Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Wij hadden een hele leuke leraar voor godsdienst, was volgens mij de reden dat ik er zulke hoge cijfers voor haalde, heb er in mijn verdere leven niets meer mee gedaan

Maar lig nu al in een deuk! 
Maar goed daar was ze foutloos dus op naar Ede. Nou ja zij had nu tegen haar ma verteld dat er een concours was in Ede. Maar goed toen werd ze dus ineen 1e dus toen ging ze toch maar vertellenwat ze nu had gedaan. Dus wij komen bij haar thuis en ik moest er bij blijven. Komthaar moeder eraan en die wist inmiddels wel al de dressuurpunten en de springuitslag dus haar ma vragen van en heb je nog een prijs. En zij zo van jaeven wachten. Dus zij pakt de deken, envelop en lintje uit de vrachtwagen. En haar ma zo van wow heb jij die gewonnen? Waarmee dan? met dressuur? En zij zo van ja ook een beetje. En toen las ze wat erop stond en toen was het even stil!
dus wij verwachtten een uitbarsting maar ze was eigenlijk helemaal niet zo boos. en ze vind het nu ook wel goed als ze gaat crossen. Maar niet zo veel want ze vind het wel eng!
Onide schreef:Als je hem net zo blijft rijden als je gister met losspringen en het tweede rondje deed dan wordt hij vanzelf vluggerIemand tips hoe je een paard leert z'n voorbenen weg te vouwen??![]()
Ik ga in ieder geval voor de buikvlap! Ook als het het 'wegvouwen' niet zou bevorderen is het gewoon handig..
Tegen tieten bijvoorbeeld![]()
Niet te groot houden en grondtempo niet te hoog willen leggen. Hij sprong ook wel erg fijnCitaat:Gomir, ik was echt onder de indruk van Otjes springkunsten tijdens het eerste rondje!![]()
Tweede rondje ook wel, maar toen reed ik de eerste drie hindernissen zelf niet zo sterk en dan blijft mijn grondtempo daarna net iets te hoog voor het mooie. reeskees schreef:Gaan ze van een buikvlap de benen beter vouwen![]()
Volgens mij is het andersom, je gebruikt een buikvlap omdat een paard zn voorbenen zo snel en hoog vouwt. om de buik te beschermen tegen beschadigingen door inslag van de kalkoenen of zelfs de ijzers. Tenminste als ik de buikvlap van Kees zie na het springen en crossen, ben ik blijj dat ie geen gewoon singeltje omhad
(maar ik kan de paarden nu iig ongeveer uit elkaar houden en iig de helft in de goede stal terugzetten
)
Ik ben er ook heel erg blij mee!! Vandaag liep ze weer als vanouds. op t eind werd ze wat sterk, maar als ze zondag zo loopt komt een WP in zicht hoop ik.

! Heb het alleen nog steeds niet echt door
!
!
!