[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 09:35

We kunnen zaterdagavond in Tongeren klein bokmeetingke houden

Te veel wedstrijden goh nee. Ik rij het nooit om te winnen maar eerder als een training. De jumpings dit weekend waren een goede training. Ik rij bijna nooit de snelheid vn de B. Gewoon op het gemakje rondrijden en veel vertrouwen voor hem opbouwen. Dat probeer ik. Nu is het wat drukker voor hem maar in juni moet hij niets lopen omdat il examens heb. En hij krijgt geregeld eens een weekje rust.

Na het WK neem ik inderdaad Icarus over!

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:55

Zo dat is inderdaad een leuk vooruitzicht, Icarus terug overnemen :D

Voor degene die mij niet op fb hebben, heb een fantastische dag gehad in Tielt. Was eerst wel behoorlijk onder de indruk (slik…) bij het verkennen van het crossparcours en het zien van alle andere paarden :P Parcours was wel superverzorgd, springen op een mooie geopad piste, volwaardig parcours. Alleen het inrijden voor de dressuur was echt een heksenketel, klein stukje dat dan ook nog een stuk heel slecht lag. Weinig verwachtingen van de proef dus, en was zelf ook niet 100% tevreden, hij kan echt veel beter. Maar blijkbaar toch nog 10de (+- 55 starts). Springen vervolgens een kleine miscommunicatie in de dubbel maar toch foutloos rond en zo naar de 9de plaats. En dan tenslotte de cross. Had echt belachelijk veel stress :+ zaten toch een paar héél pittige hindernissen tussen, naar mijn normen :o Maar meneer stond al te trappelen in de startbox en vloog echt door het parcours. Nergens echt twijfel en superfijn op tempo kunnen rijden. Uiteindelijk 4s buiten tijd en zo nog gestegen naar de 6de plek :) er moeten er dus nog veel problemen gehad hebben in de cross. Ging oorspronkelijk OCC Brugge ook nog starten, maar hij heeft nu zo goed gelopen dat ik hem thuis ga houden tot Ingelmunster. Dat vind ik een hele fijn cross en zo kunnen we nog eens fijn doortrainen, beetje wandelen, dressuur, ms eens terug spring- of crossles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:08

Leuk lene! Welke sprongen vind je pittig?

Klopt antonius, baadt het niet dan schaadt het niet. Maar 15€/strip is ook weer aardig geld.
Hij mag woensdagavond naar merelbeke voor castratie op donderdagochtend. Het wordt via gesloten castratie gedaan omdat hij nadien op de weide terug komt, en ik heb aardig wat van die eczeemvliegjes. Dan is gesloten veel beter ivm infectiegevaar. Denk dat hij 2 weken out zal zijn? Dan mis ik maar 1 Wedstrijd dag waarvoor ik ingeschreven ben.
Dit is echt de 1e keer dat hij uit zijn dak ging. Verder nooit problemen gehad, vaak merkten ze amper dat het een hengst was. Alsof hij nu in 1x alle schade van ongein wou inhalen.
Safety first, ook voor mijn mederuiters dus tjah. Jammer voor hem.
Ik heb die osteo gehad maar is wel al tijd geleden. Nadien een keer Bruno beine. Redelijk tevreden van als DA maar osteo iets minder.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:19

Zaten een twee/drietal hindernissen in die voor OCC80 te zijn toch wel vrij breed en hoog waren. Op zich eerlijk gebouwd hoor, met duidelijke grondlijn enz maar toch. Met een D-ponytje komt dat toch heel massief over :D Misschien moeten we toch maar eens opnieuw overwegen om nationaal te starten ;) (voor foto zie http://www.nifin.be en dan daar ergens op de eerste pagina, 9de rij foto's, staat hindernis 4 met mijn pony, voor een idee). Jammer voor je paard inderdaad, maar veiligheid gaat altijd voor natuurlijk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:20

Ik ben zo een woeshie daar in, bang om mn paardje te overdoen en dat ze het dan niet meer leuk zou vinden. Tis echt geen paard om elke week op wedstrijd te gaan en ze heeft haar mentale rust nodig :D Na tongeren weekej rustig aan doen, licht werk, dan, de maandag kom osteopaat langs ( ik heb wel een goeie osteopaat varakaj, als je die haar nr eens wil hebben, is ook al bij lene langs geweest). En dan mag ze een dikke week helemaal rusten en dan weer oppakken. Heb dan mn volgende wedstrijd pas eind julie. Tussenin wel springles en dresuurles en eens jumpingske meepikken. Wil er graag héél lang mee doen :+:. In Italie (montelib.retti) liep een paardje mee dat de staleigenaares een aantal jaar geleden verkocht heeft, die is nu 17 jaar en bolt nog rond op internationaal niveau :D. Wil ik ook kunnen (op laag niveau dan ;) )

Proficiat Lene! Ik heb stukje gezien, je pony ging idd als een trein :D.

