[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:45

GvdT schreef:
Talida, ik zou voor een springzadel gaan.

Als je wilt mag je mijn zadel wel eens lenen om te kijken of het bevalt.

das aardig! OK duidelijk een springzadel dus. Met een beetje mazzel zie ik stubenitsky (ken je vast wel) vrijdag en neemt hij even een springzadeltje mee die ik mag proberen. En dan gelukkig bijna jarig, dus dan kan ik ook nog wel wat geld bij elkaar ronselen

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:49

Goedenavond allemaal
Er is weer veer gekletst hier

Carpe Diem: wat een geluk bij een ongeluk dat je vriendin haar cap ophad

JJ: die van mij moet ik ook altijd in de gaten houden wat betreft einschuss. Van een minuscuul korstje kan zijn been al oplopen.

Bij mok-achtige korstjes was ik het been met betadine shampoo, goed afdrogen, betadine zalf erop, steriel gaasje erop en dan onderlap + bandage (niet te strak).

Bij een wondje doe ik een handdoek in een emmer met betadine oplossing, dat wikkel ik dan om het been, lappen erover en bandage.

Als het doorschiet naar een olifantsbeen is het alleen nog met medicijnen te verhelpen (anti biotica kuur).

Dames MJ en GvdT: ik zal me ook eens opgeven voor de trainingen en overweeg ook de indoorcross.
Even uitpluizen hoever het is van hier vandaan

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:00

Jullie hebben weer flink doorgekletst zeg!
Ben ook alweer bijna alles vergeten..
MM (geloof ik); netjes van je punt!
JJ; gelukkig dat je er op tijd achter bent!
Lielle; leuke foto's in dat topic van Raimear

gr_roos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:05

Bento1988 schreef:
Dames MJ en GvdT: ik zal me ook eens opgeven voor de trainingen en overweeg ook de indoorcross.
Even uitpluizen hoever het is van hier vandaan

Ik rij er 35 a 40 min over. Dat is net voor de spits op een doordeweekse dag.
Ik moet wel bekennen dat ik eerder 85 a 90 rij dan 80

Maar ik moet een stuk over de oude A9 en jullie kunnen de wijkertunnel onderdoor. Dat scheelt ca 5 min.
Bento het is ongeveer net zo lang rijden als CH Schoorl. Misschien iets korter

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:15

Ik ben trouwens benieuwd wanneer de foto's van PvO van Wanroij online komen..

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:19

Gvdt: ik heb het even opgezocht en het is bij mij vandaan 82,5 km, dus met trailer een kleine 1,5 uur dat is wel te doen.
Denk dat ik ook inschrijf, hmm, ik zie dat manlief nog niets op de kalender heeft gezet en wie het eerst komt, die het eerst maalt uiteraard

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 21:40

Als je je ingeschreven hebt moet je het voor die tijd even laten weten. Misschien dat ik kan regelen dat we bij elkaar in de buurt starten.

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:12

GvdT schreef:
:j

Als je je ingeschreven hebt moet je het voor die tijd even laten weten. Misschien dat ik kan regelen dat we bij elkaar in de buurt starten.

Heb jij je ingeschreven voor de L?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:35

Mijn profielwerkstuk is af, net uitgeprint. Wat een heerlijk gevoel is dat toch!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:58

Haha andrea: geweldig gevoel is dat he! Ik heb het nu nog met mijn profielwerkstuk (toch al 3 jaar geleden) en mijn stage verslag ( jaar geleden). daar kan ik nu nog vol trots doorheen bladeren!
Ik heb voorlopig nog geen cross int vooruit zicht. Ga nu mama paard weer rijden, en conditie opbouwen, en dan hoop ik zeer binnenkort weer eens een keertje te kunnen gaan trainen (lees spelen) in ijsselsteijn. En nog een keertje misschien wel het bos in Berlicum onveilig maken. Het bos bij ons om de hoek kom je mij voorlopig ff niet emer tegen. heb et wel gehad met die begrazingsafzet dingen (ben al een keer bijna over een stoommat gereden. = soort wildrooster, met rubber ertussen. maar op het ijzeren gedeelte staat stroom!--> Sukkels hadden het bord 3 meter verderop gezet, terwijl het pad langs t rooster uitkwam)

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:20

CarpeDiem, dat was wel even schrikken. Lekker bos hebben jullie daar... Gelukkig is het vrij goed afgelopen. Hoe gaat het nu met je vriendinnetje.

simmie, dat is iid heel irritant wanneer iemand zo heftig tegen zn paard tekeer gaat als er anderen bij zijn. Die van mij begint al te hyperventileren als er grote zware paarden voorbij komen stampen...

MM wat een mooi cijfer gehaald!!

Lielle, mooie foto´s zeg!! Vooral asl ik die crossfotos zo zie, dan begint het me ook te kriebelen. Misschien op 26 feb maar naar Beukers. Alleen mn volbloed is zo hieperdepieper bij indoor springen en als alles snel op elkaar volgt. Maar ik zag wel dat ze bij beukers een supergrote bak hebben.

BT jullie bak was vanmiddag al ontdooid?

Bij mn werk zijn er inmiddels veel dingen veranderd en ben deels meeverhuisd naar een andere lokatie. Op zich wel leuk daar en werk is ook OK, maar het is een uur rijden... en anders was ik in 20 minuten op mn plaats. Daar gaat weer een hoop kostbare paardrijtijd... En ik heb al zo weinig tijd.

