[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:33

Ik vond o.a. de opbouw van zijn les niet fijn en miste juist de controle in de les. Op persoonlijk vlak een aardige man, als instructeur iemand die mij niet past.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:54

Het lijkt mij ook een aardige man maar heb hem op afstand bezig gezien tijdens de begeleiding van diverse combinaties ( hij geeft ook wel eens les bij ons op stal) en die aanpak spreekt mij niet aan. Kan voor een ander juist wel passend en fijn zijn. Het is gewoon heel persoonlijk wat je prettig vindt en wat bij je past. En dat kan ook weer per paard en situatie verschillen. We hebben dus zelf geen les van hem gehad.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:30

Ik vind Rob ook een super fijne instructeur! Hij weet me net altijd dat beetje meer vertrouwen te geven. Als ik denk dat het misschien niet lukt, krijgt hij mij altijd zo ver. Gaat ook altijd goed. Een controle inderdaad, altijd met gepaste controle op een hindernis af rijden.

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:55

Ik heb ook een wat mindere ervaring met Rob, maar dat was niet bij een training maar bij een paard kopen.

Ik had afgelopen weekend een crosstraining van Lammert Laseur. Nou is hij volgens mij meer springinstructeur, maar wel een redelijke training gehad. Ik ging met mijn tinker voor de afwisseling en om weer een beetje op te bouwen. (2 jaar geleden voor het laatst) Maar Lammert had zijn vooroordeel al een beetje klaar volgens mij. :+

Hij vroeg naar iedereens niveau, maar niet naar die van mijn paard. Hij ging er al van uit dat we nog niet veel gedaan hadden. We moesten alles rustig aan doen (veel uit draf), niet te hard, maar mijn tinker heeft juist wat (galop)tempo nog om soepel over de sprong te gaan. (en volgens mij viel t hard gaan wel mee)

Ook mochten we alleen een "simpele" sprongen doen tot een vriendin van mij zei: Ze heeft L/M ponies gecrossed met die tinker. Dit kan zij ook doen hoor." Haha dus toen liet Lammert ons ook die hogere sprongen doen. :P Ik zal denk ik niet snel weer bij hem trainen. Zijn manier van lesgeven past niet echt bij mij en mijn paarden.

Tinkerlief deed het allemaal erg goed en braaf alsof hij het nog regelmatig doet. Ik had een erg blij paard! :D

Wat foto's voor de liefhebbers:
De Haag
Dikke Boom
Afsprong
Heksenoog
Opsprong

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:05

Netjes gereden Amber met je Tinker.
Lijkt me stiekem toch wel leuk om mensen met een vooroordeel eens even het tegendeel te bewijzen!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:29

Netjes gereden Amber

ik heb gisteren mijn tweede springles weer gehad. Het is nog erg zoeken voor ons want mijn instructeur wil ons in een iets ander systeem hebben nu hij het zelf gevoeld heeft. Maar als het me lukt voelt het wel erg goed

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:44

Ziet er makkelijk uit Amber!

Ik heb vrijdag weer mogen crossen, echt ongelofelijk fijn ben weer helemaal verliefd op die pony, dit is waar ik hem voor heb <3
We hebben rustig wat losgesprongen en zijn toen meteen een parcours gaan doen. T was ff concentreren met onthouden want het waren zo'n 15 verschillende hindernissen en combinaties over het hele terrein (heb ook fout gereden :+)
En daarna de sprong waar ik al twee jaar tegen aan keek: de picknicktafel! Wat een gaaf gevoel toen ik daar over heen was :o

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:05

AmberB_ schreef:
Ik heb ook een wat mindere ervaring met Rob, maar dat was niet bij een training maar bij een paard kopen.

Ik had afgelopen weekend een crosstraining van Lammert Laseur. Nou is hij volgens mij meer springinstructeur, maar wel een redelijke training gehad. Ik ging met mijn tinker voor de afwisseling en om weer een beetje op te bouwen. (2 jaar geleden voor het laatst) Maar Lammert had zijn vooroordeel al een beetje klaar volgens mij. :+

Hij vroeg naar iedereens niveau, maar niet naar die van mijn paard. Hij ging er al van uit dat we nog niet veel gedaan hadden. We moesten alles rustig aan doen (veel uit draf), niet te hard, maar mijn tinker heeft juist wat (galop)tempo nog om soepel over de sprong te gaan. (en volgens mij viel t hard gaan wel mee)

Ook mochten we alleen een "simpele" sprongen doen tot een vriendin van mij zei: Ze heeft L/M ponies gecrossed met die tinker. Dit kan zij ook doen hoor." Haha dus toen liet Lammert ons ook die hogere sprongen doen. :P Ik zal denk ik niet snel weer bij hem trainen. Zijn manier van lesgeven past niet echt bij mij en mijn paarden.

