[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 17:28

Kyrkelover: oh vandaar. Nu zie ik het ook goed. Wel mooi idd om aan het halster te beginnen.

Percy: Ach die wp komen vanzelf, was toch nog niet van plan L te starten :P
En je mag zeker trots zijn op je dochter. Vind het super knap!

mistid

Re: [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:49

Gefeliciteerd Percy met de opname in het A kader van je dochter! Gaat super zo te lezen!

Hier niet zoveel te melden. De Cantos heb ik uitbesteed aan iemand die zonder paard zat en Chall springt fijn rond in het Z. 2 internationale springwedstrijden aangevraagd, hopen dat ik wordt ingeloot.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:59

Dank je wel, lief die positieve berichten.

Morgenochtend gaan we Just wegbrengen en dat voelt toch wel heel erg dubbel. Het is zo'n leuk paard geworden. Toen hij hier kwam was het een draakje en nu kan iedereen er zo mee wegrijden.

Kreeg vanuit de koper zelf een voorstel voor een brandstofvergoeding dus dat is wel heel netjes. Hij gaat morgen eerst klinisch gekeurd worden en dan brengen we hem (als het goed is) door naar zijn nieuwe thuis.

Maandag Hulsberg met Shetan in het L, dat is dan weer wel leuk.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:57

Marloes, ziet er netjes uit. Top van je winstpunt :D
Percy, fijn dat Caressa zo goed gaat. Hoe is het met jou? :o
Rianne, lekkere stijgerfoto *\%/*
KL, alles goed bij jullie?
Mirthe, jij hebt echt een springkanon

Hier alles rustig, zaterdag springen en maandag crosstraining. Heb ook afspraak gemaakt met osteopaat en zadelmaker. Ze liep laatst een dag niet goed, was verder niets te zien of niets warm. Had eind vd dag gelest, volgende ochtend liep ze niet helemaal goed achter(soort slag in het wiel). Ze heeft in tussentijd op stal gestaan, dus misschien vast gelegen. Ga het voor de zekerheid even laten checken. Heb dus helaas vrouwenpolder afgemeld, kon nog net. Mocht ik dan gewoon mogen rijden na behandeling rijd ik een oefencross hier in de buurt.
Als alles goed zit, mg ze wat harder aan de bak, ze is vervelen als ze weinig doet }:)

Zou Sanne al bijna terug zijn???

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 18:37

Die is al terug volgens mij want ik zag haar in een ander topic voorbij komen. Het B-springen topic.

Vervelend dat ze niet helemaal goed gaat. Hoop dat het meevalt. Wel een aparte beschrijving, een slag in het wiel :))

Met mij gaat het wel redelijk. Ben blij dat ik nu weet dat ik reuma heb en dat daar alle ellende vandaan komt. Ik heb het idee dat de medicatie langzaam aan zijn werk begint te doen. Ik word niet meer als nieuw maar ben allang blij als ik weer wat meer kan.

Vandaag Just for you weggebracht ;( Eerst naar Overpelt voor de keuring. Klinische keuring was helemaal goed maar omdat hij ergens een 1/2 had wilde de dierenarts een paar controle foto's. Koper en ik knepen hem allebei een beetje om eerlijk te zijn maar dat was niet nodig want hij werd helemaal goed bevonden.

Daarna hem naar zijn nieuwe stal gebracht. Dat is dus in Valkenswaard op de paardenboulevard. Deze stal hoort daar niet bij maar je weet echt niet wat je ziet. Al die stallen, overdekte tribune's, echt niet te geloven.

Zijn nieuwe eigenaresse is maar iets jonger dan ik en heeft hem nu samen met haar zoon. Zoon was er niet (op school) maar ik geloof niet dat ik iemand ooit zo blij met een paard heb gezien. Ze zei ook een keer of honderd dat ze zo blij met hem was. Ze kreeg letterlijk de tranen in haar ogen. Zo ontzettend leuk. Dat maakte het afscheid een stuk gemakkelijker. Die gaat geen aandacht te kort komen :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 18:02

Tia: heb je goed dat je dr even laat checken.
Percy: Fijn dat Just goed terecht is gekomen.

