[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:06

Bij ons was de bak gister ook wel erg nat... niet zuigend, maar wel grote plassen. Hopelijk is dat straks beter.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:29

Rowo: Het is ook eht vreselijk voor ze, maar er ligt gewoon een gladde ijsplaat van een paar cm. Daar helpt strooien niet tegen (of echt honderden kilo misschien) en slepen ook niet.
En naar buiten is gewoon echt levensgevaarlijk. Dan maar zo.
Ik zet ze ook niet gewoon gelijk buiten hoor. Gaan bij mij 10 strak bijgezet dat ze geen sprong kunnen maken en dan los. Dan valt het mee.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:36

Goede morgen!

Rowo latertje vandaag..
Sussie heeft het ook druk!
Evelien is vroeg op gestaan :O
Mootje is niet echt uit geslapen :P
noor zat ook lekker vroeg op werk..

Ik ga nu eens richting stal.. vanmiddag nog maar eens wat aan me CV doen en wat op internet kijken kwa vacatures..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:39

@ Laura: strooien helpt daar nu idd niet meer tegen, dat had geholpen als je het al die tijd was blijven doen en slepen.
Hebben ze ook niet aan de hand gestapt op het erf ofzo?

@ Sussie: les geef ze en rijd ze vanmiddag!

Onze bak was ook aardig nat, met nog stukken sneeuw. Vnvd maar eens zien hoe het daarmee is.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:46

laura der bak ligt achter in de tuin rowo.. dus dat gaat lastig in de tuin kwa stappen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:49

Ik neem aan dat ze wat verhard hebben op het erf, daar doel ik op. Ik bedoel niet de bak.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:08

Ik heb voor Jer toch maar achterijzers besteld, zijn voetjes werden helemaal een beetje kort van al dat gewandel :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:10

Strooien is geprobeerd, maar niet gelukt, net als slepen. Probleem hier was dat de bodem bevroren was en toen een hele dikke laag sneeuw eroverheen kwam. Slepen lukt dan niet want het kan niet weg. Strooien hebben we op een stukje gedaan, maar dat water kon niet weg, vorst erover, ijsplaat. Toen ging het dooien en de bodem was nog steeds bevroren, water kon niet weg, dus weer een ijslaag.
Wij hebben dit overigens nog nooit meegemaakt en wij zijn niet de enige. Iedereen hier met een vaste bodem heeft hetzelfde problee. Alleen mensen met een hele rulle paddock hadden geen problemen want die was gewoon niet zo hard/bevroren.
Ons pad is overigens van gladde klinkers, als dat droog is durf ik er al bijna niet over en het pad is ook niet zo lang dat ik daar overheen wandel. Zeker niet met een stel paarden die niet gereden zijn en meer dan gewoon fris. Gevaarlijk voor hun, maar ook voor mij. En ik ga geen risico lopen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:15

Mijn paard is drie maanden geleden voor het laatst naar de smid geweest, maar als het een paar milimeter gegroeid is, is het veel :+ Ik durf hem denk ik nog zeker 2 maanden (als het zo door blijft 'groeien') niet naar de smid te brengen!
Lau, Op jouw erf valt ook weinig te lopen inderdaad ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:16

Ik heb niets aan de bak gedaan en toen in de verse sneeuw gereden. Dan is het wel te doen :j

De longeercirkel heb ik steeds ontdaan van sneeuw en telkens als die gebruikt was zout gestrooid. Wij hebben gewoon zandgrond als bodem (was eerst gras, maar kapot gelopen), dus niks speciaals. Longeren ging prima.

Maar goed, de paarden gaan er bij ons gewoon uit; sneeuw of geen sneeuw. En met wat ijs in de wei moeten ze maar oppassen :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:19

Naja, bij ons is het gewoon onverantwoord. En rijden in de sneeuw doe ik niet als de bodem eronder keihard bevroren is. Is vragen om blessures.
Wij hebben een agterberg bodem, super als het nat is, drama met vorst. Doordat hij zo strak en egaal is, is het bij het eerste beetje vorst een keiharde plaat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:20

Ik had de bak net voor het ging sneeuwen gesleept, dat scheelt al een hoop. Daarnaast was ie niet bevroren, sneeuw isoleert. Avi heeft geen ijzers meer en Zetje sneeuwbeslag. Hadden ze dat niet, dan kun je alsnog niet in de sneeuw rijden.

Maar goed, zo is en blijft het ieder zijn ding. Mijn paarden blijven iig geen dag op hok als het gevroren of gesneeuwd heeft.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:21

Lau, bij ons was het net zo'n drama hoor!!
Mootje, da's wel lang!! Ik ben wel redelijk stipt met de HS, vooral omdat Jer nogal eens precies op het moment een ijzer aftrapt :+

Even een mailtje afmaken en dan is het mooi geweest. Het is tenslotte vrij(e)dag!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:24

Bij ons was het gewoon keihard.
Je doet net alsof ik het fijn vindt dat ze op die box staan te rotten.
Maar wij hebben er echt alles aan gedaan. Er lag een paar 100 kilo zout op (geloof me als het hard sneeuwt en vriest helpt dat ook niet meer).
En ik vind het een onverantwoord risico om paarden op een ijsplaat van 2cm te laten lopen als ik zelf er niet eens overheen kan. Ik laat mijn paarden toch ook niet op een bevroren sloot lopen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:25

De vrijdag voor PH is mijn paard naar de smid geweest. Ze zitten gelukkig nog goed vast en zijn nog lang niet dun, want ik heb toch geen ritjes op de straat gemaakt de afgelopen drie maanden :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:27