We zullen elkaar wel zien in Tongeren dan :D!

Oja ik ga heel mss terug beginnen crossen met Noor.it, canch haar kleine zus (van 170cm :Y) ). Ik rij er nu sinds kort weer beetje mee want ze stond er maar te verwateren, wat echt zonde is want het is een heel talentvol paard. Mr Staleigenaaers is nog steeds niet aan uit wat ze er mee wil doen, verkopen, laten rijden, dekken... Liefst wil ze er zelf wat mee rijden ook, mr ze ontbreekt de tijd. Dus ze zei deze week, als ik zin heb mag ik ze meepakken op cross :D. We zien wel, want vrijdag heeft ze gesproken met crossruiter (die jullie allemaal wel kennen), en tging zeker over noor.it mr kon er net niet van uitmaken of het voor te rijden was of voor te helpen verkopen. Iig vroeg ze later nog zn telefoonnr aan mij :+. Ik hoor het wel nog, ondertussen rij ik haar rustig verder thuis!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:31

Derby was idd de moeite! (heel lummen is gewoon eens de moeie, was echt aangenaam verrast ! Ik zat er nu wel als vip (kaartje gekrgeen :D ) mr zou volgend jaar graag terug gaan, zodner vip kaartje dan ;). Tis mr 15 euro inkom en je heb twee pistes waar ze rijden en overal mooi zicht. Much better dan jumping an.twerpen, da is 40 euro vr een kaartje voor mini tribune die nie overdekt is en weinig andere plek vr te kijken.

Ik ben ook wel fan van cresc.endo, springt mooi in de manieren en heel gelijkmatig. Hij heeft wel veel vermogen mr is nie zo explosief als bv adora.do dan. Hij had 4 foutjes dacht ik mr de cross hindernissen deed hij met zn oogjes dicht, tzou goed crosspaard zijn ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 10:59

Klein zusje van 1m70 :')
Als crescendo vaker cross gaat lopen kan je daar nog mee dekken :p

Zal vanavond de foto's eens zoeken. Met een paard vind ik 80 al aardig wat, laat staan met een d pony!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:16

Ja kleine zus, ze is paar jaar jonger, maar dus wel stukken groter :D. Allez tzijn half zusjes, zelfde mama, mr andere papa :). Ze lijken totaal nie op elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:33

Ik heb stress voor de castratie haha. Mijn verstand is overduidelijk dat dit de beste en veiligste beslissing is, mijn hart vindt het zielig.

En wat een rotweer deze nacht! Er is een hoop water uit gevallen. Al is dat wel goed voor mijn gekalkte weide natuurlijk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:41

Dat is helemaal niet zielig, je gaat er geen ongelukkig paard door hebben ;)

Ja mocht wel eens regen, nu is het weer droog, ideaal ;).

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:43

Had de foto al gezien Lene, nice! Enneuhh, was stress niet voor mietjes ;)? Ik kan niet de dag van Ingelmunster, dus ga Brugge wel meerijden... Was ook beetje aan 't twijfelen of 1 cross elke (dikke) 14 dagen niet teveel was, maar zo krijgen we ook wel beetje ritme denk ik. En de zomermaanden is 't toch sowieso stuk kalmer. Ben er ook best zuinig op :o, die moet nog 20 jaar in de sport ;).

Ooh, leuk dat jij Icarus zelf gaat rijden dan Daaphh, dat paard heeft toch al heel wat gezien dan!

En een tweede paard voor Helene, leuk, was 't die die je vorige week meehad naar Bloso dan? (had u op de parking aan de vanne gezien?) Wel ander type'tje dan die van u :=

Snap wel dat je stress hebt, Varekaj, maar dat komt wel in orde. Fijn in kliniekomstandigheden... En zoals Antonius zei, gaat je op wedstrijd toch wat gedoe schelen achteraf :).

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:02

Jammer dat je niet nr ingelmunster kan, is fijn oefencross (vindt brug.ge niet zo fijne oefencross :o)

Ja idd die had ik vorige woensdag mee, ander typke ja :p.

Evelyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:06

Had fel lopen twijfelen om in te schrijven, had hier ook al gelezen over niet zo ideale bodem enzo... Maar hoop dat daar half mei beter ligt dan in augustus? Op welk vlak vind je 't nog niet fijn? Kwestie van voorbereid te zijn? Nuja, we gaan gewoon weer voor een extra rondje ervaring, dus alles wat ik niet ok vind, rij ik gewoon naast :p.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:29

Al is castratie routine, het blijft een operatie en vind het wat spannend. En ook benieuwd hoe het gaat worden achteraf. Moet wel even terugbellen om te kijken of hij tot na het weekend daar kan blijven. Ok ging uit van weekje revalidatie en toezicht daar, maar dat is niet standaard blijkbaar. Alleen heb ik geen box of kraanwater ter plekke als et wat zou zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 13:02

Castratie, altijd spannend, maar inderdaad, misschien beter voor u en het paard, kunnen jullie terug met een gersut hart naar de wedstrijde, al was het maar 1 keer dat hij zo vervelend deed.

Br.ugge vind ik ook niet zo een leuke wedstrijd. Tot nu toe alleen nog maar de nationale gereden, maar vind het echt gene leuke.

Leuk zo een half zusje kunnen rijden! Merk je iets van gelijkenissen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 18:14

Uren Tongeren staan online, heb wel leuke uren . Alleen jammer dat ik niet naar Dirk kan gaan kijken..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:27

Heb ook fijne uren, ga ook lukken met St.eve zijn uren, altijd handig. En heerlijk tga rustig zijn voor de dressuur, alleeën de ba en bb rijden dan nog, en Zo. Dus geen overbevolkte inrijpiste.

Waar gaan De stallen en dressuur zijn dit jaar?

Merk weinig gelijkenissen eigenlijk. Vroeger waren zij en Canch on afscheidenlijk, mr plots is het lijk water en vuur, kunnen ze nie meer samen op de van zetten :+. Vrouwen he ;). De ene moment beste vriendinnen en de andere moment kunnen ze elkaar nie meer luchten ;).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 21:29

Dressuur is op een ander veld dan waar het altijd is. Tegenover de vroegere kamping. De stallen weet ik eigenlijk niet. Die heb ik nog niet gezien. De tent wel maar ben niet meer op dressuurterrein geweest.

Ik kan bij S.arah achter gaan staan, scheelt me een hoop wandel werk.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:34

Hm tegenover de vroegere camping, dus eigenlijk achter de stallen van vroeger? wat ik kon opmaken uit het voorprogramma was da de camping terug op de oude plek is. Dus de dressuur zou daar achter liggen. Dressuur is echt al overal geweest :+. Best was toen het in begin die de straat jas, waar nu kerstbomen staan. Of toch tenminste waar vorig jaar dan kerstbomen stonden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 21:37

Het is achter dat kerkhof. Waar vorig jaar de start van het wegterrein was, maar dan aan de andere kant van de straat en meer naar de tent toen. Weet niet waar de stallen staan dus kan niet oordelen. Hier is het terrein denk ik ook wel goed. Geen heuvels en geen enge dingen langs de kant

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:41

Kan me niet oriënteren, ik zal het wel zien vrijdag :P. Kga ze vrijdag daar nog eens rijden en zaterdag vm ook mss nog effe, moet mr laat dressuur rijden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 21:47

This alle sinds niet ver van de tent

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:18

Even snel tussendoor want veel werk op het werk :D

Varekaj al iets gehoord van Merelbeke of alles goed verlopen is? Of moeten ze nog starten?

Boktmeetingske in Tongeren zie ik volledig zitten :)
Heb ook mooie uren, blij mee!
Ik kan me weer totaal niet oriënteren waar camping/stallen zijn, zal het wel zien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:52

Castratie is morgenvroeg, ik breng hem vanavond direct na stage. Zie er nog altijd immens tegen op maar het is toch echt het beste. Krijg veel steun van Veel mensen die hem intussen ook al tijdje kennen. Alleen de vorige eigenaar vind me laf en zwak. "Dan moest je geen hengst kopen" is oa een verwijt. Heb hem nu 4 jaar in eigen bezit, voorheen samen met hem en ken het paard dus al 6 jaar. Denk dan bij mezelf als het zo simpel was, waarom heb je hem dan te koop gezet...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:11

Zo'n reacties zou ik mij echt nie aantrekken, altijd simpel gezegd 'laat maar hengst' maar een 2-jarige hengst is nog iets anders dan een 7-jarige waar je geregeld mee buiten komt. En sowieso, verkocht is verkocht, als ze er nog iets over te zeggen willen hebben, moeten ze hem houden. Jij kent hem het best en neemt een weloverwogen beslissing. Welk voordeel heb je er nog aan als hengst als de veiligheid in het gedrang komt en je niet meer op je gemak zit? Is toch hobby hé, je bent geen professionele hengstenhouder...