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Rambo competition hoofdstel voor Fame.
T is nogal een tutje en heeft t liefst alles zo stil mogelijk in dr mond liggen.
Bevalt voor die korte tijd wel goed, heb het idee dat ze iets sneller los laat.
Vond m eerst niet zo mooi, maar vind m Fame op zich nog wel stoer staan.
Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:27

Haai! Wij zijn alweer een paar dagen terug van vakantie. Het was heerlijk!
Eddy staat er goed bij, wel een beetje een grasbuikje ;). Vandaag dus maar weer vol aan de bak.

Heb alles bijgelezen maar is teveel om op iedereen te reageren. Iedereen gaat lekker zo te zien!

Ik heb trouwrns tijdens mijn vakantie een petitie aangemaakt voor wijzigen van de huidige regeling B springen https://petities.nl/petitie/wijzig-reglement-b-springen
Voor degenen die willen tekenen, dat kan via bovenstaande link

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:06

6 juni is er weer oefencross bij Stal Pen in Voorschoten.
Je kunt 3 verschillende hoogtes rijden
15,- per rondje

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 13:40

Sorry dat ik zo even binnen kom vallen, maar heb het erg druk met school en verhuizen van paarden en noem het maar op.
Voor school hebben wij een nieuw innovatief product moeten ontwerpen welke we zullen presenteren op een business fair. Nu is het zo dat wij nog een paar honderd antwoorden op onze survey nodig hebben.
Als er iemand tijd en zin over heeft om deze in te vullen erg graag!
Een kleine beschrijving over het product zodat jullie weten waar het om gaat.
We hebben een deken ontworpen met alpaca wol als vulling. Dit omdat alpaca wol een thermo regulerende werking heeft en daarnaast erg licht is. Door de thermo regulerende werking hoef je niet meer te werken met verschillende lagen of verschillende grams vulling. Daarnaast omdat we een design hebben gemaakt die de druk op de schouders en de schoft vermindert in combinatie met het lichte gewicht van de wol zou het moeten zorgen tot vermindering/uitsluiten van drukplekken door de deken.
https://docs.google.com/forms/d/1RWpepM ... rm?c=0&w=1

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 16:08

Wil je best helpen maar je link werkt niet Kyrkelover.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:52

Hmm zie het nu ook. Pas het straks op de computer aan

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:20

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:34

ingevuld :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 20:09

Heb het nu ook ingevuld.

Bijzonder hoofdstel Marloes, zie ze steeds meer en hoor er ook hele goede verhalen over. Zo ook wel iets voor hier kunnen zijn maar beetje duur om te kopen om eens uit te proberen.

6 juni valt samen met een wedstrijd dus dat gaat niet.

We hebben de nieuwe eigenaren van Just al weer gezien. Kwamen kijken op de wedstrijd in Hulsberg :D Jongen is helemaal enthousiast. We hebben met zijn allen cross gelopen en hij kreeg er steeds meer zin in.

Helaas had Shetan twee weigeringen bij het water maar daar stond ook extreem veel publiek. [naam] heeft dan maar afgegroet. Ging meer voor de goede ervaring dan voor de punten want in theorie mag ze elk paard nu M eventing starten zijn we achter gekomen.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:41

Ik heb 'm ook ingevuld. Is het een beetje hetzelfde idee als de Bucas dekens? Die kunnen ook van -15 tot +10. Wat zit daar dan in dat het zich zo aan kan passen aan de temperatuur weet je dat toevallig? Naar mijn mening een leuk idee, maar vraag me nog wel af waarin het zich onderscheidt van bijvoorbeeld de Bucas dekens.

Percy: Wat leuk dat het zo goed klinkt met Just en zijn nieuwe eigenaren! Jammer van de stops, maar wel weer ervaring opgedaan.