Ik laat ze bij mij toch echt om 8 weken opnieuw beslaan. Misschien zijn ze niet gesleten aan de buitenkant, maar van binnen toch wel door het hoefmechanisme. Maar goed bij mij groeien de hoeven wel meer dan 3mm :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:27

_lautje_ schreef:
Bij ons was het gewoon keihard.
Je doet net alsof ik het fijn vindt dat ze op die box staan te rotten.
Maar wij hebben er echt alles aan gedaan. Er lag een paar 100 kilo zout op (geloof me als het hard sneeuwt en vriest helpt dat ook niet meer).
En ik vind het een onverantwoord risico om paarden op een ijsplaat van 2cm te laten lopen als ik zelf er niet eens overheen kan. Ik laat mijn paarden toch ook niet op een bevroren sloot lopen.

Haha, sorry zo bedoelde ik het ook niet hoor :) Je hoort mij nergens zeggen dat jij het fijn vind dat ze op box moeten blijven.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:30

_lautje_ schreef:

Mee eens, niet iedereen heeft dezelfde faciliteiten en mogelijkheden om de paarden buiten te laten. Bij ons was het ook absoluut onverantwoord.

Edit: zie je reactie nu pas, Rowo ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:31

Wij hebben gelukkig nooit een ijsplaat in de wei of bak gehad. Alleen voor de schuur waar steeds auto's en trailers overheen reden was het een ijsplaat van zo'n 5cm, maar daar hoeven de paarden niet langs.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:37

Morgen!

Wat leuk Snoekiej dat jij die uggs gewonnen hebt!
Heeft Corion wel ijzers Mootje? Houdt ie die er lang onder! M'n smid zou vorige week komen, maar die is geopereerd aan een liesbreuk dus nu komt ie volgende week. Kan het echt merken, hoop dat die ijzertjes het nog houden!
Jij bent echt fanatiek aan het hardlopen Noor, ik gebruik het smoesje dat het glad is. :D
Ik geef je gelijk hoor Laura als het onverantwoord is. Vero heeft tot vandaag ook altijd op kleiner stukje wei gelopen omdat de rest spekglad was. Nu staat ze groter omdat het gedooid heeft. Al is de bak helaas nog steeds niet te doen.. Hoop morgen wel, kan ik ff longeren ofzo. :) Het is ook wel een ander verhaal denk ik als je 1 paard hebt of dat je er 5/ 6 hebt.
Jij was vroeg uit de veren Evelien!
Vind je wel wat qua vacatures Corien? Veel plezier op sta!
Succes met je drukke dagje Sussie.
Die is veranderd Rowo, maar dat zijn ze altijd op die leeftijd. Komt wel weer goed. ;)
Werkse Sim en geniet alvast morgen van je vrije dag!
Mijn vader gaat ook zo'n ebook kopen. Zal hem dan wel eens gebruiken, het lijkt mij namelijk helemaal niet van. Dingen van zo'n schermpje aflezen.

Ben wat minder hier actief, heb het een beetje druk en moet een, voor mij, wat moeilijkere beslissing maken. Dus ben daar veel mee bezig. Maar lees wel actief mee! :)
Ga nu zo maar eens een poging tot school doen. Vanavond met vriendin mee op concours, 3e selectie. En morgen mag ik leuk omroepen op de club met de selectie. Heb al gezegd dat ze een gil moeten geven als ik te snel praat, heb ik nog wel eens de neiging toe. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 12:39

Paard heeft rondom ijzers :+ Hij heeft gewoon waardeloze voeten. In de zomer moest hij elke drie weken nieuwe nagels, ivm scheef/ krom trappen en doordat ze los zaten (meneer maakt er een sport van om in de sloot te gaan staan om riet te eten bij de buren).

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:00

Laura: Ik snap jouw helemaal. Bij ons komen de paarden ook niet buiten. Dröpke heeft 3 weken stil gestaan (op stal). Toen 2x aan het halster gelongeerd en vanaf dat moment rijd ik weer (vanaf 2e kerstdag).
Gelukkig worden die van mij er niet anders van.
Vanmorgen is de smid geweest. Dröpke staat weer mooi vierkant op ijzers. Gelijk de benen en hoofd opgeschoren.
Mandy: Waar heb je volgende week concours? Ambt Delden?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:09

Ik kan thuis in de bak ook helemaal niks. Die van mij was al heel nat voor de vorst en nu is het 1 ijsplaat. alleen de oude merrie loopt even buiten maar die gaat niet verder dan het hooi. De andere 2 staan de hele week ook al binnen als het goed is maar zekerheid heb ik niet omdat mijn vader ze er normaal gewoon uit doet.
Morgen maar weer met de schimmels naar de manege..

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:35

Zo ben even helemaal klaar met hi -:(- Had 2 weken een telefoon, was kapot en krijg nu 4 weke na inlevering een nietszeggend briefje dat ik moet betalen omdat mijn touchscreen stuk is, die was heel toen ik hem weg bracht, was alleen een knopje vanaf gevallen. Krijg ik zo'n nietszeggende trut van de klantenservice aan de lijn............

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 13:58

Hier is het nu ook goed aan het dooien maar ik heb de paarden ook nog niet buiten lopen. Onze bak is ook nog een grote ijsplaat en dan vind ik het ook te gevaarlijk om ze daar op te laten lopen. Gelukkig kan ik nog wel regelmatg met ze naar de manege, maar ideaal is het zeker niet! Wat mij betreft mag de winter weer weg gaan!!!