Tinkerlief deed het allemaal erg goed en braaf alsof hij het nog regelmatig doet. Ik had een erg blij paard! :D

Wat foto's voor de liefhebbers:
De Haag
Dikke Boom
Afsprong
Heksenoog
Opsprong

[ Video ]

Haha en die vriendin was ik }>
Mij had hij juist heel hoog zitten, hij zei: doe jij maar wat je wilt. Vind ik nou niet echt passend bij een crossles....
Voor mij was die rust wel even goed, aangezien ik een tante heb die het allemaal erg leuk vind en graag voorwaarts wil ! Of ik het nog een keer zou doen? Nee, heb er helaas weinig van geleerd al deed paard lief het erg goed ! <3

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:26

Altijd lastig hoor, er zijn niet zoveel instructeurs om uit te kiezen. Ik ga nu trainen bij Alice met paard van een vriendin, dus dat is erg leuk. Verder rommel ik zelf wat aan. Zoek zelf wat terreinen op tegenwoordig,

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:50

Dany: zo heeft mijn man de vorige keer ook gereden bij Lammert, alles was goed. Daar leer je ook niks van. Maar goed, mijn man heeft op zich wel lekker kunnen oefenen.

Alice lijkt me wel heel leuk, mijn man heeft vorig jaar les gehad van haar man, erg goed bevallen. Leuk terrein ook, verwacht je niet zo midden in de polder :D.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:54

Ik kan Jan Oortveld aanbevelen :)
Heb het geluk dat ik stappend naar zijn stal toekan maar zijn manier van lesgeven spreekt mij heel erg aan.

Hij blijft niet hangen op het lage werk als hij ziet dat de combinatie klaar is voor wat meer en hij geeft veel ruimte. Je krijgt de tijd om aan te rijden en alles in orde te maken. Hij laat de paarden zoveel mogelijk op eigen benen lopen. Licht contact met de mond door met je been naar je hand toe te blijven rijden en een niet te korte teugel. Ideaal vind ik :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 08:56

Ken ik niet, maar klinkt fijn. Mijn man lest nu bij de dochter van onze staleigenaar. Dat is zijn vaste instructrice en die bevalt nog altijd het beste.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:11

:wave:
Instructie tja haha ik ben erg verwend vind ik zelf haha ik les nu bij Alice en Gert met de eventing school. Vorig jaar ook veel bij Roxana gelest. Zij is zo ontzettend enthousiast, super leuk!

Zaterdag weer het terrein op in ermelo. Kijk er erg naar uit, dat bootje voor het water moet echt geoefend worden :)

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:22

Ik heb bij Alice de eerste oefencross gereden, jaren geleden. Kreeg helemaal geen commentaar, het zag er goed uit en moest mijn 2e rondje maar gewoon rijden. Was een flinke teleurstelling, 2 u enkele reis en voor mijn gevoel niets geleerd.
Enkele weken geleden voor het eerst bij Phiel Plijnaar gelest en dat beviel wel maar miste toch het vertrouwen die een vaste instructeur kan geven.

Denk daarom dat je op basis van 1 les niet echt veel kan zeggen, een instructeur moet de ruiter en combinatie leren kennen. Ik snap dat een instructeur de 1e les niet meteen de grenzen opzoekt, daar is het "gevaar" te groot voor.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:36

Toch vind ik dat je daaraan juist kan zien of iemand wel of niet een goede instructeur is. Dat je snel kan screenen wat het werkelijke niveau van een combinatie is en of je ze wel of niet het meer uitdagende lijntje kan laten doen, of alleen een losse hindernis. Zo had mijn man laatst les bij MB, samen met twee dames die niet zo geroutineerd waren. Instructeur had dat gelijk gezien en goed opgelost zodat het voor iedereen leuk en uitdagend was en iedereen met een goed gevoel naar huis ging.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:53