Twal is ontzettend aan het puberen. Na een paar passen gaat ie op de rem en omhoog, erg lastig want krijg m dan niet meer zelf voorwaarts. Rij hem nu in de longeerbak en zet iemand met een zweep in het midden die hem achter voorwaarts kan houden als t nodig is. Het is dan alleen amper nodig omdat ie dan wel doorloopt, echt uitproberen dus. Gisteren les gehad en dat ging wel superfijn! Rij hem nu dus eerst even door dit stukje heen, zodat het wat makkelijker gaat en dan weer in de bak proberen. Tis wat met die beesten :Y)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:44

Oei, stoute Twal. Ja puberpaarden zijn af en toe echt net zo erg als puber kinderen :D

Frieda is gisteren in Maarsbergen gestart. Dressuur viel nogal tegen met 184 punten maar er was sowieso erg laat gepunt zag ik aan de uitslagen.

Bij het springen pakte ze twee balken maar deze keer niet omdat ze bang werd maar omdat ze twee keer haar benen wat liet hangen. Ze bleef er gelukkig heel rustig onder.

Cross ging super tot een hindernis voor een kuil met water. Daar waren ontzettend veel stops op en ook Frieda schrok en stopte. Maar verder deed ze het toch allemaal maar. Ze is echt zo leuk geworden.

Vandaag springwedstrijd. Voor [naam] even oefenen om Daimler goed rond te krijgen want die wordt vaak nogal heet. Vandaag ging dat eigenlijk best goed. Een pechbalkje in het M maar ze ging niet voor de winst of prijzen maar voor de oefening en hij sprong echt netjes rond. Had blijkbaar alleen mijn camera uitgezet terwijl ze haar rondje graag wilde zien, oeps.

Shetan was ook mee, eerste keer L. Die had ook een balk maar is nu officieel L. Hij heeft nog maar heel weinig parcoursen gesprongen dus we waren heel bij met hem. Sowieso in de omgang vandaag weer als vanouds i.p.v. de bundel hormonen in Hulsberg.

Ben trouwens ook wel benieuwd naar een toelichting over die deken?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:49

Uhm ja wat is er anders aan.
( heel eerlijk gezegd weten we niet eens zeker of het werkt maar hoop ik op een goed punt haha)
Het idee er achter is het feit dat alpaca wol zeer thermoregulerend is en daarbij erg licht.
Je hebt dus relatief weinig wol nodig om een goede warme deken te krijgen.
Het zou de temperatuur constant moeten houden in ieder geval.
Nu zijn er wel al fleece dekens voor mensen en kleren etc etc van alpaca wol, maar is het nog niet getest met een deken.
Nou dan over het feit dat het lichter is, tegenwoordig zie je toch nog regelmatig paarden met drukplekken rond de schoft en kale plekken rond de borst.
We hopen dat dit bij onze deken niet zo is.
Het is in ieder geval gewoon een pilot wat we hebben moeten gebruiken voor verschillende vakken daar komt het op neer. Dus business plan schrijven, pilot uitvoeren , marketing bedenken etc etc.
Ik zie de deken dus niet in de schappen komen.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:04

Madelein: heb de petitie getekend! Had m in het andere topic al ontdekt.
Rianne: fijn zo'n puber!
Percy: mooie resultaten dus!
Kyrkelover: klinkt op zich wel goed die dekens.

Vandaag ben ik ook weer met Fame op concours geweest.
Begonnen met BB springen, fijn foutloos rondje. In de B 1 balkje eraf door stom rijden van mij en maar 58,5 stijlpunten :( T is ook nog lang geen perfect rondje, maar ook niet superslecht dacht ik :o Dus klinkt stom, maar ben eigenlijk nog wel blij met die balk. Was denk ik een beetje chagarijnig geweest als ik met n foutloos parcours geen wp had gereden. Zag trouwens later op de uitslagen dat er sowieso laag gepunt was. Alleen 1e plaats had meer als 75 punten, de rest allemaal lager (van de ruim 40 starts).