Vanavond Keessie nog lekker even gereden. hij was lief maar had weer van 1.5 dagen energie opgespaard en was dus behoorlijk loperig. Maarja wat wil je ook met een (ex) renpaard

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:28

reeskees schreef:
simmie, dat is iid heel irritant wanneer iemand zo heftig tegen zn paard tekeer gaat als er anderen bij zijn. Die van mij begint al te hyperventileren als er grote zware paarden voorbij komen stampen...

Hoe herkenbaar!

Kan iemand mij nog even het linkje geven van die indoor-cross?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:30

Missmuts, ik weet het linkje zo niet meer, maar als je gaat goegelen met de woorden manege beukers, dan moet je er volgens mij ook wel op komen. Want het staat op hun site.

edit `Googelen`

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:41

Dank, ik ga Googlen

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:05

jollyjoker schreef:
Gomir: was inderdaad erg leuk he gisteren!

Jammer dat het alweer bijna afgelopen is...
Maar we gaan gewoon door
Citaat:
Ik zit te wachten op de kopers van mijn veulen. Ze komen hem zo ophalen, geloof dat het me toch wel zwaar gaat vallen
Ik zal hem toch wel erg missen, maar hij krijgt het goed dus ik moet niet zeuren

Maar toch ook wel fijn dat hij opgehaald wordt Hoef je er iig niet meer op te passen. Is het nog een beetje meegevallen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:09

GvdT schreef:
Gomir + MJ ik gebruik het ook als opwarmrondje voor Chaam en de sgw training een week later.
Ik zal Ronald even uithoren wat ie neer wil zetten en hou jullie op de hoogte.

Heel graag Misschien kom ik dan wel met alletwee

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:10

jollyjoker schreef:
Alive is weg Mijn stoere man liep in 1x de trailer in Meisje is helemaal verliefd op hem en hij staat maar 40 min rijden hier vandaan dus ik ga hem nog eens opzoeken.

Dat is fijn!

Citaat:
Laros stond vanmorgen opeens met een dikbeen en lamkreupel. DA maar gauw gebeld. Heeft hij beginnende Einschuss Gelukkig zijn we er snel bij. Het veroorzakende wondje is maar 1cm groot
En dat is minder! Gelukkig waren jullie er snel bij

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:11

viefdepief schreef:
Vanmiddag na school nog even aan mijn imitatie Viktor en Rolf jurk zitten prutsen Nouja jurk, lapje stof
Hebben wel een stuk of dertig bloemetjes gemaakt van stukjes plastic en vliegerpapier..
Ik begrijp ineens die reclame van de postbank die ik vanavond met een half oog zag

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:12

Gomir, ben je aan het bijlezen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:14

Simmie schreef:
Met Killea weer een goede springles gehad vanmiddag. Het gaat beetje bij beetje steeds lekkerder en beter. Ook mijn gevoel voor een goede afstand rijden lukt steeds beter. Gomir, watch out, here we come!
Daar hou ik je aan

Minder van die springende man in de binnenbak trouwens, ben blij dat ik van dat soort dingen geen last meer heb

Ik heb vandaag trouwens ook heerlijk binnengereden!
En aan de merrie was ook helemaal niets meer te zien, ook niet op het harde. We hebben haar wel tig keer op en neer laten draven, maar alles was normaal!
En Otje was ook weer helemaal goed, maar dat zag ik een week geleden eigenlijk ook al. Het was er alleen nog even niet van gekomen om erop te klimmen met die lange schooldagen en daarna de vorst in de grond. (wilde er de eerste keer liever even met daglicht opklimmen )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:16

_Jitske_ schreef:
Ik ben trouwens benieuwd wanneer de foto's van PvO van Wanroij online komen..

Ik ook! Ik wil weleens wat beeldmateriaal van die merrie zien
(als er een mooie foto bij zit koop ik er een, zo vaak zal dat beestje geen SGW lopen verder )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:17

missmuts schreef:
:D Gomir, ben je aan het bijlezen?

Hoe kom je daar nou bij

www.manegebeukers.nl trouwens

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:18

Bedankt, ik had het al gevonden. Het is me toch te ver om voor de gein heen te gaan (in een druk dressuur-seizoen).

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:24

Ik heb ze net alletwee ingeschreven

Otje als voorbereiding op Chaam(en dan eventueel nog naar Alice 4 maart), de merrie voor de fun. Die vond het allemaal wel grappig in Wanroij

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 08:18

gomir schreef:
viefdepief schreef:
Vanmiddag na school nog even aan mijn imitatie Viktor en Rolf jurk zitten prutsen Nouja jurk, lapje stof
Hebben wel een stuk of dertig bloemetjes gemaakt van stukjes plastic en vliegerpapier..

Ik begrijp ineens die reclame van de postbank die ik vanavond met een half oog zag

Hahaha

Andrea: Wat super dat ie af is!!

Gisteravond dus nog even naar Sam geweest, maar er valt de laatste tijd niet echt meer te "rijden" in onze bak
Hij is heel erg hobbelig en sommige stukken zijn vrij stevig terwijl andere stukken zo zacht zijn dat je wegzakt. Sam houdt al niet zo van een ongelijke bak en aan echt rijden kwam je bijna niet. Hij was gewoon te veel bezig met het letten op de bodem. Maar verder was ie wel lief en morgen weer lekker in de manege