Daarom wil ik weer kijken bij wie ik vast wil gaan crosslessen want hoe ik de mijne wil rijden, past niet in de lijn van een heleboel instructeurs (gelukkig heb ik voor het springen al jaren een hele fijne). Ik moet haar (de pefecte uitvoering ben ik nog aan het leren) rijden met mijn been eraf en proberen haar te ontspannen zonder dat ik iets opleg. Veel crossinstructeurs houden van aanvallend rijden en dat kan prima alleen heb ik dan geen rem meer. Dus morgen gaan we kijken hoe het gaat op crosstraining

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:35

Joki schreef:
Daarom wil ik weer kijken bij wie ik vast wil gaan crosslessen want hoe ik de mijne wil rijden, past niet in de lijn van een heleboel instructeurs (gelukkig heb ik voor het springen al jaren een hele fijne). Ik moet haar (de pefecte uitvoering ben ik nog aan het leren) rijden met mijn been eraf en proberen haar te ontspannen zonder dat ik iets opleg. Veel crossinstructeurs houden van aanvallend rijden en dat kan prima alleen heb ik dan geen rem meer. Dus morgen gaan we kijken hoe het gaat op crosstraining

Kom anders (als je zin en tijd hebt) Maandagavond bij ons in Lunteren kijken. Wij hebben (om de week vaak) Les van Jan Ditewig. Vanuit rust en ontspanning naar de sprong toe. Wij lessen as maandag van 18.30-19.30

Mijn paard nam/meent ook graag de leiding over waardoor mijn rem zoek is/was gaat nu echt steeds beter!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:33

Ik train regelmatig bij Rob zoals ik eerder al schreef en dat bevalt erg goed. Ik heb ook wel eens een oefencross gereden olv Jan van Beek daar zou ik ook heel graag vaker les van hebben maar dat is wat lastiger wbt afstand. Veel plezier morgen Joki!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:38

Komende dinsdag mijn eerste crossles. *vindbestbeetjespannend*
Voor mij wel van een betrouwbaar iemand, doordat ik er in een (verder)verleden al eens meerdere crosslessen van heb gevolgd.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 15:45

Ik reageer straks beter.

Maar de les was echt super voor Warempel en mij. :j Ik ben fan :D

Warempel kan nog wel eens hechtisch, sterk en te gretig zijn.
Rob had een kleine, of ja eigen een hele grote, aanpassing voor me en dat was mijn houding.
Hier opgelet, en man :wow: wat een verandering in Warempel!
We gingen rond met rust, ontspanning, ritme, een hele fijne dynamiek :)

Wat mooie complimenten gekregen die we in de zak mee naar huis hebben genomen :p
Zin in de cross volgende week :)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:55

Wat leuk dat het zo goed ging CG! Ben benieuwd wat er in je houding voor dat grote verschil zorgde ;)

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:47

Ik vind Gert Boonzaaijer ook altijd nog steeds heel erg fijn, hij weet ook precies hoe ik in elkaar zit want les al jaren bij hem.

Toch ben ik voor dit seizoen beetje opzoek naar iemand in de omgevening van lunteren/Scherpenzeel/Renswoude waar ik eens les van kan krijgen.

Volgend jaar ga ik denk ik de cross cursus bij Gert weer doen.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:47

Cg wat enorm fijn dat het zo goed ging

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:06

Revanches schreef:
Komende dinsdag mijn eerste crossles. *vindbestbeetjespannend*
Voor mij wel van een betrouwbaar iemand, doordat ik er in een (verder)verleden al eens meerdere crosslessen van heb gevolgd.

Leuk Jennifer!! van wie heb je les?

Ik heb aanstaande zondag crossles van Jan Oortveld via de regiotrainingen.
Heb er zin in :D

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 10:14

Mijn houding Altos :j
Ik ging blijkbaar te zwaar zitten of te veel aan het staan.
Dmv de juiste verlichte zit aan te nemen, kwam er veel meer rust, ritme en ontspanning in Warempel.
Als de afstand niet klopte, en hij eerder of later afzetten, zat ik hem toch niet in de weg heb ik ervaren. :D heel fijn om het te ervaren dat het ook zo kan
Nu hard werken aan mijn houding.

Zoiets simpels zoveel verandering :j Nu al zin in de crosswedstrijd volgende week zaterdag :)

Revanches, Marloes jullie alvast veel plezier met de crossles ;)