percy, lijkt me heel interessant. Fijn dat t met Daimler zo goed gaat.

Jammer dat puberen Rianne. Is idd misschien wel n goed idee om crossen te rijden van de rest af. Hopelijk kan je dan wat beter ritme opbouwen.

Ik had vandaag mijn B debuut met Fame.
Springen zat ik zelf te klooien, maar Fame redde me dr mooi uit met n foutloos rondje.
Vervolgens cross in. Ze sprong nog wat twijfelend, daarom bij de trakehner gewoon alternatief gereden. Ook t water was nog wat spannend, maar alles super foutloos rond. Kwestie van veel km 's maken. Super tevreden voor ons debuut

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:06

Super Marloes, mooi resultaat voor een debuut.

Wat vervelend Rianne. Jouw paard is dus eigenlijk een beetje een klever. Heb je een mogelijkheid om te trainen met andere paarden in het bos waarin je jouw paard van de groep af rijdt en weer terug laat komen met de groep zodat je paard meer vertrouwen krijgt?
Ik had dat vroeger als standaard onderdeel in mijn training. Paard moet kunnen blijven stappen als ander weg galoppeert en moet zich van de groep laten scheiden. De één is daar veel gemakkelijker in dan de ander maar met training kan je het wel verbeteren.

[naam] kreeg vandaag een brief van academy Bartels. Of ze de eventingsport wil promoten op Horse Event. Super leuk natuurlijk dus dat wil ze wel gaan doen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:49

Even snelle bijles, morgen midweek je weg.

Goedzo marloes en caressa _/-\o_
Nog even volhouden met school Rianne, komt goed :(:)

Ik vandaag bij Vlietland gereden, begin beetje twijfelend, maar daarna (eindelijk) goed door. Helaas gleed ze na 11 uit ;(
Ik ben eraf gesprongen en moest dus daar de cross verlaten.
Wel heel tevreden gevoel over mijn paard <3 . Ze had gelukkig niets, morgen even kijken hoe t is met de spierpijn. Ze heeft lekker paar dagen vrij, kan ze alles verwerken