Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AmberB_ schreef:Ik heb ook een wat mindere ervaring met Rob, maar dat was niet bij een training maar bij een paard kopen.
Ik had afgelopen weekend een crosstraining van Lammert Laseur. Nou is hij volgens mij meer springinstructeur, maar wel een redelijke training gehad. Ik ging met mijn tinker voor de afwisseling en om weer een beetje op te bouwen. (2 jaar geleden voor het laatst) Maar Lammert had zijn vooroordeel al een beetje klaar volgens mij.![]()
Hij vroeg naar iedereens niveau, maar niet naar die van mijn paard. Hij ging er al van uit dat we nog niet veel gedaan hadden. We moesten alles rustig aan doen (veel uit draf), niet te hard, maar mijn tinker heeft juist wat (galop)tempo nog om soepel over de sprong te gaan. (en volgens mij viel t hard gaan wel mee)
Ook mochten we alleen een "simpele" sprongen doen tot een vriendin van mij zei: Ze heeft L/M ponies gecrossed met die tinker. Dit kan zij ook doen hoor." Haha dus toen liet Lammert ons ook die hogere sprongen doen.Ik zal denk ik niet snel weer bij hem trainen. Zijn manier van lesgeven past niet echt bij mij en mijn paarden.
Tinkerlief deed het allemaal erg goed en braaf alsof hij het nog regelmatig doet. Ik had een erg blij paard!
Wat foto's voor de liefhebbers:
De Haag
Dikke Boom
Afsprong
Heksenoog
Opsprong
[ Video ]
Joki schreef:Daarom wil ik weer kijken bij wie ik vast wil gaan crosslessen want hoe ik de mijne wil rijden, past niet in de lijn van een heleboel instructeurs (gelukkig heb ik voor het springen al jaren een hele fijne). Ik moet haar (de pefecte uitvoering ben ik nog aan het leren) rijden met mijn been eraf en proberen haar te ontspannen zonder dat ik iets opleg. Veel crossinstructeurs houden van aanvallend rijden en dat kan prima alleen heb ik dan geen rem meer. Dus morgen gaan we kijken hoe het gaat op crosstraining
Revanches schreef:Komende dinsdag mijn eerste crossles. *vindbestbeetjespannend*
Voor mij wel van een betrouwbaar iemand, doordat ik er in een (verder)verleden al eens meerdere crosslessen van heb gevolgd.