Vanmiddag nog gedressuurd. Vond het eigenlijk nog niet eens super gaan, kon wel merken dat ze al gelopen had vanmorgen. Maar toch 185 en 192 punten *\o/* Dus al met al super tevreden over vandaag ! :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:37

Madelein, fijn weer terug. Grasbuik gaat vanzelf weer weg
Marloes, die hoofdstellen zie je steeds meer, zijn volgens mij wel fijn. Jammer dat er bij springen balk afging in je rondje B.
Rianne, fijn he dat puberen. Had ik van de winter ook en denk van de winter weer. Heb haar toen gewoon soms gelongeerd voor ik erop ging en niet rijden als je allleen bent.
Percy, we gaan elkaar in Vrouwenpolder niet zien (morgen zadelmaker en vrijdag osteopaat dus voor de zekerheid afgemeld), dan maar in Vlietlanden (toch?)

Ik vandaag fijne crosstraining gehad, gaat allemaal steeds iets makkelijker (mag ook wel :+ )

Heb voldoende voor onderzoek en portfolio, nu alleen nog presenteren :):)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:50

Succes met je presentatie Tia! Jammer dat je er in Vrouwenpolder niet bij bent maar wel wijs denk ik. Dan wordt het inderdaad Vlietlanden :)
Mooi dat de training zo goed ging.

Des te meer reden om de petitie te tekenen Marlous. Stond gisteren ook weer met verbazing te kijken naar de B. Bijna alles was tussen de 60 en de 70 en niets 75 of meer en er werd over het algemeen echt wel netjes rond gereden.

Zagen vandaag dat [naam] met Daimler zevende is geworden bij zes prijzen :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:13

Helaas is dat tegenwoordig zo marloes.. Precies mijn frustratie.
Hier verder even rustig. Heb niks gepland staan de komende weken dus ben lekker aan het tutten. Eigenlijk ook wel heel lekker ipv altijd die druk om conditie op te moeten bouwen voor wedstrijden. Donderdag ga ik een lange bosrit maken, heerlijk! Het weekend van de 20e gaan we misschien een weekend naar de Veluwe, ik met ed, manlief op z'n stalen ros. Moet alleen even zeker weten dat er op dat moment ook andere paarden staan anders heeft Eddy het niet zo naar zijn zin ben ik bang

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:26

Fijne schoolresultaten tia, en lekker dat je crosstraining goed ging.

Percy gefeliciteerd!
Ik heb de petitie ook getekend hoor. Ben benieuwd of er wat mee gedaan wordt.
Moor resultaat van caressa, jammer net buiten de prijzen.

Madelein, lekker zeg! Klinkt goed. Idd ook wel eens fijn om gewoon rustig aan te doen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:24

"Vraagje" voor jullie
Ik heb sinds kort een P2-RS Hybrid (air jacket en bodyprotector ineen), val er wel eens af :D .

Ik reed voorheen in navy. Witte broek en shirt en navy dekje, capcover en rugnummerhouder, tuig en laarzen zijn cognac.
Air jacket is zwart, dus ben nu aan het nadenken voor nieuwe set. Er zijn wel hoezen te koop voor air jacket, maar zijn 60,- plus. Paard is een vos, dus niet alles kleurt.

Iemand een idee??????

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:20

Dank je wel Marloes :)

[naam] rijdt met lichtblauw en bruin. Dat kleurt heel mooi op Daimler die ook een vos is. Gelukkig kleurt het ook goed bij zwart en schimmel :D

Haar bodyprotector en airjacket zijn ook zwart, ze heeft er wel bruine schouderbeschermers bij.

Lekker even rustig aan doen Madelein. Is er hier niet echt bij. Zaterdag gaan we naar de Vlietlanden. Alleen Daimler heeft het relatief rustig op het moment.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:42

Gefeliciteerd Y)(^)